Det är över nu

Ja, eller en dag kvar då. Sen är RockOff över för det här året. Vad hände?! Vart tog dagarna vägen?! Kan hända att när jag jobbar på de flesta dagar så går veckorna lite fortare än kanske tänkt.

Idag är det jobb som gäller igen. Men sen är söndagen ledig och sen på måndag kommer syster yster och svågern. Ska bli mer än kul! Synd bara att Edo åker ungefär samtidigt iväg på jobb. Och sen vet jag inte när vi träffas då jag åker till sundsvall precis före han kommer hem och kastas direkt in i första intensiva kursen. Nåväl.. Det ska väl gå det med.

Just nu sitter jag och hoppas på att våra tapeter kommer idag! För annars hinner jag inte se dem innan skolan börjar. Och jag vill mer än gärna se dem! För jag tror att de kommer att bli mer än grymma!

Nå hursom. Nu ska jag förbereda mig inför jobb.

Ha det!



/T

Glädje

Sådär. Nu tänkte jag uppdatera lite här igen. Sitter och lyssnar på lite Hoffmaestro och funderar på dagen som gått. Har varit ett antal dagar sen jag sist satt ner och tog det lugnt såhär, så jag passar på att njuta lite.

Hör lite lätt från Brolles konsert in i lägenheten och då är alla dörrar och fönster stängda. Ojoj. Nu säger tanten inom mig lite ifrån. Måste de verkligen ha så hög volym? Haha.

Sen sist då? Jadu. Har varit på RockOff och kikat på Hoffmaestro. Ojoj. Vilken spelning! Förstår att de räknas som sveriges bästa liveband! Så svårt att sätta ord på själva spelningen, för inget är bra nog. Ska försöka; hopp, studs, sång, klapp, dans, dans, dans, spring, glädje. Alltså; var man inte där så missade man något!

Idag har jag jobbat på i vanlig ordning och sen stressat hem till mamma för middag med Cattas svärisar. Hade träffat dem tidigare lite snabbt när jag var i Närpes, men nu var det trevligt att få träffa dem lite mera på "riktigt". Men, samtidigt gav det mig en enorm längtan efter min syster (som iofs kommer på måndag med Tommy).

Nu ska det kikas på TopGear och njutas av den lediga kvällen.

Ha det!

/T

Flytt

Just nu är jag mitt uppe i en flytt. Edo har flyttat lägenhet, och jag har flyttat med. Eller, hur man nu ska säga. Med tanke på att jag är skriven i s:vall och här hemma bor jag hos mamma enligt adressen. Men hursom.

Därför blir det inte så mycket från min sida. Tyvärr.

Idag är jag ledig, men den lediga dagen ska spenderas med att slutstäda och riva tapeter. Ingen sol eller ledighet här inte. Men det är vad man har att förvänta sig när det införskaffas ett litet renoveringsprojekt till lägenhet.

Just nu skulle jag vilja åka ut med båt till en kobbe och bara njuta av dagen. Få sola och bada, kanske ha lite picknick på det. Sådär som på Saltholm härom veckan.. Inte helt illa kan jag säga.

Nej, nu måste jag kila till ålandsvägen och städa. Så jag kanske få göra ngt annat idag.

Ha det!

/T

Jag lever

Fick en tillsägelse av mamma ikväll om att jag nog borde ta och uppdatera lite.. Och det har hon rätt i, det var ju över en vecka sen sist.

Nå. Jag frisknade i och återgick till jobbet. Lyckades hålla mig på benen och en kall isglass var bland det bästa den första dagen.

I helgen var det poolparty hos Edo. Riktigt trevligt, som förra året. Hade Emma med mig också, så det var rätt trevligt. Sol, pool och korv vad var som stod på schemat och ett glatt fördelsedagsbarn.



Ett glatt födelsedagsbarn som försökte sig på att sänka Nisses bil.

Den här veckan har bestått av att jobba och spelat minigolf. Dock utan ett bra resultat. Men jag skyller på vädret båda gånger. Igår var jag med KG och golfade. Jag kom inte hursom sist, så jag var nöjd och glad!

Idag har jag varit ledig, vilket inte varit så kul med tanke på vädret. Men, det har varit en perfekt dag att börja flytta lite smått på.

Jo, så att nu är det dags att börja flytta. Ska bli skönt att få byta 35m2 mot 70m2 och få ha ett ordentligt kök. Men nu är det som så att Edo har fyra barstolar som inte får rum. Så om det är någon som är intresserad så kan jag berätta när de ligger uppe på marknaden.ax.

Imorrn är det dags för jobb igen för att smita vidare direkt från jobb på Rockoff med Mie. Ska kika på Salem al Fakir. Måste gå nu iår när jag väl har skaffat pass och allt.

Så, det var väl vad jag hade på hjärtat.

