Trevlig dag

Hade en jättetrevlig dag på STÅNGskär (fick nog höra att det minsann hette så). Trevligt att åka båt, har itne gjort det på jag-vet-inte-när, så jag njöt i fulla drag. Sen att jag blev satt på att dra ur spikar ur bräder, det var inte så farligt. Speciellt inte med tanke på att jag fick åka muskelbåt i nästan 50knop (med 4pers ombod) efter att vi hade simmat. Då njöt jag lite till.

Börjar mer och mer känna mig bekväm i den där släkten. Rätt skönt ändå, synd bara att jag ska flytta. Har nämligen tackat ja till Sundsvall och börjat leta lägenhet. Visst, jag kan fortfarande ändra mig, men jag har inte fått något beslut än på Borlänge. Så det ser mörkt ut (på Kameruns avbytarbänk). Men, jag ser på ett sätt fram emot det ändå! Nu ska jag börja jaga skidor och takbox.

Mådde inge vidare imorse när jag steg upp. Hade sovit skrutt, mådde skrutt. Huvudvärken satt kvar, näsan var täppt. Så ingen bra start på morgonen. Sen att jag inte fick något att göra heller på jobb, det gjorde inte saken bättre. Fast rätt skönt när jag var så trött och skum i kroppen.

Har fått mina jeans av min syster nu också. Trevligt med presenter (eller, jag ska ju betala för dem). Ett par Miss60 för 30€, inte illa pinkat!

Nej, nu ska jag lägga mig i hammocken och vila.

Ha det!

/T

Bilfix

Nu har jag fått min kära bil fixad efter att jag tvingades backa in i en trappa (tack, tack granntanten!). Har spenderat dagen (efter jobb) på järsö för att kika på hur färg torkar och hur man vaxar en bil. Så nu vet jag det. Inte illa!

Imorrn blir det jobb, sen ska jag ut till Vårdö, Stormskär? (har hört 3 olika namn sde senaste dagarna så jag chansar..) och visa att jag nog är arbetsduglig. Blir inte så mycket här nu nej. För övrigt så måste jag anmäla mig till någon skola nu också. Har fortfarande inte fått något svar på min senanmälan till Borlänge. Ajaj, skit också!

Nej, nu ska jag kila iväg till staden och sova.

Ha det!

/T

Pippi sjukt del.153..

eller ja, vad man nu ska säga. Nu börjar jag få nog hursom! Att inte ens kunna gå ut en fin kväll som i lördags utan att tvingas bryta den efter att endast hunnit besöka garderoben och toaletten på Arken (visst, jag hann ju också med en stund på Indigo, men det är tanken jag är ute efter)

Jag hade haft en hur trevlig dag och kväll som helst i goda vänners lag, ätit mycket gott och druckit gott. Men sen jävlar, nu när jag har för roligt, då ska nog minsann min mage lägga med ett finger i spelet och jävlas och trilskas. Är ingen höjdare kan jag säga att ha magknip..

Måste tyvärr nog ta och börja kolla upp det här, även om jag inte vill (är livrädd++ för sprutor)

Blä!

För övrigt har jag haft en helt ok dag på jobb. Inget att göra, ingen som ville åka med mig (förutom från hamnen då). Har bytt chaufför idag, hon nya verkar rätt trevlig.

Ska nog lägga mgi ute i solen nu och se om någon färg fastnar..

Ha det!

/T

P.S. Livrädd++ kan jämföras med storlek XXXL.

Lördag

Har varit på Vikingamarknad idag och kikat på min mor. Rätt imponerande ändå, men får bara börja vänja mig med att min mor ska hålla lite tal nu som då.. Men, jag tror att hon får höra med Bernt om lite tips också.

Annars vara det rätt trevligt där ute i saltvik ändå. Har inte varit på några år dit på marknaden, så det var trevligt.

