SOL!

Äntligen lyser solen! Den har lyst med sin frånvaro (usch, den var dålig). Blir riktigt sugen på att klä mig varmt och åka pulka eller skridskor. Ta en tur på Slemmern skulle sitta fint. Men, nu ska det bli lite badminton istället. Det är också trevligt! Ska dricka upp mitt kaffe, sen ska jag börja bege mig. Eller, iaf sätta min bil på laddning (nej, det är fortfarande ingen el-bil, utan en helt, vanlig Nissan Sunny).

Tjopp, tjopp!

/T

HELG!

Skönt med helg igen! Känns som om den här veckan har gått supersnabbt! Ska bli skönt att få sova ut på morgonen igen. Behövs nog. Hamnade på att vara lärare idag efter en lektion när Mikaela tvingades åka iväg. Nåja, det börjar gå bättre och bättre nu. Barnen lyssnar på mig och är inte lika tjuriga. Sen kanske det berodde på att det var fredag. Vet inte. Hmm. Tyckte att de förtjänade ltie film, så vi kikade på Sunnes Sommar. Sen att det är en av mina favoritfilmer, det är en annan femma. Det ska börjas i tid om man ska få in lite vett. Haha

Funderar på om jag ska sätta mig framför tvn och kika på Bert själv. Har den siste oskulden på vhs. Skulle vara en bra start på helgen.

Vet inte hur det blir med kvällens eventuella planer. Hade tänkt hitta på något, men jag vet inte nu. Har inte hört av Malin eller Emma. Så, den som lever får se. Oavsett tror jag att det blir lite Rayman för mig själv. Har fortfarande inte klarat av det..



Tror det får bli lite Rayman först, sen Bert. Ha det!

/T

Mera kaka

Har försökt att göra klart mina kakor idag. Har ätit en del av glasyren, trodde att det skulel bli för lite då. Men, på något konstigt vis blev det över ändå. Så ltie senare tror jag att jag ska sätta mig framför tvn med kastrullen i famnen och handen i rörelse mellan kastrullbottnen och munnen. Namnam!

Hade bibliotek med klassen idag. Försökte låna lite böcker till klassen, svårt när jag inte har varit med så länge och inte vet vad de gillar och inte gillar. Nåja, vet att Sune alltid går hem, så några sådanan blev det. Och pedagogiskt nog, några böcker om rymden. Ska börja med det nästa vecka. Minns fortfarande mitt arbete i 2an, hade planeten Uranus. Själv lånade jag några klassiker åt mig själv; Bert. Ska börja läsa om alla böcker igen. Var nog 8 år sen sist, så det kan behövas. Plus att de alltid får en på bra humör!

Imorrn är det tänkt att jag ska spela lite badminton med Matte. Är lite smått sugen på att gå på extrainsatta BodyJamen också. Men, tror det får vara.

Vill ha mera snö! Sisådär -5 grader och ett tjockt lager med snö. Skulle vara mysigt, plus att man kan åka pulka då. Kanske även lite skridskor.

 

Vill inte att det ska se ut såhär just nu. Det är inte mars!!

Såhär ska det ju se ut!



Det här är januariväder!

Nu ska jag se om min tryffel har stelnat, så kan jag laga klart det sista på mina kakor. Ha det!

Har fastnat för Petter-Rostig Kärlek. Mycket bra låt!

"Kärleken kommer, kärleken går
Men även den består
Jag kämpar, jag kommer aldrig fram
Bortom horisonten och steg i din famn
Kärleken kommer, kärleken går
Men även den består
För kärlek är en gåta, kärleken är svår
Vad du ser i horisonten är inte alltid vad du får"

/T

Baka, baka, liten kaka

Fullt upp igen. Jobb, jobb, jobb. Igår först jobba i skolan sen vidare till TV för att jobba. Var även på dansträning, efter förra veckans uppehåll. Gick sådär. Fortfarande strul med höften.

