Varmt!

Nej, inte klagar jag nu när värmen äntligen har kommit. Men nog är det lite småjobbigt när det inte fläktar. Men samtidigt, varför inte njuta nu när vi har det så kallt som vi har det 6-7 månader om året? Nåja.

Har haft en helt ok dag idag. Tyvärr gjorde jag kanske inte det bästa jag kunde ifrån mig idag. Måste läsa mera finska! Har blivit av med min pulpet också. Uffe har lånat ut den utan att säga något åt mig.. Ajaj. Så vad ska jag nu stå och gömma mig bakom? Haha. Nåja, nu måste jag väl gå runt och "sälja bussen".

Ska iväg senare (tror jag) och kika på när Erica springer final i 100m. Får se hur det går. Gick ju bra igår och tidigare idag så, varför inte? Har ju lovat henne ett pris om hon vinner, så tja. Det ser lovande ut.

Sitter och funderar på om jag sak spela lite GH eller laga mat. Det första är roligare, men det andra måste det nog bli. Är hungrig som en varg!

Så, nu mat, sen GH, sen senare Erica.

Ha det!

/T

Hemma igen!

Så var jag hemma igen. Skönt att få en helg ute hos farmor! Har fiskat, kört och åkt båt (jag har fått köra!) gått på teater, ätit och haft det rätt trevligt.

Missade invigningen av öspelen igår, men samtidigt. Det här var den enda helgen jag har på ett tag nu som jag visste att jag kunde ta ute på Kumlinge. Så varför inte?

Ska just gå iväg och spela lite GH (har abstinens när jag inte har fått spela på några dagar.. Illa, illa!)

Ha det!

/T

Kräfta!

Idag har varit en annorlunda dag mot vad jag börjar bli van med. Först blev det ingen guidning vid 11 och chauffören skulle vara borta vid 12, så mitt i allt fick jag gå runt i stan och ragga kunder och dela ut infoblad till halv 1. Vilket inte var helt fel. Så idag har jag sprungit runt stan. Men jag klagar inte! Tvärtom!

Blev en guidning kl 1 sen. Svenska och finska. Börjar gå bättre och bättre. Men den kan alltid förbättras!

Hämtade ut biljetterna idag. Så nu är födispresenten så gott som klar! Fick en glad överraskning när jag kikade på biljetterna. Nöjd och glad idag igen!

Efter jobbet träffade jag Mie på Lilla Holmen för sommarpremiär av solning. Vågade oss även ut på en simtur. Var mycket skönt med tanke på hur varmt det var på land och efter mina promenade runt stan tidigare på dagen! Lyckades bränna upp min ena arm och lår. Sved till ordentligt när jag drog på mig byxorna senare. Ajaj.

Träffade Matte efter att han hade slutat jobba. Åkte och åt middag ihop och inhandlade GH3 till mitt Wii. Visserligen bara en gitarr, men jag måste ju få öva upp mig tills att syrran och Tommy kommer! För min kära syster är på väg hemåt igen! Wohoo! Har inte träffats sen februari! Nog måste jag erkänna att jag saknar min syster yster! Och Tommy, han är trevlig han med. Så inget emot att han kommer med.

Imorrn blir det jobb först till 2. Sen kanske träffa Malin (och kanske Mie?), sen ut till Kumlinge över helgen. Ska gå på teater med farmor. Ska nog minsann ta mig ut till stugan med båten nu! Även se om jag vågar hoppa från 3an (för första gången sen jag var 12 kanske) igen.

Men nu ska jag kika på lite film, sen sova.

Ha det!

/T

Kirrat och klart!

Eller, ja nästan. Halvvägs. Har bokat biljetterna nu. Ska bara plocka ut dem imorrn, sen är det fixat! Känns bra!

För övrigt så är det flera av mina vänner som tycker det verkar vara ett rätt kul jobb som jag har. Eller, nördigt fick jag höra idag. Kanske det kanske? Nåja, vissa blir glada vissa inte. Träffade min första kund (från i måndags) idag. Han såg lika glad ut idag som då. Trevligt, trevligt!


