Fredag

Fick tid till fysioterapeut redan idag. Så 9.15 skulle jag vara där, pigg och glad. Gick sådär. Som vanligt åkte jag lite sent hemmifrån, så jo jag blev sen. Har fått reda på att jag är stel i ländryggen och fick några övningar att göra. Fick ingen förklaring på om det hänger ihop med mina ömma höfter eller inte. Får fråga nästa vecka.

Verkar som om det bli Halloweenfirande iaf. Igår knåpade jag ihop lite till mina kläder. Har stått i garaget och spraymålat och spraylimmat, så huvudvärken kom som ett brev på posten. Är inte 100 än på att det blir av ikväll, men blir det inte så har jag något att vara nästa Halloween.

Ska ta och vila en stund medans färgen torkar på min bok. Sen ut och dra ett nytt lager färg.

Ha det!

/T

Showen

Showen är slut, applåderna har tonats ut, ridån har gått ner.

Vad ska jag göra nu?

Clownen har sedan länge tappat sin näsa, skorna är för stora..

Onsdag

Idag har jag varit på V:åsen och jobbat igen. Och som vanligt som assistent, med samma tvåa som tidigare, 2B (börjar lära mig). Kan snart allas namn också.. Tufft! Har även varit med en 3a och lärt mig bugg. Eller, egentligen var det fortsättning och repetition av det gamla från förra gången. Trevligt!

Idag var även den efterlängtade dagen hos läkaren. Skönt att få börja gräva i orsaken till mina krånglande höfter, knän och handleder. Var inte det jag hade trott. Skönt! Fick en remiss, så imorrn blir det att jaga terapeut-tid.

Hade personalfotografering på TV idag. Nya bilder ska upp på hemsidan då det har bytt personal. Kändes precis som på skolfotograferingen i lågstadiet då alla skulle sitta snett och "kika över axeln". Det som var lite annorlunda den här gången var att vi stod och skulle ha lite mer specifika ansiktsuttryck (om man kan kalla det så..). Hann även med en planering av hösten och inköpsgenomgång med Frida och Susanne. Nice! Så nu ska här shoppas imorrn. Hehe.

Är rätt så trött just nu. Borde eg börja lite smått med mina accessoarer till min halloweenklädsel (om det blir utgång med utklädning). Måste inhandla sprayfärg och ev spraylim. tror det underlättar (limmet). Nåja, det blir imorrn, för nu väntar sängen. Godnatt!

/T

Ja, några låtar som har snurrat i min skalle idag och på skivtallriken är; n.e.r.d - Rock Star, Röyksopp - What Else Is There. Några godingar

Jobb igen

Idag var det jobb igen. Hade samma 2a som igår. Assistent igen. Helt ok från min sida. Lite mindre att stoppa madrassen med, men samtidigt, hellre det än ingenting! Hade även en 6a i engelska. Gick som det gick, för det var ett tag sen jag hade engelska. Och så var det ett tag sen jag lärde mig fonetik. Men det gick helt ok.

Var tal om att jag ska jobba imorrn också. Troligtvis för samma klass. Får se lite när jag trillar in imorrn vid 9 var jag är placerad. Ska inte jobba så länge, ska till läkare vid 14. Efter gårdagens och dagens problem så ska det blir skönt att få någon början.

Träffade Matte också. En fika med tillhörande skitsnack om dittan och dattan hemma hos mig. Rätt trevligt att få prata lite igen. Var ett tag sen sist så. Ska nog över något och träffas samtidigt som jag fyller i foten något.

Ikväll ska jag träffa Malin och Mie. Ska bli nice.

Nu middag, sen lugna puckar en stund.

Ha det!

/T

Måndag

Idag var det som vanligt jobb på Vikingaåsen. Sedvanlig uppringning imorse vid 8. Blev uppdelad mellan två klasser idag. En 1a och en 2a. Båda skulle simma så jag har egentligen inte gjort så mycket mer än att åkt mellan Vikingaåsen och Godbyhallen idag. Fast, det är inte så illa. Det var varmt och skönt inne i simhallen och jag har halvt om halvt fått arslet ur vagnen till att fixa massage.

Så lite har jag gjort idag. Nyss ringde G-B och imorrn ska jag också jobba. Wohoo! Kan redan nu förbereda mig på det! Kanske ska somna lite tidigare då? Hmm.

