inget nytt

Ja, här händer det inte mycket nytt.

Midsommar var bra och trevlig även om jag jobbade halva dagen. Men det var god mat, gott sällskap, bastubad, årets första dopp, intressanta diskussioner m.m. En lyckad högtid helt enkelt.

Gårdagen spenderades ute på Bussö med att först städa och sen bege sig in mot stan. Kvällen innefattade mera bastubad, mera god matt, mera bra sällskap och dans på Stadshotellet. Men, en relativt tidig kväll för min del. Hade jobb att tänka på idag.

Dagens jobb löpte på bra. Några små rusher som inte har varit tidigare under sommaren, så det är väl dags för dem att börja komma nu! Sen god mat, solvarma jordgubbar serverade med mammas sällskap på hennes altan. Inget att klaga på där heller.

Så efter midsommar och den här helgen kan jag bra säga att jag inte har varken svältit eller haft tråkigt.

Men däremot är jag trött. Det är sant.



Inkommande vecka kommer att innebära mera jobb, förhoppningsvis en ledig dag med sol och bra väder.

Nu ska jag lägga mig i mammas soffa och se en film.

Ha det!

/T

nej

Jaha. Nu kom beskedet jag verkligen inte hade önskat. Det är sant, det har hänt. Idag kom tårarna.

Måste via jobbet idag och titta om jag har ledigt eller om jag måste byta så jag kan gå på begravning.

Jag vill, men samtidigt ändå inte.

/T

lovin' is all right

Lite smått seg en dag som idag. Beror faktiskt en hel del pga regnet och att jag är ledig. Och kanske lite för mycket sömn, men man måste ju få passa på att sova till 12 om man väl får. Eller?

Gårdagen var jättetrevlig! Kul att få träffa godingarna igen. Och få vara så där brutalt ärlig och inte behöva fundera på vad man säger. För de tycker om en oavsett och de är precis likadana. Tänk hur mycket man kan sakna det.

Har ju flyttat ut till mamma pga badrummet, men inatt kändes det rätt skönt att inte behöva ta taxi hem, utan att bara gå några kvarter och sen få sova med mitt sköna täcke. Men, förhoppningsvis så är badrummet klart nästa vecka. Då blir det andra bullar! Lite trist att det blir klart efter att Edo har åkt på jobb. Men, men. Han kommer ju hem igen. Och jag får ju ha hela sängen för mig själv i fyra veckors tid.

Nu ska jag byta lite kläder och dricka en kopp kaffe innan jag åker på söndagsmiddag.

Ha det!

/T

jobbdag

I våras när jag var och hämtade mitt schema från jobbet så frågade jag om jag kunde få jobba mycket kväll och mycket helg. Sag och gjort, jobbar en hel del kväll. Men, inte mig emot. Jag gillar att sova på morgonen. Så varför inte? Dessutom är jag ändå lite hjärndöd efter att ha jobbat en dag, så om jag kommer hem till middagen eller kvällen spelar ingen roll, jag är lika trött ändå.

Igår var jag ledig, hade tänkt ligga ute i solen och njuta av att vara ledig. Men icke. Det regnade och var innesittarväder, så det blev inget att ligga ute i solen. Men, idag när jag ska jobba, då är det fint väder minsann!

Nåväl, vad är väl en bal på slottet?

Skulle behöva gå ut och fota lite, så jag hade något att visa upp. Bilder på badrummet kanske? För jag lovar att det kommer att bli riktigt fint! (när det nu blir klart dvs..). Planerad premiär någon gång nästa vecka.

Det var väl vad jag hade på hjärtat.

Ha det!

/T

konstigt

Tänk att ena dagen är personen där och andra dagen finns den inte mera. Vad konstigt.

Någon som man har skrattat, gråtit, pratat, fått goda råd av, umgåtts med och tyckt om helt plötsligt inte finns där mera.

Jag har kanske inte insett det riktigt än, vill få det bekräftat helt. Men, jag måste nog bara inse att det är sant, det har hänt. En person som levde ena dagen lever inte mera.

Den här gången var det väntat. Någon som hade varit sjuk så länge ska inte behöva vara sjuk och må dåligt.

Det är tråkigt och ledsamt, men jag hade väntat mig det.

Istället får jag tänka på de glada minnen jag har kvar. Från när jag gick på dagis till april när vi träffades sista gången. Och vara glad och tacksam för de goda råd jag har fått.

Tack!

/T

jag är vid liv

Har precis kommit hem från en weeend i Göteborg med Edo. Var riktigt skönt att få ta en helg och vara lite turistig. Hann med besök på Liseberg, Universeum, Götebrogshjulet, Avenyn etc. Har även åkt lite spårvagn och ätit räkor på Räkan.

Så nu är det tillbaka till verkligheten. Jobbet kallar och börjar idag. Skönt att få lite rutin igen.

Ha det!

/T

lugna puckar

Befinner mig uppe i Närpes hos syster yster och Tommy. Var nästan två år sen sist jag var här, så nu passar jag på när jag väl har några lediga dagar och kan ta mig tiden att åka hit upp.

Har blivit en hel del busande med Lilli och en hel del kvalitetstid med Catta. Vilket inte händer så ofta när hon kommer på besök. Fått se en del av nejden och byn. Även byns invånare.

Skönt att få komma hit och ta det lugnt!

Imorrn väntar troligtvis Vasa och att vara smakråd åt Catta när hon letar klänning.

Ha det!

/T

RSS 2.0