Äntligen!

Äntligen har jag fått ändan ur vagen och bokat en läkartid. Måste kolla upp hur det är med mina leder. Även om det kanske inte är något farligt, så vill jag ändå veta. För just nu är det inte så kul med höfter som låser sig/hakar upp sig. Blä! Men så i slutet av oktober blir det av. Skönt!

Har även ringt Birka idag och sagt att jag kan komma och hoppa in på helger.
Blev rätt så sugen då jag såg gårdagens avsnitt av Färjan. Rätt så töntigt, men kul att det görs. Men det märks att de ha tagit rätt så mycket idéer från den norska serien som handlar om samma sak. Fast, den här gången kryssar de runt Hurtigrutten. Fick höra av Maggan att när de hade varit och provfilmat på Paradise så hade de följt med överallt. I tvättstugan bla. Men nu när jag såg hur små hytterna på Cinderella var, så ska jag inte klaga på Paradises innerhytter. Ojoj! Snacka om svängrum! Men en sak kan jag säga om Färjan, jag skulle vilja se mera "bakom", dvs vad personalen gör. För övrigt lyckades jag pricka av första ålänningen i serien. Det du!

Hade en halv plan om att åke med mamma upp till Vasa imorrn och sen fortsätta till Jakobstad. Men det gick inte så bra. Andreas hade fullt upp veckan ut. Så jag får ta det en annan gång. Är lite smått sugen på att åka till Visningsö och hälsa på Jenny! Såg så mysigt ut på Annas bilder! Vi får se.. Jag har ändå inget för mig den här veckan..

Nu ska jag ta hand om svampen som jag nyss stekte. Ska frysa in en del. Hemmafrun är huslig.. Hehe

Ha det!

/T

Likheter?

Ser på en dokumentär om svenska kungahuset. Är det bara jag som tycker att Prins Carl-Philip är väldigt lik Michael Jackson?

Titta själv och fundera:

                 

Är det inte likt så säg..

The Simpsons!

Aah! Äntligen har det börjat igen! The Simpsons! Jag har höga förväntningar på den här säsongen, säsong 20! Om 19 var bra (mycket bra i vissa fall), så måste då den här vara ånnu bättre!

Nu gnider jag händerna och väntar med spänning!


Avslöjande

Jag tycker att det borde vara dags nu (lagom till min födelsedag) att avslöja min egentliga ålder.. Jag ska inte fylla 20, utan 67. Jag har försökt att dölja detta så länge som möjligt. Men nu går det inte längre. Mina arbetskamrater fick reda på det och fick på samma gång reda på mitt egentliga namn; Hildegard.

Nej, skämt och sido. Men nog börjar jag fundera ibland. För den här veckan har verkligen gått i pensionärpoängens tecken. Jag har bakat bullar, sett på bingolotto (utan lott), bakat lite paj, plockat bär och funderat allvarligt på att koka sylt på dem (frös in dem pga inget bra recept), nystat garn (ska sticka en ny mössa, min gamla är lite liten).. Poängen bara rasslar in! Att jag dessutom har ont i mina leder är ju även det poänggivande..

För tillfället håller jag på att ta vara på gårdagens räkskal (kokar buljong). Jag och mamma åt räkor igår framför tvn. Rätt nice!

Annars har min helg inte inneburit allt för mycket. Hemma, städat huset, hälsat på mormor, trerroriserat Mie med några gamla foton (Konfirmationen och skribalägret), köpt glass från glassbilen.. m.m.

Nej, om jag skulle ta och börja på min stickning?

Ha det!

/T

The Scientist

"Come up to meet you, tell you I'm sorry
You don't know how lovely you are.
I had to find you, tell you I need you,
Tell you I set you apart.

Tell me your secrets and ask me your questions,
Oh lets go back to the start.
Running in circles, Comin' up Tails
Heads on a science apart.

Nobody said it was easy,
It's such a shame for us to part.
Nobody said it was easy,
No one ever said it would be this hard.

Oh take me back to the start.

I was just guessin' at numbers and figures,
Pulling your puzzles apart.
Questions of science, science and progress
Do not speak as loud as my heart.

And tell me you love me, come back and haunt me
Oh and I rush to the start.
Runnin' in circles, Chasin' up Tails
Comin' back as we are

Nobody said it was easy,
Oh it's such a shame for us to part.
Nobody said it was easy,
No one ever said it would be so hard.

