För det är ingen vanlig dag..

för det är Emmas födelsedag! HURRA, HURRA, HURRA!

Jepp, Emmas födisdag idag.



Captain Morgan och allt.. Haha

Hoppas du får en grym dag, så ses vi senare!

/T

PUH!

Nu är äntligen tentan inlämnad! Har nog kliat mig i huvudet många gånger och funderat på vad min lärare eg menade med vissa frågor.. Men, efter lite funderande så klarnade det.

Om en timme ska jag till Mariebad på behandling som jag fick i julklapp av Edo. Känns riktigt bra att få slappna av och njuta efter att ha jobbat på rätt hårt några dagar nu. Så kan jag ta ledigt på riktigt nu.

Var och fixade håret igår. Är riktigt nöjd! Nog för att jag lite saknar det där is-blonda, men samtidigt. Det har hängt med ett tag nu, så det var nog dags att göra något annat av det. Så, jag är inte sådär blond-blond numera.

Sitter lite och funderar på vad som ska göras imorrn när det är vappen och allt. Just nu känns det rätt skönt att bara ta det lugnt och vara med mamma. Ska höra med Matte om vi ska hitta på något eller inte. Har ju nästan blivit tradition att hänga med honom på valborg. Det enda som bryter traditionen är att jag inte är i Uppsala iår. Men, efter förra året fick det vara. Jag har alltid så höga förväntningar och så blir jag bara besviken sen..

Nu kom mamsen hem. Så jag ska snacka lite skit med henne en stund innan jag kravlar mig ur träningskläderna och i något anständigt.

Ha det

/T

HEMMA!

ÅH! Äntligen hemma igen. Så skönt! Även om det känns väldigt tomt, så det samtidigt skönt!

Var mycket segt att stiga upp lite före 4 imorse, men med vilja och hemlängtan så går det mesta. Sen att det var en grym morgon med en grym soluppgång var ju inte helt illa det heller. Just nu är jag grymt trött. Borde eg inte sova nu, för då sover jag mycket bättre och tidigare inatt, vilket gör hemtentan lättare att stiga upp till.

Men, jag har problem med detta att hålla mig vaken. Dels när jag inte har något att göra och dels när jag måste hålla mig vaken sen när jag ska och klippa mig. Vill inte att Anna tvångsrakar mig bara för att jag somnade i stolen.. Så, ja. Nu då?

Gårdagen var för övrigt riktigt trevlig! Grillpremiär med bra sällskap. Sen lite munk och Brainstorm på det. Tyvärr kilade jag hem rätt tidigt pga mina opackade väskor och min kommande tidiga morgon. Men, det som var var trevligt!

Så frågan kvarstår; att sova eller att inte sova..

För övrigt så har jag nynnat på den här låten i några dagar nu, och den växer! Riktigt bra sådär lagom feelis-låt (eller hur man nu ska säga)



B.o.B - Nothin' on you


/T


Munkar

Har nyss bakat/kokat (eller vad man nu säger) egna munkar för första gången på flera år. Gjorde det en gång på Yrkes, men då blev de inte så bra som jag hade hoppats på.. Men den här gången blev det riktigt fina!





Mmm. Munk med ett glas mjöd. Inte helt fel.. Usch. Min bil kommer att se ut som hej-kom-och-hjälp-mig efter att jag kör hem imorrn och äter munkar.

Nu ska jag packa ner några munkar i en låda. Ska iväg och grilla med gänget och bjuda på munkar och sallad. Gillar kombon av nyttigt och onyttigt. Lite måste det få väga upp. haha. Sen måste jag packa väskorna.

Ha det!

/T

Morsdag

Idag var jag och inhandlade två jättefina änglar som vi ska ge åt min mormor och farmor. Såg dem för första gången när jag var i usa. Blev glatt överraskad när jag hittade dem här i sundsvall. Så nu har två inhandlas inför morsdag.



Angel of healing



Angel of the Heart.

De är lite som en skyddsängel. Sen är de grymt fina och perfekta att samla på!

Nu ska lägenheten städas, för det är mycket trevligare att få komma tillbaka till en städad lägenhet än en ostädad.

Ha det!

