Planering

Hade sista dagen idag med klassen. Kändes lite vemodigt, men samtidigt skönt. Men nog blev jag rörd när jag fick ett kort från klassen. Det var snällt! Blev även avtackad inför hela skolan av rektorn med blommor. Inte så illa.

Var in till stan och handlade inför morgondagens jobb på TV. Ska köra lite mera ordnat i barnrummet då det är öppet hus. Ska göra lite påskpyssel och måla. Ska bara plocka undan ordentligt i rummet först. Skönt att vara två!

Funderar på att åka på Body Jam ikväll. Var ett tag sen sist och  de har bytt program, så det kan bli trevligt med lite omväxling. Och imorrn ska jag sova. Mm. Skönt!

Ha det!

/T


Varmt!

Kollade nyss in smhi.se om vädret i Boston. +13 grader på fredag! Hurra! Nu blev jag genast lite lugnare och känner redan hur gärna jag vill åka och få slippa vinterjackan! Bara 7 dagar kvar nu så är jag framme! Nu startar nedräkningen på allvar!

Trött

Har jobbat idag igen. Näst sista dagen. Känns sådär, speciellt när en av eleverna tyckte att jag var en jättebra assistent! Nåja. Lär återkomma som vikarie. Har grym huvudvärk idag, så jag kände att det tog emot när jag fick veta hur många barn det var på TV ikväll. Lär inte förbättra min huvudvärk. Nog för att den har blivit bättre nu iaf. Skönt! Men inte borta helt. Så Malin var snäll och hoppade in för mig ikväll. Tack! Har dessutom sista "riktiga" träningen inför resan, och jag vill gärna kunna så många steg som möjligt innan jag åker. Så jag vilar lite.

Eftersom det är min sista dag imorrn ("på riktigt") så håller jag på och bakar. Mockarutor till klassen och mintchokladkaka med AfterEight-täcke. Mums! Kände mig lite smått stressad över det då jag kom på det idag. Men, det löste sig som tur var!

Fick också lite hjälp att baka idag. Eller, hjälp av en som tyckte mera om själva smeten i sig än kakorna. Så, jag fick mindre att diska. Haha

Nu ska jag laga lite till middag, sen vila lite innan ev dansträning ikväll. Om huvudvärken har släppt. Imorrn måste jag komma ihåg att handla grejer inför onsdagens jobb på TV. Målarfärg bla. Känner på mig att det kommer att bli en kladdig kväll. Men, förhoppningsvis kul också!

Ha det!

/T

Irriterande!

Har de senaste gångerna vi har varit på väg till Indigo börjat prata om vakten som brukar stå där. Han måste ha tråkigt, med tanke på hans arbetssätt. Visst, jag tycker att det är bara bra att han leggar så gott som alla. Men, när han begär om att få se leg när man bara har sprungit iväg och tagit ut pengar. Nja.. Sen att han dessutom står och trilskas i dörren. Hmm. Ingen stjärna i kanten!

Men igår när jag skulle gå hem fick jag nog! Tydligen kunde han inte släppa ut mig, för "han hade släppt ut så många". Så jag måste nog stå där och underhålla honom. Jag stod och väntade på en kompis och som tur blev han min räddning från vakten! Tack! Nåja. Blev lite irriterad över honom, men samtidigt fick jag mig ett gott skratt också.

Har städat och tvättat, så nu sitter jag och njuter av en välförtjänt kopp kaffe. Funderar lite på middag också. Är både sugen på köttbullar och på lax. Hmm. Tricky, tricky.

Förövrigt har resfebern kommit krypande! Börjar bli rätt nervös, nästa vecka den här tiden borda jag vara på väg mot sverige och med väskan packad. Pirrigt!


  Fick mail från Danny och han hade biljetter till "en typisk Boston-upplevelse". Först när jag sa det åt mamma kom jag på vad det kunda vara. Och nu kollade jag på RedSox hemsida, de har hemmamatch samma dag! Snälla, hoppas att det är så! Måste nog lägga till en sak på min pack-lista; min RedSox-keps!

              


Lite glädje i regnet. Ha det!

/T

Helgen i storhet

Fredagen blev rätt kul. Var rätt kul att få klä "upp och ut" sig lite. Har nog lite bilder, men jag plockar dem senare. Tyvärr så måste jag åka hem efter varmrätten, fick grymt ont i magen och halvlåg till sist över bordet. Men, efter en stunds vilande med vetekudden blev det bättre.

