after easter

Ja, då var påsken över. Blev en trevlig och skön påsk. Mycket värme och mycket skratt. Sådär som det ska vara.

Har passat på att sova i solen några dagar, när jag har haft chansen. För nu senare lär det inte bli av pga skolan.

Känner mig lite smått stressad över allt skolarbete. Men, bara jag får tag på en mapp och får ihop min trycksak så borde allt bli bra. Blir nog en långkörare imorrn. Allt för att jag ska hinna med allt jag tänkt göra.

Ja, som det kanske märks så har jag inte allt för mycket att berätta. Men förhoppningsvis blir det mera efter vappen som ska spenderas i Örebro och Emma.

Nu ska jag skriva en "att-göra-lista" innan jag går till skolan på praktikseminarium.

ha det!

/T

påsk

Så var jag hemma på Åland, igen.

Var rätt bekvämt att få flyga hem, tyvärr var det inte lika bekvämt att behöva stressa. Tyvärr så har något gjort att jag har fått ont i halsen och ena örat. Hoppas det går över snart!

Skönt att få vara tillbaka hemma, i gamla vanor. Men, jag måste sitta och jobba med mitt skolarbete. Så det finns väl inte egentligt påsklov. Får väl bara njuta av det lilla lediga som jag har det här året, för om ett år lär jag sitta mitt i examensarbetet och ha så fullt upp att jag inte kan ta ledigt.

Men, det är om ett år. Så jag ska passa på att njuta iår. Med memma och mignon ägg

Ha det!

/T

tillbaka i sundsvall

Jahapp. Då var jag tillbaka i sundsvall igen.

Var rätt bekvämt att ta buss och tåg. Skönt att slippa koncentrera sig på att köra bil. Men, samtidigt så hade jag lätt packat och inte mycket som jag tvingades släpa på. Då går det bra att åka tåg.

Medan jag var i stockholm fick jag äntligen mina efterlängtade och eftersuktade skor.



Bjuder på en fin bild från mobilen, för stora kameran lämnade jag hemma på Åland. Ska ju trots allt tillbaka på onsdag.

Så nu ska jag glatt dansa runt i mina nya skor under påsken.

Ha det!

/T

över

Ja, då var praktiken slut. Trist, men sant.

Jag har trivts jättebra på Maridea, de har varit snälla och hjälpsamma. Ett trevligt och roligt gäng helt enkelt!

Synd att den nu är slut, men det har varit en bra erfarenhet och det har verkligen gett mig mersmak på yrket. Synd bara att vi bara har en praktikperiod på hela utbildningen.

Avslutade mina fyra veckor med att bjuda på ett nytt, obeprövat recept. Brownie med blåbärsmousse. Riktigt smarrigt.

Är sådär kluven (som vanligt) inför att åka tillbaka till Sundsvall. Ska nog bli skönt att komma tillbaka och få komma in i pluggsvängen ett varv igen. Men samtidigt så är det ju så skönt här hemma på Åland. Speciellt nu när det börjar bli vår. Men samtidigt så får jag ju strax komma tillbaka för påsken.

Men, jag saknar ju klassen lite. Eller kanske mera den sköna sammanhållning vi fick av att sitta och jobba hårt den där sista veckan innan praktiken.

Hinner ju få en liten dos av klassen igen, sen är det plötsligen sommar, igen. Härligt!

/T

sluttampen

Snart är det dags att packa väskan och bege sig upp mot sundsvall igen. Ser sådär fram emot det. Känns lite inödigt att jag ska åka upp för två och en halv dag, för att sen åka hem igen. Men, jag tror att det vi kommer att lära oss på de obligatoriska föreläsningarna kan vara mycket bra.

Igår var jag med ena AD.n på en fotografering av en svit. Rätt kul att få fluffa kuddar och rätta till sneda lakan. Hoppas att det blir bra bilder! Lär få se senare.. Fick lära mig en hel del om hur det fungerar här på åland inom reklam och liknande. Hur viktigt det är att ha flera strängar på sin lyra och att man vågar prova saker. Önskar att jag kunde förklara det för någon utomstående, men det är ju så svårt. Det som är så självklart för mig är inte självklart för någon annan.
´

Hmm. Ska försöka få fram det i min praktikpresentation, hur nu det ska gå till. Får fundera.

Nu ska jag dricka upp kaffet, sen är det bara att bege sig iväg på en ny dag på Maridea.

Ha det!

/T

trist

Nästa sista praktikveckan är över. Tråkigt nog.

Den här veckan har varit väldigt produktiv. Kundmöten, korr fram och tillbaka, mail, kaffe, te, indesign, illustrator, photoshop, telefon, skisser.

Har fått en massa klart för tryck också. Skönt att få stryka lite saker från listan. Har även fått känna mig uppskattad på Maridea. För jag får göra en massa småsaker som de annars har lite svårt att hinna med när det drar ihop sig inför sommaren. När de dessutom fick ett stort jobb här förra veckan.

Så det är ju alltid kul!

Är inte sååå sugen på att fara tillbaka till sundsvall och återvända till studielivet. Men, det är ju 7 veckor det handlar om, sen är det sommarlov.

Och däremellan ska det hinnas med påsk hemma på åland och att hälsa på Emma i Örebro. Så, jag klarar mig.

Ha det!

/T

sakta mak framåt

Praktiken löper på i sakta mak framåt. Har fått några annonser översatta och klara till en guide inför sommaren.

Hade kundmöte i måndags. Gick bra och jag fick ut en hel del nyttigt av kunden. Fick en hel del inspiration och idéer, så kanske det blir något bra till slut.

Annars har min kära syster + hund varit på besök. Visserligen bara en snabbvisit, men det var trevligt ändå. Hann med att både umgås med henne och Lilli. Mysigt! Måste verkligen åka upp och hälsa på henne!

I övrigt har jag inte så mycket att berätta. En massa tankar om det jag gör på praktiken, vad jag ska skriva i min text och vad jag ska göra när skolan är klar. Har sommarens planer klara, skrev avtal igår med sommarens jobb. Så jag är nöjd, slipper fundera mera på det.

Så, ja. Det var väl det.

Ha det!

/T

div påtryckningar

Så det kanske var dags att uppdatera om vad jag har gjort resterande del av veckan.

Hämtade Edo på Sviby. Var jättetrevligt att göra det! Speciellt när det inte är något som jag gör varje gång. Skönt att ha honom hemma igen!

På praktiken har det varit en produktiv vecka. Fick en massa annonser att göra. Har hunnit med två snabba möten med kunder och fått en del annonser klara så de fick gå iväg på korr. Ska bli intressant att se vad de tycker om det jag har gjort! Den jag är mest nyfiken över är annonsen jag gjorde först, som jag har jobbat hårdast med.

Har även hunnit med att dricka en del kaffe, börjat skämta lite med de som jobbar i ateljén, illustrerat en hatt och även lärt mig hur jag lättast hittar passande typsnitt till en annons.

Nu ska jag leta recept på tiramisu och något passande till dagens middag.

Har tyvärr inga bilder att bjuda på, för kameran ligger mest nerpackad i sin väska.

Ha det!

/T


RSS 2.0