/T

Gottesugen!

Har fått världens största sug efter Daim-tårta. Sådandär tårta som man kan ha perfekt i frysen. Minns att vi hade sådan på Robert's. Men uppskattade den inte riktigt då..

Är nästan lite sugen på att inhandla mig en sådan och ha i frysen. Men, då lär jag säkert bara glufsa hela i mig på en och samma gång. Så kanske lika bra att jag inte har en sådan iaf, för just nu känner jag inte för att ha sådär ont i magen som jag lär få efter att ha slukat hela tårtan på en gång.

Men nog skulle det sitta bra med en liten bit?

Eller?

/T

Vårkänslor!

Har fått ordentliga vårkänslor nu!

Var duktig och steg upp imorse och cyklade till friskis en sväng. Var rätt skönt att få vara nära på ensam där! Brukar inte höra till det normala..

Sen jag kom hem från friskis har jag legat och suttit ute i solen. Har även njutit av att lyssna på Radio X3M via webben. Så skönt att få lyssna på något som inte går att få tag på här i sverige! Synd att jag inte kan lyssna på det i bilen bara.. Där får Mix fungera..

Nu när jag stod och mixade till en smoothie så slog dig mig. Jag känner igen den här känslan! Känslan av att komma hem från skolan/jobb och fixa något att äta och lägga sig ute i solen. Sådär lagom perfekta vårkänslor. Fast, den här gången behövde jag inte bära ut min mammas radio på altan.

Nu ska jag återgå till min bok och solen.

Ha det!

/T

Blörk

Så känner jag mig just nu. Är riktigt trött trots att jag sov länge imorse.. Men, tydligen går det att sova mera, slumrade nyss till på soffan för en liten stund.

Hade en grymt trevlig kväll igår! Tyvärr så lämnade jag kameran hemma. Nåväl, det kommer flera tillfällen. Mätt, belåten och nöjd begav jag mig sen senare hemåt i kvällen.

Dagen har i stort sett spenderats i soffan, tror nog resten av kvällen kommer att fortsätta så. Kanske börja smått fundera på vad för saker jag ska plocka med mig hem. Kanske sluka påsen med chips som jag handlade tidigare idag? Låter som en god idé.

Sådärja, nu ska jag knåpa ihop något till middag.

Ha det!

/T

Nervsammanbrott!

Idag var jag bara någon futtig cm från att få ett nervöst sammanbrott! Skulle skriva om min text ännu en gång och jag hänger fortfarande inte helt med till 100 om hur jag ska skriva! Men, jag fick ihop det till sist.

Blev att traska till Bakgården för att inhandla lite lunch innan vi jobbade vidare. Riktigt gott! Tyvärr så blev jag riktigt sugen på bakverk när vi var där.. Men, det var bara att låta dregglet rinna och gå därifrån. Men nu känns det riktigt bra med grupparbetet! Postern ser bra ut och det är mestadels lite småpill kvar så det känns skönt!

Har tagit ett varv så stan efter skolan. Men tyvärr glömde jag bort att handla ingredienser inför mjöd- och munktillverkning. Så det får bli att göra imorrn. Men så som väderleksprognosen ser ut just nu, lär jag stanna på balkongen hela morgondagen.

Om någon timme ska jag bege mgi till Mats&Jenny. Ska bjudas på middag och se hur det ser ut nu några dagar efter flytten. Ska bli intressant!

För övrigt så har jag hittat fördelsedagspresent åt mamma nu. Så det känns bra! Är nöjd med mina fynd! Fast, jag borde hitta något annat presentpapper. Tror inte det med dödskallar gillas av henne.. Fast, vem vet?

Haha

Ha det!

/T

Vad kul man kan ha ibland

Jag kan inte säga det här för många gånger, men vad insnöade föreläsningar vi kan ha! Och nu läser vi dessutom kommunikation och inte specifikt reklam. Men vi sitter och kikar på reklamfilmer nu igen, på föreläsningarna.

Sen blir jag extra glad när vi får se mina favoriter; ICA och Mac ("Hi, I'm a Mac, and I'm a PC")

Såg nyss hela Arlas nya reklam. Den är ju för söt. Perfekt utan några ord eller någon som direkt säger något.