Igår skrevs det Högskoleprov. Gick sådär. Kanske inte så som jag hade tänkt mig. Men, jag var inte direkt koncentrerad. Det spårade ur redan före första provet för mig och Lise. Så, jag får ta smällen bara. Jag och Malin tyckte att vi var duktiga ändå igår, så vi for ut med Mie på en "klpp-på-huvudet-öl" på Indigo. Rätt soft och trevligt.

Idag har jag inte gjort mycket. Tagit det mest lugnt. Försöker städa något sånär som jag har lovat. Imorrn blir det jobb igen. Och en full dag med skolan, TV och dans.

Nu ska jag vräka dammråttorna under sängen.

Ha det!

/T

Jobb, jobb, jobb

Ska jobba ikväll på TV istället för Frida. Hon var sjuk och bortrest. Synd. Har ett barn precis den tid som jag brukar hänga på TV och träna, men det får vara den här veckan. Fick räcka med sund och kvällen dansträning. Funderar på vad jag ska hitta på med Erik bara. Hmm..

Har haft en trevlig dag idag på jobb. Var mig själv, eller hur man nu ska säga det när jag vikarierar någon annan. Men hursom. Ungarna börjar tröttna på mig. Kanske lika bra att jag bara blir kvar några dagar till.

Tog den här bilden imorse innan jag åkte på jobb. Kunde ha blivit bättre om jag hade lagt manken (och mig ner i snön) till och gett de lite mera tid.



Nu ska jag äta något och fundera på vad jag ska sysselsätta Erik med idag. Vi får se.. Ha det!

/T




Meh! Publicera då! Nåja, kan säga att det inte riktigt blev så lugnt som jag hade trott på TV. Var några barn till när jag väl kom dit..

Halv Åtta Hos mig?

Ja, nu söker de nya deltagare till Halv Åtta Hos Mig. Vill vara med!! Men, kan de komma hit? Hur hittar jag 3 till som vill vara med och laga mat? Intresserad?

Jag funderar lite smått på vad jag skulle bjuda på. Men, får jag tag på råvaror, då kan det bli smaskens. Men något som skulle ha anknytning till åland skulle sitta fint. Havtorn? Ålg? Säl?

Nåja. Jag vill laga mat!

Mätt

Kom nyss hem. Var iväg direkt efter att jag fick min bil idag på kaffe med en kompis. Sen blev det att åka åland runt efter ett duschdraperi, som hittades på Sparhallen. Sen fixade vi lite till käk. Rätt trevligt. Så just nu är jag mätt och belåten.

Kom på nu att det är våffeldagen idag. Namnam. Ska svänga ihop våfflor lite senare. Ska bara låta maten sjunka lite först. Ska titta på Halv Åtta Hos Mig först. Det är en höjdare. Blir genast sugen på någon smarrig dessert! Mm.

Så nu är Nisse som sagt fixad igen. De hade bytt en kabel mellan batteriet och generatorn. Ska bli intressant och se om det fungerar.

En sådanhär dessert skulle inte sitta helt fel.



Dessert från när vi åt på Indigo och Fia fyllde år.

Nu ska jag slänga ihop lite våffelsmet. Ha det!

/T

Hate to say I told you so

Nisse är på service, igen. Fick nog av osäkerheten. Vill inte ha en elbil! Jag vill ha min bensinbil! Så, nu fick den åka in ett varv. Så just nu är jag utan bil (visst, mamma finns. Men den får jag bara låna ibland) och känner mig lite smått strandsatt. Men, om jag har tur får jag tillbaka den imorrn. Om de nu hittar felet dvs.

Gårdagkvällens träning var rätt skön. Körde igenom koreografierna som vi gjorde med barnen igår ute i sund. Var bara 3 på träning också, så fick finslipa lite mera på vissa hopp och mera kritik och hur vi kunde förbättra "Apologize". Inte så illa. Så nu är det hållning, hållning, hållning som gäller. Försöker så gott jag kan!

Nu käka och sen tror jag minsann det blir Bert hos Mie. Ha det!

/T



Ooh! Lyssnar på lite Bond-musik. Ska nog gräva fram lite Bond-film och se om jag kan håva in ett vad.. Haha

Hemkommen

Är hemkommen efter att hah aft danslektioner ute i Sund. Var rätt halt på väg ut, så jag hamnade lite i diket, men lyckades ta mig upp utan att skuffa på. Tyvärr, så gick inte "Apologize" så bra att dansa. Men vi hade kul som grupp och barnen hade nog rätt kul med oss. Lärde bla ut Partypeople-dansen. Får se om jag åker på träning ikväll, är rätt trött just nu. Men, det beror nog på annat än dansen.