Ikväll ska jag nog en sväng via Rockoff, ska hursom kika på A Camp tror jag. Kanske ev Veronica Maggio också. Får se.. Funderar på att ettdera sova en stund eller spela lite GH. Båda lockar rätt mycket, men jag vet inte säkert än.

För övrigt så är min bil rätt torr just nu, så jag slipper tömma ur den innan jag åker iväg, som jag fick göra igår när jag hade slutat jobba.

Nej, nu ska jag kila. Ska kolla vad jag ska ha på mig ikväll och om jag ska modifiera ett par skor innan dess.

Ha det!

/T

Fin-fint!

Usch. Har haft en tråkig dag på jobbet idag. Inget som har direkt hänt heller. Däremot så möttes jag av en rätt så oväntad syn när jag satte mig i bilen. Jag hade regnvatten på insidan av bilen. Ajaj! Måste leta reda på var problemet sitter. Vill gärna att regnet stannar på utsidan när jag sitter på insidan av bilen.

Har äntligen hunnit kolla igenom fotona från onsdagens picknick på Nåtö med Mie, Malin, Emma, Fia, Erica och Johanna N. Är rätt nöjd med några. Såg Emmas på fb redan.

Har börjat kika lite smått på lägenheter i sundsvall nu också. Hmm.. Fick två träffar när jag fick kryssa i lite alternativ. Det bådar inte allt för bra.. Ajaj. Måste nog tyvärr tacka ja dit nu, så att jag kan fixa mig en lägenhet innan jag blir att bo med någon som jag inte vill bo med.

Just ja, bilder kan jag bjuda på också..



Vi spelade kubb. det var jag, Emma, Johanna och Erica mot "THe MMM's". Här posar de för kameran som om de var ett tjejband.. Haha!



Mie under ett tak. Jag och Emma såklart framme kameran.


Mie ute på bryggan







Nu ska jag iväg och städa lite. Sen middag och sen får kvällen visa vad som händer.

Ha det!

/T

Helgen i bilder

Edos tatuering. Den blev helt ok iaf. Jag var först lite sådär över dödskallen, men ibland måste saker och ting sjunka in..



Placering; skuldra.

En mycket glad Edvard som nyss har fått sitt åkband en solig och fullpackad dag på Grönan



Och så klassikern Skrattkammaren..

          

Och såklart utanför spökhuset





Hade kjol på mig hela dagen för att det var så varmt. Glömde bort mig lite nu som då.. Är inte van med det. Speciellt inte när det blåser till.. Som tex i Lustiga Huset (vi var dit en sväng till efter Stockholm Live, var lite roligare utan att behöva köa igenom huset..)

Nåja. Finns en del bilder från själva showen. Men de blev sådär, så det får vara.

Ha det!

/T

Hemma!

Har inte hunnit med så mycket dator på de senaste dagarna. Har varit en del annat.

Hade en jättetrevlig helg i stockholm. Tyvärr så samarbetar inte mitt ena minneskort med datorn (igen), så jag bjuder inte på några bilder.. Grönan var hur kul som helst! Började hela dagen med Insane som var som namnet säger; Insane! Riktigt kul och rolig. Hade rätt så ont i halsen efteråt bara.. Stockholm Live var också riktigt bra! Det var lite som jag hade hört förut, men det gick ändå.

Träffade syrran och Tommy nästan direkt efter att jag hade kommit hem. Riktigt kul att träffas igen! Igår fyllde hon år, så då blev det firande dagen lång.

Idag har jag jobbat och nu är jag trött. Ska eg vila lite innan jag ska iväg till TV, men här sitter jag. Ajaj. Har tydligen överansträngt ryggen också sa syrran. Måste ha varit från Grönan. Ajaj. För jag har ont lite här och där i ryggen..

Nu vila, ha det!

/T

Helg!

Har begett mig till stockholm över helgen. Ska gå på Grönan imorrn och sen se Stockholm Live imorrn kväll. Ser mycket fram emot det!

/T

Auktion!