Har inte varit in på reklamkraft på ett tag nu, men deet är nog dags. Ska kika runt och se om det finns några bra, nyuppladdade.

Har jobbat på en del med grupparbetet idag. Fått en del gjort, men är inte klara än. Men vi börjar få ihop våra idéer nu.

Nu ska jag kika runt på lite reklamfilmer och nörda mig en stund, sen ska jag leta upp ett bra recept på munkar inför valborg.

Ha det!

/T

Trevligt!

Fick ett trevligt mail idag. Hade nästan helt glömt bort att jag var med i tävlingen. Men så fick jag ett glatt mail om att jag var en som hade vunnit. Woho! Så nu ska jag sitta och vänta på att filmen trillar ner genom brevinkastet.



Så nu Mie, kan vi kika på Bröllopsfotografen hur många gånger vi vill! Jag funderar på om vi ska boka in den nästa vecka? Vilken dag passar för dig? Hehe.

Igår kväll var jag och lämnade av Edo vid nattåget. Var inte så kul att bli ensam igen. Men samtidigt så vet jag att om SJU dagar är jag hemma igen. Och sen efter det är det en månad kvar i skolan innan sommarlovet.

Igår var jag även och började lära upp mig på Friskis. Världen är bra liten när man hamnar med en annan ålänning som visar en hur det går till. Men skönt att få träffa en ålänning som inte vet vem man är. Det är ovanligt!

Ska börja jag efter en lagom stor hink/embar som jag kan laga mjöd i. Är lite lätt sugen på att koka munkar också. Men tror att det kan bli lite väl mycket.. Och de lär inte vara så goda när jag väl kommer hem.

Nu ska jag sätta mig och skriva lite på grupparbetet.

Ha det!

/T

Tankar

Satt och funderade på vad jag gjrode förra året. Kikade på lite bilder och så. Tänk vad mycket som har hänt under ett år!

Den här bilden tog jag för snart ett år sen. En varm dag utanför Boarders i solen. Väntade på Danny och njöt av solen, jordgubbar och av att bara vara för en stund.



På ett år har jag gjort en hel del. Valt att göra saker jag annars inte skulle ha gjort, blivit nollad och haft riktigt kul! Andra saker är att jag lärt mig uppskatta mina vänner. Lärt mig att ta vara på de stunder jag väl har med dem, för det finns inte allt för många som jag verkligen kan öppna mig inför. Jag har lärt mig av mina misstag, och genom det tar det ett bra tag innan jag berättar min livshistoria.

Under det här året har jag också lärt mgi mycket om mig själv, men även om andra. Jag har lärt mig att vara sambo, "på riktigt". Men även lärt mig att bo ensam och leva på mina egna erfarenheter (de recept jag fick av Leena på HR)

Idag har jag och Edo hjälpt Jenny&Mats att flytta in. Kommer nog att kännas imorrn då de numera bor på 3e våningen i ett gammalt hus. Riktigt fin lägenhet och centralt. Har även lagat egen sushi för första gången. Blev lite lätt besviken, men så är jag bortskämd med SeaStreet Sushi också.

Nu ska jag njuta av lite melon och eventuellt en film. Ska även passa på att njut av de dagar jag har karln här, vet inte om han åker imorrn eller på onsdag än.

Ha det!

/T

Ont i magen

Har nog förätit mig den här helgen. Magen är nog inte van med att konstans skuffas full med div. mat. Potatisgratäng, laxsallad, tacos, chokladmousse, lax- och romtoast mm. Och på det har jag sköljt ner en massa saft. Vet inte varför, men just nu är jag nere i saftträsket. Och nu snackar vi sådandär saft som du blandar från en tetra (spädes 1+4). Favorit just nu är Lime/Blåbär. Intressant eller hur?

Får nog bli att ta det lugnt med magen de kommande dagarna tills jag åker hem till mamma. Fast, sen är det ju dags för valborg och då ska det väl grillas. Eller?