Ska hoppa igenom duschen och sen ta en lien lur innan jag ska och jobba på TV tror jag. Låter som en bra idé!

Ha det!

/T

Bra musik!

Lyssnar för tillfället på The Hives och försöker rangordna mina top-3 konserter.

Plats 3, solklart The Soundtrack of Our Lives på Ruis sommaren 2005 (tror jag, första året med Mie och Malin). Klockrent när Ebbot hoppar ner från scenen och fortsätter sjunga medans han går ut i vattnet för att ta sig ett dopp, mitt under konserten.

Plats 2 och 1 är svårt att bestämma då jag har två olika konserter som är svåra att placera. Men jag tror att plats 2 får bli The Hives på Ruis sommaren 2005. Grym stämning, har något minne av att jag satt på någons axlar och kikade en stund.

Plats 1 får bli Mew på Ruis sommaren 2006. Väl värt att stå och vänta halva natten för att de skulle dra igång när tekniken strulade. Wow! Att börja med Special sen. Får gåshud, men bara nästan.

Som sagt kommer Mew i sommar igen till Ruis. Jag borde vara ledig (om jag får jobbet på Birka) den veckan. Pratade lite lätt om det med Mie i fredags. Och det låter inte omöjligt.

Såhär glad borde Mie bli av att se Mew!





Letade igenom bilderna från fredagen och någon kan jag bjuda på.



En "fuling" på Indigo.



En glad Sari



En glad, men suddig jag.

Blev en snabbis ut igår med. Men en lugn sådan. Bara till Indigo med Matte och Joel. Rätt skönt. Fick mig ett gott skratt också, eller flera. Nåja. Nu ska jag käka lite, sen spela lite Wii tror jag.

Ha det!

/T

Segt

Blev en rätt lyckad kväll igår. Först till Malin där det diskuterades allt mellan himmel och jord. Sen vidare mot Indigo och sen senare Arken. Rätt trevligt, trots att det var fredag med en massa lussebarn. Blev tidig hemfärd från Arken. Rätt skönt.

Idag har jag varit seg. Skönt att bara få ta det lugnt och slappa. Matte kom över och umgicks med mig ett tag. Lagade ltie middag.

Har inte så mycket till bilder från gårdagen. Blev inte så många av bra kvalité, så det får vara.

Ikväll lutar det mot ett snabbt besök av Indigo. Även en stund före till Emma. Hon och Poffi skulle bada bastu. Men jag ska nog köra ikväll. Så det blir nog en kort kväll.

Nu ska jag äta lite till, sen kika lite serier. Ha det!

/T

Fredag

Kom hem för inte så längesen. Skönt med helg! Har haft en trevlig dag. Hoppade in och hade 6orna i engelska (vilket ofta brukar leda till starka protester och gnäll från deras sida. Jag är tydligen hård och sträng.. Hmm?), men idag var det lugnt och bra. De verkade rätt positiva. Vilket inte sitter helt fel.

Ska strax in till stan med Malin. Ska kanske träffa Emma och Poffi också. Får se. Vet inte vad som blir ikväll. Är sådär pepp just nu. Skulle hursom behöva få sova en stund så jag kanske blir mera på humör. Vi får se som sagt.

Nu ska jag byta byxor och sen åka. Ha det!

/T



Eller, nästan iaf.

Inte mitt bekymmer

Kom nyss hem från Mie och Juanco. Har varit där och spelat lite Wii med Poffi och Malin. Sen kom även Emma och Robert en stund. Träffade Poffi redan tidigare på dagen och hann med en fika. Rätt trevligt. Speciellt när man inte har setts på ett tag. Kul att spela lite Wii, då jag inte har gjort det på ett tag. Drack lite öl också, men efter någon mun blev det som vanligt, dvs ont i magen. Ajaj. Därför cyklade jag hem lite tidigare.

Försöker lära mig att jag inte kan hindra folk från att begå misstag. Vissa behöver få vara med om det för att kunna lära sig. Det är inte min uppgift att förhindra det. Jag kan inte leka curlingförälder åt andra.

Imorrn blir det jobb igen. Ska vikariera en lärare, så jag missar skrinningen med klassen. Lite synd, men det kommer fler chanser! Fick även klartecken om att få vara med på måndag och hålla lektioner i sund. Ska bli kul! Fick lite mera information om det ikväll av Elzbieta. Känns rätt bra.


Hittade en kul bild på datorn när jag grävde lite. Minns när jag tog den. Tror att det bara var gröna bilar. Nog för att det är de vita som är godast. Nåja. "Mattes Bilar"



Nu ska jag sova och hoppas att det onda i magen går över.