I'm goin' back to the start"


En av mina favoritlåtar. Ibland kan jag lyssna på den 10 gånger på raken, för att sen inte lyssna på den på flera veckor. Men den är alltid så bra!

/T

80-talet

Läste igenom min kusin och hans blivande frus-önskelista i bröllåpsgåvor. En grej som stod där gav mig en liten fnissning. De önskar sig en Soda Stream. Inget fel i det! Jag vill ha en själv. Det som frammanade min lilla fnissning är just att få den i bröllpospresent. För om jag inte har lagt ihop ett och ett och minns fel, så hade våra gamla grannar en (när jag var liten och bodde på Möckelö). Och jag tror nog att de hade fått den i bröllpospresent. Och de gifte sig nog någon gång under 80-talet. Så där är en sak som kommer igen på önskelistan. Kul!

Appropå 80-tal, så när jag var ut till farmor och Kumlinge fick jag med mig en låda med mammas gamla mönster från just 80-talet. Det roliga är att det mesta av dem är moderna, igen. Inte för att jag har varit ner på botten av lådan än, men det lär komma. Måste nog ta fram symaskinen igen då och börja sy.

Så min slutsats; allt går i cykler. Inte mig emot. Man kan tjäna mycket pengar på att rota runt i gamla garderober och hitta grejer, ist för att köpa nytt. Men i fallet med Soda Streamern tror jag nog att jag vill ha en ny. Den har nog blivit lite bättre än förut.


Nej, nu ska jag lägga funderandet åt sidan och dricka upp mitt kaffe. Senare ska jag träffa Tomas. Ska bli kul! Så lite planer har jag nog idag.

Ha det!

/T

Vad är det för dag idag?

-Torsdag
-Vad är det för speciellt med torsdag?
-DISKODAG!

Jaa.. Eeehm. Enkla barn osv..

Idag har jag faktiskt fått en del gjort. Har bla postat mina tackkort (så de borde dimpa ner i brevlådan här snart). Har även kollat lite tyger inför Halloween. Tyvärr fanns det inte så mycket färger som passade ihop, inte så som jag hade fantiserat iaf. Hmm. Men, det löser sig nog. Mamma ska kolla åt mig imorrn i Helsingfors. Så förhoppningsvis kan jag börja sy i helgen. Annars är jag på jakt efter en mobilhållare (nej, inte en som man sätter i bältet/kondom) som jag kan ha när jag tränar. Dvs en som man sätter fast kring armen. Har spanat in en, men med min vanliga tur lär den inte komma på marknaden förrns lagom till jul. Suck! Alternativt efter jul och nyår (lagom till alla som ska införliva sina nyårslöften om beach 2009).

Appropå träning som var jag och tränade själv idag. Lyckades masa mig till Avancia till sist. Har tänkt gå dit i över en veckas tid. Nu för kom jag mig för. Känns skönt att ha det gjort!

Helgen är helt utan planer. Eftersom jag är ensam kg-are kvar på holmen lär det bli en lugn helg. Får se om mamma är hemma så att jag kan umgås med henne?

Ha det!

/T

Härligt, härligt, men farligt, farligt..

Jag har kommit på hur farligt det är att min mor prenumererar på Hemmets Veckotidning. För varje gång den dimper ner i brevlådan är den späckad med nya, intressanta bakrecept. Eller, egentligen rätt så många hungersgivande recept.

Tack vare att veckans nummer damp ner idag, så står jag här med äppelpaj och nybakta bullar. Tyvärr är det ingen som är hemma och kan komma över på bullkalas. Nåja, det betyder att det är fler kvar åt mig.. Nu har jag något att snaska på lagom till Idol om en timme. Nami!

Såhär goda ser mina bullar ut. Sugen?
 

Nu ska jag dricka lite kaffe och fika lite. Ha det!

/T


Halloween förberedelser

Så. Nu har jag gått igenom min gardero av utklädningskläder. Har samlat på mig en hel del. En del har använts för att sopa ut julen, vissa specifikt för Halloween. Nåja. Tanken är att den som vill låna kläder inför den stundande Halloween har en möjlighet nu. Jo, enligt vissa kommer det att bli Halloweenfirande på MP iår igen; Haunted Halloween. Så här lägger jag upp lite bilder på vad jag har att erbjuda till mina vänner.

