Helgen som varit

Har haft en skön och lugn helg med min soffa.

Hade tänkt gå ner till Friskis igår, men när termometern visade nästan 20 minus, så fick det vara. Valde istället att börja gräva ner mig i kurslitteraturen (som gick bra en kort stund, sen försvann koncentrationen). Gårdagskvällen spenderades hos Ullis och Erik där det var förfest/inflyttningsfest med temat "jag trodde det var..". Jag var utklädd till flygvärdinna.

Det jag gillar är hur fantasifulla vissa kan vara. Jenny som en burk General, Mats som ett paket cigg eller Johan som sin egna Facebooksida. Gillade även att Erik körde visning på lägenheten och att Ullis var festivalbesökare.. Ibland finns det fantasi!

Bjuder på några bilder



Jenny och Mats. Riktigt sköna outfits! Notera snusen i Jennys hand.



Johan i sin egen Facebooksida. Under kvällen gjordes det ett antal modifieringar på själva sidan.. För övrigt så har han fått med en shysst konversation med Fredrik Reinfeldt.



Ullis med diverse kroppsmålningar. Peacemärket som blev till en kostcirkel.



Jag som flygvärdinna. Måste visa mina moves som jag lärde mig efter att ha kikat lite på YT. Haha

När de andra började bege sig mot krogen så valde jag att bege mig hemåt. Skönt med en lugn kväll.

Idag har jag försökt mig på att få lite läst igen ur kurslitteraturen. Gick bra en stund, men sen tappade jag koncentrationen, igen. Så det fick vara. Valde att bege mig ner till Friskis istället. Hann precis klart när det började bli för mycket folk. Blev sen middag efter gymmet, och nu ligger jag här i soffan, igen.

Imorrn måste jag ta tag i böckerna! Ska även höra om jag kan få skjuts till stationen på onsdag av någon vänlig själ.

Ha det!

/T

Klapp på axeln

Idag har jag varit duktig. Eller ja, när jag väl tog mig ur sängen och vaknade till liv dvs.. Tog en lång, lång sovmorgon. vaknade lite före 12. Skönt! Speciellt när sängen var vamr och jag inte hade något för mig.

Nej, jag har gjort mer än att dega framför tvn. Jag har varit och köpt mina tågbiljetter (åker hem på onsdag, om jag nu hinner till stationen från skolan med packning utan att missa tåget), köpt en liten snöskyffel så att jag kan skotta mig ur snödrivor och skotta mig fram till bilen (29kr på CO, visserligen barnstorlek men jag är rätt liten, så den fungerar) och så har jag äntligen fått tag på kurslitteraturen. Eller, ja jag har fått tag på 3 böcker av 4. Begagnade från mina faddrar så där tjänade jag lite pengar. Så nu borde helgen spenderas med att läsa ikapp. Kan fungera.

Funderar på om jag skulle bege mig ner till Friskis imorrn. Skulle vara skönt när jag väl är på gång. Det tål att funderas på.

Nu ska jag kika på lite film, sen blir det nog att sova lite tidigare än igår för att inte sova bort hela dagen. Även om jag gillar att sova, så kanske jag vill få lite mera tid vaken än sovande.

Ha det!

/T


Ihana!

Min kära syster tipasade mig om en hemsida som jag tyckte lät kul. Sen att hon utöver det hade hittat en grym tandborste till Tommy så blev jag glad. Det här är en tandborste jag MÅSTE ha inför OS. För om sanningen ska fram så kan det vara rätt kul om den får finnas hemma på åland och jävlas lite med Edo.



För Edo håller på Sverige och jag på Finland när det kommer till hockey. Så, när det finns chans till minsta lilla gliring så måste jag passa på. Hehe. Plus att jag mer än gärna skulle borsta tänderna mer än väl med den här. På Jordans hemsida kan du designa dina egna tandborstar. Låter rätt skoj, har inte kollat runt så mycket än, men ska senare.