Igår var det som sagt IFK match. Vilken härlig stämning på läktaren. Att IFK dessutom vann sista matchen gjorde ju inte det hela sämre. Var till och från halvt om halvt karnevalsstämning! Sambarytmer och engagemang. Härligt! Perfekt avslut på ligasäsongen (som för övrigt varit rätt ja.. Hur ska jag säga. Skral i poängen.)

Ikväll blir det träning som vanligt. Är delvis laddad. Efter fredagens framsteg på TV och förra veckans framsteg på dansen så känns det helt ok. Ska nog öva lite hemma på golvet i vardagsrummet innan. För minnets skull.


Det här längtar jag efter just nu!



Nu lite övning på vardagsrumsgolvet. Sen så småningom iväg på träning.

Ha det!

/T

Sista matchen

Ja, så är fallet. Idag är det sista matchen för IFK den här säsongen. Känns som om det var igår det var ligapremiär. Men, tiden går fort när man har roligt! Men nog ska jag dit och kika. Har ju några kaffebiljetter som ska drickas upp. (Tack Matte). Malin sa att hon skulle vara besviken om jag inte hade min gröna IFK-mössa på mig idag, så jag måste väl leta fram den.

Mie kom med sista båten igår. Så det hanns med ett besök hemma hos henne med hembakt paj och prat medans Mie gjorde sig i ordning. Sen vidare till Malin för lite uppfixning och snacka lite med Emma. Sen bar det iväg mot Indigo för mig, Mie och Malin. Rätt lite folk ute, så det blev en lugn kväll med bilkörning hem.

Usch! Det började nyss regna, jag som hade tänkt sätta på batteriladdaren på bilen! Suck! Ska fråga snällt om jag får låna mammas bil ist.

Ha det!

/T

"Vi vill ha mål, mål, mål, mera mål.."

Brända limpor

Suck! igår innan middagen satte jag en deg till mitt favoritbröd; juntalimpa. Ett mörkt och mustigt bröd (låter som en matkritiker) med sirap och malt. Namnam! Problemet med detta är att jag nästan alltid lyckas bränna det. Ettdera på ovansidan, eller på undersidan. Suck! Men, det går bra. För det som är kvar av brödet är jättegott!

När jag vaknade idag hade jag ordentlig träningsverk i mina vader, eller i fästet. Måste lära mig att strecha ordentligt!! Så, det lär inte bli klack på mig ikväll (om det blir ett besök ute).

Pratade med Mie igår när hon satt på bussen. Så hit kommer hon nog, med vilken båt, det är det som är dagens fråga. Ska försöka hitta på något nu under tiden som hon är här.

Ska försöka städa upp lite här hemma. Men annars lär det bli en dag med tvtittning och juntasmörgåsar.

Ha det!

/T

Sen sist

Sen sist har jag hunnit göra en del. Jobbat bla. Både igår och idag har jag varit på Vikingaåsen som assistent. Igår i en 1a och idag i en 2a. Båda har jag varit med tidigare, så jag vet vilka de är.


Har även varit på TV och jobbat. Hade 4 barn igår. Men, det var helt ok. De var rätt så lätta att sysselsätta. Hade tänkt tröna lite efteråt, men det blev lite sent, så jag skulle inte ha hunnit träna utan tidspress. Så jag var dit idag och tränade. Skönt! Nu har jag dessutom hittat ett perfekt ställe att strecha på. Härligt! Fastnade med Jenna i receptionen när jag var klar. Kul att snacka lite skit.


Har även varit på möte hos AMS idag. Gick nog helt ok. Hoppas på att jag får något nu snart. Nog för att det inte är så illa det här att hoppa in nu som då, men det är lite svårt att planera bara. Hmm.

Imorrn kommer kanske Mie. Ska bli kul att ev träffas igen! Har inte setts sen september (augusti tror jag). men det blir nog en lugn helg för min del. Har sovit dåligt sen Andreas åkte, så kanske lika bra att sova ut hela helgen.

Nu ska jag mysa ner mig i sängen, kika lite Six Feet Under och bara ha helg.

Ha det!

/T


Six Feet Under

En serie som jag gillade skarpt för några år sen när den visades på svt var Six Feet Under. Följde med varje söndag, varje avsnitt under några säsonger. Tyvärr så såg jag aldrig den sista. Men nu ska det bli ändring på det! Här ska kikas igen! Började med avsnitt 1 och 2 ur säsong 1 idag. Minns nog hur det gick, men det är alltid kul att få se om sina favoriter.

