I bastun!

Gårdagen var rätt lugn. Hamnade som lärare istället som assistent. Hoppade runt lite. Hade bla engelska med 4or och 5or. Lite kul kommentar var när jag kom in i 4an sa en kille; "Kan DU engelska?!". Rullade på rätt bra. Hann med en sväng via Mariebad. Vill också simma! Speciellt när de hade mysfredag. Men, det får bli en annan gång istället.

Var iväg på kvällen till Arken för att kika på karonkan. Som inbitet fan av hur det har varit på Mariepark, så gillade jag inte direkt årets version. För först efter parodierna fick de efterrätten. Hmm. Skumt. Parodierna var inte så värst bra, men det är väl när man inte förstår det interna. Samma sak med bilderna. Så, jag är gammal.. Sen hade de tagit efter "vårat" Kaaaaronka.. Nåja, fin tradition isf! Stannade inte så länge. Satt i lobbyn och kikade på Let's Dance istället.



Jag och Lise förra året på middagen.

Idag blir det lugnt. Ska städa lite här hemma. Ska träffa Emma senare och handla (tror jag), ska laga middag ihop. Eller hur det nu blev bestämt igår. Ska bada bastu också, jag, Emma, Malin och Mie. Nice.

Men nu ska jag kila, ha det!

/T


Kärringen mot strömmen

Hittade den här artikeln på aftonbladet; http://www.aftonbladet.se/wendela/article4434655.ab Finally någon som går emot strömmen! Känner inte själv att jag skulle vilja klämma ut en unge. Kanske inte gå så pass långt som sterilisering, men nog skulle jag tacka nej om jag kunde välja. Tjejen i artikeln nämner starka anledningar till att inte ruva fram en unge. Och jag håller med.

Visst, nu är jag bara 20+, men ändå. Jag har aldrig känt någon lust till ungar heller. Moderskänslor? Var sitter de? Nej. Sen att det finns kvinnor som genomför abort, bara för att barnet de bär på är av fel kön, det är väl deras sak. Såg att de diskuterade det igår på tv, orkade inte kika. Så jag stängde av.

Så en mini-Tojja blir nog inte av. Inte iaf på många år. Och den som får mig att gå över till det andra lägret, ska nog förtjäna en medalj.


/T


Oväntad reaktion

Ja, eller vad man nu ska säga det... Har ingen som jag kan prata med heller längre. Skit!

Jobb, jobb

Sitter kvar i skolan och surfar lite. Är personalkaffe, och jag vill inte missa det! Finns alltid något smarrigt som bjuds. Så då kan jag nog stanna en extra timme efter att jag har slutat.

Helt ok dag ändå. Fast, det går ju upp och ner. Som med allt annat.

Dansen gick helt ok i måndags. Har börjat lite smått på något nytt. Känns kul, men ovant när man inte har kommit in och vågar släppa den blyge ålänningen utanför dörren. Hmm. Men, det kommer det med! Tyvärr så ska vi inleda dansen med en massa huvudskak (eller hur jag nu ska beskriva det). En gång gick ok, men efter 10 så började min nacke säga emot. Men, jag fick resultatet igår. Hade grymt ont i nacken! har även idag. Har haft svårt med att vrida. Men, nu släpper det nog snart!

Igår var jag på BodyJam. Rätt skönt. Synd och samtidigt skönt att de ska byta pass strax. Gillar HipHop, Samba och House. Speciellt Housen. Riktigt skönt att göra när det är sådär halvmörkt och musiken pulserar genom kroppen. Grym känsla! Ska bli kul att se vad det kommer för dansstilar härnäst.

Ikväll blir det jobb på TV igen, men bara en timme. Ska kanske fara och bowla före det. Var ett tag sen, så det kan bli skoj!

Nu ska jag surfa lite till, sen gå och invänta kaffebrödet.. Mm. Namnam!

Ha det!

/T

Good Song

Sitter och lyssnar på den för tillfället. Är riktigt bra! En låt som får mig att dels minnas sommmaren som var och längta efter sommaren som kommer.