Ska höra med mamma om hon kan köpa en tandborste åt mig, så har jag inför OS. Kanske jag hittar en liknande här i sverige med Tre Kronor åt Edo?

Men först ska jag leta sköskyffel.

Ha det!

/T

Varför inte?

Sitter och läsaer vidare på aftonbladet.se. Ibland hittar man mycket läsvärt och ibland bara skräp. Men det här hittade jag och lät som en kul idé. Speciellt när jag bor såpass nära Luleå och allt. Eeehm. Men närmare än tidigare iaf!

"Är du en hejare på snöbollskrig? Då kan du representera Sverige i VM i Japan

Nu finns en ny sport för dig som är bra på att kasta snöboll.
I februari anordnas Sveriges första SM i yukigassen –
den japanska motsvarigheten till snöbollskrig."

Skulle vara rätt kul det där!


Nu förstår jag

Nu förstår jag hur kul det måste se ut när jag ställer mig breve någon som är lång. Brukar känna mig som en myra när jag står breve Mats eller Matte. Kanske inte riktigt såhär stor skillnad, men ändå det känns så när man väl står breve.



Bilden kommer från aftonbladet.se

Dagen har gått som vanligt. Grymt intressant föreläsning. Trodde att det här ämnet skulle vara torrare än vad det verkar. Kurslitteraturen verkar lite torr, men däremot är föreläsarna rätt o-torra. Känner hur jag får mer och mer träningsvärk i kroppen allt efter dagen går. Rätt skönt, men ändå jobbigt.

Funderar lite på vad jag ska göra imorrn. Lär nog bli att jaga en snöskyffel och köpa mina tågbiljetter tills onsdagen. Känns just nu rätt trevligt att få vara hemma en stund igen. Kanske hinner jag träffa lite kompisar också? Och få mina batterier laddade.

Ha det!

/T

Starka känslor

Här i höstas gick en av mina skivor sönder när den fastnade i min cd-spelare på bilen. En skiva som jag har haft jättelänge. Själva skivan var inte så mycket att gråta över (den var bränd från bibban, den du!), utan det var musiken på den som jag sörjde över.

På skivan fanns filmmusiken till filmen Pianot av Michael Nyman. Så underbar musik, förut lyssnade jag en hel del på den när jag hade svårt att somna. Så rogivande.

Nu satt jag och sökte på annan musik på YouTube och så kom den upp. Inget som jag hade planerat, men det kändes så bra. Jagade upp hela cd på Spotify och direkt när jag hörde de första tonerna började tårarna trilla. Jag hade lyssnat på skivan många gånger innan och många, många gånger efteråt. Men det finns en gång som alltid kommer att göra att jag har ett starkt band med musiken.

Den gången då vägen ut till Hummelvik kändes som den längsta vägen i världen. För varje ton känner jag hur vägen går upp och ner, hur landskapet åker förbi på Töftö. Hur något som kändes så overkligt blir till verklighet. Den dagen kommer jag aldrig att glömma. Men jag vill inte glömma heller.

Nej, nu ska jag ta mig samman. Lyssna vidare på musiken och sen sova.

Godnatt

Betula

Oj. Kom på att det finns en tjej som liknar på tjejen i Ebba och Didrik dvs "Betula". Kanske därför som jag aldrig riktigt gillat henne, att jag alltid har förknippat henne med Betula-tjejen som behandlar sina vänner och resterande delen av skolan riktigt illa. Tänk att en tv-serie kan påverka en så mycket omedvetet!


Diggar deras "grövsta" svordom; GROVSOPA! Ojoj.

Bara en sådandär tanke som kom i huvudet.

Ha det!

/T

 


Snö

Ja, så som det snöar i stora delar av sverige så snåar det nog på här i Sundsvall. Jag som kände mig nöjd med snömängden, men tydligen inte. Det var någon som tyckte att det skulle komma mera, så här kommer det.