Vissa kläder kan vara lite mindre, men det går att justera. Tex halshål och om något behöver kortas eller ev förlängas lite. Så det här är vad jag har att erbjuda;

 Här är då matchande "togas", en omlottklänning (tjej) och en rak "klänning" (kille). Båda med tillhörande sjal. Till killens dräkt finns även ett bälte/snöre. De som minns, så hade jag och Matte det här på Halloween -06

 Haremsdam-kläder. Det är en magtröja och byxor. Rätt liten i storleken. Finns tillhörande "ansiktsmask" (eller hur man ska förklara). Går att byta band i midjan på både byxor och tröja (går att få lite större genom det)

 Rödluvan. det är en klänning (halshålet och ärmarna lite tighta, men går att göra större) med tillhörande cape. Capen är med luva.

 Klassikern Fåret. Var också med -06. Om du är nyfiken så hör med Johanna hur den fungerade på Halloween. Tillhörande hatt med öron. Finns löstagbar svans på baksidan. Rätt varm!

  Indiankläder med tillhörande benvärmare/mocasiner. Möjligtvis lite kort, men går bra med byxor/tights. Är i fleece (VARM!)

 Cheerleadingkjol. Är veckad och vit inne i vecken. Finns tillhörande röda pom-poms. Hade jag Halloween -07.

Ta dig en funderare och sen kanske? Ska påminna Fia om Svarta Ängeln som du lånade härom året.

Nu ska jag äta något och ta det lugnt. Senare ikväll ska jag jobba på TV.

Ha det!

/T

Det kliar

Hade inte riktigt förberett mig som jag hade tänkt inför dagens träning. Fastnade med mina tackkort istället. Men inte blev det något egentligt problem. Var jättekul att träna igen! Men nog kändes det att jag hade tagit det lugnt förra veckan.. Men nu ska jag försöka baka andra bullar! Kanske en promenad och ett besök till Avancia skulle göra susen? Om inte annat ska jag öva hemma på dansen!

Efter lite snokande hittade jag en bild som jag har velat se en bra stund. Och nog fick jag mig ett gott skratt! Men, jag kan egentligen inte klaga på något heller. För bilden och "motivet" är perfekt. Vad ska man annars säga om Halloween?

Igår såg jag slutet på en film som jag har sett förut. Men tydligen hade jag inte sett slutet. För när jag trodde filmen var slut (så som jag minns den) så fanns det en hel del kvar. Filmen som jag såg var The Order med Heath Ledger. Ruskigt bra!

Nu ska jag kika på lite tv och kanske lite HippHipp. Godnatt.

/T

Down in Black

Den låter har bara växt sen jag såg Mustasch på Rockoff i somras. Nog för att jag har hört låten tidigare. Men kanske den är "extrabra" när jag har lite som jag kan minnas på samma gång..

Idag har jag varit och vikarierat i Vikingaåsen igen. Först var jag med några tvåor (som jag hade i våras, så jag kände nog dem sen tidigare), vi spelade bla brännboll. Sen hamnade jag med en trea och min gamla klassföreståndare som jag hade när jag gick i trean där. Fick vara med och dansa lite bugg. Bra övning inför min födelsedag och Arken-en-lördagskväll-på-gubbhyllan. Tyvärr så var jag (som annars inte är så lång) bland de längsta och hade lite svårt att snurra när det var dags.. Men i det stora hela gick det helt ok.

Ikväll är det dans igen. Missade förra veckan pga min rygg, så nu ska jag försöka komma tillbaka med kraft, ork och inspirerad. Får se hur det går. Tror att det lutar åt att kika på dansfilmer och möjligtvis lite övning på vardagsrumsgolvet innan. Så att jag inte är helt bakom flötet..

Men före något sådant ska jag nog sova en liten stund. Blev väckt när jag sov som bäst imorse när jag skulle komma och jobba. Dessutom var inte den här natten den bästa. Så kanske lite sömn skulle sitta bra?

Ha det!

/T

Helg

Helgen är över igen. Inte för att det är så stor skillnad mellan helg och vardag (för mig). Tyvärr har den gått alldeles för snabbt. Och så slutade den kanske lite tråkigare än vad jag hade trott..

Men, hur som. Lyckades hålla mig vaken i fredags och åkte ner till Långnäs för att hämta Andreas (försöker lära mig). Mötte en hel del bilar på vägen, trodde jag hade missat båten och blev lite smått stressad.. Men när jag väl kommer fram visade det sig att jag var ute i god tid. Skönt!