Det som jag kanske gillar mest är inledningen. Den är så snyggt gjord (säkert hur enkelt som helst att göra), men väldigt effektfull.



Om jag har förstått rätt så är det samma kille (som ligger bakom Six Feet Under) som har en ny serie om vampyrer, True Blood, med svensken Alexander Skarsgård på tv i usa. Det är inte fy skam.

Ska försöka sova nu snart. Om inte annat försöka ligga någolunda vettigt i sängen, för just nu är jag öm och lite smått stel i nacken. Ajaj. Godnatt!

/T

Satsumer

Jag kan inte ge mig nu snart! Jag måste bara ha en till!

När jag och mamma var till sverige köpte jag några satsumer. Tanken var att jag skulle dela med mamma. Men icke sa nicke. Slurp så hade jag slukat så gott som alla själv.. Men, mitt sug och min hunger på satsumer är inte mättat! Igår köpte jag ett nät (kanske 1kg) med godingar. När jag kom hem åt jag tre av dem. Vågar inte tänka på hur många som finns kvar ikväll.. Ajaj. Kommer att sluta med en c-vitamin-chock! Fast, kanske är lite bra nu när jag är lite smått snorig? Hmm.

Nu blev jag grym sugen på att äta dagens första. Måste nog gå nu.. Slurp!

/T

Work It

Imorse vakande jag prick 8 av att telefonen ringde. Var inte så pigg på att jobba, men samtidigt, skönt med lite inkomster. Skulle vara på Vikingaåsen igen. 15 min efter att G-B hade ringt ringde KHS, fårgade om jag kunde jobba i Lemland. Men då hade jag redan tackat ja till G-B. Har varit med samma etta som tidigare. Var även med på en lektion historia i 5an.

Ska jobba ikväll på TV med. Frida är sjuk, så jag ska dit och leka lite. Trevligt. Vet vem det är, så jag vet ungefär vad jag ska hitta på.

Har fått klart en del till mina ev. Halloweenkläder, min klänning. Men jag får se om jag syr mera på den, eller om jag låter den vara tills nästa år. Men nej, jag tänker inte avslöja vad jag har planerat att vara. Det kommer att förbli en välbevarad hemlighet. Hehe. Men jag hoppas på att ingen annan tänkt på samma som jag!

Vi får väl se..

Nu ska jag vila en stund, sen får vi se vad som händer. Ha det!

/T


Förhoppningar

Jag hoppas, hoppas, hoppas. Varje gång jag träffar någon som känner henne eller jobbar med henne frågar jag; "Hur är det med henne?" Jag önskar att allt kunde bli bra.

 Den som har läst tidigare kanske vet vad jag pratar om. Om inte så finns det en i min närvaro (eller hur jag ska beskriva det) som har cancer. Inte familj, men vän. En som alltid funnits i närheten på ett eller annat sätt. Jag hoppar verkligen att hon blir frisk!

Oktober är ju Rosa Bandets månad (bröstcancerns månad), och visst bär jag ett rosa band. Jag köpte det förra året, för att stödja Cancerforskningen. Iår har jag inte bidragit med något. Tyvärr. Men det känns lite krystat att man ska behöva påminna om att folk drabbas av just cancer för att vi ska skänka pengar till forskning och behandling (och all annat våra pengar går till). Varför kan vi inte ge utan att behöva bli påminda med olika historier? Men snål som man är (och det är ju en finanskris på gång) så låter man plånboken vara stängd. Varför?!

Min vän har alltid funnits halvt om halvt i bakgrunden som en vuxenfigur med mycket hjärta sen jag var liten (eller mindre, jag blir ju inte större på längden). Hon har alltid funnits där! Inte vill jag att hon ska tvingas försvinna för tidigt! Men jag kan inte göra mer än att hoppas. Hoppas på att det blir bra.

Suck!

Skulle publicera en till video i förra inlägget. Men nu vill det sig inte. Nehepp. Hursomhaver så var det en video med just låten Chill. Nåja.

Skäms

Ja, eller hur ska jag säga. Nog skäms jag lite. Men vad gör man inte när jag är ensam och letar i cd-samlingen? Har lyssnat igenom en av  mina gamla favoritskivor med min gamla idol. Avslöjar inget just nu. Men jag postar videon. Kanske kan ge några idéer.