Idag när jag gick ner till Friskis så fick jag pulsa fram och göra nya spår för att komma fram. Lite ironiskt att när jag går hem 1½ timme senare så var spåren igensnöade. Så jag fick göra nya spår. Var rätt tungt att kliva fram igenom snön efter ett gympass..

Imorrn är det skola och föreläsning igen. Ska även få första uppgiften utdelad. Ska bli skönt att få något mera att sätta tänderna i. Om jag nu kommer fram till skolan utan att gå vilse i den vita, snötäckta stan (eller i mitt fall, skogen).

Nej, nu ska jag återgå till mitt tv-tittande.

Ha det!

/T


Mumma!

Sitter och kikar på So You Think You Can Dance och njuter. Eller ibland njuter jag och ibland blir jag nog att koncentrera mera på annat. Men en dans satt jag och njöt helt igenom. En dans som jag blev kär av (ja, eller hur man nu ska förklara det). Den var grym!

Gav mig en sådan enorm lust att dansa! Skulle så gärna få återkomma till dansgolvet något och dansa lite. Men, just nu ser det mörkt ut. Men oj vad jag saknar det! Bach skulle jag gärna göra om. Och mer än gärna få göra hela Anthony and the Johnsons. Men, drömma är gratis och går bra.

Här kommer videon jag myser över.



Ha det!

/T

Nu kom jag på varifrån jag känner igen känslan. Kände precis likadant när jag stod på Times Sq. i våras och såg en dansgrupp dansa. Det var så mjukt och ljuvligt. Ah. Mmm


Framsteg

Har nu idag, efter att ha bott här i 5 månader, skaffat mig en parkeringsplats. Det var inte en dag för tidigt! Kanske jag slipper vara rädd för P-Lisa numera.. Om jag skulle ta och göra det andra som finns på min list också då; skaffa ett busskort så har jag gjort det jag skulle ha gjort i september.

Sen har jag även börjat kolla på en eventuell hemförd tidigare än tänkt. Hittade superbilliga tågbiljetter till sthlm och sen går ju alltid flyget för 20€. Hmm? Känns lite lockande, men jag har en grupptenta också att tänka på. Hmm. Knepigt. Skulle nog inte sitta helt fel det där. Kanske tom hinna jobba lite extra på mammas jobb?

Är mycket sugen på detta just nu!

Hmm?

Nej, nu ska jag kila.

Ha det!

/T

Givande

Hade en rätt bra föreläsning idag. Även om jag kanske inte hängde med helt 100 på vad diskurser var för något, så tror jag med lite genomläsning av boken så borde det gå ihop för mig.

Gick därifrån med den del tankar och funderingar. Känner igen den där tanken på varför just en stol heter stol. Gaffel är just ett sådant ord.

Ja, det här är en del av det man går igenom när man går den här linjen.

Förutom det så har jag lärt mig hur man hittar till vår andra skolmail. Och så fick vi ut hemtentan också. Inte helt illa pinkat för att varit gjord på kortare tid än vad som var gjord.. Men det kunde ju gått bättre, men så är det alltid.

På onsdag är det dags för skola igen. Borde ha läst igenom en bok tills dess, men när jag inte har fixat böckerna än så får jag väl skylla mig själv.

Nej, nu ska jag sova. Har tvättid imorrn bitti vid 8, så är nog dag att sova nu. Kanske kika lite på Den bästa sommaren eller Ondskan. Fick sådant sug efter att se svensk film när jag kikade på Guldbaggegalan.

Ha det och godnatt!

/T

Hawaii

Gårdagen var riktigt kul! Lagom med folk på kåren och bra musik på dansgolvet. Lyckades få klart min klänning precis i tid för att jag skulle hinna fixa håret. En lyckad kväll helt enkelt. Bjuder på bilder istället; en bild säger mer än tusen ord.



Sådär blev klänningen när den var klar och sådär såg jag ut i håret. Tänk vad fint det kan bli av en kvist med plastblommor från Åhléns och med gardintyg till klänning.