Har varit en rätt skön dag på jobb idag. Förutom alla de där som ville åka med från hamnen som jag försökte hålla koll på. Men, det gick det med. Ska kolla med statistiken om jag får ihop kassan.. Lyckades tyvärr få magknip, igen och det bröt ut senare på dagen (efter att jag hade slutat). Usch! Efter jobb blev det en sväng hem, packa fikakorg och iväg med mamma till en brygga för att njuta lite av vädret.

Sen middag + magknip hela vägen hem. Efter det blev det auktion i Godby. Har inte varit på auktion på jag-vet-inte-när. Så det var rätt kul! Hittade en väska som jag kunde tänka mig (inte mamma), även två pallar som var så fula att de blev rätt snygga. Men eftersom det var ett helt hus med saker som skulle gås igenom, blev det lite länge. Dessutom var det vindstilla och stekhett. Så jag och mamsen gav upp efter bara en stund.

Nu sitter jag hemma. Funderar på om jag ska ta mig en lur ute i hammocken eller om jag ska göra något annat. Vila en stund i skuggan låter rätt trevligt. Får se om jag hittar på något med Edo senare. Han håller fortfarande på med att skruva isär och ihop sin bil. Går sådär tror jag..

Nej. Ha det!

/T

Överlevare

Jag lever, och har kanske tom fått ett svar på hur jag ska göra med Sundsvall. Hur jag nu ska tolka mailet sen, det är en annan fråga. Ska höra med mamsen senare idag.

Har haft en jättetrevlig helg!
 
Lugn och skön fredag med film. Sen upp tidigt (för att vara lördagsmorgon) för att handla det sista unför kalaset. sen ut mot Järsö. Sen en runda för att hämta Emma och Malin och ut igen.

Blev poolbadande och grillande. Tyvärr fick jag mig ett rejält blåmärke efter att Edo slängde i mig i poolen. Tyvärr så var poolkanten närmare än vad han trodde och mitt ben hamnade i kanten. Ajaj. Blev Indigo efter att ha bytt kläder i stan. Men det blev en lugn kväll. Var grymt trött efter en lång dag.

Igår var det ut igen till Järsö för tårta och födiskaffe. Inte illa med jordgubbstårta.

Idag har jag jobbat och är grymt trött. Ska försöka sova en stund innan jag ska åka och hjälpa mamma med lite smått och gott hemma.

Nu sova en stund, sen kolla igenom mina bilder från lördagen. Har runt 170 bilder så..

Ha det!

/T


Sundsvall?

Hmm. Har skickat iväg ett mail till studera.nu för att höra hur jag ska göra. Har låtit det sjunka in över natten och det känns ändå. Men finns det andra alternativ, som tex Borlänge med Emma i närheten, inte tackar jag nej då inte.

Kollade upp på Wikipedia lite om Sundsvall och fick veta om några kändisar som kommer därifrån. Tex Tomas Brolin och Kjell Lönnå. Tror att pga Kjell så vill jag mer än gärna flytta dit! Hmm.. Men lägenheterna verkade ok och priset på en var inte för dyrt. Då kanske jag kan köpa mig ett par begagnade skidor? Hmm.

Full fart på jobbet idag. Kallt, men rätt kul ändå. Skönt med helg! Ska försöka sova en stund, sen ska jag ladda om. Imorrn blir det Järsö så gott som hela dagen. Födisfirande av Edo (hoppas att det är varmare imorrn!) i dagarna två. Måste leta fram hans present (har gömt den pga hans nyfikenhet) och komma ihåg att ge den på söndag.

Jobbade igår på TV. Rätt lugnt det med. Hade en tuff tjej med mig. Hon ville bli en sjöjungfru som kunde flyga när hon blev stor. Inte illa av en 5åring! Hade en intressant diskussion med Susanne efteråt. Skönt att få vräka ur sig lite och berömma ungen och vissa som sköter sitt jobb mer än väl på det där stället.

