hooked!

ÅH! Den här låten spelas om och om och om igen. Lyssnade på den när jag cyklade till skolan, cyklade fort som attan till skolan, fast klockan bara var 8 och jag var morgontrött.

Therese – Drop It Like It's Hot

Klicka där och lyssna! På YT finns en annan version, men inte lika bra som singeln.

Så, kära vänner, vänj er. För den här kommer jag tvinga er lyssna på hela sommaren.

Här framför hon en version av den på Pride 2010.



Men som sagt den som ligger på Spotify är mycket bättre!

Nu ska jag fortsätta med min packning och storstädning av lägenheten.

Ha det!

/T

alldeles, alldeles underbar

Har haft en grymt rolig helg. En helgkaramell som jag kommer att suga på länge. En spontan fest hos Isak där vampyrlådan testades och en egen kortlek designades. Limited edition är inte samma sak numera.

Sedan en tacomiddag som uppfanns i samband med att jag såg all köttfärs som låg i min frys. Som jag inte skulle hinna äta upp innan sommaren. Så en liten klassmiddag med skratt, knytis, muffins, minnen, Mumin, mammas saft m.m.

En helg som gör att allt surt blir sött. Allt tråkigt blir roligt och hemlängtan inte blir lika mycket hemlängtan.

Ikväll går jag isäng med ett leende på läpparna och med många muffins i magen.

Tack tack!

Ha det!

/T

två deadlines på en dag

Idag var det deadline för två uppgifter i sista kursen; designkritik och Grafiskt förpackningsprojekt.

16.00 resp. 16.30.

Tyvärr gick halva dagen åt till att stå i kö till att skriva ut på de bra skrivarna på vaktmästeriet. Men, vi fick ju ut det som behövdes efter en stund. Hann även med att skriva ut en relativ snabb utskrivft på roland (5 min för en utskrift är snabbt när det kommer till den). Så det vi lämnade in blev som tänkt.

Designkritiken handlade om att analysera treornas logotyper, välja ut tre som man analyserade närmare utgående från vad en god logo behöver. Rätt intressant.

Känns konstigt att tänka att om jag hade vågat tacka ja till någon av utbildningarna hösten 2008, kunde jag ha gått ut från MIUN iår. Men, det känns rätt skönt att jag får gå ut nästa år istället. Dessutom trivs jag rätt bra med en lite mindre klass.

Känns lite smått overkligt att veta att om ett år ska det vara min tur. Då är det jag som står där och ska presentera mitt examensarbete. Presentera vad jag har slitit över en hel termin. Vad kul det ska bli!!

Men nu ska jag njuta i några dagar över att ha presterat en hel del bra den här kursen. Ska fundera lite på tisdagens presentation också.

Ha det!

/T

slutet är nära!

NU börjar slutet närma sig. Den nya deadlinen är strax här. Imorrn ska det som är kvar skrivas ut och den sista examineringen lyssnas på. Fredagen ska allt gås igenom och hemtentan skrivas.

Det är en del som ska göras nu med andra ord. Men, det känns skönt att det strax är över. Så att man kan ta det lite lugnare, äta lite mera glass och njuta av att sommarlovet kommer om en vecka.

Hemlängtan är stor, mycket större än jag trodde. Längtan efter att få åka och hälsa på Catta, Tommy och Lilli är stor. Längtan efter att få åka på en liten weekend med Edo är också stor. Sen längtar jag efter att få umgås lite med min mamma igen. Att få äta jordgubbar och prata lite strunt med henne, det längtar jag efter!

Men, om en vecka borde jag vara på väg. Jag borde vara nästan hemma vid den här tiden.

Ljuvligt!

Men, som sagt. Först en massa skoljobb, sen belöning.

Ha det!

/T

sådär

Idag var en bra dag, som blev en sådär dag.

Gick helt ok att skriva ut, skära och rolanda (skriva ut på skolans monsterskrivare som tydligen spytt ur sig en massa färg under helgen). Börjar bli rätt nöjd. Lite trist att behöva byta namn, men samtdigt känns det bra för det vi hade fungerade inte.