Igår blev det en lugn dag. Var en sväng in via stan och spelade lite biljard och hann med en fika på Dino's. Kikade lite film också. Kvällen blev en sväng till Indigo och Dino's med Malin, Emma och Andreas. Även Erica och Tobbe kom och hälsade på. Men kvällen blev som sagt rätt så lugn. Åkte hem rätt tidigt.

Idag har jag inte gjort så mycket. Har fått reda på att enligt vuxenpoang.com är min egentliga ålder 29.4 år, inte 19 (strax 20). Hmm. Skjutsade och sa hejdå och Andreas också. Lite trist att det blev ett kort besök, men det kommer nog flera. Har även varit en sväng ut till min mormor och morfar idag. Blev ingen skördemarknad som jag hade halvt trott och tänkt på, men det är bra ändå.

Nu ska jag ta och kika på ett avsnitt House och sen kanske någon film. Ha det!

/T

Kollade nyss igenom mina gamla inlägg. Har tydligen haft den här bloggen i över ett år nu. Där ser man! Det var inte illa..

Fredag och helg!

Skönt med fredag! Idag gick nämligen anöskningstiden ut till två jobb som jag har sökt. Så förhoppningsvis ska jag få veta lite mer nästa vecka.

Idag har jag hållit på och städat. Lovade mamma att städa köket när jag var hemma. Så nu har jag gjort det. Till och med kylskåpet har fått sig en omgång. Fast, en stor orsak är väl också att jag ska få sällskap i helgen. Ska ner till Långnäs inatt och hämta Kah.

Fick mina studentfoton också. Så nu ska jag börja skriva och slicka kuvert. Så förhoppningsvis ska jag kunna slänga alla på posten på måndag. Valde en annan paspartou än vanligt, men jag är helnöjd! Skulle kanske varit snyggare om bilden varit svartivt. Men nu är det som det är.

Har nyss ätit middag (sent, jag vet), framför tvn och allt. Wow! Fick abborrfiléer av farmor igår som jag lagade till. Blev riktigt farmorstyle på fisken också; dvs panerad och sen i ugnen. Nami! Så nu har jag något att smaska på hela kvällen för att hålla mig vaken.

Nu ska jag gå och ta åt mig lite mer fisk, sen kika på Dobidoo. Ha det!

/T

Gamla godingar

Härom dagen när jag såg på Idols spelade de en låt som jag minns att jag gillade starkt för några år sen; Aaliyah-Try Again. Fastnade i huvudet, och nu fick jag tag på den. Så nu spelas den på repeat.

Så här kommer då en favorit i repris:




Synd bara att en såpass duktig sångare dog.

Nu återgå till min städning. Godnatt

/T

Sådär appropå..

.. så hade jag namnsdag igår. Ingen officiell kanske. Men ändå. Om man nu kan kalla det för namnsdag när det inte är ett "riktigt" namn..

Hemma igen!

Så, nu är jag hemma igen. Skönt på ett sätt. Lite trist att åka från Kumlinge bara. Men mycket har jag gjort, som jag hade planerat att göra i somras. "Badviken" på Seglinge såg inte lika lockande ut som jag minns den tex.

Träffade farmor i stan i tisdags. Hon har slagit till och köpt sig en lägenhet i stan nu. Blev lite paff, men samtidigt har hon pratat om det ett bra tag. En etta mitt i stan. Perfekt! Men hon ska nog stanna kvar på Kumlinge också. När vi hade satt oss på färjan så trodde jag inte att det skulle ta så lång tid som det gjorde att komma till Kumlinge (vanligtvis max 1,45). Men nu kom vi först vid 19 dit! Då hade vi åkt en sväng via Björkö, Överö och Sottunga. Så det blev en liten rundtur i skärgården.

Igår åkte jag med farmor runt Kumlinge och Seglinge och hjälpte henne dela ut post. Så akta dig, du Kumlingebo, jag vet var din postlåda finns (eller, farmor vet nog). Var längesen jag sist var ut och åkte alla vägar runt, så det var bara trevligt! Var även över till Seglinge och delade post. En del minns jag, men nog skulle jag ha kört vilse om jag hade tagit bilen själv. Så lika bra att farmor körde. Igår hann vi även baka tunnbröd. Nami!

Nu när jag kom hem fick jag en glad överraskning; min mamma hade lånat en bok åt mig och lagt den på köksbordet; "Väskor -en passion. Lyx, funktion och personlig stil" Tackar för den! Nu har jag lite läsning. Även om jag borde städa och laga något av abborren jag fick med mig.. Hmm?