Full fart!

Dagarna bara rusar förbi känns det som! Är redan onsdag!

Har jobbat på i två dagar till nu. Börjar gå helt ok. Tyvärr så gillar jag inte att guida på finska, speciellt inte när vi hinner åka förbi huset jag pratar om.. Ajaj. Måste läsa på mera! Jobbade även igår kväll på TV. Rätt soft, två barn. Ska jobba ikväll igen en timme, sen iväg och åka rollerblades med Emma. Måste komma igång med något nu igen!

Håller på och somnar just nu. Borde äta något och sen kanske läsa lite finska. Inte så intresserad, men det kan nog göra mig gott.

Försökte få mig en bilplats in och ut från Kumlinge till helgen, men det var omöjligt. Måste nog bara lämna min kära bil i hamnen och låna farmors cykel när jag kommer dit. Kan vara rätt trevligt att cykla också. Om det är såhär fint väder som det är nu. Kanske kan tom ta en tur ut med båten till stugan? Bara ormarna håller sig borta så är jag glad och nöjd.

Nej, det var det där med sömn och finska.

Ha det!

/T


Måndag

Idag hade jag första dagen på nya jobbet. Sov dåligt pga det. Inte för att jag var nervös (vad jag vet), utan jag bara gjorde det ändå. Hmm. Gick helt ok. En lugn och skön dag i det fina vädret. Blev bara en tur ut till Järsö, men det var trevligt det med! Fick prova-på lite smått.

Har även varit och jobbat lite på TV. Lugna puckar där med. Två barn, 2½ timme, inte illa. Tyvärr så börjar jag ogilla den där Bratz-filmen rätt starkt nu. Får kalla kårar av den.

Imorrn väntar en ny arbetsdag och fint väder. Funderar på att ta mig till en brygga efter avslutat arbete och njuta av vädret (så länge som det håller i sig..)

Ha det!

/T

Min midsommar

Hade en rätt bra midsommar. Trots att den inte blev så välplanerad utan mest infall, så tyckte jag nog den fikc VG. Själv midsommarafton blev ett hopplock av saker. Först åkte jag och mamma till Notviken för att titta på stångresning (hade inte varit dit sen jag var 5 år, så det var kul). Tyvärr var det svnikallt, så jag och mamma rymde redan efter Ålänningens sång.

Efter att ha suttit och pratat med mamma och hennes kompisar en stund cyklade jag över till Mie för att käka och umgås. Blev en del prat och fick även spela lite Uno. Sen hem igen där vid 8 för att åka ut till Finström för att kika på en annan stångresning. Träffade även min mormor, morfar och kusin där. Stannade en stund innan det bar tillbaka hemåt.

Cyklade efter att ha ätit lite jordgubbar till Emma för att se vad hon/de gjorde. Hade tänkt stanna en stund, men cyklade hem först vid 3. Hos Emma blev det kubbspelande, mobildiskussioner, marängsvissätande, brottning och mycket prat.

Sammanfattningsvis hade jag en lyckad kväll!

Igår blev det lugnare. På kvällen kom Malin, Emma, Robert och Mange hit och spelade krocket. Tyvärr hamnade jag sist efter att jag dumt nog upplyst vinnaren om att man fick vara med och krocka efter att man var klar. Inte bra. Fick nog stå mitt kast sen efteråt. Begav oss senare till Indigo och Arken. Hade en trevlig kväll i gott sällskap. Mycket sång, lite dans och en jobbig hostattack i trappan. Åkte hem rätt tidigt igår med.

Idag har jag tagit det lugnt. Har varit till en brygga med mamma och legat och solat. Tittade även på när Galaxy, Europa, Amorella och Isabella anlöpte Mariehamn. När man gör det, då är det sommar!

Här är lite bilder från helgen.