Usch. Har en sammanfattning som borde varit skriven redan, men eftersom jag inte orkat ta tag i det efter att jag nästn somnade med papprerna i handen, så har det inte blivit av. Men, imorrn ska det göras! Imorrn ska jag och Edo också hjälpa Jenny&Mats flytta in i sin nya lägenhet. Så just nu hoppas jag på att det snöar, som det gjorde igår (eller något annat) så jag inte vill sitta utomhus.

Sådärja. Då har jag berättat hur det ser ut för tillfället.

Ha det!

/T

Det blir inte alltid som man förväntat sig

Men ibland blir man glatt överraskad!

I fredags när jag och Edo var och handlade ringde de från Norge och han ska åka dit på tisdag eller onsdag och jobba. Lite trist när jag hade hoppats på att få sällskap i två veckor, men samtidigt. Man ska inte klaga. För det var en glad överraskning ändå.

Gårdagen spenderades med alla andra sundsvallsbor i birsta. Kikade på min nya kärlek; SonyEricsson Xperia X10. Men, den får komma i min ägo först när jag jobbar i sommar. Letade även efter självutlösare/fjärrkontroll till min kamera, men det ser mörkt ut. Så just nu ser det ut som om jag får beställa den. Jagade även runt efter utemöbler till min balkong. Men, det ser sådär ut.





Visst är den snygg! Lite stor kanske, men då kan jag inte tappa bort den heller..

Hade tänkt gå på picnick idag, men när det blåser så mycket som det gör, så får vi se. Lär bli att stanna inomhus och spela UNO eller SupeMario.

Ha det!

/T

Röda läppar

Igår hade jag lite tråkigt innan jag gick ner till friskis och tränade (jag tog bort det innan jag tränade!). Så jag passade på att lägga lite röda läppar och sen leka lite.

Sen satte jag och pillade lite med bilderna igår kväll. Blev inspirerad när jag läste en tjej som går GDK07's blogg. Tyvärr så vet jag inte direkt vad jag ska göra mer än att jag är sugen på att göra något. Visst, jag har en bild liggande som jag skulle vilja göra, men tja. Mer än så har det inte blivit av..



För övrgit så undrar jag hur skadad av mig utbildning jag kommer att vara när jag är klar. Med tanke på att jag inte kan titta på vissa program för att vi har tagit upp dem i utbildningen och diskuterat hur de gör för att hålla kvar tittaren (masskommunikation), vi har kikat på Anslagstavlan från 1986 (för att leta vem programmet är gjort för). Jag kan inte se en reklamskylt utan att fundera på typsnitt och harmonier. Det är INTE normalt

Nu ska jag dricka upp kaffet!

Ha det!

/T

Glad!

Just nu är jag riktigt glad! För det är 51 dagar kvar till sommarlovet! Jag fick nyss en glad kommentar från KG, längtar som attan tills valborg! Ska bli riktgit trevlgit att få träffa dem igen! Och sen att Edo kommer på fredag gör mig ännu gladare.

Jag vet inte vad som är med mig, men jag har fått något infall och är inne i en bak-period. I lördags när jag var lite nere och ledsen så ställde jag mig och bakade en sats hallon- blåbärsmuffins. Blev rätt goda och fina, men eftersom jag är ensam, så blir de dåliga om jag inte fryser in dem. Detta har nu lett till att min frys börjar bli rätt full av div saker. Muffins, bullar, ålands pannkaka, bröd, american pancakes och nu snart även en påse chokladmuffins.

Ställde mig nämligen och bakade lite chokladmuffins här tidigare ikväll. Vet inte varför. Jag äter en, max två, sen vill jag inte ha flera.. Så då hamnar de i frysen, vilket är synd på något som helst ska avnjutas färska.

Så om någon känner sig manad, jag kan bjuda på både kaffe och muffins. Men, ring gärna före, så hinner jag dammsuga lite.

Ha det!

/T

För det är ingen vanlig dag..

för det är Poffis födelsedag!

HURRA, HURRA, HURRA!

Idag fyller Poffsan 20+. Synd att jag inte kunde vara där i Nice och fira, men jag hoppas på att de andra gör ett bra jobb och firar dig ordentligt!



En trevlig kväll med fiske i kanalen. Ska nog inhandla ett ordentligt fiskespö till sommaren, så jag kan vara med och fiska "på riktigt".

