Härlig dag!

Idag har jag inte gjort så mycket. Först upp och äta frukost, sen iväg till uteisen vid Islandia med Matte för lite skridskoåkning. Tyvärr var det rätt fullpackat med barn och deras hockeypappor. Så vi gav upp (eller, mina fötter gav upp efter bara en timme) och bestämde oss för ett nytt besök senare på kvällen.

Sagt och gjort. Hem till mig för att laga lite Caesarsallad. Sen iväg igen mot Islandia för lite mera åkning. Vågade ta ut svängarna lite mer nu när det var mindre folk. Kunde putsa lite på min åkning. Börjar få pli på mina piruetter (låter som om jag är seriös konståkare, men nej). Tyvärr så är uteisen i rätt dåligt skick, så det var lätt att man fick hjärnskakning i knäna. Lyckades hålla mig på benen nästan hela tiden. Fick till en praktvurpa i slutet.. Passade bra att åka hem då.

Nu har jag duschat varmt och krupit ner i sängen. Imorrn blir det jobb igen. Andreas kommer imorrn kväll.

Bilden på mig och min syster från Juldagen har kommit upp på xit, men jag får inte ner den själv. Är nog inte tillräckligt tekniskt kunnig. Hmm.. Hon har förövrigt gått och gjort en likadan tatuering som min. Placerad på samma ställe (lite längre ner), samma text och samma typsnitt. Det är inte illa. Kul tycker jag!

Nu ska jag sova, godnatt.

/T

Ny dag

Jobb idag igen. Rätt lugnt. Känns skönt att julen är över och att det bara är att stoppa i påse, ingen inslagning (ok, det finns de som fyller år också, men i det stora hela). En massa byten däremot. "Jag vill inte ha", "Jag fick två av tomten", "DEN FUNGERAR INTE!". Tur att jag börjar känna mig lite varm i kläderna när det kommer till vissa saker iaf, skulle nog ha stått som ett fån annars.

Finns en låt som har fastnat under julen när den har snurrat på radion; The Pussycat Dolls - I Hate This Part




Känns lite sådär halvrätt just nu. Eller, hur jag nu ska säga. Eller, tiden får utvisa.

Nu ska jag kika på tv och imorrn blir det skrinning! Ska bli kul!

Ha det!

/T

Julen i korthet

Ja, julen har nog varit rätt lyckad. Fick de klappar jag ville och kanske inte visste om att jag ville ha (startkablar till bilen). En extren hårddisk stod däremot ganska högt upp på listan, nu när jag frilansar på mammas dator med lite bilder och annat. Så nu ligger det en svart, 500gb här breve och surrar på som en katt..


På julafton började vi spela lite spel (jag, mamma och Catta), årets nya inköp/julklapp är Bostadsspelet. Rätt kul! Tyvärr så hann vi inte spela klart innan syrran åkte.. Får se om vi hittar någon som kan hoppa in istället.

Gårdagen blev över förväntan! Började först hos mig med lite Wii-spelande innan vi drog vidare till Arken för instämpling och sen en snabbis till Indigo. Var grymt kul att få träffa alla vänner och bekanta igen! Vissa har man inte sett sen sommaren (minst!) så det var kul!

                    

   



Jag och syster yster

    


Idag blir det nog att ta det lugnt. Ska sova en liten stund, kika klart på baletten som går på tv. Senare ikväll ska jag och lyssna på julsånger i Jomala Kyrka. Imorrn blir det jobb igen.

Ha det!

/T


God jul

Kom nyss hem från min kusins bröllop. Blev riktigt mysigt, över förväntan.. Först vigsel i sjöfararkapellet (kallt men mysigt), sen lunch och tårta i deras lägenhet. Har några bilder.. Men, eftersom jag är så kort som jag är, fick jag inte så många från själva vigseln, utan mest efteråt.

Men här är iaf en utanför kapellet:





Nu blir det en liten tupplur, sen ladda om inför kvällen och julmiddag med mormor och morfar. Funderar på om jag ska åka till Birka eller inte på glögg. Får se hur jag gör, om de ligger här som jag tror eller inte.


Ha det! God jul!

/T

Polkagrisar

Idag var det jobb igen som vanligt. Fick slå in några hockeyspel direkt när jag kom, börjar veta på ett ungefär hur stora grejer är och få upp hastigheten på inslagningen. Känns inte så illa..