Idag har jag varit på fika med Malin. Köpte en ny rulle med mönsterpapper, så nu borde jag kunna börja sy igen. Inte för att jag tror det blir något Halloween iår, men alltid bra att ha ngt färdigt gjort. Speciellt när jag hittade det perfekta tyget så. Ska bara slakta gamla provklänningen för min konfaklänning.

En annan skiva som jag passade på att lyssna på idag var The Rasmus, en samlingscd med gamla låtar. Och nu snackar vi innan de blev riktigt kända i samband med filmen Pahat Pojat. De nyaste låtarna på cdn är väl Chill och F-f-f-falling. Men en favorit som jag inte lyssnar på allt för ofta är just Chill. En grym låt! Av någon konstig anledning tänker jag alltid på Stafettkanrevalen när jag hör den. Hmm, Gretas fel kanske?

Nu ska jag börja slakta klänning, för att göra en ny. Ha det!

/T


Äh, lägger upp videon till Chill med. Den kanske inte är den bästa, men det är låten som är det viktigaste. Så blunda fast..


Innan Allt Försvinner

Ja, så heter låten som för tillfället är en höjdare (för den som inte vet vem som ligger bakom, så är det Bo Kaspers). Har hört den flera gånger, men först nu har den fastnat "på riktigt".

Var till sverige idag med mamsen, Uppsala. Planen var den att jag skulle få min fot ifylld. Men tyvärr hade de inga luckor som passade när jag skulle hem igen samma dag. Suck! Så, nu får jag boka en tid ist. Vet inte när jag ska åka bara. Får se lite. Men lite annat kom jag hem med iaf. Bla ett par nya träningsbyxor, halvlösa, mitt-på-vaden-långa. Har letet efter sådana ett tag. Letade även efter en ny vattenflaska, för jag hittar inte min. Men det fick jag vara utan.

Nu ska jag kika lite tv och sen blir det nog att sova. Imorrn var det tal om fika med Malin.

Ha det! Godnatt

/T

Sen sist

Ja, det som har hänt sen sist är sådär lagom mycket. Blev uppringd av TV igår och skulle jobba iaf på kvällen. De hade öppet hus. Men, när jag kom dit fanns det inga barn. Så jag städade igenom rummet rätt så bra. Så nu borde det mesta vara i sin ordning. Det enda som jag inte lyckades städa fram var fjärrkontrollen till DVD'n. Hmm. Blev även medlem på TV, så nu ska jag försöka träna igen.


Idag åkte Andreas hem. Trist att bli ensam, men jag ska försöka planera in ett besök i Jeppis. Även Jenny ska bli påhälsad. Kanske Poffi med? Idag fick jag mess om att min telefon hade kommit. Så nu har jag hittat något att fippla med imorrn på båten. Ska till sverige imorrn med mamsen så. Förhoppningsvis ska jag äntligen få min fot ifylld.

Var även och tränade idag till TV efter att jag hade jobbat lite. Skönt att träna, men jag känner mig lite vilsen när jag är van med Avancia. Men dset ska nog gå ändå.


Nu ska jag kika vidare på tv, sen blir det nog snart att sova. Godnatt!


/T


I-lands problem

Av den nya dansen så tillbringar vi en hel del td på golvet och rullar och har oss. Detta har lett till att mina knän är både blåa och uppskrapade. Det har varit helt ok. Det går ju över, och så ofta går jag inte med kjol. Men nu kommer vi till pudelns kärna här, jag har fått samma skrapsår på armbågen. Det är jättejobbigt! För varje gång jag vänder mig i sängen på natten rivs det upp och jag blöder lite i sängen. Hmm. Men, det går över.

Just nu har jag rätt så roligt åt Emmas bror Oskar och hans sätt att svara när jag ringer till Träningsverket. Dagens humörboost.

Nu ska jag försöka få liv i Andreas om vi skulle ta och avsluta vårat Alfapetspenade.

Ha det!

/T

Tisdag

Idag har jag inte gjort allt för mycket. Varit hemma och spelat Alfapet. Har även varit på en promenad med mamma, har blivit som en fast grej varje vecka. Kul.

Fick veta att det inte lär bli något Mariepark på Halloween. Har som tur var inte köpt något tyg eller biljetter. Tur det.