 Mie som lagar käk.  Stångresning i Finström. 

 Barn som dansade runt stången.   Emma och Malin bröt arm.

 Emma och Malin dansade runt bordet istället för runt midsommarstången.

 Emma och Malin nöjda och glada i väntan på taxi

 Glada i väntan

Har inga bilder från kvällen hos Emma (än), lånade mammas kamera och jag vet inte var hon har sladden.

Imorrn ska det börjas jobba! Huj! Är nervös, men jag hoppas på att det ska gå bra!

Ha det!


/T

Glad Midsommar!

Nu ska jag börja fira midsommar. Har redan varit och sett på en stångresning, men ska nog försöka se en till senare ikväll. Ska iväg till Mie senare på middag.

Ha det så bra!

/T



Såhär kort hår har jag nu.

Dagen innan.

Iår har jag inga direkta höga förväntningar på midsommar. Jag vet att det är då det blir som bäst. Har inte firat midsommar med mamma sen jag var 13 år (tror jag). Så det är bara trevligt. Även om det inte blir middag med henne, utan bara bilfärd runt åland för att kika stänger, så är det alltid något. Jag vet, jag är en morsgris. Men, I'm proud of it!

Sitter och laddar upp batteriet inför imorrn. Ska se om jag får något bra att fota.

Usch! Kommer i vågor som hemlängtan, fast i det här fallet så är det "bortlängtan". Jag vill tillbaka till USA och få träffa de andra. Jag vill! Ångrar att jag inte tog mera bilder. Så svårt att förklara för någon annan utan att kunna visa ordentligt. Hur visar du bäst det/den du tycker om utan en bild?

Om jag sluter mina ögon nu ser jag mig själv gå Milk St fram, kommer upp vid CVS, ståndet som sålde jordgubbar.. Boarders till höger, Clairs till vänster.. Jag tror jag har hittat min framtida hemstad. Om ändå drömmar kunde slå in.

Jag och Spotify fortsätter på vårat förhållande. Har hittat nya låtar med Anthony and The Johnsons, Frankenstein och Just One Star. Mm. Passar bra när det regnar ute.

1 down, 3 more to go.

Ha det!

/T

VA?!

Nä nu blir jag ledsen! Precis som förra året så blev inte min arbetsprover godkända. Varför inte?! Jag förstår inte! Varför kan de inte bara skriva med i beskrivningen att man måste göra si och så extra för att de ska bli godkända!

Aah! Nu blir jag arg!

Nu är det klippt!

Har varit och klippt mig nu. Skönt! Färgade lite och klippte en del, runt 20 cm fick åka. Så nu har jag lite kortare än till axlarna, men det växer ut igen i värsta fall!

Usch! Har tröttnat på att vara förkyld nu! Fick en rejäl hostattack när jag var hos Anna. Tur att hon inte klippte just då. Kunde ha blivit ett rejält hack då.

Var duktig och tvättade bilen tdigare idag i solen. Tyvärr så blev inte rutorna så rena som jag hade hoppats på. Men, men. Bättre lycka nästa gång! Har även hunnit ligga en stund i solen och läst lite ur min bok. Skönt!

Har även jobbat en stund ikväll på TV. Rätt lugna puckar. 30 minuter med Erik. Kittlades och såg på film. Efter det åkte jag och plockade upp Matte för fika. Började med en svång via ÅSS för att sen bli plåtbröd på Niska, glass vid BP, bilfärd till Kastelholms slott. En mycket trevlig kväll!

Har kommit på två saker jag ska försöka tänka på inför nästa år, som jag kanske inte tänkte på så mycket inför sommaren förra året;

1. Var ärlig mot dig själv med vad du känner och tycker
2. Var ärlig mot andra i din omgivning med vad du känner och tycker.

Så tänker jag på det, så kanske den här sommaren blir mycket bättre än den förra.

Nu ska jag sova, kanske se lite film, men sen nanna.

Godnatt, ha det!