Ha det!

/T

Skola

Idag är det dags igen för skola. Om jag inte minns helt fel skulle vi se på dokumentär idag, igen.

Ska bli skönt att få lite saker gjorda! Ska diskutera igenom mera till vårat grupparbete och kanske börja närma oss till något.

Pratade lite snabbt med Malin igår. De åkte ner till Nice i söndags och idag skulle Mie åka ner. Just nu skulle det inte ha suttit helt fel att få vara där nere just nu. Men, samtidigt. Jag måste gå i skolan och sen så får vi träffas hela bunten om två veckor istället. Men, jag förväntar mig en massa bilder sen!

På fredag kommer Edo hit också. Ska bli skönt att få sällskap igen! Funderar lite på vad man skulle kunna hitta på under tiden.. Kanske gå på fotboll? Men någa picknickar tycker jag iaf! Sen får resten bli vad det blir.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen försöka få något gjort innan jag ska till skolan.

Ha det!

/T

Bannlysta låtar

Blir alltid att fundera när man är på förfest hur man ska göra för att slippa höra de där låtarna som jag inte tål, men som alla andra vill lyssna på, "för de är ju SÅ bra".

Kanske man skulle bygga en låda runt datorn så att man skulle slippa när folk byter låtar och köar.

Visst, det är en sorts frihet med Spotfy, men till en viss del bara. Det jag efterlyser är en funktion där man kan "spärra" låtar från att spelas.

Så, när denna funktion inte finns (så vitt jag vet) så här kommer listan på låtar som jag mår illa av (eller hur man ska beskriva det)

Keisha (eller hur hon stavar) TikTok (eller, eg. allt med henne)
Rihanna - Rude Boy
Five - Everybody get up (lyssnade sönder den när jag gick i lågstadiet och har minnen med den låten som jag vill bevara)
Owl City - Fireflies
Lady Gaga - Bad Romance

Ja, påfyllning kommer.

Ha det!

/T


Längtan

Sitter och knåpar ihop en sommarlista på spotify inför sommaren. Längtar så det knakar!! Att få sitta på min mammas altan och lyssna på musik och bara ta det lugnt innan man beger sig mot stan och ut i nattlivet.

Jag låter bilderna tala för sig själv.





Bara det att man har Emma och Malin dansandes runt bordet gör ju att man får sig ett gott skratt..



Eller att ha kräftskiva utomhus där man får elda sina egna servetter. Haha







Nåväl. Mindre än tri veckor kvar tills jag kommer hem. Sen är det en månad till efter det och sen är jag hemma för sommaren. Woho!

Sen ska det bli fina, varma sommarkvällar igen. På min mammas altan, på Malins altan med tillhörande studsmatta, hos Emma, i Mies nya lägenhet och såklart vars Poffi sover!

Så, då var det bestämt utan invändningar.

Jepp.

Ha det!

/T

Trött

Är tillbaka i min klassiska halvsittande/halvliggande ställning i soffan. Har varit en sväng iväg i regnet och tränat. Skönt att få göra det, men nu känner jag mig spänd i ena höften.. Men, det går nog över om jag får cykla till stan senare ikväll.

Är grymt trött efter träningen, eller mera sådär skönt slö. Sådär som att jag somnar när som helst. Vilket är skönt. Fast, jag vet inte om det är bra att ta en tupplur. Blir nog bara mer slö av det.

Ikväll vankas det bowling på O'learys. Ska bli trevligt! Då kanske jag inte hinner smälla i mig hela påsen med chips som jag köpte på vägen hem från Friskis. Man måste ju få belöna sig själv när man varit duktig. Haha.

Nej, nu måste jag verkligen gå och diska. För annars somnar jag bara i soffan. Och disken diskar inte sig självt.

Ha det!

/T

HAHA!

"Sundsvall Hockey is now following you on Twitter".

Va?! Är det verkligen så intressant att läsa vad jag plitar ner på twitter (när jag väl gör det) så att de måste följa mig?