Nu ska jag kika lite tv, och serier. Sen blir det film.

Ha det!

/T

Måndag

Den här helgen har verkligen flygit förbi! Det var inte längesen det var fredag och jag vikarierade. Men, men. Tiden går fort när man har roligt.

Har varit på Träningsverket idag och jobbat. Hade ett barn. Var ute i skogen och hjälpte honom med hans koja. Det var inte igår som jag gjorde det kan jag säga.. Sist jag minns så måste ha varit i 4an på Berghyddan. Men iofs, då gjorde alla det. Hehe. Det var tider det.

Ska snart byta om och åka på träning. Är lite nervös inför den, eftersom mina höfter har krånglat hela helgen. Hade syrran att tänja och massera dem lite i lördags. Hjälpte nog en del, men sen var det inte så bra att gå i högklackat efteråt. Så, jag får ta det lugnt bara. Vill inte att det ska bli värre! Men det är bara att bita ihop, inte så länge kvar.

Fick höra att Jenny skulle komma hem till Halloween och ut till MP (tror jag iaf med MP). Kul! Mie skulle också komma, så vi lär bli några iaf. Så, det är nog dags att börja sy och leta tyg nu då. Som tur är så vet jag redan vad jag ska vara.. Sen hur det blir på MP, det är en annan femma. Om det blir lika trist och tråkigt som förra året eller om det blir som Halloween 06 (hoppas på det senare).

Nu ska jag äta lite chokladkaka och sen byta om. Ha det!

/T

Söndag

Ska strax hoppa igenom duschen och försöka reda ut mitt hår från igår. Syrran fixade håret på mig, men för att den skulle hållas krävdes det tupering och hårspray (en massa!!) Så om jag ska kunna få det till något behöver jag nog blöta ner det och börja om.. Men före det en liten sammanfattning av helgen.

I fredags var farmor, mormor, morfar, moster, kusin Simon här och åt tårta och bullar. Trevligt! För en gångs skull kunde farmor stanna hur länge som hon ville (ingen båt att passa), så det slutade med att alla satt och kollade på "Vem vill bli miljonär". Sen på natten var jag ut till Långnäs och hämtade Andreas. Hade mammas bil (när min gör lite som den vill), men jag gillar inte att köra den i mörker och duggregn!

Igår blev det lugnt här hemma först. Sen umgås med syrran och via farmor för visning av hennes lägenhet med kaffe. Senare kom Emma, Malin och Erica över och vidare mot Arken. Var trött redan innan vi åkte ut. Så det blev hemfärd från Arken redan vid 3.

Idag blir det nog mest att ta det lilla lugna. Syrran åkte hem igen idag så. Film och Alfapet blir nog en bra sysslesättning.

 Ena tårtan (fredagens). Inte så bra bild, men den är tvåfärgad. Rosor från mamma rosenhäck.

 Såhär så jag ut när syster var halvvägs. Kände mig som en kakadua (eller punkare) Belv helnöjd med slutresultatet!

 Malin och Erica på Indigo med varsinn Strawberry Margarita.



 Malin, Emma och Erica på Arken. Rätt trötta hela bunten.

 Såhär glad var jag under gårdagen..

Nu ska jag hoppa igenom duschen och sen ladda med film. Ha det!

/T

Födelsedagsbarn

Ja, idag är det jag som är födelsedagsbarn. För tillfället är det kaffekakals hos mig med mormor, morfar, moster, kusin, farmor, syster och mamma. Imorrn blir det utgång med Stadshotellet i planerna.

Ha det!

/T

Jobb igen

Blev jobb idag igen. Jag som eg inte hade planerat för det. Hade en massa på min lista för dagen. Men tji fick jag. Lite jobbigt bara att bli uppringd 30 min före jag ska befinna mig på skolan. Hmm. Men, jag hann! Men det var nog snutt-snutt. Har varit med samma 1a som tidigare i veckan. Så nu börjar jag få pli på dem. Imorrn ska jag tillbaka, men den här gången som lärarvikarie i en 4a. Ska bla ha gymnastik, vad ska jag hitta på med dem?! Brännboll?