Idag samma grej igen. Jobb och sen mera jobb. Stannade kvar på TV och gick på BodyJam. Rätt kul, lite jobbigt när det är så många som kommer på samma gruppträningar. Blir lite lätt trångt när man är 34 st i rummet, och alla ska ta sig igenom en koreografi utan att krocka. Nåja. Skam den som ger sig!

Den här veckan har min mor kaffevecka i skolan. Har som vanligt lovat att baka (eftersom jag gillar att baka), så nu ikväll satte jag igång. Blir min klassiker; "Tojjas florr-chokladkaka" och morotskaka. Smarr, smarr!

Nu ska jag paja lite på katten som ligger här breve mig i sängen. Ha det! Godnatt

/T

It's back!

Ikväll var den tillbaka igen. På sedvanlig tid och sedvanlig plats. Efter en månads uppehåll så är bilen tillbaka igen.

Fortfarande har vi ingen aning om vem det är och vad den/de vill. Skulle vara intressant, för det känns lite obehagligt att har en bil som stannar utanför huset på regelbundna tider, för att sticka iväg när man försöka kika på den lite mer.

Så nu sitter både jag och min mamma med pannorna i djupa veck, båda med stora funderingar om vem den är.

Så om någon känner sig träffad, kom in för en kopp kaffe! Ni vet ju var vi bor.

/T

Hemska avslöjanden

Sitter i min tristess och surfar på youtube. När jag har slut på idéer på saker jag ska kolla på knapprar jag in i sökrutan; "Spice Girls". Redan det att jag tänker tanken borde göra att jag smiskar mig själv på handen och säger; Nej Tojja, Fy! Men gör jag det? Nej, jag söker och lyssnar och tittar på några videos. Men här kommer det som är skrämmande.

De är ju fortfarande bra! Det är klockrent, trall- och nynnvänligt, vicka-på-danshöften-vänligt. Hjälp! Jag trodde jag var förbi den här perioden. Men icke! Sen att jag kan de flesta texter och danser/koreografier det är skrämmande.. Men vem har inte mimat till Spice Girls i lågstadiet? I skolan, på raster, efter skolan, på alla möjliga "Småstjärnor" (jag har aldrig gått så långt, inte med Spice Girls iaf).

Här om någon vecka är det Vikingaåsen Rock och Pop (Småstjärnorna 2.0), de får tom använda instrument (unplugged), men ändå! Nu börjar det bli avancerat här! Fast, ska man bli bra på något nu för tiden så gäller det att börja i tid! Jag ser fram emot vad de visar upp. Har hört lite ABBA och Green Day. Var är SpiceGirls? BSB?

Äh! Får sjunka ner i soffan med en gammal vhs med en inspelning från en gammal Småstjärnorna när jag gick i 3an. Det ni! BSB, Smurfarna, Aron Carter mfl. Det är grejer! Filmkväll någon?

Måste bara för minnernas skull posta en SG video. Vad sägs om Say You'll Be There?



Ha det!

Lärare topp-3

Har funderat lite de senaste dagarna på de bästa lärare jag har haft hittills. Och nu har jag kommit fram till en topp 3 lista.

På tredje plats ligger nog en klar lärare; Soppa (som jag i misstag råkade kalla för Sopa en gång. Ajaj) Krogell.

Motivering;
kan alltid förklara så att man förstår. Vem kan glömma stunden med Mumin? Haha.

På andra plats, (blev rätt tight mellan första och andra plats), Jarmo Koskinen!

Motivering; Läraren som får de flesta att hänga med på lektionerna. Sen att han tar till knep som att klättra upp på katedern för att visa hur man begår Harakiri, det är en annan femma. Bra både som ämneslärare och som klassföreståndare. Tar sitt ansvar! Bra, bra.

På första plats; Bernt Isaksson!

Motivering; blandar humor med allvar. Kan förklara och få en att förstå. Hur han får en hel klass att delta i en aktivitet är en välbevarad hemlighet (tror jag, men jag vill veta!). Bra val som föreståndare!