Vet inte om dagens föreläsning gav mig så mycket, tyvärr. Vår föreläsare är doktorand inom kommunikation och genom det ingen lärare, utan just doktorand. Detta gör att han har svårt att använda små ord, utan när det kommer till hans PP så kryllar det av långa, svåra och djupa analyser och stora ord. Sen har han svårt att förklara och tja, det hela blir som det blir. Just nu har jag många frågetecken, men förhoppningsvis så ska en del bli uträtade inom snar framtid. Får ju kurslitteraturen snart också.

Fick min deklaration idag med posten också. Vilken service! Nu ska den bara fyllas i (vid behov) och sen postas. Ska nog göra det när jag väl är hemma igen, för då kan jag kolla upp vissa saker. Känns skönt att veta att jag har lite tid på mig.

Nu kröp tröttheten över mig och jag känner mig grymt sugen på att krypa under täcket och ta mig en tupplur.. Är ju ledig fram tills på tisdag nu. Så jag har helg nu.

Ha det!

/T

Funderingar

Funderade idag när jag tittade på mitt hår om jag skulle gå och bli brunett igen. Jag gillade det verkligen, men samtidigt var det smärtsamt att bli av med det också. Minns hur tårarna rann av det starka medlet när jag satt hos Anna. Men det var det värt!

Men nu när jag tittade på bilder från London så gillar jag verkligen att vara blond också. Men om jag skulle gå och bli lite mera naturligt blond också? Jag har ju varit såhär platinablond i snart två år.. Hmm?

 Jag som brunett 2006, var färgmodell och fick håret färgat i fyra nyanser av brunt, vilket jag gillade starkt! Fast, jag blev brunett redan 2005.

 Här hade jag nyss gått från brunett till blondin, 2007 var det här.



Och såhär blond är jag idag. Jag både gillar det och har tröttnat på det. Så om jag skulle börja närma mig au naturale snart?

Jo, mamma jag vet vad du tycker.

Men jag saknar mina lockar! De finns där under, jag vet det. Men tyvärr är mitt hår för misshandlat för att de ska orka komma fram. Så om jag skulle gå lite mer neutral och försöka odla lockarna igen?

Vi får se.

Nu ska jag krypa under täcket och se på tv.

Ha det!

/T

Sådärja

Äntligen i min egen säng igen. Nog för att det känns konstigt, efter att ha flängt runt i några dagar, så stämmer det nog som man säger; "Borta bra, men hemma bäst". Inte för att jag vet om jag kommer att kalla det här för hem, för det heter ju också; "Home is where the heart is."

Har haft några underbara dagar med mamma i London. Men, det skulle nog varit roligt om min syster hade varit med. Så att hela familjen hade fått lite ordentlig kvalitetstid. Men, det går inte alla gånger. Så jag får passa på att vara hemma när hon också är hemma istället!

Resan ner till Arlanda gick ju som den gick. Blev stående på spåret norr om Gävle och det hela slutade med att jag och några andra som också skulle till Arlanda missade tåget och vi fick åka taxi istället. Tur att jag inte hade så brått med tiden! Sen när vi väl kom fram till London fick vi cirkulera några varv innan vi kunde gå ner. Men, där tog oturen slut.

Under dagarna hann vi med att turista, glo på folk, strosa i affärer och i Hyde Park och Kensington gardens. Även gått en "gåtrunda" i Kensington Palace och åkt en massa tunnelbana och en del buss. Och såklart druckit Afternoon tea.

Just nu är jag så glad och tacksam över att jag fick följa med den här damen.



Nu ska jag gotta ner mig i en bok som jag köpte, kanske inte det mest normala att läsa sådär som skönlitteratur. Men är man som jag är så gör det ingentin. Inhandlade; "The essential guide to cake decorating". Ska drömma om olika tårtor inatt.

Ha det och godnatt!

/T

Jag lever!

Har landat från london. Imorrn går färden upp mot Sundsvall. Har mina förhoppnignar om att x-tåget går som det ska den här gången och att jag kommer fram/hem helskinnad.

Nu ska jag slå ihop mina blå för tåget går redan vid 8 imorrn bitti. Jippi! Eller, jag har svårt att ljuga när jag är trött.. Så kanske inte..

Ha det och godnatt!

/T

RSS 2.0