Nu i efterhand ångrar jag att jag inte tog några kort från Kumlinge, men jag lär komma tillbaka. Har redan halvt lovat att komma tillbaka i slutet på november. Så kanske då istället?

Ha det!

/T

Smidda planer

Idag var tanken att jag skulle jobba. Men som vanligt var det inga barn som kom.. Så nu ska jag göra något som jag har tänkt på ett tag; åka ut till Kumlinge och hälsa på farmor! Sagt och gjort. Men farmor var inne i stan. Så nu kommer jag att få sällskap på båten. Nice!

Så om en stund rymmer jag då från stan och skogen. Kommer hem igen på torsdag tror jag. Eller så har jag tänkt. Ska plocka upp farmor också. Datorn kommer kanske med, men bli inget bloggande eller så, har inget internet där.

Ha det!

/T


Dagens händelser

Idag har jag inte gjort allt för mycket. Väcktes av att min syster ringde hem, två gånger. Försökte somna om, men då ringde hon på mobilen. Lyckas alltid väcka mig när jag sover som bäst.. Men, det kan bero på att jag ligger och sover rätt så ofta.

Låg i sängen ett tag innan jag kom på lite ärenden i stan att göra. Har snyltat på mammas foundation ett tag, så kanske var bra att köpa en egen. Var även via Matte mad hans kyckling som han lämnade i min kyl igår.. Äter inte två paket själv, men lite kycklingvingar skulle sitta fint just nu. Ååh. Cravings! Var via Svarta Katten och handlade med lite lunch/käk. Träffade Frida också. Vill se hennes nya lägenhet något! Nu minns jag tyvärr inte datumet bara..

Annars har jag sett delar ur Karl-Bertils julafton idag. Känns fortfarande fel, men ändå. Jag ska se den! Har även städat ur kameran lite, så nu har jag lagt upp mina sommarbilder (inte en dag för tidigt).
Varken mamma eller jag har varit hungriga idag, så först nu fixade vi något att äta. Det blev lite våfflor. Nami!

Tyvärr blev det ingen dans för min del idag. Syrran ville inte att jag skull träna innan det har slutat att göra ont på ryggen. Ifall det skulle vara något.. Så idag fick jag stanna hemma.

Nu ska jag se klart Karl-Bertils julafton, sen kanske jag skulle leta fram den där vhs'en med Kalle-Ankas jul?

Ha det!

/T

Julkänslor?

Är på väg att leta fram lite julmusik så småningom. Jag blev lite inspirerad av Tomas.. Är lite sugen på att lyssna på lite julmusik..

Men nu undrar jag en sak; Är det fel att se på Karl-Bertil Jonssons julafton när det inte är jul?


Lördag

Känns kul att träffa syrran igen! Var så längesen sist.. För en gångs skull var jag uppe rätt tidigt imorse. Först och allt. Är riktigt stolt över mig själv.. Haha. Hann göra en del grejer innan det var dags att åka iväg till Träningsverket och personalfest.

Hade nog kunnat gissa mig till vad vi skulle göra. Men blev ändå glatt överraskad när vi kom fram till Go-cart banan i lemland.. Gick så dåligt för mig sist jag var där, så jag var revanchsugen! Och nog gick det rätt bra ändå. Låg rätt bra till innan jag fick snurr på carten. Men jag tappade inte allt för mycket då. När jag sen senare fick en chans att köra lite till valde jag att köra på. Låg som etta efter en gemensam start, men som vanligt när jag vill för mycket snurrade jag runt och tappade till trea. Men en helt kul dag!

Ikväll har jag varit med Malin, Emma och Poffi. Träffade P innan hon åkte iväg till Frankrike. Känns komstigt att hon åker. Speciellt när hon har funnits här nu i ett år.. Men, hon kommer igen! Tog några bilder, men inte så många.

 Här valde Poffi att vinka hejdå åt Mie.

Trevlig kväll ändå. Lite tråkigt slut bara. Har märkt att jag har ont i ryggen. Har några svullnader längs med ryggraden. funderar på om det är från go-carten. Får se om de går ner imorrn..

Min syster var snäll och fixade lite med mitt hår innan jag åkte till Poffi. Blev rätt nöjd ändå! Lite annorlunda, men kul.
Såhär såg det ut..

                    

Nu ska jag kika lite tv, sen blir det nog att nassa. Godnatt.