Sen finns det många bubblare på den här listan. Tex Ralf (trots sina kassa skämt, som hjälpen en), de flesta gymnastiklärare, Bettan (trots att hon var lite sisådär på att förklara ibland), Björn (HK-Björn) mfl. Kan inte nominera min mor, dels för att hon är min mor och dels för att jag inte har haft henne så mycket som elev.

Hmm. Nåja, nu vet ni det! Så hala fram det rosa blocket och skriv upp det!

/T

E!

En kanal som jag saknar är E!. Förut hade Matte den kanalen och jag var fast. Det var där via som jag fastnade för serien "Girls Next Door/Girls of the Playboy Mansion". Även några smaskiga skandal-dokumentärer har slunkit ner.

När vi var i USA 2000 minns jag inte om jag kikade ngt på E! då, men jag har mina aningar. Kunde nog inte ha undgått kanalen. Tyvärr så gick Mattes abonemang med Viasat ut, så då tvingades jag skilja mig från E!

Men inte är jag så frisk i kändisskvaller. Inte är det att jag prenumererar på Se&Hör eller HäntExtra eller frossar i skvallertidningar hos frisören. Det kan ha hänt en eller två gånger att jag har tagit tag i skvallertidningen. Annars nej. Hos frisören ska man prata skvaller, lokalt skvaller. Inte gräva ner sig i en tidning nej, nej.

Nu ska jag gråta en tår över att Girls Next Door är nerlagt och sen dricka upp mitt kaffe.

Ha det!

/T


Kiss-Kiss

Häromdagen inhandlades det en låda Kiss-Kiss. Kiss-Kiss är en av de godaste godisarna ur Fazers bästa-påse. Såklart att man köper en låda med de godaste om man har chansen. Men, nu är problemet som sådant. Min mamma gillar dem med, så nu är lådan snart tom. Ajaj. Hmm. Jobbigt

Idag när jag var på skolan fick jag höra ne rolig kommentar av ett barn; "Varför luktar du alltid likadant?" Vet inte om jag ska ta det som positivt (han tycker jag luktar gott) eller negativt (han tycker att jag luktar illa och behöver duscha). Hmm. Kunde inte börja bena ut hurvida när jag stod i matkön och det råder tystnad i matsalen. Får fråga honom en annan dag bara..

Måste kika igenom lite inför imorrn. Ska vara lärare. Får se hur det går. Om det är samma läga som tidigare i veckan med många sjuka så är det lugna puckar. Men annars vet jag inte. Det går nog.

Har fortfarande inte blivit av med mitt sug för Rayman. Tror jag ska gå och spela lite. Förstår inte hur det kan vara ett barnspel?! Det är ju som roligast för äldre personer! Hehe.

 Namnam


Ha det!

/T

Greetings from London

Ja, mamma kom inatt från en mässa i London. Hade några grejer med sig, jättetrevligt! Två tidningar och en bok. Inte illa. Speciellt när det var inget jag hade frågat efter direkt.

     Boken var en glad överraskning då den handlar om vad dina skor säger om dig. Jag som är en skooman kanske borde läsa in mig inför nästa köp. Haha.

Just nu längtar jag efter min egen dator, Kokosbollen. Har varit utan den sen början av december, då den valde att ge upp. Suck! Tycker att de borde komma tillbaka från jul- och nyårsledigt och fixa den. Borde inte stå så långt bak i kön.. Hmm.

Lugna puckar på TV ikväll, blev sugen på att göra något ikväll, men jag ska se på Idrottsgalan ist för att dansa. Tar ett uppehåll nu.

Ha det!

/T

Attitydförändringar

Är förvånad (men på ett bra sätt). Här förut när jag bläddrade igenom barnens/evelvernas OK-böcker fick jag en glad överrsakning. Eller, på ett sätt är det väl också jobbigt att man måste börja ta tag i det redan vid 8års ålder.