Godnatt

/T

Bach

Ligger och lyssnar igenom en gammal danslåt. Det första dansen jag gjorde efter att jag bytte grupp. Minns hur vi satte den nära på perfekt på genrepet och sen blev det pannkaka på uppvisningen. Där stämmer det att det ska gå dåligt på genrepet, då går det bra när det väl gäller.

Samma sak hände när vi hade Cirkus i lågstadiet en sommar på Emmas gård. Minns att jag trillade och slog mig på genrepet, men själva föreställningen gick mycket bra. Eller, bättre än genrepet.

Har varit på träning ikväll. Gick helt ok. Kände mig stundtals väldigt bortkollrad. Men, det tar sig! Blev helt mållös när de andra dansade vidare på "Hope There's Someone-dansen". Underbar dans! Även "Nelly-dansen" börjar ta sig. Känns kul! Fick även veta att nästa veckas måndag ska vi med dansgruppen ut till Sunds skola och dansa. Skoj! Ska höra imorrn om jag får ledigt för att åka.

Idag fick jag en rolig överraskning! När jag kom hem hängde det en påse från Victorias Secret på dörren, visserligen tom. Men ändå. Det enda var en lapp där det stod; "Till Tojja. Ö: V.Kalmare/New York". Misstänker Mies syster Diana. Men är inte 100 än. Ska luska vidare i det här.

Nu känner jag hur ögonlocken klipper, behöver nog sova nu.

Godnatt

/T

"Låt dig inspireras"

Ooh, hon låter ju som om hon verkligen menar det. Hmm. Såg nyss en reklam för hemmakanalen.se med Lulu Carter (eller vad hon nu heter). Och när hon säger på slutet "Låt dig inspireras!" Låter det som om hon säger det som om hon satt i kassan på Mattssons och säger hur mycket det kostar. Inte som om hon vill att någon ska gå in på sidan och kika. Hmm.

Nåja.

Ligger och slötittar på Beck-filmen. Har sett alla för inte så längesen, så jag slötittar bara. Rätt hemsk film idag. Men nästa veckas är värre. Det kan jag lova! Eller, det beror på hur man ser. Kanske råare om man kan säga så. Synd att det är den sista bara. Skulle gärna se flera. Men det kommer ju några Wallander istället. Fungerar det med.

Nu fortsätta med filmen och tv. Godnatt.

/T

Leaving on a jetplane, don't know if I'll be back again

Helgen har varit rätt skön. Lugn och trevlig. Var ut till mormor och morfar igår kväll med mamma. Firade min kusin som fyller 21 på tisdag. Grattis, grattis! Blev rätt lugnt trots mina förväntningar, tårta och kaka. Namnam. Sen blev det Melodifestivalen med mamma och Matte. Rätt skönt. Var tyvärr rätt trött, så jag hängde inte fullt med. Men nog satt jag där som på nålar när jag trodde att fröken Ugglas skulle vinna. Men, som tur var hade sverige lite vett och valde att skicka Malena istället. Puh!

Får se hur det går sen senare i vår för låten.

Idag har jag kikat på film och tagit det lugnt. Umågtts med Matte och mamma också. Har "prova-på-pass" för personalen på TV ikväll. Ska få testa POS, men jag är för trött. Dessutom tänkte jag träna både måndag och tisdag. Så att köra söndagen med kan bli lite väl.

Sitter och kikar på ett program med Efva Attling. Verkar som en trevlig prick. Gillar hennes smycken också! Minns att Tomas hade ett halsband av henne. Riktigt fint!

Imorrn blir det jobb igen. Ny vecka, nya tag. Blörk! Men för varjemorgen är jag en morgon närmare att få åka. Inte illa.

Ha det!

/T



Undrar om någon båt-människa känner igen sig?


Fredag

Skönt med helg igen! Trots att veckan har gått snabbt, så är jag rätt trött.

Har haft en rätt bra dag idag. Köre Sånglekar med MoraTräsk med 1orna idag. Rätt kul. Ungarna gillade det starkt. Hann även med lite musikbingo och GH-spelande. Rätt skön dag.

Pratade nyss med syster min, diskuterade fyllningar och hurvida shoklad och lakrits går ihop. Hon hade en kul kommentar om hur salmiakchoklad smakar. Tänker inte nämna här, men ja.. Var kul sagt! Men kanske inget som jag skulle nämna inne i lärarrummet omdet bjuds på mer sådana karameller.

Undrar om jag ska följa min mors exempel och gå och bada lite ångbastu (idag igen), kanske med en öl som sällskap? Skulle vara gott och skönt. Tyvärr så är jag redan rätt trött, så jag skulle nog somna där inne. Vi får se.