/T


Fredag

Idag steg jag upp rätt så tidigt. Hade mina kakor att dekorera och försöka forsla till mammas jobb. Utan att krossa dem, eller att eleverna skulle upptäcka att jag gick och bar på namnam.. Blev rätt nöjd med dekorationerna ändå. Ros, björnbär och röda vinbär (i en klasae). Tog ingen bild, var rätt så stressad. Hade jag gjort dem här hemma skulle jag nog har gjort det.

Hjälpte Matte att köpa en ny telefon idag. Eller hjälpte och hjälpte Han fick rätt bra hjälp av försäljaren så. (Tack för att någon kan något om Nokia-telefoner!) Så ikväll har jag hjälpt honom att föra över musik till telefonen. Fick även en telefon bokad till mig. När den nu kommer dvs.. Troligtvis vecka 40. Så, den får bli en tidig födelsedagspresent åt mig.

Tänkte vara trevlig med min syster och sitta vaken tills hon kommer. Även om båten var försenad och hon lär vara trött, så ska jag försöka vara lite trevlig med henne.

Har fått en ny sängkamrat; min katt. Det börjar märkas att hon är gammal, för hon är väldigt skumt inställd till vissa saker. Som tex mina tofflor som låg innanför dörren. Plötsligt var de någon som kunde vara farlig.. Skumt. Nyss smög hon runt i min säng och petade på lakanet. Trodde väl att det var lite farligt.. Hon är som en kattunge igen. Haha

Nu ska jag fortsätta med att läsa min bok. Sen sova. Imorrn blir det personalfest och sen senare på kvällen träffa Poffi innan hon åker till Frankrike. Godnatt, ha det!

/T

Dagens händelser

Idag har det inte hänt allt för mycket. Skulle ha jobbat, men när jag ringer dit var det inga barn inbokade, så jag fick ledigt. Rätt nice. Tyvärr blev det inga pengar för mig..

Idag har jag varit duktig och bakat. Har svängt ihop en jordgubbsmoussetårta med glutenfri botten. Tänk vad jag är rar med mammas kollegor. Har tänkt att laga en björnbärsgelé ovanpå till det. Sådär lagom rosa-lila snutti-plutt-gull-gull.. Eeehm. Jo.. Har tjuvsmakat lite och den var nog god. Imorrn ska jag stiga upp lite tidigare. Har lovat att åka till mammas jobb och dekorera kakorna innan de ska ätas. Ska även försöka skriva en skylt till, får se hur det blir.

Annars lär helgen bli lugn. Min syster kommer imorrn natt!! Ska bli kul! Har inte träffat henne sen hennes födelsedag i juli. Och då hann vi inte ses så mycket ändå. Men nu kanske?

Nu ska jag kila och göra klart min kaka, sen läsa lite bok. Ska även försöka få min telefon bokad imorrn. Ha det!

/T

Spark i arslet

Idag har jag träffat Tomas igen. Trevligt med lite skitsnack igen! Var och åt lunch, efter mycjket om och men, på Umbra. Rätt nice. Har bara varit där och ätit deras brownie (i matväg) tidigare. Men det var inte så pjåkigt. Hann även se hans lägenhet. Har inte varit dit (trots att det var ett tag sen han flyttade dit), men nu blev det av! Riktigt fin lägenhet.

Investerade även i en ny kalender, märkte imorse att jag var i stort behov av en. Glömde bort att jag hade lovat att jobba ist för Frida imorrn och började smida planer inför torsdagskvällen. Så nu har jag uppskrivet när jag ska hoppa in ist för henne. Köpte en träningskalender, så nu känner jag mig lite mer sporrad till att träna. Lite som en spark i arslet.

Så idag var jag och Malin till Avancia för att träna lite. Kändes skönt! Efteråt blev det bastu och Top Model hos Poffi. Försöker fortsätta med att kika på Top Model på onsdagar ihop. Även om Poffi åker nu snart..

Har plöjt lite böcker igen. Håller på med Jonas Gardells serie om Juha. Nog för att jag har läst böckerna förut (utom vissa delar ur En komikers Uppväxt). Men ibland vill jag läsa om böcker. Dels pga de är bra och dels pga lite tristess. Är inne på bok nr 2; Ett Ufo Gör Entré. Finns många bra citat och delar ur boken. En favorit är det om Korv Stroganoff. Kanske inte det mest smakliga av alla, men ändå bra.