Det som numera finns med i bäckerna är att våga säga nej. Att våga stå emot rökning tex. Vad som är dåligt och hur det påverkar kroppen. Visst, väldigt basic, men ändå. Vad man ska göra om man hittar sprutor i parken osv. Mycket bra!
Men samtidigt. Fastän jag aldrig fick någon undervisning (låter som att jag är minst 35) i lågstadiet om det där så har jag aldrig hört om någon som har tjuvrökt i skolan. Ingen som är i närheten av mig i ålder iaf. Sen vad som hände i Danmark, det är en annan historia. Men ändå.

Kul att det börjas redan då. Det är nog för sent i högstadiet. Men hoppas att det går i rätt riktning, inte tvärtom! Låter som en moraltant igen. Jobbigt.

Jobb ikväll igen på TV. Funderar lite på vad jag ska göra, har slut på idéer. Ska hursom ta med en pennvässare! För nu har jag tröttnat!

"Då sa den tappre siste mohikanen, vilda västern är inte som förut.." Tyvärr har den fastnat..

/T

Söndag = slödag

Idag har jag nog inte fått mycket gjort. Eller, ja fått upp julsakerna på vinden (äntligen!). Var rätt trött efter gårdagen, så det har varit skönt.

Gårdagen blev rätt bra. Kul att få lira lite Rayman! Nu när jag har fått tag på det. Ett spel som jag rekommenderar varmt. Kul både ensam och tillsammans. Har några fina bilder från igår.

        

Efter lite spelande hos mig blev det Indigo och Dragshow. Var lite sådär. Hade förväntat mig något i stil med AfterDark, men men. Rätt kul att det ordnades.

Var rätt skönt att få åka hem efter någon timme igen. Sängen var rätt lockande.

Pratade lite med Madde. Funderar på att skippa dansen ett tag framöver nu. Känns sisådär att vara där.. Så, tror att jag kör på med annat ist. Ska hursom försöka gå på BodyJam på tisdag igen.

Har kikat lite smått på flygtider och priser. Suget blir bara större och större. Dessutom när mamma har varit i London. Vill åka nu! Men jag får vänta en stund och tills tiden är mogen. Haha. Känner redan nu lite hur jag blir nervös och ivrig av att tänka på det. Woho!

Nu ska jag kanske ta och göra något vettigt. Ha det!

/T

Banana Skids

Mm. Var på stan idag efter att jag hade slutat. FIkade med Malin och tog ett varv på stan. Av ren tur såg jag lådan med Banana Skids inne på Magazin. Mmm, my favourite! Tyvärr är de lite hårda, så man gör lätt illa sig. Ajaj. Men grymt goda. Kombon banan och toffe låter inte som en hit, men jag kan lova, det är den! Namnam!

När jag och syrran var yngre så brukade vi alltid köpa dem i sverige, om jag inte minns fel så köpte vi dem från JamJam (eller NamNam). Får bara en bild av butiken som finns i Stockholm Quality Outlet.. Så det kan nog stämma.

Idag har vi varit och simmat med klassen. Skönt att få sitta i värmen på sidan om och bara titta på. Att inte behöva vara den som säger till när de inte är tysta. Mys. Fick även hoppa in som lärare och ha lite engelska med 6orna idag. Gick nog helt ok. Börjar märka mer och mer av "läraren" jag fick med modersmjölken. Tex Onda Ögat är medfött. Haha. Så lite nytta finns det nog med att vara lärarbarn..

Har lovat mamma att plocka ner julgardingerna innan hon kommer, mend än har inget hänt. Så det är nog dags att sätta igång. Det är bara att spotta i nävarna och hugga tag.

Ha det!

/T

Vuxenpoäng och miljöfunderingar

Kom nyss hem från att ha handlat lite. Kände hur vuxenpoängen tickade in när jag valde en papperskasse. Kanske vägde upp att jag valde tomater från Spanien och inte de smaklösa från Finland?
Var även duktig och tog batterier som var märkta med svanen, men funderar fortfarande; Hur kan ett par batterier, som inte är återuppladdningsbara, vara miljövänliga (eller märkta med svanen?)
Finns säkert ett bra svar, men inget som kan kunde luska ut på Kantarellen.