Hade planerat att koka polkagrisar ett bra tag, men först idag fick jag tid. Så nu gjorde jag ett försök (har nite kokat sen HKn i högstadiet, och då hade vi Björn som hjälp). Gick som det gick första gången, dvs det brändes vid. Men andra fösökter gick bättre. Tyvärr så blev det lite lite mint, så de smakar mest socker.. Men de blev rätt så fina. Ska ev göra lite mera imorrn.

           

Har även lagat klart mina tryfflar. Funderar på om jag ska ta med mig något tills imorrn eller inte.. Får se. Lite polkagrisar kan jag nog ta med.. Ska bli skönt med lite julledigt!

Nu kika på lite tv, sen sova. Börjar 9 imorrn ingen så..

Ha det!

/T

Long time, no see

Ja, så är det just nu.. Idag åkte Andreas till sina föräldrar så jag blir ensam under julen. Elelr ensam och ensam. Jag har ju mamma och syrran.

Har varit ledig, men var ändå en sväng in via stan när jag var i farten och skjutsade Andreas. Har planerat att hinna med att "baka" polkagrisar något innan jul, så jag var och inhandlade en silokonmatta (eftersom vi inte har några marmorskivor). Köpte även en julklapp åt mig själv; "Pepparkakshus & Mera julbus". En bok med massor med ritningar på pepparkakshus och liknande av pepparkaksdeg. Så nu är jag nöjd. Ikväll blir det pepparkaksbak och poklagriskokning. Ska även försöka hinna laga lite tryffel.

Är grymt trött. Vet inte hur jag ska orka med att åka på Daddes och Lindas bröllop på julafton! Det börjar kl 10!! Jag jobbar till 20 dagen innan. Ojoj. Kommer att bli att sova lite på dagen därpå innan juldagsutgången. Vet fortfarande inte 100 vad jag ska ha på mig på bröllopet, men det löser sig. Har ju iaf ett par snygga, röda pumps som jag kan ha.. Hehe

Nu ska jag sätta igång med lite tryffelfix och sen eventuellt en liten snabb tupplur..

Ha det!

/T

Julklappar? Check!

Ja, då har jag alla julklappr inköpta och en del även inslagna. Blev inte så många iår, så det gick rätt snabbt och smärtfritt. De somvet sen tidigare jular vet om att jag brukar lägga ner en del tid på mina julklappar, dels innehåll och dels utsida. I några års tid har jag bojkottat allt vad tejp heter och kört på en gammal klassiker; lack och sigill. Men efter myckeet tejpmissbrukande på jobbet gav jag under för frestelsen. Så iår har jag kört på en ny grej; Solfjäder på pappret.

Solfjäder = en massa veck i solfjäderform (ungefär). Så nu vet ni det.

För utom min nyfumna passion över paketinslaning så har det inte hänt mycket. Jag är fortfarande ltie lätt irriterad, men inte något som kan botas. Jag jobbar på som jag gör och träffar mest glada, men stressade småbarnsföräldrar som gråter över barnens önskelista. (Speciellt när vissa saker är slut i alla butiker och är omöjlig att få tag på, Tomten kan ju INTE misslyckas).

Så, ja inte mycket nytt vid fronten. Pelle skrämde mig häromdagen när han berättade om hur dagen innan julafton brukar se ut; KRIG! Så, jag försöker intala mig om lugn och ro, men vi får se..

Ha det!

/T

NEJ NU!

Nej nu orkar jag inte längre! Är arg, sur, tvär, ilsken, förbannad, irriterad, bitter och allt därtill. Men så blir jag alltid när det kommer till att vi ska träffas allihop och umgås. Jag hade trott att iår skulle vi ALLA umgås (utom Poffi då) BÅDE under middagen OCH efteråt. Men tji fick jag, igen.

Men så är det alltid, jag har alltid, alltid, alltid för höga förväntningar vad det gäller högtider osv! Men oavsett hur mycker jag intalar mig efter förra gången, så blir det samma igen nästa gång. Så nu gott folk, nu skiter jag i allt vad NYÅR heter! Har en god och stor lust att fira den här hemma med min mammas vänner. Har ändå lovat att laga förrätt/efterrätt.

Så nu är jag ARG! Jag ORKAR inte lägre dra ihop folk och truga. Jag hade sett fram emot att träffas ALLIHOP, kaikki alla, när vi ändå aldrig annars ses. Men, men. Nu får det vara! Nu tänkter jag gå och avreagera mig på Wii'n.