Har haft en helt ok dag hittills. Har hoppat mellan "min" klass och en 3a. Men det är helt ok det med. Lite annat att stoppa madrassen med.. Hehe. Nej. Skojar bara.

Testade något nytt recept idag till middag, hittade i en gammal ELLE mat. Blev rätt smarrigt. Tyvärr så osar det dels vitlök i hela huset och dels ur min mun. Tur att jag bara ska och dansa ikväll och ingen TV. Ska försöka värma upp lite här hemma, så kanske jag får en positivt push i rätt riktning? Vem vet?




Ska börja byta om och sen bege mig mot Fabriksvägen.

Ha det!

/T

(Låten Good Song är en låt av Salem al Fakir)

Again

Har varit duktig och beskurit bilderna som jag tog på min och systers fot (inlägget nedan). Har även lagt upp den och en till på gaddad.se. Nog för att jag har en bild där sen tidigare. Men inte såhär, på samma sätt. Plus att nu är foten mer läkt än vad den är på "gamla bilden".

Har även lyssnat på en låt nu ett tag under kvällen; John Legend - Again

The first time we ever got a chance to be alone we knew,
That it was wrong to do,
I guess that's why I was drawn to you,
The 2nd time leads to the 3rd, the 4th, the 7th time,
I feel so alive, it won't last but it's alright,
Pleading joy and fading ecstasy, here it goes again oh,
Sneaking fruit from the forbidden tree, Sweet taste of sin,

And I'm doing it again; yes I'm doing it again,
Oh I'm doing it again, I said it would end but here it goes again,

This time you told me you saw me at the same hotel,
You said you knew me well, and I had a familiar smell,
You asked me how am I ever going learn to put my trust in you,
Like you want me to, cause I know what you're prone to do,
Accusations fly like bullets do, here it goes again oh,
But you know me because you're doing it too,

The cycle never ends, never ends,
Yet you're doing it again,
Yes you're doing it again,
Oh you're doing it again,
You said it would end but here it goes again,
And again, and again

Damn I love you, but this is crazy,
I have to fight you almost daily,
We break up so fast,
And we, we make up so passionately,
Why can't we just trust each other,
You can't hate me and be my lover,
Passion ends, and pains begins, I come back

And we're doing it again,
Yes we're doing it again,
Oh we're doing it again,
We said it would end but
Here it goes again,

Each time you call me home in a sweet refrain,
Saying things will change, you'll take away the pain,
Then we flashback to the first time you put your spell on me,
You envelope me, you feel good as hell to me,
One moment leads to another few,
Here it goes again oh,
Oh leaving you is oh so hard to do,
I just can't pretend, can't pretend,

I keep doing it again, I'm doing it again,
Yes I'm doing it again,
I said it would end but here it goes again,
Oh oh oh again
I keep doing it again,
I said it would end but here it goes again,
Oh oh oh again
Oh I'm doing it again, I said it would end
But here it goes again...


Nu blir det så småningom Beck. Sen nanna. Ha det!

/T

Robert's Coffee

Ja, hade lite sådan feeling idag. Kan bero på att jag lagade matmuffins och lyssnade på Chris Brown (Run It). Fast, det här gången lagade jag smeten själv (ingen färdig ur hink) och Chris Brown kom på radion. Men annars nära på. Tror inte att jag har lyssnat på CB sen jag slutade på Robert's heller. Kan bero på att jag lyssnade sönder skivan.. Hmm.

Nåja, matmuffinsen blev helt ok. Lite lätt smaklösa, men då vet jag till nästa gång bara. Men det är också något som man måste räkna med när man inte följer recept och höftar.. Hmm. Men fina blev de!



Idag åkte syster hem. Lite synd, för jag vet inte när hon kommer nästa gång. Pratade om vecka 17. Tyvärr så är både jag och mamma borta då. Så då träffas vi inte. Men kanske hon skulle dra med Tommy ner. Wiii. Hon tyckte nämligen att Nisse behövde få sig en titt av Tommy. Passar lagom om jag nu har lärt mig lite närpesiska.. Haha.

Såhär ser våra fötter ut just nu. Vi har något ihop.