"Trucker-Joe-Johan"



"Trucker-Joe-Mats"



Spännar-CG



En glad Ullis

Så var min kväll. Nu ska jag fortsätta äta popcorn och kanske komma överens med min mikro.

Ha det!

/T

I-lands problem

Just nu upplever jag ett klockrent I-lands problem. Min klänning som jag håller på och syr inför Hawaii-festen ikväll går inte att få till så att den sitter perfekt. För jag har ingen som kan hjälpa mig att få den formfitted. Tänk om jag kunde få hit min mamma som är sysöljdslärare bara genom att knäppa med fingrarna.

Ett annat problem är att jag inte vill klippa av klänningen till knälång. Men tyvärr måste jag nog göra det för att den ska fungera på Kåren. Så många problem..

Nej, om jag skulle ta och äta lite till frukost och sen ta tag i dagen!

Ha det!

/T

Boda Borg

Idag har vi varit hela gänget ute i Torpshammar på Boda Borg. Boda Borg är lite som Fångarna på Fortet. Mycket att man ska samarbeta för att klara rum, ensam klarar man inget.. Här är deras hemsida. Kom dit lite efter 11 idag och åkte hem igen efter 17. Och ändå hann vi bara med en del av alla rum, långt ifrån alla.

Såhär ser huset ut där man springer runt. Det är 4a våningar!



Det var nästan att man skulle vilja ha en Gunde med sig och några dvärgar.. Men, det gick bra med de som var med ändå.

Vi klarade 12 banor, men försökte med några utöver det. Gillade verkligen inte ett av rummen, för vi kom nästan aldrig förbi älgskyttet.

Nu ska jag försöka hitta på något till middag och sen försöka ta mig samman och åka iväg till Ullis och Erik. Just nu känns det som om jag kommer att somna i soffan och inte kunna ta mig upp på hela kvällen. Tyvärr. Så vi får se om jag kommer mig iväg eller om det blir att halvsova i soffan framför Let's Dance..

Ha det!

/T

Peppring

Idag känns det som om jag bara pepprar på med inlägg. Men så blir det när jag sitter hemma hela dagen. Fast, idag har ju fått lite saker gjorda.

Har städat garderoben och börjat sy på en klänning inför Hawaiifesten på kåren på lördag. Tyvärr så gillar jag så starkt klänningen som den ser ut just nu, dvs hellång med ett snyggt chiffontyg ovanpå som en drapering. Men, tyvärr så vet jag att det inte fungerar inne på kåren där det brukar bli stekhett när det är mycket folk (som på pubtömningen). Måste fundera över natten på det där. Eg hade jag tänkt mig en knälång klänning.. Hmm?

Fick veta idag av min mor att hon har skaffat sig en blogg. Ska bli intressant med tanke på hur upptagen hon är hur och när hon ska skriva i den? Men, skam den som ger sig!

Imorrn ska vi åka iväg till BodaBorg. Känner mig lite kluven inför det där. Men efter nattens sömn blir det nog bra det där.

Borde förresten se om jag kan få luft i mitt bakdäck inför lördagen, måste ju kunna cykla hem sen från kåren. Kom ihåg det nu..

Nej, nu ska jag sova om jag ska orka stiga upp och vara i stan vid 10. Ska försöka att inte vara sen.. Svårt.

Ha det!

/T

Vad håller de på med?! del.2

Just ja! Om Nyan har en notis om någon som slutit en handbroms, ja då kör ÅT ut en artikel om ett miljöärende. 

ÅMHM utreder två grenar och en sten

Just nu arbetar åländska myndigheter för högtryck med ett miljöärende.

Åklagarmyndigheten, Ålands miljö- och hälsoskydddsmyndighet och polisen deltar i utredningen. Flera personer är kallade till polisförhör.

Ärendet: Två grenar och en sten i ett dike.

Det här hittade jag på ÅTs hemsida

Ibland saknar jag att inte få läsa vad som händer hamma. Visst, online fungerar bra, men jag vill ju sitta hemma vid mammas köksbord med lite kaffe och få bläda i "the real thing".