Men, trots dagens jobb hann jag en del med min lista iaf. Har slängt ihop båda kakor/tårtor nu. Har även hunnit hämta ut mina foton och klippt mig. Är nöjd med färgen! Inte så kall, blond nyans som i somras, men ändå rätt kall, fast naturlig. Svårt att förklara. Klippte ordentlig lugg på mig igen, ska försöka vänja mig med den också. Ska nog gå! Orkar inte lsänga upp en bild. Tog inget på längden (även om Anna ville göra mig korthårig!) men ändå lite skillnad. Tunnare om inte annat.

Fick mina foton både på papper och på cd, så jag ska lägga in dem på datorn och fixa lite på dem. Finns något som jag tror att jag ska förstora.

Nu ska jag peta i mig något att äta, sen hugga tag i städningen igen!

Ha det!

/T

Ledig dag

Nog för att de flesta av mina dagar är lediga (men när jag jobbade måndag och tisdag så blev idag en ledig dag). Ska jobba på fredag också. 4 lektioner som lärarvikarie åt en 4a.

Idag har det inte hänt allt för mycket. Började städa lite smått, bla tvättade jag vardagsrumsfönstren som hade gått från halvrena till sugperskitiga efter helgens storm. Men det var trevligt väder, så det var helt ok. Har även börjat att baka lite. Blev en chokladkaka med mörk chokladtryffel och en björnbärsmousse (som jag lagar imorrn).

Var in via stan och lämnade in en fil på framkallning idag (var ett tag sen jag gjorde det). Ska hämta ut fotona imorrn inna jag går och klipper mig. Vet inte hur jag ska klippa, lite på längden blir det nog (visst, det finns inte så mycket till längd kvar att klippa) och sen färgning. Behåller nog mitt blonda/vita hår. Men kanske inte sådär grått som det var sist (visst, det borde matcha in med mina pensionärspoäng, men det är lite i överkant).

Imorrn natt kommer syster yster hem! Var inte så jättelängesen vi träffades (1 mån), men det är trevligt att träffa henne!

Nu ska jag hoppa igenom duschen, sen blir det nog att kika lite film och sen sova. Imorrn ska det bakas och städas. Ha det! Godnatt.

/T

Myskatt

Ligger/halvsitter i sängen och kikar på Americas Got Talent med katten i famnen. Idag är hon på bra humör och är en riktig myskatt. Kanske hon vill passa på och mysa lite när hon kanske anar vad som är i göringen inför helgen (Andreas kommer och han blir gråtfärdig av hennes päls).. Vem vet? Hursom verkar hon väldigt intresserad av vad jag gör på datorn. Hon satt till och med och kikade på ett YT-klipp med mig. Såg det på Killinggängets blogg och måste posta det här med. En höjdare.




Tänk om man kunde göra det här! Wow! Kanske något att köra på Arkens dansgolv på lördag?

för övrigt var jag på promenad med mamma ikväll. Kikade på hus i bostadsområdet på Näset. Hon pratade om att hon ville promera en gång i veckan, men jag trodde inte hon skulle minnas och vilja göra om det. Men tji fick jag.

Nu ska jag kika klart Americas Got Talent, sen nassa. Godnatt!

/T

Barn

Idag har jag jobbat igen. Sedvanlig väckning av att telefonen ringer lite efter 8. Börjar vakna per automatik lite efter 8. Har varit med en etta idag igen. samma klass som igår. Gick lite bättre idag. Höll inte på somnade och slapp gå och vrida på dem hela tiden (någon gång idag blev det nog).

Bilen strular fortfarande, men idag kunde jag ta mig hem från skolan själv. Men sedan jag kom hem har jag haft bilen på laddning (låter som om jag har en elbil). Får se om den fungerar lite bättre nu då? Eller om den iaf håller ström?

Kvällen blir nog lugn med en del tvtittning. Ha det!

/T

Dagen

Sov dåligt inatt, så när jag väcktes imorse för att jobba var jag mer död än levande. Skulle börja kl10. 10 i 10 skulle jag åka till Vikingaåsen, men det blev inte som jag hade tänkt. Bilen startade inte. Fick ringa mig sen och satte på batteriladdaren. Suck! Kom iväg till sist och kom bara 10 min sen. När jag väl skulle åka hem från skolan, då startade inte bilen, igen. Fick skjuts hem av mamma. Tro nog att jag börjar få i nerverna på Nisse..

Men hem fick jag honom till sist och på igen med batteriladdaren igen. Hoppas att han fungerar nu.. Eller, så att jag kan ta mig härifrån och hem helskinnad.