/T

Positivt

Idag har det gjorts en del. Har besiktat bilen, utan fel. Skönt! Jag har gått igenom mera genomförligt inför måndagen (sitter och läser igenom vad jag ska säga). Har även fått lite kläder. Känns lite pirrigt, men det ska nog gå bra. Jag har även varit med mamma och packat väskor till öspelen.

En del gjort.

Tror även jag vet hur jag ska fira min midsommar iår; lugnt. Tror först att det blir middag med Mie och Juanco (+ tillhörande), sen en runda runt på åland med mamma för att kika på någon midsommarstång (har inte sett en på flera år!) Sen beroende på vad klockan är när vi kommer tillbaka, så får jag se vad jag hittar på.

Usch vad tiden går fort! Minns hur stressad jag var inför midsommar förra året! Men, det blev ju jättelyckat! God mat, goda vänner, vad fanns det att klaga på?

Imorrn ska jag och klippa mig igen. Skönt! Börjar få fram en ordentlig utväxt, så lika skönt att få bort den. Får se om jag tar en tur ut till farmor också. Beror lite på hur det är bokat med barn på TV. Om det inte är några barn alls hinner jag med en tidigare färja, vilket skulle vara trevligt.

Nåja, ska kolla imorrn och sen boka hos Emma. Hehe. Man har väl kontakter.. Haha

Nu läsa lite igen. Ha det!

/T

Sex on Fire

Sen jag köpte Forden har jag fått låna en skiva en Edo; Kings of Leon. En låt som har fastnat är just "Sex och Fire". Mycket bra! En sådandär skön köra-bil-sjunga-med-i-låten-billåt.

Dagen idag har varit rätt skön. Först fika och stros med Mie på stan. Var via nya godisbutiken och kikade. Kom inte därifrån tomhänt. Kommer nog att bli ett bra substitut till Vasbys Karamellboden (när det inte blir några resor till Visby i sommar, inte Tallinn eller Riga heller). Kanske inte mina tänder gillar det, men samtidigt, lagom och i små mängder kanske?

När jag kom hem lade jag mig för att läsa. Sov någon timme tills middagen. Mycket skönt! Perfekt vil-väder idag så. Råkallt och småregnigt. Fick ett trevligt telefonsamtal här tidigare. Så nu är jag nog glad och uppåt ett bra tag till! Fortfarande inga planer för midsommar, men de kommer väl. Om jag är lika snorig och hostig som jag är just nu så blir det nog att stanna hemma (inte för att jag har direkta andra planer, men ändå).

Imorrn har jag ett möte, ska gå igenom lite smått och gott inför nästa vecka, ska även och besikta bilen. Står en del på spel imorrn då.

Nej, nu läsa vidare. Sen kanske snickra ihop lite meningar på finska.

Ha det!

/T


Saknad

Har saknat min katt när jag inte har varit hemma. Men nu har hon börjat kommau nderfund med att jag är kvar hemma ett tag igen. Hon brukar tjura några dagar först, men sen är allt som vanligt. Nåja. Hade helt glömt bort hur mjuk hennes päls är. Hur gosig hon är. Synd bara att hon är såpass gammal!

Min katt Bus.



Nu stan med Mie. Ska fika.

/T

Spotify + jag = en kärlekssaga

Haha. Nu har äntligen jag också halkat in i Spotify-träsket. Har nog tjuvkikat på Edos tidigare, men nu har jag mitt eget! Försökte förklara för mamma hur det fungerar, gick sådär. Hon som annars brukar vara på när det kommer till nya grejer, tex Facebook, Twitter, Web 2,0.. M.m

Har sett en bra film idag; "I Taket Lyser Stjärnorna". Har läst boken tidigare så jag var rätt sugen på att se filmen. En mycket bra ungdomsfilm! Men, jag ska nog läsa om boken också. Bara jag får tag på den. Måste väl leta upp mitt bibbakort också.