Nu ska jag kika på Jay Leno-show när Heidi Klum ska köra deras miljöbil.

Ha det!

/T


Vad håller de på med?!

Det här hittade jag som notis på Nyans hemsida;

Snodde handbroms ur parkerad bil

Publicerad: 21/01/2010 10:24

Misstänkt stöld betecknar polisen det som när något tagit handbromsspaken och fästanordningen till handbromsen ur en bil som stod parkerad vid statyn Havets folk i Västra hamnen.

Vad håller folk på med?! Det där måste ju ha varit ett practical joke som gick lite långt..

Funderar på om jag ska ta och säda ur min garderob idag. Kan behövas, för just nu liknar allt en enda rådda. Läste på Nyan också att Rikama är med en säsong till i IFK. Känner hur jag borde gå på lite fler matcher den här säsongen än förra. Iofs beror det helt på vad jag gör under sommaren, men några borda jag gå på.

Nej, nu kurs mot garderoben!

Ha det!

/T

Vispgröt och brevbärarfunderingar

Har funderat på en sak ett tag nu (sen jag kom tillbaka till Sundsvall efter julen), vad är det i meningen "Ingen reklam, tack" som brevbäraren inte förstår?

Här har jag satt upp en snyggt gjord lapp om att jag inte önskar reklam in genom lådan, men vad får jag inte? Jodu, en del reklam trots allt. Visst, jag får inte riktigt alla reklamblad, men nog minsann får jag förfrågningar om ST. Jag önskar ingen reklam. Fast, visst. Som blivande grafiker så borde jag nog kika på vad andra skickar ut för att se konkurrensen. Men tja.. Hmm.

Idag har jag äntligen införskaffat den där mikron. Har tyvärr inget hemma som jag kan plinga, men nu finns möjligheten iaf. Däremot så ska jag laga något som jag varit sugen på ett bra tag; vispgröt. Ska bli fint! Har inte ätit det på ett tag och den kommer nog att bli riktigt smarrig imorrn till frukost.. Mmm.

Nej, om jag skulle ta och skrida till verket och börja fixa gröt?

Ha det!

/T

Skön dag

Fick vänta en bra stund på att StuBo skulle ringa tillbaka, hon ringde några timmar senare. Hade längtat efter att få somna om och ta en lång dag i sängen och bara slappa. Fast, det brukar inte vara lika kul när man är ensam. Fick iaf veta nästan allt jag behövde veta. Har någon liten fråga kvar, så det blir nog att sitta i telefonkö imorrn igen.

Var iväg upp på Norra Berget med Ullis, Jenny, Mats och Malin idag också. Avnjöt årets första fettisbulle tillsammans med den fina utsikten över Sundsvall. Försökte sen ta oss upp på Södra Berget, men pga halkan så ville inte min bil ta sig uppför. Det hela slutade med att vi vände om och åkte till Sidsjön för att mata änder (och en svan)..

Tror att jag snart kommer att förvandlas till en stuvad makaron om jag fortsätter att äta det lika ofta som jag gjort hittills. Men, det är ju så gott! Svårt att sluta då..

Morgondagen ska innebära en tur till Birsta tror jag. Behöver handla och kika på en mikro. Sen får vi se vad som händer.. Skulle behöva skriva lite arbetsansökningar inför sommaren också. Skulle vara trevligt om jag fick ett sommarjobb innan alla är borta.

Nej, nu ska jag äta upp det sista av mina stuvade makaroner som står på spisen sen blir det nog att spela lite Super Mario.

Ha det!

/T

Väntan

Hade tänkt ta mig en ordentlig sovmorgon idag. Men tji fick jag. För när jag vaknade för en timme sen (mest för att vända sida i sängen och somna om) så kom jag på vad jag bore göra; ringa StuBo om parkeringsplats. Så efter att jag har suttit i kö en stund lovade tjejen på kontoret att ringa upp mig när hon hittat parkeringpersonen. Så just nu sitter jag och väntar på att det ska ringa.