Nu ska jag iaf kila. Ha en bra fredag!

/T


Singel?

Har funderat ett tag (jag har tydligen många funderingar ibland) på hur man ska ragga bäst på gymmet. Hur stöter man tex på den svettige, joggande killen på bandet breve dig? Trycker du snabbt som attan på hans stopknapp (på bandet) och säger hej? Eller, hur gör man? Eller om man ser någon intressant borta vid de tyngre vikterna, går man bara fram och försöker imponera? Hur gör man?!

Funderar lite halvt på om jag ska låna min syster tröja och ha på mig en dag på gymmet. Vem vet? Jag kanske får napp? Haha. Tyvärr så har vi inte nyan hemma mer, men jag kan alltid läsa den på jobbet!



Förövrigt har jag varit på fika med Bo idag. Rätt kul att få lära känna honom lite bättre. Nog för att vi alltid pratar när man träffas ute, men nu var det över en kopp te, diskuterande serier. När jag skjutsade honom hem så sa han en snäll sak; "Din bil luktar mys". Det var något nytt! Det var ju inte direkt det första som jag tänker på när jag sätter mig in i en bil, men kanske. Vet inte. Den luktar iaf bättre än både mammas och syrrans.

Fick även lite annan positiv feedback idag. Ska få jobba lite till, kanske tom fram till resan och så fick jag höra en snäll sak. Trevligt, trevligt.

Är rätt mosig just nu. Var iväg och tränade, när jag kom hem gick jag i duschen och badade lite ångbastu. Skönt, men nu är jag mos. Var skönt att få strecha efter tränandet också. Har hittat ett nytt perfekt ställe att tänja på. Härligt! Nu ska jag komma ner!! (eller, så småningom iaf)

Nu ska jag krypa ner i sängen, är grymt trött.

Ha det! Godnatt

/T

Vikarie

På fredag ska jag kanske vikariera imusik hela dagen. Frågade lite smått om vad som ska göras. Blev glatt överraskad! Lät som om det ska spelas både GuitarHero och SingStar! Woho! jag kommer inte låta någon elev komma i närheten, här ska spelas själv.. hehe. Eller, nja. Men det skulle bara vara två lektioner, sen skulle det väl vara lite Bingo också. Helt trevlig fredag med andra ord.

Fast, jag ska fortfarande hitta på något med 1orna, vet inte direkt vad än. Får veta imorrn. Är ju lite si och så med musikaliteten ibland.. Rytm är en sak, men att spela piano sen.. Hmm. Har inte spelat (så att andra hör) sen 5an. Ajaj. Fast, kan bli rätt skoj att få ha hela musiksalen för mig själv några raster.. Hehe. Ska nog gräva fram lite noter. Och kanske sjunga på något annat ställe än duschen. Vilket för övrigt är mycket roligare då vi har radio i den och kan skråla med i radioskvalet.

Idag var vi och skidade med klassen och andra 2an. Skulle gärna själv ha skidat lite också. Men, när vi var en assisten kort och det var lsut på 38ans pjäxor, så gick det bra att stå på sidan om och snöra pjäxor och sätta på skidor. Hmm. Har en fråga som snurrar i huvudet; -Lär man inte barnen att knyta sina skor själv nu för tiden? Hmm. Inte skönt för knäna (eller kroppen överlag) att stå på knä och snöra och spänna idag. Var stel som en pinne efteråt.

Kikade lite på IFK's träning medan vi gick förbi och lämnade tillbaka skidorna. Börjar se bra ut. Väntar med spänning inför nya säsongen!

Nu ska jag kika House, sen sova. Godnatt

/T

Nästa vecka dyker hon här upp på kobben igen och vinkar hej istället för hejdå.



Tadaaa, Poffi! Har inte setts sen september, så det kan bli skoj!

Klart!

Ja, eller nästan. Har iaf så gott som allt inkopplat till nya duschen. Provtestade den redan igår och jag känner mig nöjd över mitt jobb.. haha. Ikväll ska jag testa ångbastu-funktionen och bara ta det lugnt. Men före det ska jag nog gå på ren promenad med mamma. Hade inga barn idag på TV, men lovade Jenna att komma på nya releasen av BodyPump. Hjälp! Har inte varit på Pump sen jag-vet-inte-när. Men det blev inte av iaf. Så jag vet inte om jag vågar gå utanför dörren, Jenna skulle söka upp mig om jag inte kom. Ajaj... Vet inte om jag vågar jobba imorrn. Hmm. Men det är ingen annan som kan, så jag måste bara.