Nu ska jag läsa lite till, sen sova. Imorrn har jag lovat att baka lite åt mamma. Ska se vad jag hittar på för mumsigt. Godnatt, ha det!

/T


Oinspirerad

Träning igår. Var totalt oinspirerad till att dansa. Ingenting gick som jag ville, så det var som det var. Hoppas att det går bättre nästa vecka! Ska försöka öva lite hemma. Har låten sen tidigare, så det borde inte vara något problem..

Börjar bli lite trött på att vara hemma och leka hemmafru. Kanske borde gå ut och gå en sväng? Det har ju slutat att regna så.

Ha det!

/T

Avslut på helgen

Har nyss ätit middag. Var ett riktigt bra avslut på helgen; söndagsstek med kantareller och lingonsylt. Mums! Var ute tidigare på svampjakt, ifall om att jag skulle hitta några. Men tyvärr utan större resultat. Kom hem med tre små stackare. Men det fanns lite i frysen.

Annars har jag inte gjort allt för mycket idag. Tagit det lugnt och sett på tv. Fått mig en trevlig promenad i skogen då.. Ska nog fortsätta kvällen i samma lugna tecken.

Igår var Malin över och kikade på film. Rätt trevligt. Såg What happens in Vegas. Rätt kul film, även om jag har sett den några gånger innan.

Nu ska jag fortsätta med att slötitta på tv och smälta middagen. Kanske det blir lite BJ-glass så småningom? Får se..

Ha det!

/T


Gårdagen

Gårdagen vart rätt så lyckad. Ritkgit skönt att få vara på mariebad! Hann till och med med ett litet race i rutschen. Jag blev tvåa! Man kände sitt rätt så mosig men fräsch när vi kom därifrån. Tyvärr så började det ösregna medans vi gick dräifrån. Så när vi kom till Dino's var vi rätt så blöta och omysiga.. Men, vi torkade ju! God mat var det!

Sen bar det av mot Poffi för fix inför Arken. Stackars Poffis badkar säger jag bara. Är nog inte tänkt att man ska stå i det.. Efter en stund hos Poffi bar det av mot Arken. Har för första gången hört Soundway spela. Skäms lite halvt över att säga det här, men, de är ju helt ok. Bättre än andra coveband jag hört iaf!

Åkte hem redan vid 3. Var trött och kände att sängen lockade rätt så mycket.

Tog några bilder. Men de är av varierad kvalité och ja.. Hmm. Men någon kan jag lägga upp ivf.

   Förklaring; Malin ville visa hur lång hon var i sina nya tossor. Då blev jag kort, därav min skumma hållning.

    Emma och Malin                     Emma, Malin och Poffi

                    Jag försökte mig på ett "Happy-face"

Men nog märktes det att KG var utan en person; Mie. Synd att du inte kunde vara med! Ingen "riktig" KG-fest utan alla 5. Så det så!


Nu ska jag städa mitt rum och sen laga middag. Ha det!

/T

Hemma

Så, nu är jag hemma igen. Skönt! Har försökt sova en liten stund, men utan något vidare resultat.

Har som sagt varit i uppsala sen onsdags kväll. Blev lite förvirrat när jag kom dit och Matte inte var hemma. Som tur var hade jag ringt innan och fick åka på upphämtningsrunda..

Igår bar det av till stockholm för lite inhandling. Hittade lite smått och gott. Bla en ny brosch till min cardigan/kofta och nya hårspännen (när jag har tappat bort mina fjärilar). Vet inte än vad jag ska ha på mig ikväll. Men jag har en liten stund på mig att fundera.. Kanske blir att ta kjol (få se) nu när jag har köpt två nya..


Idag har jag åkt hem. fick sällskap på vägen hem av Joel. rätt trevligt. Trodde att jag inte skulle komma med båten nä jag kom ner till Grisslehamn och kön ringlade sig lång med bilar. Speciellt när min bokning hade strulat tidigare och jag hade bytt bil.. Men, med kom jag. Jag och alla andra svenska barnfamiljer.. Suck! Försökte komma åt internet på båten igen, men som i onsdags verkade det inte fungera.

Ikväll blir det Mariebad och middag med Malin, Emma och Poffi. Ska bli kul! Eller, så är mina förhoppningar iaf!

Ha det!

/T


Uppsala

Nu är jag i uppsala. Kom igår redan. Dagens har spenderats i stockholm med en del shopping. Hittade en del nyttigt. Tyvärr ingen handväska som jag hade spanat in för ett tag sen. Så, jag får gräva i mina gömmor efter någon att bära mina grejer i imorrn..