Gårdagen diskuterades med mamma om hurvida jag ska bege mig hem något mera i januari eller bara ta det i februari. Har inte direkt så mycket i skolan (inte nu när jag inte har någon kurslitteratur). Så att åka hem för några dagar extra (så jag slipper gå mig själv på nerverna i min lägenhet) låter rätt lockande.

Funderar på om jag ska äta frukost och stiga upp på riktigt eller om jag ska gå isäng.

Satt och kikade igenom lite bilder och den här kvällen finns bra i minnet. Kvällen när Mie hittade en kompis till sin Fia(t). Nu vill jag ha sommar igen så det kan bli sådana roliga "anti-rockoff-kvällar". Haha.



Nej, om jag skulle ta och göra något av den här dagen?

Ha det!

/T

Ömt

Torsdagens examination gick som den gick. Rätt mycket sågning, men samtidigt vi gjorde vad vi kunde. Fredagens kundmöte gick lite bättre, de var rätt positiva och glada. Så det gjorde mig lite gladare..

Efter kundmötet packade jag och Edo ihop oss och åkte iväg mot Vemdalen. Hade en grym helg! Passade på att åka lite redan på fredagen då det var kvällsåkning i några lättare pister (vilket bara var trevligt då jag stod sist på ett par skidor för 4år sen och Edo för 7år sen).

Hela lördagen åkte vi. Eller, eftersom att mina pjäxor nog var lite små för mina fossingar så blev det sista åket lite tidigare än vad liftarna stängde. Hade stugan på bekvämt avstånd från ena pisten, så man slapp gå så långt också. Mycket bekvämt. Söndagen spenderades i backen och i stugan för slutstädning. Tyvärr så blåste det och var dålig sikt, så det gick inte lika bra att åka utan sikt.

Har lite mindre ont i benen idag, men igår var vi två stycken ömma personer. Mina knän och vader gjorde ont och Edo hade ont efter ankarliften.

Kan varmt rekommendera Vemdalen, men kanske till nästa säsong, för just nu finns det bara knapp- och ankarliftar. Så om man ska upp på högsta toppen så blir det lite väl långt med ankarliften. Men till nästa säsong kommer det en sittlift. Var dessutom inte allt för mycket folk i backen heller, så man fick mycket rum att åka.

Idag var det kursintroduktion för nya kursen. Kollade igenom schemat, hade inte allt för mycket på dagarna. Men, det finns en hel del att plugga istället.. TRI större uppgifter så. Men just nu har jag ingen kurslitteratur (ska låna hemifrån) så idag och till på torsdage blir det nog att kika igenom Rome.

Nej, nu ska jag börja baka lite bullar.

Ha det!

/T


Plötsligt händer det!

Ja, och idag kom dagen alla bävade inför; deadline med skrivare som inte ville vara med längre, skrivare som var utan färg och skrivare som helt enkelt sade upp kontakten med datorn. Och som grädde på moset så valde Vaktmästeriet (som förövrigt ger mycket bra utskrifter) att byta färgpatroner på sin stora monsterskrivare och genom det koppla in sin gamla skrutt (i miun-mått mätt). Skrutten gav felaktiga färger, felaktiga utskrifter samt gillade inte vad vi skrev ut/var väldigt långsam och kände inte pressen från den växande kön..

Allt detta gjorde att vi fick framflyttad deadline. Men, efter många om och men, svordomar och suckar så fick vi det inlämnat. Inklusive presentationen, och detta endast 45min efter den gamla deadlinen. Mycket bra jobbat!

Sitter kvar i skolan och bara tar det lugnt. Ska iväg till Birsta och storhandla lite, dels inför helgen och dels inför resterande del av veckan.