Som vanligt hade jag träning ikväll. Rätt skönt, lite jobbigt med höften som inte ville vara med.. Lyckades även sträcka ena underarmen. Så jag lär känna av träningen imorn.

Planerna inför helgens firande börjar formas. På fredag kommer iaf farmor hit! På torsdag är det tänkat att syrran ska komma. Så lite sällskap lär jag få. Äntligen! Hehe

Nu ska jag gräva ner mig i tårtrecept och försöka att inte lämna salivspår efter mig.. Haha.

Godnatt!

/T

Funderingar

Varför måste jag alltid slarva när jag skriver? Varför kan jag inte ta mig tiden och korrekturläsa det jag nyss skrivit?! Hmm. Men nu har jag iaf ändrat det tidigare inlägget från dagen, så nu borde det vara lite mer fårståligt.. Kanske?

Satt och gick igenom lite bilder från Skag i våras. Hur kul vi hade dels på vägen dit ut dels väl där ute. Med grillen och allt kott-letande. Har en bra och rolig bild som jag måste visa.. Säkert visad tidigare, men den tåls att visas igen.



Tog säkert minst 10 bilder innan vi lyckades få en bra.. Det är då alltså Malin, Fia och Mie.

De här veckorna som har varit (när jag har varit ensam) har jag kommit på vilka som jag eg värderar som "the best of the best". Usch, känns lite "Hej jag heter Victoria och jag är 8 år, mina bästisar är... Ni andra är inget värda.." Hmm. Men det är ni nog. Så det så! Men som sagt, närmast (eller hur jag nu ska förklara det är de här två töserna;





Det kanske inte syns så tydligt, men hursom.

Kommande veckas planer är inte allt för många och stora. Men lite träning, tårtbakande, vikariejobb på fredag, träffa farmor.. m.m.

Nu ska jag sova, kanske äta en renklämma före det, sen blir det nog sängen.

Ha det! Godnatt.

/T

Huvudvärk!

Vaknade med huvudvärk idag.. Riktigt sådandär dundrande och allt.. Usch! Funderar på om det är från gårdagens gäster som "sjöng" En Kväll I Juni, med Lasse Berghagen. Det roliga i krågsången är att de sjöng inte, utan det lät som om de var på forbollsmatch, hemma-match för favoritlaget. Sen att de sjöng/skrålade/skrek ihop med ett annat gäng som satt i andra delen av buffén gjorde inte det hela bättre..

Men i det stora hela kan jag säga att det var kul att hoppa in lite. Fick träffa Maggan, Björn och Daniel bla. Tyvärr så var jag så trött att jag hade svårt med orken inför kvällens dukningar. Men har man trevliga gäster så går det bra! Får se om jag gör en återresa och jobbar? Efter att jag hade slutat gick jag och Björn upp på 10an en sväng. Rätt nice, mycket roligare om man är full, men eftersom jag skulle köra hem från båten (när vi nu väl kom iland), så blev det alkoholfria drinkar för min del (fick en som smakade som Ville Viking-drinkarna på Ålfen)

Nu är det jätteskönt att vara hemma! Blåser rakt på kojan, så det låter som om taket när som hellst ska blåsa av. Det är rätt mysigt på ett sätt. Tyvärr går det inte så bra att kika på tv när det blåser, för bilden försvinner. Får se på film ist.

Ha det!

/T

Jag mår illa

Just nu mår jag illa. Om det beror på att jag ska stiga upp tidigt imorrn och vara ombord 8.30 (och vet att jag har vänt på dygnet), eller om det är något annat som lurar, det vet jag inte. Hoppas på att det löser sig! Ska bli skönt att åka på ett sätt, få jobba lite och få träffa lite människor igen! Har inte umgåtts med en människa sen onsdags. Börjar bli lite (bara LITE) sällskapssjuk..

Har inte så mycket för mig ikväll. Funderar på att fixa om lite här på bloggen. Kanske fixa en ny header? Började peta i det igår, men det gick sådär. Blandat resultat. Funderar på att byta lite färger nu när det är höst också. Men tyvärr slut på idéer just nu.

För att det ska hända något har jag satt mig med en film; Amélie från Montmartre, vilket enligt vissa kan beskriva mitt humör just nu. Delvis stämmer det idag, men sen gillar jag filmen starkt, så därför kikar jag också.