Så hur blev det nu då med vuxenpoängen? Måste räkna lite, innan jag vet säkert.

Återkommer!

/T


Tjugondag Knut

Idag blev det att vara lärare igen. Börjar så småningom få in rytmen. Var julutsopning idag. Ingen höjdare, har inte riktigt gillat allt med julutsopning en jag själv slutade. Kanske sen är det jag som har en mor som tycker om att sy och fixa och tycker att Halloween-kläder (häxa, spöke, djävul osv..) inte har något med julutsopning att göra. Hmm.

Nåja, har tagit det lugnt efter det. Åkte till TV och gick på BodyJam (för första gången, äntligen!). Har inte hunnit eller kunnat tidigare. Men nu så. Tyvärr så var det rätt mycket folk, så det var lite svårt att få allt att gå ihop. Men, skam den som ger sig!

Imorrn blir det jobb igen som vanligt. Ska komma ihåg gymnastikkläder! Vet inte än om jag ska vara med som gymnastiklärare eller inte.

Har fixat ett nytt pass idag. Ser lite gladare ut på det nya än på det gamla. Fast, det slår ju inte mitt första. Kombon nyklippt pannlugg av min syster med en slö sax och en irriterad Tojja gör att jag ser ut som jag gör.. Inte konstigt att de i ryska tullen tog en ordentlig titt och en funderan.

Nu kika klart på House och sen sova. Är rätt trött

Ha det, godnatt!

/T

Allt går dåligt

Idag var ingen bra dag. Eller, slutet på den iaf. Kokosbollen är fortfarande inte klar från HP, hade tre monster på TV, träningen gick inge vidare. Öm rygg och höfter som krånglade. Fick hursom värma upp ordentligt när jag lämnades ensam i salen. Så lite styrka och gick igenom jiven från danskursen. Tyvärr så gick det inte lika bra utan partner.

Usch! All motivation är som bortblåst! Blä!

Nåja, fortsatte kika på film när jag kom hem. Kan varmt rekommendera den! En varm och mojsig film.

/T

Fullt upp!

Idag är det fullt upp! Fick veta vid halv 9 imorse att jag skulle vara lärare istället för assistent idag. Gick helt ok. Gick tillbaka till ass senare på dagen. Ska och jobba på TV lite senare, blir hela kvällen 17-20, ska försöka hinna med att värma upp lite och få några magövningar visade. För efter TV blir det dans igen. Skönt att få komma igång med den igen! Lite nyfiken på vad för dans hon hittar på.

Så just nu sitter jag hemma och laddar om. Ska försöka hinna äta och se klart en film innan jag åker. Började se på nya Brad Pitt filmen igår; The Curoius Case of Benjamin Button. Hittills är den rätt bra.



 Här är ungefär hur jag ser ut i håret numer.

Ha det!

/T

Nej!

Det regnar! Usch! Gillar inte när det regnar den här tiden på året. Nu försvinner all snö och det blir grått och trist, igen. Blä! Dessutom är det hål på mina skor, så mina fötter är dyngsura efter en rast ute som rastvakt. Nej, jag tänker inte köpa skor från kobben, för jag tänker inte bli ruinerad. Det får bli ett besök på Footlocker lite senare. Eller om jag håller ut till april. Vi får se.

Nu, nu, NU ska det sluta regna!

Dagen

Idag har jag varit och klippt mig. Ungefär som tidigare, men nöjd. Tack Anna! Sen hämtade jag upp Mie, Juanco och Juancos son Anton. Satt och snackade lite skit lite igen. Trevligt! Senare blev det att kika lite tv och spela Twister. Även det var trevligt.

    

Just nu kikar jag på lite film, men ska strax sova. Godnatt

/T

Let's Dance

Japp, det var kvällens grej att kika på. Speciellt nyfiken var jag på Tobias efter kursen. Var som det var. Helt klart bäst var ju Morgan och Laila. I tidningarna har det stått om blondinernas kamp, men ikväll var det nog Laila som brädade Blondinbella, trots en dålig höft. Visst, jag är också nervös inför så gott som varje gång man ska uppträda. Men det är ju inför lite mindre folk än TV4's publik ute i Sverige. Så jag förstår.