Kom på att det idag är Tjugondag Knut. Jag hade helt glömt bort det. Men, kanske lika bra. Tror att mina nära och kära här i stan skulle börja fundera vad jag höll på med om jag började klä ut mig och knacka dörr för godis. Dessutom har jag ingen sopborste (och så är jag lite för gammal).

Ikväll ska jag betala en hyra som inte blev betald på "riktigt" och skriva ett cv inför sommaren. Har jag tur så får jag ett lite roligare sommarjobb än det jag hade senaste sommaren. Om inte annat så är det inom min bransch (om man kan säga som så)..

Nej, nu ska jag ta på mig skorna och sen bege mig iväg mot Birsta.

Ha det!

/T

Och just det, del.2

Såklart när jag ska iväg och skida till helgen så har ju förkylningen kommit smygande.. Illa, illa. Så just nu känner jag hur huvudet är tungt. Men, efter ett besök på Apoteket så borde jag klara mig, trots att jag varken har Finrexin eller NightNurse.

Idag har det blivit en hel del gjort med skolarbetet. Lagom med deadline imorrn. Ska bli skönt att få det inlämnat och sen bara få berätta om det utan att kunna fixa något på det.

Gårdagens föreläsning var riktigt intressant också! Trots att det var på en måndag morgon. Mycket intressant med presentationsteknik! Gav många idéer inför torsdagens examination.

Nej, nu ska jag kika på Halv 8 hos mig.

Ha det!

/T

Och just det!

Jag och Edo ska åka till Vemdalen över helgen. Tyvärr så har ju vädret tänkt att bli jävulusiskt kallt, en sisådär minus 20 (och lite till). Jag som inte gillar kyla, men vad gör man inte för att få åka skidor? Blir nog att köpa en rånarluva och hoppas på det bästa..

Slut på helgen

Har haft en riktigt lugn och skön helg. Var iväg på promenad och picnic på lördagen i det fina vädret. Var inte så kallt, bara på hemvägen då det blåste. Knallade upp på Norra Berget för att njuta av solen och lite varm choklad. Mycket trevligt! Tyvärr rätt kallt också.



Sådär såg det ut då i lördags.

Sen begav vi oss hem efter att det blev för kallt. Senare på kvällen var det pre-inflyttningsfest hos Ullis och Erik. grymt fin lägenhet! Avundsjuk? Jo. Blev en rätt tidig hemfärd för jag orkade inte med längre, så efter att ha skjutsat hem CG blev det BigBoy och lite CSI. Skönt att kunna ta bilen och inte dricka. Om inte annat så vaknade jag pigg på söndagen.

Igår blev det att städa lägenheten och sy min påse. Ska ta med den idag så de andra får säga vad de tycker om den. Vet inte själv vad jag ska säga. Blev lite missnöjd med trycket, men det var pga min schablon.

Nåväl. Nu ska jag dricka upp kaffet, sen ska jag bege mgi iväg mot skolan i det "varma" vintervädret, "bara" -7 idag.

Ha det!

/T

Skolarbete

Är tillbaka i sundsvall igen. Kom hit natten mellan onsdagen och torsdagen. Igår var det dags att sätta igång med arbetet igen. Usch! Känns som om allt bara går runt i huvudet just nu. På det så hade vi handledning idag, sågning, igen. Men det är nog samtidigt rätt skönt att få negativ kritik, för då finns det en del att jobba runt. Man får konkret veta vad som behövs göras.

Köpte mig ett par mer Sundsvall-vänliga skor igår. I sådär lagom Tojja-stil. Dvs sneakers med vinterfodring. Mycket skönt! Tyvärr så är de lite trånga just nu, men de blir nog bättre efter några dagars användning. Om inte annat så är de varmare än mina andra skor!

Har helt missat att det är helg igen. Visserligen rätt skönt med helg och vila. Men samtidigt rätt stressande att veta att deadlinen bara kommer närmare och närmare. Usch!

Nej, nu ska jag fortsätta jobba.

Ha det!