Har börjat kika på den nya säsongen av TopModel (säsong 12), ska bli intressant att kika vad som blir av den. Har redan (efter ett avsnitt) mina favoriter. Men sen ändras dem också, tom under ett avsnitt kan jag gå från att gilla till att ogilla någon. Men det beror på hur de har valt att klippa och vinkla olika personer också. Det är väl tänkt att man inte ska gilla alla eller ogilla alla. Det ska finnas någon/några badgirls och några goodgirls.

Är inte fullt nöjd med förra säsongens vinnare, McKey. Nja, gillade Analeigh mer


En riktigt bra bild med Analeigh





McKey, Analeigh och Samantha


Så, men det är barar vad jag tycker.

Nu promenad med mamma. Ha det!

/T

Dokumentär

Sitter och kikar (i brist på annat) på en dokumentär om en tant som hade ett hotell i Hultsfred. Palace Hotel tror jag det hette. Maja Nyblom hette hon och var 94 år. Hon skötte och drev det helt själv. Gillade inte när hon fick besök av sina yngre syskon som vill hjälpa till heller. Verkade en söt och rar tant. Hade alltid fullbokat under Hultsfredsfestivalen. Och var omtyckt av sina återkommande gäster. Och var tydligen själv en återkommande besökare på själva festivalen. Inte illa.

En fin dokumentär. Helt klart sevärd! Har sett den tidigare. Kort efter att dokumentären spelades in dog hon. Hon hade då redan (i maj) hotellet fullbokat inför festivalen. Tufft!



Allt tuffar på i vanlig takt. Har inte fått duschen helt inkopplad än. Men, nu ska det nog vara på gång! Ska gå och kika.

Ha det!

/T

Duschkabin

Var och hämtade hem en dusckabin åt mamma i lördags. Har sedan dess försökt att installera den, men det går sådär. Måste göra om lite i badrummet, nya rörkopplingar och el som ska dras. Tacka vet jag att Simon är elektriker!

Helgen har varit rätt lugn, har sovit och ätit godis ungefär. Rätt skönt. Orkade inte med så mycket mer än det. Tog på en del att stiga upp tidigt på lördagen.

Inga barn på TV idag. Skönt, fick lite mera funderat på duschen istället. Fick veta att Frida inte kan jobba på ett tag, tur att Malin finns och kan hoppa in! Orkade inte med någon dans heller. Hade ont i huvudet. Så det fick vara. Var via Matte och pratade lite strunt med han och hans föräldrar.

Nu ska jag krypa till sängs, är rätt trött. Så sängen lockar en del.

Godnatt, ha det!

/T



Funderar på var jag ska göra av den här lampan. Skulle vilja ha den som jag hade tänkt ha den. Men jag har inte rum.. Hmm. ska fundera lite

Nightlife

Jepp, den lyssnar jag på för tillfället. Var ett tag sen, men jag har upptäckt en del låtar på datorn som jag har glömt bort. Skulle gärna ha dansat den här dansen med! Men, men.. Ja, jo, artisten är Amon Tobin.

Sitter för tillfället på Rolfen. Är på väg hemåt. Åkte med morgonturen till Norrtälje, hämtade lite saker åt mamma och handlade lite lösgodis och smarr från Smulan tills ikväll. Matte har somnat i soffan här breve. Funderar på att göra samma sak. Hmm?

En hel del svenskar som vanligt på en lördag. Ska väl fylla på lagren där hemma och tanka sig själva fulla på öl och sprit innan de åker tillbaka hemåt.. Dvs en helt vanlig lördag.

Ha det!

/T

Längtan

Åh vad jag längtar! Imorrn är det en månad kvar tills jag åker. Längtar på ett sätt och på ett sätt så känns det lite nervöst. Jag har aldrig flygit ensam. Visst, jag har åkt tåg och så. Men det var i sverige och finland, inte ensam på ett flyg i 11 timmar. Oh no. Men, det ska nog ordna sig. Jag och mamsen har kikat på lite YT-klipp från Logan och Frankfurts flygplats. Tänkte om det fanns något matnyttigt. Men, vet inte om jag kan kalla en film med en kille som åker rulltrappa efter rulltrappa, för att sen åka tåg, är så mycket att hänga i julgranen. Nja.

Nåja. Har en hel månad kvar att planera och fixa. Ska nog bli lajbans.