/T


Kik er!


Nej-det-är-inte-normalt, du-har-problem!

Ja, så känns det just nu. Har haft stora genomgången och städningen av min skogarderob idag. Och frågan är nu om jag har probelm eller inte. Jag befarar det. För efter en snabb räkning ligger jag på +/- 30 par skor, själv. Sen blev det inte bättre av att jag ökade på igår i sverige med ett par röda pumps. Jag har letat efter ett par, så då kanske det kan räknas som att jag var i behov av dem.. Eeh.

Men, såhär ser de ut;



De var ju på specialpris, så då kunde jag inte motstå.

När jag ändå var i tagen med att fotografera, så tog jag en ny bild på min utökade skosamling (detta är bara på mina högklackade och ngt lågklackat par, INTE på mina sneakers och dyl..)



Nu kag jag erkänna mitt problem; skor.

Idag har det öven blivit lite mera städning av huset. För tillfället håller jag på och gräddar sista plåten lussebullar. Ska bli gott. Var så sugen på lussebullar igår att vi köpte några, men det blev en besvikelse. Torra och fulla med russin. Nej, nej. Det ska vara hembakade med mycket saffran! Då talar vi lussebullar!

Ska dricka julmnust och äta varma lussebullar framför tvn nu tror jag. Ska även packa in lite julklappar innan min syster kommer hem nästa vecka.

Ha det!

/T

Sverige

Är på väg hem från en dagstur till sverige med mamma. Har fått det mesta i julklappsväg köpt. Inte för att jag vet hurvida det blir någon delninng iår eller inte. Det lät inte som det, så jag har inte tänkt på något. Men nu är iaf mammas och syrrans klappar fixade. Skönt! Har också fått någolunda ordning på kläder inför Daddes bröllop. Och ett par tossor till juldagen.

Ska bli skönt att få sova imorrn bitti! Är grymt trött, slumrade till i bilen. Imorrn lär det bli lussebullsbak och smått fix.

Ha det!

/T

Dags igen

Idag var det då dags igen med att åka på jobb. Var helt ok ändå. Först Lekplaneten, sen Träningsverket. Kim påminde mig om lördagens glögg, men tyvårr så kan jag inte. Lite synd. Har varit borta från det mesta med TV på sistonde, så det skulle varit kul. Men, men. Jag ska njuta av min lediga helg genom att springa runt i sverige och införskaffa julklappar.

Har kikat på Nobelfesten med mamma ikväll. Och såklart onsdagens måste; Bonde söker fru. Har en sysselsättning jag och mamma under programmet; att säga "gris" åt en av bönderna när den dyker upp i tvn. Detta pga bondens beteende i tv. Sen om bonden är på ett annat sätt på riktigt, det är en annan femma..

Fick veta lite mer om min dator idag. Lär bli en datorlös jul. Men, jag får väl helt enkelt snylta på mammas eller syrrans (när hon kommer), finns även Smurfen (om jag vågar..)

Fortfarande har jag inte fått upp någon bild från söndagens kurs. Det vill sig inte bara. Nå, den som lever får se.

Ha det!

/T

Matt

Usch! Den här magsjukan tog verkligen ur all ork ur mig. Har grym träningsvärk i magen, har svårt att stå upp utan att det gör ont. Jobbigt. Jag som hade tänkt försöka gå på uppvisningen och dansa ikväll. Men om jag inte kan stå upp så lär det bli rätt svårt att dansa. Nåja, det ger väl med sig efter ett tag. Eller?

Så jo, idag har jag också varit hemma från jobb. Vill inte smitta ner halva ålands småbarnsföräldrar. Men imorrn ska jag försöka vara på benen och jobba igen. Får krupp av att bara vara hemma! Dessutom har mina filmer kommit från cdon så jag vill hämta dem med!

Försökte ladda upp en bild från söndagens kurs, men det vill inte. Så, den får vara..

Har inte hört något om hur det har gått för min dator heller.

Nu vila och ladda inför ikväll.

/T

Saknar

Just nu saknar jag min dator som mest. Och mina filmer jag hade på den. En dag som denna skulle ha blivit mycket bättre av lite Sunes Sommar



Känner igen en del ut klippet från när jag själv var i samma ålder. Var nog redan då vi i KG började härja. Men inte med raggare, utan med KHS 9or längst bak i bussen. Klassikern är ju såklart; "Har du hår på snoppen?" eller "Varför har du finnar?"