Ha det!

/T

Nytt försök

Ska göra ett nytt försök till att gå på jobb idag. Blev inget jobb igår, hade feber och frossa. Men efter en del sömn och lite mat så började febern ge med sig. Så, vi gör ett nytt försök idag på att jobba.

Just nu verkar det nog gå rätt bra, men man vet aldrig. Ska försöka få i mig mera vätska än vad jag fick i mig de senaste dagarna. Kanske äta lite mera också.

Vill inte gå igenom de två senaste dagarna igen, så det gäller bara att förebygga.

Ja, så ser det ut just nu.

Ha det!

/T

Ingen höjdare

Usch. Idag har inte varit en bra dag på jobb. Efter att ha jobbet i nästan två timmar så ville ine kroppen jobba mera och det var tydligen för varmt enligt den.. Så, det var nära att jag svimmade. Det var bara att packa ihop sakerna och bege sig hem för att sova någon timme.

Jobbade vidare sen, men nu mår jag värre. Känner mig som ett skakigt asplöv med stora problem med termostaten. D.v.s. sådär. Tydligen har jag fått värmeslag, vilket jag mest har skrattat åt och inte trott att var möjligt. Men tydligen.

Hoppas på en bättre dag imorrn. Att jag får sova bort allt vad asplöv heter och kan jobba på som normalt imorrn.

Nu ska jag lägga mig under täcket och hoppas på att det går över snart.

Ha det!

/T

Inget direkt nytt under solen

Här händer det inte så mycket. Jobb, sol och bara att njuta av sommaren. Att få äta en massa jordgubbar och gå och plocka dem direkt ur landet är lika trevligt varje gång. Synd bara att säsongen är så kort som den är..

Idag var det födelsedagskalas för Edo som fyllde år. Gott med jordgubbstårta och grillat!

Imorrn är det dags för jobb igen efter två dagars ledighet. Känns sådär. Men det känns nog bättre imorrn när jag väl är där imorrn.

Inget mera nytt att berätta tror jag.

Ha det!

/T

Bilder jag blir glad av

Såhär när det inte finns något alls att se på tv och jag är allt för pigg för att gå isäng så tänkte jag dela med mig av lite bilder som jag gillar.








(Tyvärr Emma, du får bli på snedden)

Finns nog flera godingar. Men det får räcka för stunden.. Som sagt, den som är sugen på fotovisning får bjuda in sig själv på kaffe.

Natt, natt!

/T

Sambo vs särbo

Ja, det är ju ingen höjdare.. Att vara särbo (när man är van att vara sambo).

Men efter strax 4 veckor ensam har jag kommit på vad som nog hamnar på "jobbigt-att-vara-ensam-listan"; städningen!

För är vi två, så då betyder det att allt som ligger i röran inte är orsakat av mig. Jag är inte ensam skyldig, utan det finns en medbrottsling. Dvs någon som också har orsakat och genom det också kan hjälpa till att reda upp. Men nu när jag är ensam så är det ju jag som har ordeat ner allt själv och som genom det måste reda upp allt ensam.

Tråkigt!

För övrigt så händer det sådär med saker i mitt liv. På torsdag borde mitt särbotillstånd återgå till sambotillstånd. Mycket jobb och mycket häng med vänner har det blivit de senaste veckorna. Sådär lagom sommar för mig.

Morgondagen är ledig och den ska spenderas med Matte och Jenny, följt av storstädning av lägenheten.

ha det!

/T

Ömma fötter

Har ömma fötter efter en dags springande i nya skor. Kanske inte så bra och smart gjort av mig att gå in ett par nya skor på jobb. Men, jag ville ju så gärna..

Kan berätta att min helg har varit riktigt bra. Fredagen bestod av shopping i sthlm med Emma. Kom hem med lite det ena och det andra. Tyvärr så var det nog en av årets varmaste dagar, så glassen hann smälta innan vi hann få den i oss.. Men, varför klaga? Innan man hinner blinka är det +2 grader och regn, så det är bara att passa på att njuta.

Lördagen bestod av att stiga upp tidigt och handla picknick för att sen ta båt ut till en kobbe med Emma, Malin och Poffi. Var en riktigt fin dag! Men, får ju skylla mig själva som inte smorde in mig med solkräm, för nu är jag röd som en kräfta.. Men förhoppningsvis blir det till pepparkaka inom några dagar. Kvällen avslutades på Indigo med mycket dans och en mycket irriterad vakt som nog borde ta lite ledigt från sitt jobb.. För allas bästa.

Slutet på min helg kommer nog att bli god mat hos mamma innan hon beger sig till Syster Yster och Tommy. Skulle gärna komma med, men när jag jobbar så får det vänta bara.. Ska hursom vila mina stackars fötter en bra stund.

Ha det!

/T


RSS 2.0