Blir en större uppdatering ngt imorrn. Ettdera på färjan (om internet fungerar ombord dvs) eller sen när jag är hemma. Får se hur det blir.

Nu ska jag fortsätta kika på Idols.

Ha det!

/T

Bestämt

Imorse (om man nu kan kalla det så) när jag steg upp kände jag mig rätt så pigg och laddad inför idag. Ovanligt för att vara mig. Nog för att jag låg kvar en stund i sängen och drog mig innan. Känndes skönt att bara ligga i sängen och lyssna på radio och någon annan som pratade.. Drog iväg vid 12tiden till Avancia med Malin. Var jättelängesen jag var dit och tränade. Tyvärr så vågade jag inte köra på så mycket pga min handled. Men lite lyckades jag nog med. Eller, så känns det iaf nu..

Lite annat som har blivit planerat är resterande del av veckan. Imorrn drar jag till Uppsala (med min bil, om den hinner bli klar, annars Mattes) åker för att inhandla lite kläder och ev nya tossor. Får se. Kommer hem igen på fredag. På fredag är det tänkt att vi ska "fira" (om man nu kan kalla det fira) att Poffi åker nästa helg till Nice. Ska bli näst intill en heldag med Malin, Emma och Poffi. Bla ska vi basta och bubbla på Mariebad.. Ska även käka lite ihop. Lär bli nice!

Har spanat in en klänning som jag är sugen på att ha på Daddes och Lindas bröllop. Men problemet är bara att den är från Victorias Secret. Men det borde nog gå.. Ska kika lite i Uppsala om jag hittar någon liknande. Tänkte köra på enkelt och diskret. Här är en bild:

Annars vet jag inte mycket nytt. Nu blir det nog att kika lite tv och sen i säng! Godnatt. Ha det!

/T

 


..Det är ingen vanlig dag. För det är...

..MIES FÖDELSEDAG!! GRATTIS Mie på 20års dagen!!




Hoppas du får en bra födelsedag!

Träning och nya favoriter

Hej!

Träningen idag gick helt ok och var rätt kul. Eller iaf tills jag trillade och satte mig på min ena handled. Så nu har jag den lindad. Går därför inte så bra att skriva. Känner att det ska bli mer och mer kul att dansa den nya dansen! Speciellt om vi gör den barfota och med flashiga kläder.. Känner redan nu att den kommer att bli en konditionskrävande dans, med tanke på alla hopp som vi redan gjort..

På något sätt hör det till att jag ska skada mig när jag tränar lite nu som då. Tänker på förra året då jag trillade in i ena spegeln..

Nåja. Sen ett tag tillbaka har jag lyssnat på Veronica Maggio, och har fastnat för en av hennes låtar riktigt ordentligt; Vi Har, Vi Har (feat LKM). En annan låt som har fastnat är Kanye West feat. Dwele - Flashing Lights. En riktigt skön låt.

Nu ska jag kika lite tv, sen nassa. Imorrn blir det Avancia med Malin (om jag kommer upp ur sängen dvs..)

Ha det! Godnatt

/T


Måndag

Idag var det tänkt att jag skulle stiga upp tidigt för att städa ur bilen. Men riktigt så blev det såklart inte. Blev lite längre kvar i sängen än tänkt. Men jag hann ändå iväg med bilen. Hann även få bort lite skit ur bilen. Tyvärr har jag ännu inte hittat mina inneskor. Trodde de fanns i bilen.. Ska få den någon gång i mitten av veckan igen. Hoppas att den fungerar! de borde veta den här gången lite smått som drog ut på tiden förra gången.

Har även beställt mina tackkort och studentfoton. Jag som ännu inte har beställt mina konfafoton så är ute i god tid! Hann även matcha in att Frida var i skolan, så jag har gjort skolårets första besök vid Runda Bordet! Trevligt att gå dit och slippa gå på någon lektion. Bara sitta där och snacka skit.

Ikväll ska jag på dans igen. Fick klartecken från ÅMI's rektor i fredags. Så det är bara att fortsätta dansa! Så jag ser fram emot kvällens träning. Tyvärr har jag glömt stegen som hon visade förra veckan till nya dansen. Ska dansa till One Republic - Apologize. Kan bli rätt häftigt!

Ska damma av mina dansskor och så småningom börja dra mot Fabriksgatan.

Ha det!

/T

RSS 2.0