Ha det!

/T

Sjuk

Ligger hemma och är sjuk. Var iväg och jobbade en timme, men sen gick det inte längre. Har troligtvis fått magsjuka..

Kan berätta att helgen var rätt trevlig. Mycket folk på lördagen, så det blev en hel del paketislagning. Sen vidare mot båten och till sverige. Kikade på Stjärnor på Is med Greta i Täby.

Söndagen upp och iväg till stockholm och danskurs. FIck åka med Musse och Musses pappa. Så det blev ingen tunnelbana och buss (jag som hade köpt ny remsa och allt). Danskursen hölls på ett pensionärsboende. Så det var en del boende som kom och kikade på när vi dansade.

Hade hur kul som helst! Ont i fötterna, men det var det värt! Började med att lära oss "Cha-cha". Lite krångligt vissa steg, men när man väl fick in det så oj vad kul det var! Sen en snabb lunch i Kungshallen. När vi kom tillbaka var det dags för Samba. Lite jobbigt att skaka på tissarna när lunchen låg och guppade i magen.. Men efter en stund var det riktigt skoj! Fick tom med ett snyggt svslut. Som avslutande dans blev det Jive. Jobbigt men sjukt kul! Man vill bara dansa mer och mer!

Fick mig en svängom med Tobias (dansläraren) när vi var fler tjejer än killar. Han var jätteduktig som lärare och som dansare! Så nu är jag riktigt inspirerad. Ska komma upp lite bilder på dancefevers hemsida. Det filmade även en del. Jag fotade och filmade också en del. Men inget som lär komma upp här.

Ikväll är det genrep inför morgondagens dansuppvisning. Får se hur jag mår, men jag vågar inte hoppas för mycket.

Nu ska jag sova och ta det lugnt. Hoppas att jag blir frisk igen! Ha det!

/T

Sömn?

Jobb, jobb och jobb igen. Känns som om jag bara jobbar, sover och äter just. Även lite dans då. Idag var jag iväg på en extra dansträning med. Skönt att få lite mera övning på själva dansen!

Hämtade ut datorn idag. Ska få hjälp av Matte att föra den till service i Uppsala. Får se om jag får det fixat.

Imorrn blir det jobb och sen direkt iväg till sverige. Ska på danskurs på söndag 11-17. Ser fram emot det! Tyvärr så ser jag inte riktigt lika fram emot att klämma ner mina tår (köttbullar) i mina dansskor i några timmar. Skulle gärna hinna med lite kik i affärer också, men det får bli en annan gång (helgen därpå).

Har lyckats slå min haka/käke två gånger under den här veckan. Igår lyckades jag få en rätt ordentlig smäll av en container. Gör fortfarande ont när jag pratar. Hmm. Jobbigt.

Ska hoppa igenom duschen, sen packa lite smått. Ha det!

/T


Illa, illa

Fick svar från MKab om vad som var felet på min dator idag. Mitt moderkort har gått. Ajaj. Så just nu är jag mindre än glad. Känns som om allt går sönder just nu; bilen, datorn, telefonen, stereon.. Blä! Stackars Kokosboll!

Har telefonterroriserat Expert i Täby (där jag köpte datorn för lite mer än ett år sen), försökte få något vettigt svar. Men nja, hängde inte med i alla svängar. Men nu förstår jag hur de som ringer till oss och får mig i andra ändan känner sig; förvirrade!

Idag var det jobb igen som vanligt. Sen vidare till TV för att jobba igen. Mycket jobb idag, men det kan behövas när allt verkar gå sönder på en och samma gång..

Imorrn ska jag försöka hinna runt en del på stan innan jag börjar jobba kl12. Får se hur det går, med tanke på hur det gick förra veckan..

Ha det!

/T

Trasigt

Just nu känns det som om allt går sönder. Först bilen (igen, både på utsidan och under motorhuven), sen igår min dator. Inte för att det går någon nöd på mig, men det harmar lite smått jo.

Igår hade vi lite övning inför dagens dans på Indigo. Gick helt ok. Hade även träning senare på kvällen. Men nu sitter dansen sådär. Rätt skönt att få köra lite uppvisning och bli av med lite nerver idag.

Nu ska jag laga mat och sen ta det lugnt. Ha det!

/T

RSS 2.0