/T

Mitt i

Är mitt i hemtentan just nu. Sitter och analyserar en copytext för en parfymreklam. Ska argumentera varför jag tycker att den är bra. Svårt, men böckerna jag har till hand är rätt bra. Så det känns helt ok just nu. Skönt! Ska bara försöka få tag på en till bok imorrn. Sen kanske jag fixar hemtentan?

Blev en sen morgon, men skönt att få ligga och bara dra sig. Känner inte alls för att åka tillbaka och stiga upp på morgonen. Nej, usch. Men i den här kursen så har jag inte några schemalagda tidigare morgnar. Så det känns lite bättre.

Har suttit och kikat på olika skidorter. Vill så gärna iväg och åka lite igen! Dessutom när det finns tre backar i stan, Hassela en timme söder om och Vemdalen ungefär 2,5timme bort. Men, det gäller att ha resekassan för det också.. Hmm? Och när jag inte har egen utrustning så drar det iväg lite till.. Men det skulle ju vara så kul! Och jag som lovade mig själv att göra det om jag flyttade till Sundsvall. Så, nu är det väl dags.. Ska bara hitta en billig takbox först (vuxenpoängen klirrar in lite till).

Edo ska ju ta med sig sin bräda upp nu, så varför inte?

Nej, nu ska jag ta en paus från hemtentan och åka och handla mat. Ska fundera med mamma sen senare om jag har uppfattat tentafrågorna rätt, eller om jag måste göra om hela fråga 2. Nå, det går det med.

Ha det!

/T

Efter hemtentan så väntar det här projektet på att få köras igång igen..



Här försökte vi börja med Lila Spöket, en mycket kul aktivitet i skärrummet på skolan.

Trevligt besked

Fick ett trevligt besked av Micke, så nu känns paniken lite mindre. Känner mig lite som en gammal 85årig tant vid namn Asta "en tung sten trillade från mitt hjärta".

Började jobba lite smått igen med pricetagen också. Har traskat runt lite på köksgolvet och funderat på hur ett spöke går och hur mycket den kan tänkas vinda med fossingarna.. Någon som vet?

Såhär blev förresten Anja Pärsson att se ut när jag var klar med henne. Blev helt ok, om man vet att det är Anja dvs.. För andra så kanske hon ser ut som en fallskärmshoppare, men inte. Det SKA vara Anja.


Lite stor kanske, men ja.

Så just nu är det Spotify, spöken, pricetags, kaffe som gäller. Snart ska det lagas middag. Blir hummersoppa och sen oxfilé med klyftpotatis och madeirasås. Inte helt illa.

Däremot ser jag inte fram emot att åka upp till ett kallt sundsvall. De har lovat MINUS 21 GRADER! TJUGOEN!! FY!

Nej, nu ska jag återvända till mitt.

Ha det!

/T

Nytt år

Med ett nytt år ska väl förståndet komma och ångesten/paniken släppa? Eller? Känner mig bara mer och mer dum som inte beställde kurslitteraturen tidigare. Är sur över att mina böcker sitter fast på ICA, fast det bara är mitt eget fel. Vill ju göra hemtentan, men när det inte går.. Så just nu lutar det lite åt att hoppas på att jag får göra en omtenta.

Hade en mycket trevlig nyårsafton. Först plockade vi upp Poffi från båten, sen vidare till Emma på bastu. Tyvärr så måste jag kila och bege mig vidare. Middag ute i Hammarudda för vidare färd mot Torget. Ville gå både till Indigo och Arken. Orkade inte köa, så till sist blev det hemmafest och senare promenad hem till en varm säng och dusch. Trevlig kväll förutom att jag hade lite kallt.

Gårdagen spenderades mestadels i horisontalt läge med film och CSI Miami. Satt även och drog lite one-liners från kvällen innan, tex "Slattelit, slattelit.."

Idag ska jag försöka få något gjort. Känner hur jag borde träffa så många som möjligt, men latmasken har bitit mig hårt och just nu lockar det att inte göra något alls. Igen.

/T


RSS 2.0