Här kommer två bilder från kursen jag var på i december. Båda med Tobias, jag på den ena och Linda på den andra.

    

Vi hade en paus mitt i dagen och då fick vi ett "hänga-på-Tobias-tillfälle"

Fick ett mail idag från dancefever om att det kommer att ordnas en ny kurs med Tobias med Quickstep, Rumba och Slowfox. Låter intressant! Sla fundera på om jag ska åka eller inte.

Skönt med helg! Mie kommer imorrn en snabbis, kul! Har lovat att köra lite.

Idag har jag jobbat, fått ett träningsprogram och spelat lite badminton. En helt ok dag med andra ord. Det jobbiga är att mina skor läcker, så efter att ha varit rastvakt var mina fötter blöta! Så förkylningen kommer väl som ett brev på posten. Ajaj!

Har fotat lite till, har fortfarande inte stillat min hunger. Idag blev det mammas amaryllis och en julstjärna som fick fotas lite.

   


Nu ska jag sova, upp imorrn igen. Godnatt

/T

"Hej! Hur är det med dig?"

Ja, så har det låtit under hela julhelgen. Eller iaf under juldagen och nyårsafton på krogen. Medans man klämde sig fram genom folkmassan träffade man någon som man inte hade sett sen hösten/sommaren/våren/konfirmationen. Och ändå samma konversation;

-Hej!
-Hej!
(kram om så önskas)

-Hur är det med dig? /Allt väl?
-Jo/Nej, Själv?
-Jo/Nej. VI måste träffas och fika!
-Jo! Hej så länge, vi hörs!
-Hej

Och så håller det på under kvällen. Men kommer man ihåg de där fikorna som man lovat? Till och från.. För tillfället sitter jag och skäms, för jag känner igen mig. Jag skrev tom upp det på telefonen, men blev det av? Nej.. Fy Tojja! Men jag hoppas att jag kan skämmas ifred en stund, för nu har de flesta åka tillbaka där de kom ifrån och man kan börja planera inför nästa hemkomst. Kanske fika då?


Blev en lugn kväll på TV, ett barn och sen trillade det in två till. Men lugna puckar ändå. Skönt! Lugn dag tidigare också. Var ute och kikade när barnen hade utegymnastik (pulkaåkning), höll på att förfrysa mina tår. Måste skaffa nya, varmare skor!

Nu ska jag kika klart på TopGear, sen tv. Ha det!

/T

Aningar

Det känns som om den här våren kommer att bli bra. Eller, jag har mina aningar. Sen om det blir tvärtom är en annan sak. Hela hösten har kännts rätt ensam på ön, men nu blir det lite annat. Har lite på min lista innan sommaren. Sen om det blir till verklighet, det är en annan femma.

Var en massa barn igår, så det blev ingen snölek. Försökte flytta mig runt i rummet, men tyvärr så var det belamrat med grejer och barn, så det gick sådär. Som mest var i 11 där inne. Ojoj. Men sen lugnade det ner sig. Imorrn vet jag att det blir att klä sig varmt! Ska börja jobba igen, och nu ska jag vara rastvakt, så lika bra. Skra gräva fram mina utebyxor.

Nu ska jag dricka upp kaffet, sen se om jag får igång bilen, här ska motioneras!

/T


r


Uppe med tuppen!

Ja, så blev det idag. Steg upp innan 9 för att kunna få kameran fixad och samtidigt hinna få lite fotat när solen gick upp. Var längesen jag steg upp så tidigt utan att jag hade tvång på mig.

Fick lite fotat och mitt minneskort bytt. Kände mig som en ko på grönbete när jag sprang/pulsade runt i snön vid båthamnen. Tyvärr så gav kameran upp igen när jag kom hem. De börjar bli lite trötta på mig vid GeFoto, gjorde ett andra besök hos dem idag så. Men nu borde allt fungera som det ska!