Funderar på att kika lite film innan jag tar natt. Imorrn blir det full fart. Jobb först på skolan, sen hem, kanske träningsverket och till sist dans. Skönt att få starta igen. Efter torsdagens framsteg då jag strechade så är jag mycket peppad!

Ha det!

/T

The Queen of Shebas Pearls

Ja, tänkte se den filmen innan jag sover. Passar sådär lagom att kika på innan jag somnar. Gillar den skarpt och den får mig att snyfta. Passar nog perfekt som avslutning på en rätt jobbig lördag. En sorglig, men samtidigt varm film. Finns så fina beskrivningar på saker och ting i den.

Helena Bergström gör en fantaskisk rollbeskrivning. Helt klart sevärd! Minns första gången jag såg den, låg och snyftade i Mattes säng.

Nu ska jag njuta och slappna av. Ska bara fälla ihop datorn först. Godnatt

/T

Trött

Blev rätt kul igår. Först fika inne i stan med Mie, Malin och Juanco. Kul att träffas igen!

Gårdagskvällen blev lyckad. Först lite Rayman hos Mie och Juanco, sen in mot stan för besök av både Arken och Indigo. Ganska så trevligt. Lite dans, lite dryck och en del struntprat.

       





Lite bilder från igår.

Dagen idag har spenderats i sängen. Är trött och slut. Har kikat på Bring It On 3 och 4 med syster. Kvällen kommer nog att spenderas i soffan framför tvn och Melodifestivalen.

Ha det!

/T

Torsdag

Vad jag har fått gjort den här veckan? Hmm..

- Jobbat på Träningsverket
- Varit en sväng till sverige med mamma (var till Skärholmen och jag kände knappt igen mig)
- Umgåtts med syster yster
- Jobbat lite till på Träningsverket
- Ätit fastlagsbullar/fettisbullar (namnam om man får byta ut mandelmassan mot sylt)

och idag har jag äntligen tränat igenom mitt träningsprogram. Har inte blivit av då jag har glömt bort vissa moment när det tog en stund innan jag fick mitt träningsprogram.. Det var någon som var i Thailand. Hmm.

Har även planerat in lite för morgondagen, dels eventuell dag och kväll. Ska även med och kika på när syrran fyller i sin tatuering (hehe, ska se om hon kvider..). Sen kanske fika med M&M, senare är det tänkt att det ska bli Wii med M&M och Juanco. Najs!

Är grymt trött, så jag tror att jag ska lägga mgi i sängen och mojsa ner mig rejält och slötitta på tv och läsa lite Bert. Låter som en bra och utmärkt idé!

Ha det!

/T


En fundering; "why does the heart always say 'yes', when the head says 'no'?"


Fint besök

Idag kommer mig syster! Har inte träffat henne sen annandagen, så det ska bli trevligt! Wohoo

Sommarens första "måste"

Läste nyss att Mew kommer att spela på sommarens Ruisrock. Måste fara! Mie, kommer du med? De blir huvudakt för själva Ruisrock tillsammans med Slipknot och Disturbed (om jag har förstått rätt). Finns många band som jag vill kika på!

Ska börja kika mera om vilka band som kommer, lär släppa lite nu som då. Nyfiken och glad! www.ruisrock.fi

Nu kan jag sova gott inatt!

/T

Nu är det fixat!

Nu är det bokat och klart! Den 6e april åker jag!! ÄNTLIGEN!



Jag räknar ner snart..
"Och över haven flyger flygplan, någon drömmer om sin pappa i ett moln.."
(minns inte vems låt det är, hört för några år sen)

Alla Hjärtans Dag, del 2

Ja, eller hur man nu ska säga. Slutade inte så bra som jag hade hoppats. Visst, de som jag vill gick vidare i Melodifestivalen. De jag hade gissat att skulle gå till Andra Chansen gick också vidare dit. Inte illa, mot förra veckans fiasko (enligt mig).

Tyvärr, så blev det inte riktigt som jag hade tänkt sen när jag skulle krypa till kojs. Mycket som bubblade upp och som gjorde mig lite ledsen. Sen att jag var dum nog och började lyssna igen om lite musik på telefonen, var ingen höjdare. Men ibland för man skylla sig själv..