Har en del som ska bli av innan jag åker också. Poffsan kommer, skriva högskoleprovet, söka skolor till hösten, gå på Kenny Starfighter filmen med Tomas, fixa lite till sommarjobb, fundera ut hur Emma ska firas på Valborg/Knugens födis/Emmas födis, hinna med att dansa, fira Träningsverket 4år.. M.M

Ah, det spritter i benen! Vill packa väskan och åka nu, nu, NU! Undrar vad de säger på Arlanda om jag kommer en månad i förväg? Hehe.

Nu ska jag kika film, kanske prata lite med syster yster som är på väg upp till karln sin. Hon har lärt mig att det heter Martaslunga, inte matthalongon.

Ska tipsa om några bra Wulff.





Levererar en ny varje dag. Gå in på www.wulffmorgenthaler.com och kika vettja!

Ha det!

/T

Torsdag

Är rätt trött just nu. Kan bero på den varma, långa duschen som jag nyss tog? Hmm. Håller på att somna framför datorn.. Illa, illa.

Har varit en vanlig dag idag. Jobb 9-14, sen kollegiemöte (som jag för en gångs skulle var med på..), efter mötet iväg till Träningsverket. Hade tänkt ta det lugnt den här veckan eftersom jag är snorig och förkyld. Men inte, inte. Igår joggade jag en stund efter att jag hade jobbat klart, idag blev det styrka. Fick även låna gruppträningssalen en stund. Tyvärr så gick det inte som jag hade planerat med att öva danser.. Suck. Men skönt med träning. Börjar se resultat. Woho!

Tyvärr så har jag fått ont i knäna istället, igen. Fast, det var ett tag sen sist, så det är ok. Är nog inte vana med att springa på bandet två dagar i rad.. Hmm?

Blev ingen datorhemkomst idag, får den imorrn istället. Om han inte glömmer den eller något liknande. Men, då finns det en chans att jag kan åka och hämta den på lördag istället. Ska evetuellt över en snabbis och hämta lite åt mamsen.

Imorrn blir det lugna puckar. Ska iofs vikariera två lektioner i "min egen klass", men förhoppningsvis borde det går bra (peppar, peppar). Sen blir det nog att slötitta på Let's Dance och ångra att jag inte anmälde mig till söndagens danskurs. Asch, asch. Kunde kanske tom fått träffa Elisabeth Höglund. Om jag skulle få träffa henne skulle jag nog som första sak gå fram och känna på hennes hår. Vill bara se om det känns som det ser ut (inga kommentarer..). Skulle ha varit urkul att fått dansa lite Quickstep och Rumba i helgen. Men tji. tji.

Nåja. Får koncentrera mig på mina egna danser istället.

Nu ska jag lägga mig i sängen och slåtitta på tv, ha det!

/T

Två versioner på Elisabeth Höglund. Gillar nog frisyren på bild nr1 bäst.. Haha.


       



 

Den första är då Babben Larsson som imiterar EH, den andra är äkta vara.


It's Back!

Ja, men nu talar vi inte om den mystiska bilen, utan något annat som står mig närmare om hjärtat, min dator. Äntligen har den kommit tillbaka från reparation. Har inte fått den själv än, men Matte var och hämtade ut den idag. Det har gått 3 månader sen den kraschade, så att tala om snabb service finns nite ens med på kartan. Nåja, hoppas att allt är kvar. Har gett Matte lov att kolla igenom. Hoppas, hoppas.. Då finns det många, roliga bilder.. Hehe.

Det elaka som Matte gjorde var att han inte svarade på hur det hade gått när han hade varit och frågat efter den, utan bara började prata på msn och började visa webcam. Gissa tre gånger vad han visar upp hos sig. Yes, min dator.. Så nu finns kokosbollen snart i en famn nära min.

Annars har det inte blivit mycket gjort idag. Hade tänkt gå på personalmöte med TV, men glömde bort det och visste inte riktigt vart det låg. Så, det blev inte av. Fick ett mess (som jag gissar) handlade lite om kvällens möte, borde ha fått ett mail. Men eftersom jag inte ligger med på mailinglistan, så får jag inte allt än.. Hmm. Krångel? Jepp. Får fråga imorrn när jag ska dit och jobba.

Är lite smått sugen på något, men vet inte vad än så länge.. Hmm. Ska gå och se vilket utbud som finns.. Mm. Tyvärr så finns det varken Club Sandwich eller Vårrullar hemma, men man kan alltid drömma.



Den vänliga själen som hämtade min dator..  Tack

Nu blir det utforskning. Är förövrigt väldigt stolt och glad för min syster, som har varit duktig och fått det att fungera! Wow! Jag är imponerad över ditt "tålamod" (elelr hur man nu ska säga). Grattis!

Ha det!

/T

Prylbög?