Var vernissage på Kulturmagasinet för treornas examensarbeten också. Vad duktiga de har varit! Och en riktigt fin finish på deras produkter. Tänk att man kan få ut sådana saker från vår skola (och några andra ställen)?!

Men pga alla människor som var på vernissagen så valde jag att åka hem rätt fort. Ska ju ändå få lyssna på treorna i dagarna tre. Så lika bra att åka hem och inte bli sur, tvär och irriterad över trängsel.

Skönt med en hemfärd på en tyst buss, med bara mina egna tankar. Tyvärr gjorde det mig (om möjligt) bara mer sugen på sommarlov och 11 veckor med mina nära och kära.

Nu ska jag kolla igenom de kapitlen vi ska läsa inför en tenta som ingen verkar veta något om.

Ha det!

/T

trendigt och otrendigt

Jag låter mitt twitterinlägg tala för sig självt.



/T


upp mitt i natten

Igår fick jag ett sms av en klasskompis osm resulterade i att jag och fem andra ur min klass ställde sig och vek tidningar ute i Birsta.

Sundsvalls Nyheters ena maskin hade gått sönder och tidningarna måste vikas. Så, det var vi och 20 andra som inatt stod ute på posten och fick händerna fulla med trycksvärta.

Men vad gör man inte när man är snäll student? Vi fick cola och godis och skulle även få en liten slant som tack för att vi räddade deras natt. Inte helt illa.

Men nog var man mör när solen nästan hade gått upp imorse vid 4 när jag slapplade hem. Var inte igår jag var uppe och ute så länge.. Men, man är ju ung. Så det borde väl gå bra.

Efter lite sömn och lite kaffe känns det rätt bra. Känns lite smått overkligt att vi verkligen var där och vek inatt. Men, om jag ser tidningen idag lär jag skratta gott. Jag läste de fem frågorna på baksidan, det var allt jag hann läsa under timmarna jag stod där med en pall med ovikta tidningar.

Nu ska jag äta lite lunch och sen är det dags för skola. Även om jag helst skulle vilja ligga på balkongen idag, så måste jag göra klart arbetet.

/T

förstår inte

Börjar mer och mer tro att det är något som har glömts bort i skoljobbet. För jag känner mig sådär stressad inför måndagens deadline. Visst, jag ska jobba lördag-söndag och vara med på en funkisdag på Friskis på söndagen. Men, jag känner mig ändå inte stressad.

Blir om möjligt mer konfunderad när jag kollar facebook och får se statusuppdateringar om magsår och stressymptomer. Vad är det vi har glömt bort?

Imorrn är det dags för sista handledningen. Kanske det blir lite mera stress då? Eller?

/T

lugn morgon

Hade en grymt skön dröm inatt. Fick skälla ut och prata med de jag irriterar mig på. Fick förklara varför jag är som jag är och varför jag gör som jag gör. Kändes underbart skönt när jag vaknade upp!

Tyvärr så hände det inte på riktigt. Men, det känns lite lättare just nu.

Jag är riktigt glad över gårdagens vinst. Satt och skrek som en idiot, tycker lite smått synd om mina grannar, men det lät som om ingen var hemma. Kanske lika bra det. Tycker däremot lite synd om Edo, han fick inte se matchen, utan fick bara förlita sig på mina rapporter. När det var 3 min kvar av matchen gav hans internet upp.

Lite besviken över att jag inte fick höra Kaj Kunnas. För vad jag förstod så grät han när matchen var slut. Det måste ha varit något speciellt att få höra. Men, det var rätt intressant att få höra svenskarnas reaktioner efteråt. Men mer än så behöver jag inte säga.

Nu ska jag kila till skolan på föreläsning, workshop och ett projektrelaterat möte.

Ha det!

/T


lång, men bra dag

Morgonen börjades av ett litet åskoväder här i Sundsvall. Mysigt med lite åska och störtregn, men tur att jag fick vara inne och titta på regnet.