Lyssnade igenom Mew-Comforting Sounds och kom hur bra låten är. Videon är grym och låten är bättre. Blev att tänka på titeln på albumet; Frengers. Frengers= Not Quite Friends But Not Quite Strangers. Klockren förklaring av åland!

Tror jag ska lyssna igenom lite mera Mew och minnas konserten. Att starta med låten Special, wow! VILL SE IGEN!! Mie ska vi åka på Ruis igen?

Förövrigt tycker jag att vissa kan börja fundera på vilket fack jag har legt dem i; frengers eller firends..

/T

Usch! Får gåshud av att kika på videon till "Comforting Sounds"

H.E.A.T

Jag skäms. Men jag tycker att det här är helt ok. Allt är Kahs fel. Jag som inte egentligen gillar glamrock och Europe-stil. Vad har hänt?! Det låter lite som Hellacopters också. Hmm. Det rockar rakt in i mitt hjärta.

För övrigt måste jag avslöja en hemlighet. Igår "lånade" jag Markoolios första album. Men vem gillar inte Raggningstipsen? Eller, "Bira, bira, bira, bärs, bärs, bärs"? Jag har så starka och fina minnen till låtarna. Tex Emmas första möte med Markolio på Miss Åland-tävlingen. Hehe. Men, hans låt är nja.. Fungerar inte någon annan stans än i sverige.


Återkommer säkert kanske med en till rapport om kvällens tävling.


På återseende


Alla Hjärtans Dag

Ja, vem kan ha missat att det är den dagen idag? Men just iår är det sådär. Känns som om någon har vridit upp allt några varv till. Kanske det är för att jag inte "firar" iår som gör att det känns ännu mer hajpat?

Jo, det är en fin dag. Det brukar ju även kallas för Vändagen. Men om det finns en speciell vändag, vad är då alla andra dagar för dagar? Icke-vän-dagen? Nåja, har en tradition att alltid ge mamma en blomma/rosor. Så blev det även iår. Köpte tre rosa/limegröna rosor (tycker det är lite trist med vanliga röda, men de är fina de med), hon fick även en ny tvättkorg. Kunde behöva en ny efter att jag satt sönder hennes i söndags. Fick även en blomma och ett kort av mamma och syrran. Snällt och överraskande.



Mina blommor av mamma och syster



Mina och syrrans blommor till mamsen.


Har haft en rätt bra dag. Har haft sällskap av Matte. Bakade lite kladdkaka, tyvärr blev den inte så god som receptet såg ut. Synd. Men kanske med en smarrig tryffel på? Hmm.

Just nu kikar på jag på Melodifestivalen, tycker att det är strongt av Lili och Susie att göra comeback och vara så trallvänligt bra. Imponerad! Ska fylla i schlagerbibeln som jag köpte förra veckan.

Ska gå och hämta den. Ha det!

/T

Jag och ordet Najs/nice

Ja, ordet Najs/Nice (uttalas najs, med betoning på j-et) och jag har nog blivit ett. Vet inte varför. Men det beskriver så bra. Det är najs (om man vill klämma i kan man lägga på super = supernice), Nice! Shysst. Känner mig lite som Nicke i Bert (han långa med rött hår som alltid säger "skönt", ibland även "skitsköönt"). Men, det ligger ju så bra i munnen.

Najs/Nice. Smaka på det. Det känns bra, det känns naturligt, det är helt enkelt, Helt okej (som jag och Mie brukar säga, ibland även Johanna).

Summan av kardemumman;

Ordet nice/najs är helt okej.

Längtar!

Har inte blivit mycket av det här nu. Men, jag har haft lite att göra. Har dessutom svårt att få tillräckligt med sömn (verkar det som), eftersom jag är ständigt trött. Ska bli skönt med en veckas Sportlov nästa vecka! Skönt att få sova på morgonen och få ta det lugnt. Visserligen ska jag jobba nästa vecka med, men bara på Träningsverket.