En annan bok som jag först såg filmen till är "Slumdog Millionaire". Läser boken just nu. Har redan hittat lite små skillnader från filmen (som jag förövrigt varmt rekommenderar!). Såg filmen i USA med Paula. Satt som två frågetecken i början, men efter ett tag var jag kär. Mmm. Nu blev jag grymt sugen på deras müsli (banansmak med valnötter). Måste snart fråga om de kan köpa åt mig och skicka i ett paket. Kanske lite annat smått och gott på samma gång? Hmm?

Nej, måste nog gå och ta ett till sked med hostmedicin nu. Usch!

Godnatt, ha det!

/T


Personalfest

Hade personalfest igår med Träningsverket. Tyvärr så hade jag ingen röst, så det gick sådär. Ingen höjdare att vara hejarramsledare utan röst. Skyller på att det var därför som vi inte vann. Haha. Var först på Nabben, sen tillbaka till TV för vidare tävlingar.

Tror inte jag har skrattat så mycket som jag gjorde igår. Speciellt under grenen; "fuldans". Ojoj. Har en hel del bilder som kanske inte ska visas allmänt. Men någon kanske jag ska bjuda på?



Johan och Heidi. Johan vann rätt klart, tyvärr. Det är några som har tjutränat tror jag..

Här är några bilder från sista kvällen på lägret också.



Filias tulpan



Lägerelden sista kvällen

Efter tävlingar på Tv blev det bastu och sen middag på Mariepark. Åt god butté. Namnam. Efter MP blev det Indigo en sväng. Blev en tidig kväll igår. Orkade inte pga min hals och pga konfirmationen idag. Rätt skönt att få gå hem tidigt och lägga sig. Var trots det rätt trött imorse. Skönt att allt är över och att jag inte behöver fundera på konfirmanderna längre!

Nu ska jag göra lite annat. Kikade nyss på trailen för I love you man. Måste se den igen! Riktigt bra film!

Ha det!

/T

Röst?

Vaknade upp för inte så längesen. Skönt att få sova ut och bara njuta. Har nog haft en tung natt gissar jag på. Men jag har sovit, så jag har inte hört något. Men med tanke på att jag har tappat rösten (eller låter som en kille som är i målbrottet blandat med en fågel) så mpste jag nog fråga mamma om hon har hört något..

Funderar på hur dagen kommer att bli. Har personalfest med Träningsverket idag och ikväll. Ska ut och cykla. Vet inte hur jag ska kunna göra det då jag är förkyld. Ska fundera över saken och om Forden får komma med istället för min cykel.



Såhär känns det ibland jo.

Nu ska jag sleva in lite till hostmedicin och sen packa upp från Gregersö.

Ha det!

/T

Hemma!

Är hemma igen nu. Är grymt trött! Har även blivit förkyld och lyckats smitta ner mamma. Ajaj. Hon borde inte ha kommit dit i onsdags..

Har haft en tung vecka på Gregersö. Mycket jobb och många moralpredikningar. Är slut som artist. Har däremot haft rätt kul med de jag har jobbat med. Var kul att få se en ny sida av en kollega också. Var längesen jag träffade Sandra med och glad över att få jobba med henne!

Har en hel del bilder och skvaller, men det kommer sen senare när jag har sovit, ätit och kommit ur "Gregersö-bubblan".

Nu sova tror jag.

Ha det!

/T

Borta

Tänkte bara säga att jag är borta tom fredag. På återkommande!

/T

Birka-tips!

Ååh! Jag vet inte vart jag ska ta vägen! Hittade månadens Bikratidning när jag satt och fikade med mamma hemma. En klassiker som man alltid läser för att få sig ett gott skratt är Bikratipsen/BirkaKnepen (längst bak, innan reklamen).

I den hittar man alltid en idé på vad man kan göra när ens strumpisar är slut. Tex att lägga skidorna i och bära dem i strumpisarna upp för backen. Inte illa.

