Maby tomorrow?

I've been down and
I'm wondering why
These little black clouds
Keep walking around
With me
With me

It wastes time
And I'd rather be high
Think I'll walk me outside
And buy a rainbow smile
But be free
They're all free

So maybe tomorrow
I'll find my way home
So maybe tomorrow
I'll find my way home

I look around at a beautiful life
Been the upperside of down
Been the inside of out
But we breathe
We breathe

I wanna breeze and an open mind
I wanna swim in the ocean
Wanna take my time for me
All me

So maybe tomorrow
I'll find my way home
So maybe tomorrow
I'll find my way home

So maybe tomorrow
I'll find my way home
So maybe tomorrow
I'll find my way home

So maybe tomorrow
I'll find my way home
So maybe tomorrow
I'll find my way home

/Maby Tomorrow, Stereophonics.

Såhär känner jag just nu. Turbulens! Jag vet varken ut eller in. Men jag tänker fortsätta svara nej på frågan. För jag vill inte riskera något så fint.

varför måste jag jämt bli så sur och börja gräla?! Suck!
Huvudvärk igen. Täppt i näsan (bäppt i näsan). Provperiod imorrn, orkar inte. Har inte läst ett endaste ord. För just nu orkar jag inte! JAG VILL INTE!

NEJ!

Jag äter vad jag vill!

Nej nu får det vara nog! Sluta stirra!

Var och handlade idag (vilket jag gör sågott som varje dag, ibland mer än en gång per dag) till Kantareller (även kallad Kartellen). Hade missat att äta frukost (en dålig vana), slängde i mig ett halvt glas Pepsi Max (nöden har ingen lag) och åkte till skolan för att häva i mig vatten under mina två första lektioner. Ville inte att min mages kurranden skulle överrösta Caséns röst.. Så hungrig styrde jag bilen mot Kartellen för att inhandla frukost/lunch för att inta under mina håltimmar.

Kan inte hjälpa det, men när jag blir sötsugen, då går det inte att stå emot! Så jag styrde mina steg mot bageriavdelningen, plockade åt mig något sött och smarrigt att avrunda lunchen med (som bestod av en Billy-pizza). Nyttigt Tojja, nyttigt! På vä'g mot kassan plockade jag även på mig en påse ostbågar som jag hade lovat Matte.
Men nu kommer det skumma! Varför får jag inte handla vad jag vill utan att alla i butiken inklusive kassörskorna måste glo och räkna ut antalet kalorier på maten i min famn?! Döma mig och anta att jag kommer att bli så och så fet av min mycket ohälsosamma kost?! Jag gillar att äta onyttigt! OK?

Nej, nu ska jag sova!

Godnatt!

/T

Dagen därpå

Jahapp! Då var jag 19 då. Kan inte påstå att det känns så mycket mera annorlunda än vad det gjorde när jag var 18 i tisdags. Men, men. Ha de kalas igår. Eller, kalas och kalas. Födiskaffe mest. Med farmor, mormor, morfar, moster, kusin, morbror + fru och jag och mamma.

Stressade hem från skolan igår för att hinna. Skulle sluta halv 3 och 3 skulle farmor komma. Hmm. Men sen så ju Gyrid som hon är när det kommer till att fatta sig kort, så jag var inte hemma förrän kvart i 3. (vi hade info-timme). Hade halva huset kvar att städa, lita kakor kvar att garnera och hela smörgåstårtan att fixa klar. Men, det gick det med! Farmor fick titta på lite istället. Mamma kom hon med och hjälpte till.

Var ganska så mör efter att de hade gått hem. Kan bero på deras volym när de pratar vanligtvis.. Hmm? För det går ungefär som när jag halvt skriker. Jag borde ha utrustat mig med öronproppar innan. Men det är bra att vara efterklok. Jojo.

Carola (min gudmor) kom lite senare på kvällen. Orkade vara trevlig ett tag, sen gick jag och såg på tv. Hon och mamma snackade skit så.

Idag var det skolfotografering. Hade nog bra och helt ok tema (Tusen och en natt) men jag vet inte hur bilden blev riktigt.. Skulle leka slav till Frida, men jag vet inte hur bra det framgick.. Så vi får se när bilden kommer. Tar väl till någon gång in i november. Har ingen aning om vad de andra klasserna hade för tema mer än att en hade stureplan, en hade hiphop, en hade klassisk musik, vi hade arabiskt och sen en klass hade pirat-tema. Men mer vet jag inte. Kanske det inte blev lika lyckat osm förra året då alla hade genemsamt. Men, det går inte att göra så mycket åt nu mera. Gjort är gjort och bytt är bytt.

Hmm. Ska gå och plinga pling-pizza nu. Mums!

Ha det!

/T

Trött

Kom hem från kvällen träning för ca 1 timme sedan. Grymt trött! Försöker få ihop alla steg på rätt plats och i takt och sen slutligen få det att se snyggt ut. Inte det lättaste. Men jag är envis! Och jag SKA kunna!

Orkar inte skirva något längre ikväll. Vill bara pysa isäng och sova. Har eg ett långt inlägg skrivet, men jag lämnade det efter mig, så det lär väl komma upp en annan dag..

För tillfället står jag i valet och kvalet. Hurvida jag ska gå och dra ur sladden till mamas dator eller om jag ska ta och lägga mig en en tjock kudde över huvudet.. Hmm. Anledningen till detta är att mamma lyssnar på Vikingarna. På HÖG volym!

Tror att jag väljer att krypa ner i sängen och gömmer mig!

Ha det bra!

/T

"Oh, please sister help me, come on, do what you should
please give me something, i'm not doing so good
i'm gone, done wrong, is there nothing you can say?
please sister help me can you make me feel OK?"

/The Cardigans, Please Sister (skön låt)

RSS 2.0