Handledning och en hel del arbete idag har gjort att vi har fått en del gjort. Men, mycket kvar att göra. Men, det känns inte lika stressigt som det kunde vara. Känner mig konstigt nog rätt lugn.

Har funderat och funderat på en sak, men det går sådär. Fick tänka på annat, för att kanske få fram lite nya perspektiv. Kikade istället på priser för att åka till min kära (nyklippta) syster. Och det finns ett stort sug efter att få åka till Närpes för att träffa henne och Tommy. Och såklart Lilli.

Har även kommit underfund med att jag hade lite bilder på stora kameran från ett besök i Saltvik med mamma, moster, morbror, Paula, kusinen och morfar.


En gammal fiskebåt låg uppe i skogen. Fortfarande i fint skick (eller något i den stilen).



Fotade även lite söta blåsippor som fanns som ett stort, blått hav i en glänta.

Suget efter sommarlov och åland är stort, men först ska ett arbete med REKO bli klart. Sen kan det bli besök till Närpes och kanske en weekend i Göteborg.

Nu ska jag låta ögonen vila, för imorrn är en ny dag, full av arbete.

Ha det!

/T

måndag, igen

Känns som om veckorna går fort fort förbi. Kanske inte är så bra när det är en del som ska göras, men av någon konstig anledning så känner jag mig inte stressad ännu. Känns som om jag borde vara stressad (med tanke på hur klassen beter sig). Eller?

Helgen löpte på i lugn takt. Hann plantera om mina tomater, tvätta, grilla korv med klassen och så har jag äntligen fått mina "rullgardiner/skuggardiner" sydda. Så nu är min bastu ett minne blott. En skön helg helt enkelt. Avslutade den med att äta årets första middag ute på balkongen.

Dagen har spenderats i solen. Först en föreläsning om färglära, tryck, skrivarna och laserskäraren, sen lunch och skolarbete ute i solen. Inte helt fel. Har nog bränt ansiktet idag. Har varit en underbar dag här, känns som om vintern och den råkalla våren släppt sitt grepp.

Har varit iväg på terminens sista danspass på Friskis också. Skönt att få röra på sig igen. Synd att det inte blev så många danspass den här våren som jag hade tänkt. Men, men. Får ta tag i det i höst istället.

Ja, det var väl vad jag har gjort sedan sist.

/T

helg

Så var första veckan av sista kursen avklarad. Veckan avslutades med ett litet bakslag, den idé vi hade tänkt fanns redan i en annan stad. Så, det var bara att göra om och göra rätt.

Dagen avlustades med en god After Work på Invito med klassen. Rätt trevligt att få sitta runt det största bord jag sett. Tyvärr så gjorde akustiken att volymen lätt steg och mitt huvud blev trött.

Helgen kommer att innebära att jag äntligen ska plantera om mina tomater, köpa persienner och göra lite skoljobb på det.



En glad Tojja på promenad med Malin och Emma förra helgen.

Nu ska jag äta frukost och plocka ihop min smutstvätt inför tvättiden.

Ha det!

/T

laddade batterier

Skönt att få vara till Örebro över helgen! Även om det var tungt att stiga upp halv 4 för att hinna med tåget som gick 5, så gjorde det inget när jag satt på cykeln. En underbar morgon fick jag uppleva från cykeln. En tyst och sovande stad. Med en massa morgonrodnad.

Efter en helg med mycket skratt, mycket prat, lite besvikelse, mycket mat och mycket god tårta så är mina batterier fullt laddade!

Skönt att kunna få slappna av även om jag inte var hemma på Åland. Trevligt att få träffa lite nytt folk med!

Nu strular min kortläsare, så det blir bara två bilder från när jag, Malin och Emma åt lunch vid Naturens Hus, efter en promenad.





Men snart är sommaren här! Då blir det mera sådanthär och mindre magknip.

Nu ska jag ta tag i min deklaration och fundera på varför jag ska betala kvarskatt?

Ha det!

/T

RSS 2.0