Igår var klassen och parallellklassen ut och skidade. Eftersom att jag inte hade några skidor så tog jag med mig kameran och fotade medans barnen åkte. Blev en del bilder. Var perfekt väder också, så en bra start på dagen! Frisk luft och bra underhållning. Haha.

Var även och jobbade igår, gick helt ok det med. Min åsikt om barn står nog kvar. Men det går ju att handskas med dem. Tyvärr, så gillar jag inte så starkt ungar som inte går att kommunicera med. Eller, vad jag nu ska säga. Dvs, barn som inte kan prata ordentligt eller kan gå på toaletten själv. Jag har dessutom så svårt att veta hur man ska underhålla de små ungarna (3-), så igår blev det att bygga med klossar.

Har varit duktig efter jobbet idag. Har anmält mig till högskoleprovet (igen, men det heter ju Tredje gången gillt!), lämnat en antirynkkräm till Mattes pappa (jävlades lite med honom och lämnade den till hans kollegor. Hehe!) och kollat upp pris på flyg. Så en klapp på huvudet till mig.

Igår blev jag glad också, eller vem blir inte det när man får den här i brevlådan (när de vägrar skicka Allt Om Mat, för att jag bor i Finland).

 Lite sugen på skor blev jag nog. Eller kanske en ny bikini. Men, det är ett tag kvar innan sommmaren kommer, plus att mina som jag beställde förra året är rätt bra de med.

Nu ska jag kila.

Ha det!

/T


Hope There's Someone

Ja, just nu har jag fastnat igen. Skön låt. Än så länge gillar jag den, men man vet aldrig hur det blir under våren..




Låten är av Antony and the Johnsons.

"..Hope there's someone who'll set my heart free
Nice to hold
When I'm tired.."

Fyllningsfärg

Har varit i Uppsala i helgen. Rätt skönt. Har fått min fot ifylld, vilket verkligen behövdes!

Före:



Efter:



Är lite svullen och röd, men det går ner. Hoppas att färgen hålls! Kan varmt rekommendera Rough Stuff i Uppsala! Fick komma och fixa innan de öppnade. Har kikat på Bellas (tjejen som tatuerade mig) alster på deras hemsida. Är imponerad! Lite synd kanske att jag inte är någon som lär skaffa en stor grej. Men ändå.

Blev lite shopping och lugna puckar med Melodifestivalen. Passade på att rösta när jag väl var i sverige. Tyvärr så hann jag inte rösta på Marie Serneholt. Förstår mig inte på röstningen! Kändes överlag som om de bara rusade igenom programmet. Men senare hann jag få iväg både på Alcazar och Emilia.

Igår blev det hemfärd och båtresa. Ett snabbt besök på IKEA hanns även med. Fick testa deras nya snabbkassa. Gillades starkt!

Igår när jag kom hem tänkte jag tvätta foten och försöka få bort allt bläck, vaselin och salva. Hittade ingen pall, så mammas tvättkorg fick fungera bra. Tyvärr så höll den någon minut, sen trillade jag med ett brak igenom. Mamsen trodde jag hade slagit mig. Men när jag började skratta förstod hon att jag inte var så illa ute. Måste köpa en ny tvättkorg bara..

Blev inget jobb ikväll på TV. Skönt. Tyvärr är det ingen dans ikväll, så jag vet inte vad jag ska göra ikväll. Så nu blir det nog att ta en liten lur. Ha det!

/T

Sjön suger

Sitter på Eckerö just nu. Kikar på lite Bert avsnitt. Bla det när de åker färja och så. Riktigt kul avsnitt! Eller, alla avsnitt är nog bra egentligen. Finns så klockrena grejer.

Snyltade med mammas lilla dator till sverige. Skönt att ha något att göra på båten och slippa höra barnskriken/gråten! Det är inte så illa med in-ears lurar! Funderar på om jag fick med mig allt idag, lär märka när jag kommer fram.

Nu ska jag återvända till mina Bert-avsnitt. Ha det!

/T

Nya tag!

