Framsteg

idag har det gjorts framsteg på projektet. Efter några dagars inte-tänka-på-lila-spöket så har jag nu valt att börja tänka på det igen. Måste göra det så jag får något gjort. Speciellt när min kurslitteratur sitter fast på ICA Nacksta och jag inte kan hämta ut den innan den skickas tillbaka. Så något ska göras. Som att köpa tyg tex.

Tyg; 4,75€ (ca 47,50kr)

Var på stan idag, första gången på länge. Var visserligen ner på stan den 23e när jag klippte mig, men då gick jag mest raka vägen till Anna och sen raka vägen till bilen. Inte så mycket mer än det. Men efter dagens jakt på diverse saker inför nyår har jag kommit underfund med hur skönt det är att få bo i Sundsvall. Där hittar man så gott som det mesta man behöver. Där är det inte prissatt med en prislapp med ett överpris eller ett mycket begränsat utbud. Utan det mesta finns.

Så imorrn ska jag och mamma åka Rålfen T&R samt ta en tur i Täby C. Har inte varit där på ett tag, så det ska bli skönt att få kolla runt lite. Har några grejer jag letar efter tills torsdagen.

Har måkat in årets första egna julstjärnor också. De går inte att få tag på i sverige, så när jag var på julkaffe till mina gudföräldrar på juldagen kunde jag har slevat in hela fatet. Men väluppfostrad som man är så tog jag bara en. Men, nu när jag är hos mamma, så hittade jag ingredienser så nu har jag bakat egna. Åt två på raken. Tyvärr brände jag gommen, men det är väl saker man får ta när man är glupsk och grymt sugen..

Annars har det inte hänt mycket de senaste dagarna. Var och köpte en ny tv med mamma idag. Fick inte in den i hennes bil. Var på väg att åka och byta bil när någon mamma kände kom förbi, skrattade samt erbjöd lastrum i hennes bil. Mycket angenämnt! Ibland är det bara bra att man bor på en liten kobbe där alla känner alla. Haha!

Nej, nu ska jag kila. Kika lite TopGear sen sova. Lång dag imorrn.

Ha det!

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0