  En rätt fin syn som mötte mig när jag kom ner till båthamnen


  Lite smått och gott från morgonens fotografering

När jag ändå var i stan passade jag på att göra lite andra grejer. Har jagat stan runt efter ett Wii-spel. Tyvärr existerar det inte. Hmm. Har även hunnit med att fika med Andreas och skjutsat honom till båten. Även lusse fick sig ett besök, tyvärr så var Ralf den enda som jag träffade, alla andra var på lektioner eller hemma. Hmm. Så ingen julklapp idag.

Passade på att ta en bild på mig själv när jag ändå var på gång..



Ikväll blir det att jobba på TV hela kvällen, 17-20. Ska nog klä mig varmt ifall det blir att gå ut och leka i snön. Får se. Ha det!

/T

Sverigetripp

Igår var jag till sverige med mamma, moster och Simon. Helt ok. Hade inget som jag behövde köpa, så det var rätt skönt att kunna gå omkring i Täby och bara glo på saker. Ingen panik med att hinna eller så. Behövde inte fundera på att köra heller, det fixade kusinen.

Så det var rätt skönt med andra ord.

Lite sugen var jag på att köpa ett nytt minneskort när mitt andra inte fungerar. Men jag vet att jag lär få det fixat imorrn om jag bara går in. Tyvärr så är det perfekt väder ute som gör att det rycker extra mycket i mina fingrar. Hmm..

Igår jagade jag mig näst intill tokig efter ett Wii-spel; Rayman Raving Rabbits (1an). Så den finns inte att få tag på så lätt. Hmm.. Hittade den bara till pc och till ps2. Hmm. Någon som vill sälja sitt?

Idag blir det att städa lite, min morbror och fru kommer över på middag. Blir delvis försenad födelsedagsmiddag för mig och sen delvis för att de inte var med på julafton.

Ha det!

/T

Nytt

Nytt sen sist? Nja, inte allt för mycket. Gårdagen blev rätt lugn. Kikade på E.T och halvsov.

Idag har jag fått lite gjort. Var in via stan och spelade lite biljard och inhandlade en kamera. Har suktat efter en digital systemkamera ett tag, speciellt efter att jag har förstört några rullar film med mammas gamla. Så nu har jag införskaffat en.



Tyvärr så fungerar inte mitt minneskort, så inga bilder har blivit tagna idag. Ska höra efter lite efter helgen.

Tidigare ikväll var jag, Mie, Juanco, Diana och Matte och åkte skridskor. Gick sådär. Även om jag var och skrann häromdagen. Tydligen hade jag glömt hälften över några nätter. Hmm.

Imorrn blir det sverigeresa med mamma, kusinen och moster.

Ha det!

/T

010109

Hmm. Nytt år ny månad. Hmm. Vad ska bli annorlunda?

Hade en jättetrevlig kväll igår. Först middag hos Fia med lite plock och bra sällskap. Lite sång, lite dans, lite naket.. Tror nog att det inte hör till normen att fortfarande kunna Macarena-dansen.. Hmm. Sen vidare mot Torget. Tyvärr så tappade vi bort halva gänget då vi ville tända en ljuslykta på vägen mot torget. Hittade dem inte heller igen under kvällen. Men jag hade det trevligt ändå med Mie, Juanco och Matte.

Efter 12-slaget gick vi vidare mot Indigo för mera dans och sång. Packat med folk! Blev lite förvånad över hur många personer som var där. Hade lite problem med att hitta alla grejer när vi skulle åka hem, min idé om att bygga en hög fungerade inte så bra (speciellt inte när alla andra tänkte lika). Men, jag fick allt med mig hem.

Idag har det bara varit en lugn dag. Trött och seg. Har kikat på film, Drömkåken. Måste se om den när det var så längesen sist. Kvällen blir nog i samma tecken som dagen, orkar nog inte med så mycket mer än det. Kanske lite Wii. "Den som lever får se"

Ha det!

/T

RSS 2.0