Nya tag igen. Jobb, jobb och jobb. Känns som om jag snart ska öppna linjetrafik mellan skolan-hemmet-Träningsverket och hem igen. För just nu är det det enda jag gör (tror jag). På måndagar kommer bussen/bilen ta en avstickare till Dansskolan. Ska fundera på hur jag ska lägga upp tidtabellen och hur jag ska göra med priserna. Haha.

Nej, men just nu känns det så iaf. Nästa vecka är jag där så gott som alla dagar också. Inte fredag, men kanske man ska åka dit iaf och träna? Hmm.

Imorrn åker jag till Uppsala. Har fått tid för att fixa till min fot. Skönt! Har sett lite små-risig ut sen början av sommaren. Så lika bra att göra det nu. Ska även spela lite badminton är det tänkt. Annars är dagarna öppna. Har lovat att hjälpa Matte hitta jeans också. Och jag behöver nya träningsskor som inte skaver eller blir sjuhelvetes varma! Hoppas att bilen är klar från verkstaden också! Och att kanske, kanske Kokosbollen är klar från HP.

Ska ringa och höra efter bilen, sen ska jag lägga mig för att sova en stund. Skönt! Sen fortsätter bilen på sin vanliga turlista; mot Träningsverket.

Ha det!

/T

Jag har aldrig..

Ja, jag har ALDRIG lekt leken "Jag har aldrig". För när det kommer på tal om vi skulle leka något och jag föreslår "Jag har aldrig..." så blir jag nerröstad. Fast, det är kanske bra att mina bekanta osv inte är så sugna på att leka lekar som innebär att dricka och avslöja saker. Men, nu tänker jag leka med mig själv. Så här kommer det:

Jag har aldrig..

- testat knark
- kysst en tjej. Visst, nog har jag pussat på munnen eller kinden. Men nej, aldrig kysst. Fårstår inte vitsen med att hångla upp sina tjejpolare i fyllan och villan. Någon som har svar på det? Och svaret; - Killar gillar det är inget godkänt svar!
- raggat på "riktigt" på krogen
- däckat

Så, nu borde mitt behov vara stillat. Så nu blir det nog att köra på med helt vanlig förfest igen.

För övrigt har det varit några lugna dagar. Hade hoppats på att det skulle vara mer snö på torsdag, för då skulle det ha blivit heldag i Germundö. Men tji fick jag. Får bli en annan gång istället. Jag som hade hoppats på lite pulkaåkning. Nåja.

Nu ska jag kika vidare på Mästarnas Mästare.

Ha det!

/T


Äntligen!

Läste det här på aftonbladet och nu är jag glad. Lite slit för mödan måste man få. Så många gånger som jag har haft ont i handen efter att ha tvingats klippa med fel sax på "rätt hand". Eller så som min hand såg ut efter studentskrivningarna. Jag har lite förväntningar nu. Hehe

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4304240.ab

Kva Säir Di?

Först nu har jag kikat på syrrans och Tommys julklapp till mamma; en bok om Närpesiska. För Tommy (syrrans pojkvän) är från Närpes, mamma brukar ha lite svårt att förstå vad han säger (även jag ibland), så nu fick hon en bok + cd med sånger på Närpesiska. Så nu borde mamma och Tommy kunna börja prata lite mer. Haha

Ett axplock ur boken;

Hon reparerade handväskan med silverfärgad ventiltejp.
Hon lappa matthahlongon me jiesustejp

Vi blev mycket oroliga när du inte kom hem på avtalad tid. Vi har ringt runt till alla dina kompisar och grannar och släktningar och polisen och sjukhuset. Det är med en outsäglig lättnad vi märker att vår käre son återkommer frisk och oskadad.
Kvann fenin a et vuri?

Kan ni vara vänlig och flytta på er en aning så att vi kommer fram här.
Uschid.

Chanserna för att projektet skall lyckas är fifty-fifty. Vi måste alla göra vårt yttersta för att satsningen skall lyckas.
Gar e så gar e.

Finns en hel del till som ger ett gott skratt. Om någon är intresserad, så ser boken ut såhär:




Dagen har tillbringats mestadels som slappande. Skönt med lite lugn. Ska läsa lite mer och se om jag lär mig något. Ha det!

/T

RSS 2.0