Fick lite inspiration till att ta slut mammas film i hennes kamera idag, så jag traskade runt huset och fotade. Sen om det blev något bra, det får jag se i efterhand.. Har en del bilder från i våras som jag är nyfiken på.

Nåja, om jag skulle ta och kika lite på det här med header.. Ha det! Hörs igen på söndag tror jag.. Fast, man vet aldrig med den där båten. Hehe

/T


Tänkte bjuda på en bild som jag "hittade" när jag hittade den där cdn jag pratade om tidigare. En bild på mig och min pappa efter min konfirmation.



Den här är från sommaren 2003

Inkallad

Imorrn ska jag jobba. De ringde nyss och undrade om jag kunde komma och jobba på lördagen. Trevligt att veta att det är "rätt" gäng på jobb dessutom. Kanske jag ska leta fram lite saker då? Som tex skor och namnskylten? Hmm..

Blir nog bäst det..

/T

De tre vännerna...

Sitter och kikar på lite Stockholm Live, tänkte tipsa om ett roligt klipp. Skrattar lika mycket varje gång jag ser det. Försökte förklara den här för Robert när vi fick info om just könssjukdomar i lusse. Så, den här är för dig.. Hehe

Nja, inte bara. Men nog är den rätt så bra..




Nu sova, godnatt.

/T

Är det bara jag?

Som tycker att Kevin Borg i Idols 2008 låter som en tjej när han sjunger?

För övrigt har jag hittat årets look-a-like i Idols;

 Johan Palm och  Joel Sundström.

Har frågat Joel om han har en okänd bror.. Men nja..

Nu ska jag kika vidare på Idols.

Ha det!

/T

Ensam

Jahapp. Då blev det som jag trodde. En ensam helg igen. Suck! Men, jag får försöka göra det bästa av situationen bara.. Förhoppningsvis är inte nästa helg en ensam helg. För då du/ni.. Det är inte alla dagar som är min födelsedag! jag som till och med tänker bjuda på tårta. Vad för någon vet jag inte än, men jag har mina idéer om något med choklad och något med frukt/bär. Den som lever får se..



Idag blev det att städa, igen. Förstår inte hur det kan bli så oredigt när det bara är jag? Hmm. Sen blir det nog ett besök till Avancia också. Ska bli skönt att röra lite på sig igen. Nog för att jag fortfarande har ont i ryggen, men det går över. Kanske ska ta mina nya skor (som eg är för utebruk) och gå in dem? Köpte nya igår, praktiskt att ha små fötter. Fick ett par fina för 38€. Praktiskt när mina gamla snart har tjänat sina år, dessutom ger de mig hemska skavsår.. Så lika bra med nya.





Sen senare blir det nog Top Model, Project Runway och Idols. Lagom att kika på och strecha framför tvn med. Nice!

Men nu ska jag börja städa här hemma. Sen fundera på tårtor. Är björnbär något? Hmm..

Ha det!

/T


Nu får det vara nog!

Nu måste jag sluta med det här! Städade nyss igenom mina t-shirts, jag fick knappt igen garderobsdörren. Så det var dags. Men jag kan inte slänga en endaste av dem! Jag använder alla någon gång. Jobbigt! När jag drog ut alla på sängen var den halvt om halvt täckt av dem.. Undrar om jag har ett problem här? Finns det något i stil med Anonyma T-shirtmissbrukare? ATH?

Jag har haft en viss fallenhet för att köpa t-shirts med roliga tryck på. Men sådana som man kan ha ett roligt minne ihop med.. Som tex de här fyra;

 


Den närmast bilden fick jag av syrran, tycker den är söt!
Den andra ville jag köpa på Liseberg. Men Jenny tyckte att jag måste åka balder först (så att jag hade förtjänat tröjan)
Lembötetröjan. alla har vi väl använt dem någon gång? Den här "råkade" komma med i väskan hem.
Den längst bort är en favorit, fast jag har den bara när jag tränar. Det står "Sjörövarbus på Birka Princess". Den går inte att få tag på mer. Så lite kul är det. Har funderat på att ha den på mig på jobb någon gång..

En annan grej jag märkte är att jag gillar pikétröjor, jag har 6 stycken. Och de verkar alltid öka varje vår. Men aldrig minska.. Hmm.

Nu ska jag snart skjutsa mamma, sen fika med Malin på stan. Trevligt, trevligt!

Ha det!

/T

RSS 2.0