Men månadens tips på hur man ska applicera solskyddskräm om man inte når slår nog alla strumpbyxidéer!!

Dessa finns med i månadens nummer;

"Det är svårt att själv smörja in ryggen med solskyddskräm. Använde en degskrapa med silikonända som hjälp. Ju längre skaft, desto bättre!". Dvs. Använd slickepotten när du inte når. Inte illa.

"Om händerna inte når ryggen när du ska applicera fuktighetskräm kan du skaffa en liten målarrulle i skumplast med långt skaft. Enkelt!"

Så då är det bara att invänta sommarens värme genom att köpa stora, långa slickepottar och en målarroller. Kan bli lite kul när man ligger på Lilla Holmen om man drar fram roller och tillhörande "rollerbunke". Men, alla sätt är bra utom de dåliga!

Packa var det ja..

/T

Middag

Vet inte varför jag håsar upp mig så mycket. Det är ju bara en middag. Men ändå, trots det så håsar jag upp mig. Blä! Jag har något som gör det jobbigt. Usch! Men iofs, jag har lärt mig hyfs och pli (tack mamma och Leena på yrkes) och jag har ett någolunda bordsskick. Så eg borde det går bra.

Har planer på att hitta på något ikväll med Mie, Malin och Emma. Får se hur det blir. Just nu funderar vi ut platsen för mötet. Funderar på vad man kan ha på sig också. Har ett par oanvädna skor och en ny klänning. Kanske det? Får se.

För övrigt satt jag och lyssnade på Lily Allens nya låt och gillade refrängen.



Kanske inte den snällaste av låtar, men den är ju rätt svängig. Funderar på hur jag ska tackla sommaren och det som kommer med. Hmm?

Nej. Nu ska jag börja packa lite smått, ska åka på en veckas konfirmationsläger. Sitter och funderar ut straff åt dem som inte håller sig till reglerna. Synd att jag inte har kvar Nisse. Kunde ha varit ett perfekt straff att låta dem åka ett varv i min bil. Hehe.

Ha det!

/T

Skolavslutning

Idag har jag varit på skolavslutning på mitt förra jobb/mammas jobb/Vikingaåsen. Rätt trevligt. Kul att se hur mycket som har ändrats (och inte ändrats) sen jag gick ut därifrån. Vissa bra grejer och vissa mindre bra grejer. Men i huvudsak bättre än när vi var med och sjöng "Äppelmelodi" och "Lingonben". Men "smaken är som baken, -vissa har mer, vissa har mindre"..

Fick min efterlängtade smörgåstårta idag också efter avslutningen. Satt kvar och drack kaffe med lärarna och personalen. Men ändå lyckades jag klämma ner en muffins på stan. Inte illa.

Kom hem för inte så längesen. Var och lagade middag med Edo. Så nu luktar jag mat, igen. Blev helt ok (utan hela kryddskåpet som finns hemma). Rullader med rösti bjöds det på idag.

Borde städa mitt rum, känner hur dammråttorna anfaller mig. Hela rummet blev till kaos tidigare idag då jag kom hem från skolavslutningen och fick mitt reg.bevis och måsteh inna in med det till tullen innan 3. Så, kanske lika bra att städa upp det innan helgen?

Ska nog tjuva åt mig en bit citronpaj också. Just nu är jag för mätt, men sen när jag har städat klart kanske? Lagom till lite Wii? Jepp, blir nog perfekt!

Ha det!

/T

Regn

Idag har det varit en bra dag (eller hittills iaf). Har legat och dragit mig i sängen en lång stund. Mycket skönt med tanke på vädret och att det nog inte är någon idé att gå ut. Först för någon timme sen slängde jag benen över sängkanten för att äta frukost. Inte illa.

Har lovat mamma att baka Amerikansk Citronpaj. Så det ska jag börja göra efter att jag har druckit upp mitt kaffe och dragit på mig mina mjukisar. Funderar på om jag skulle ta och bege mig mot TV och träna lite? Var ju ett tag sen sist. Kanske värma genom att låna gruppträningssalen och dansa lite?