Ja, ddet är en idé som har slagit mig nu.. Måste nog nästan vara som sådant att jag är en sådan.. Hmm. Eeeh. Nej, jag hävdar nog fortfarande att jag INTE är det, men kanske när man tar sig en titt i mitt rum det ändras.. Måste nog gämma undan lite saker.. Eheehe.

Nja, men något som har slagit mig de senaste dagarna är hur jobbigt det är att ha telefonen i handen då jag tränar, speciellt med en sladd som slänger från sida till sida när jag joggar. Speciellt då jag inte gillar att ha den i fickan (om jag har fickor på mina byxor dvs..)

Sen en tid tillbaka (sisådär 2år) så har jag velat skaffa en "ficka/kondom" till min telefon som går att spänna runt armen, men tydligen efter systers efterforskningar så görs inte dem mera pga risken för fuktskador. Ajaj. Jag som hade önskat och allt.. Hmm. Tänker inte sy!

Nå, efter att ha kommit underfund med att detta inte går så fick jag tänka om. Så härom natten slog det mig, Bluetooth-headset! Jaaa! Men, nu finns det då ett nytt problem, det som jag önskar mig finns inte ute på marknaden än. Dvs en kombination mellan två existerande. Hmm, och jag brukar inte vara den med mycket tålamod (nog för att jag stod ut från slutet av juli-början av augusti till oktober för att få min nya telefon), men det här är en annan femma.

Skulle vara utmärkt för mig att ha, bara lägga telefonen på sidan och ändå kunna träna och lyssna på den musik jag vill. Hmm. Nog för att TV's musik är mycket bättre än den som var på Gamla Avancia! Men ändå, inte blir jag så peppad av att höra lite svagt, jag vill ju höra musiken för mig själv! Nåja.

Så nu är frågan om jag ska vänta till mitten av april för att köpa den kombinerade versionen, eller om jag ska handla en med hälften av alla funktioner som jag önskar mig? Hmm.

Nåja. Den fungerar ju utmärkt redan som den är, så jag klarar mig nog. Det är ju inte som så att jag inte kan lyssna alls. Så nu måste jag nog bara hålla mig i skinnet tills jag kommer hem igen i april/maj.



Ja, såhär ser då den/det ut.


Var iväg och kikade på dansen igår. Blev glad när Elzbieta berättade om att hon hade gjort en till koreografi som vi ev ska dansa till våren till låten "Hope There's Someone". Synd att jag bara fick sitta på sidan om och ta det lugnt, men jag ska smygöva lite här hemma. Om jag minns stegen dvs.. Vill även göra en fortsättning på Nelly-dansen. Känner mig överlag rätt inspirerad igen! Men jag vet inte om det blir BodyJam ikväll, tror jag tar en lugn vecka efter gårdagens sängliggande.

Nu ska jag kila!

Ha det!

/T

Sjukling

Ligger hemma idag. Är sjuk. Nu har väl den där förbenade förkylningen drabbat mig med. Ajaj. Synd, jag som har dans ikväll och allt. Rätt taggad inför nya dansen. Om det nu bli den dvs, men det känns bra iaf! Hoppas bara att jag hinner med alla steg!

Ska dansa till Nelly feat. Fergie - Party People.

Ska se om jag åker dit och kikar ikväll, beror på hur jag mår. Just nu mår jag bättre än jag gjorde imorse. Men efter lite tittande av Nile City så tror jag det blir bra. Haha.

Men nu ska jag kila iväg och fixa något att stoppa i magen. Ha det!

/T


Irriterad

Blev en helt ok kväll igår. God mat, gott sällskap. Trevligt. Skönt att få bada lite bastu! Tyvärr så blev vi rätt sega efter att ha badat bastu. Men det var bara att försöka komma igen. Kvällen ute i "Ålands vilda nattliv" var helt ok. Rätt mycket folk, vet inte riktigt varför heller. Brukar för det mesta veta.. Men tji, tji. Tyvärr så blev jag rätt besviken när vi skulle åka hem. Är inget stort fan av att bli lovad en sak och sen blir det inte av. Det är som man viftar med en påse godis framför en godissugen unge på godis-lördag..

Men en positiv sak i kråksången är att Malin är skyldig mig 10e nu. Hihi



En arg Tojja mitt i natten. Men sen blev jag glad, lagade lite pommes.

Idag blir det lugnt. Ska dega i sängen och sen hämta min bil. Försöka bli av med lite aggressioner. Ibland är det skönt att få vara ensam hemma när man kommer hem mitt i natten. Ska kika lite Let's Dance.

Ha det!

/T

RSS 2.0