Luktar fortfarande lite köttbullar efter gårdagens köttbullslagande. Nog för att det är gott med köttisar, men lukten fastnar i allt! Har ett minne från yrkes då jag satt och stank köttisar på bibban efter att vi hade spenderat dagen med att laga köttisar.. Inte så mysigt kanske.

Måste ringa Sandra och höra med nästa vecka, om jag får göra lite saker.. Men nu laga pajbotten, sen TV.

Ha det!

/T

Vad är det som är problemet?!

Varför ska det alltid stula med mig och bilar?! Tex Nisse som jag lånade av Tomas är en gammal story, gick inge vidare. Nisse 2.0 gick ju inte heller någe vidare med (elfel, krockskador, ikörd mm), Forden då.. Om allting skulle fungera smärtfritt där då? Nej.

Gjorde mitt andra besök på Motorhuset igår för att hämta mina vinterdäck, göra sista betalningen och få mitt registreringspapper. 2 av 3 grejer gick bra, men det där pappret hade inte kommit. Eller, ett hade. För att importera en bil från sverige måste man ha ett speciellt papper, och det hade de glömt att skicka med från Vägverket (eller varifrån det nu kommer). Så, ibland är det tur att man har vänner som kan hjälpa till! Så har jag tur får jag det inom några dagar.

Hade förövrigt en bra dag i Uppsala. Regnade igen, men det slutade efter ett tag. Hann med att handla lite kläder med både Matte och Edo. Kände mig som en packåsna när båda bestämde sig för att prova kläder någonstans och jag skulle hålla påsar, kassar och jackor. Nåja, finns ju stolar att sitta på. Kom även hem med lite smått och gott. Tex en bok och nya navkapslar till mina vinterdäck.

Jobb ikväll på TV. En timme, helt ok. Hoppas att jag inte ser pappan till två barn som jag brukar passa bara! Då har jag svårt att hålla mig för skratt!

Nu hämta posten, sen reda upp lite i köket. Hade tänkt laga köttbullar idag, brukar bli bättre om det är lite mer städat när man börjar laga.

Ha det!

/T



En bild jag tog förra året med mammas systemkamera (en gammal Canon med film)

Funderingar

Usch. Fick höra en kul grej igår. Men samtidigt ger det mig rätt så mycket nervositet. Inte är jag alls så som han tror. Ajaj. Måste bara öva, öva, öva. Så kanske?

Usch! Fortfarande inget jobb. Blä! Ser mörkt ut.

Studentfirandet i lördags var kul! Åkte till Mie och satt och kollade på film innan vi gick in mot stan. Hade jättetrevligt med en flaska såpbubblor. Måste nog ta och blanda till min egen blandning och blåsa lite. Blev både Arken och Indigo (och Dixie). Hade jättetrevligt! Gick hem där vid 3tiden.

Igår var en lugn och skön dag. Gick på promenad, var via Lilla Holmen en sväng och kände på vattnet. Tror aldrig att en isglass har varit så god som den var igår. Mm. Namnam. Var även på fotboll. Första matchen för iår. Satt i solen på gräset hela matchen med Mie, Juanco och Johanna N. En bra match i sig.

Idag borde jag göra en del saker. Men just nu är jag mest sugen på att lägga mig på altanen och blåsa såpbubblor. Men, gräset klipper inte sig själv. Utan det blir bara längre om man inte klipper det.

Imorrn ska jag till sverige igen. Ska hämta mina vinterdäck och få lite papper på bilen. Sen borde allt vara klart med bilen från sverige iaf. Då är det bara det roliga kvar. Skatta, besikta, fixa skyltar.. Nåja. Det är inte så farligt ändå. Finns värre.

  Mie med såpbubblorna

 Jag och Britt blåste lite tillsammans.

Klippa gräs var det ja.

Ha det!

/T

RSS 2.0