Nej nu sömn, sen kanske minigolf? Ska hursom monterna mammas nya hammock.

Ha det!

/T

Suck!

Kollade nyss igenom första antagningsbeskedet på studera.nu. Fan, jag kom in i Sunsvall. SUNDSVALL?! Vad tänkte jag med?! Visst, jag kan alltid skylla på att jag var stressad och brydde mig inte eg så mycket om vart i det avlånga landet sverige jag kom in. Men nu bryr jag mig! Varför valde jag Sundsvall?! Jag som inte ens gillar kyla!

Hmm. Inte vet jag hur jag gör nu heller för att ändra mig, eller kanske se om jag får komma dit jag vill. HJÄLP!

Regn igen. Jag som hade tänkt spela minigolf idag, men får bli en annan dag med sol istället. Usch. nu blev jag på dåligt humör.

Ska googla lite information om Sundsvall nu. Kanske blir min drömstad? Vem vet?

Haha.

Nej, skämt åsido. Hjälp!

/T

Regnmoln i den soliga spotifyvärlden

Ja, idag fick jag skapa ett nytt konto pga jag inte kunde byta land på mitt andra och mitt gamla konto genom det spärrades. Hmpf. Men nåja, gick att skapa ett nytt och leka vidare.

Har hittat några "nya" låtar som fastnat. Hittade tillbaka till Ministry of Sound häromdagen. Har sedan lördagen lyssnat näst intill endast på deras "The Annual 2009". Specifikt på två låtar; Steve Engello och Sebastian Ingrosso-Partouze och Chris Lake-Only One. Två bra, sköna sommarlåtar. Synd att vädret inte är som det borde för att kunna njuta maximalt av låtarna.

Så, om du har spotify, sök upp de där två låtarna och lyssna. Annars finns det på YT. Passande nog ligger de båda efter varann på cd jag brände ut.

Blev TV nu på kvällen, skönt men tungt! Kommer att ha svårt att gå imorrn och jag känner mig själv rätt.. Tur att jag inte behöver springa så mycket upp och ner för trappan på jobb (förhoppningsvis).

Nu ska jag sova, imorrn händer det mycket. Kan behöva en ordentlig natt, var grymt trött imorse.

Ha det!

/T

Regn, regn, regn

Rätt skönt med regn idag. Tog nog igen det vi förlorade igår morse på dagens 11tur. Skönt! Så kan jag med gott samvete jobba vidare den här veckan med. Hade full rulle kl11 och kl12. Inte så illa med +30 pers.. Gillar nog mer och mer mina arbetskläder. Inte så illa med en stor, varm, vindtät och regntät jacka (speciellt när jag kan få mera kläder under den). Inte heller klagar jag över mitt röda paraply.

Är lite smått sugen på att åka och träna lite när det är såhär dåligt väder. Har inte varit på ett bra tag, så det kunde sitta fint. Men först tror jag det skulle bli jordgubbar och vaniljglass. Fortsätter på jordgubbsfrossan.

Imorrn kommer Edo. Ska bli kul och skönt att få sällskap. Plus att nu kanske jag orkar laga frukost varje morgon? Inget slarv med bara kaffe på morgonen. Låter inte helt fel. Däremot ska jag låna ut min bil imorrn, det är jag lite mer nervös över. Men, värre saker har hänt.

Så nu, jordgubbar med glass, sen GH, sen senare kanske TV?

Ha det!

/T

Jordgubbsfrossa

Ny vecka, jobb igen. Skönt ändå. Tyvärr så verkar alla så sega på måndagar. Ingen som kommer med mig kl11. Hmm? Märks verkligen att det är turistbyte på stan. Men mina förhoppningar är rätt stora inför veckan ändå.

Idag har jag gjort en del efter jobbet. Spelat GH (Catta, säg åt Tommy att jag har klarat hela..). Nu har jag hjälpt mamma att sätta nät över jordgubbarna. Så kanske vi får ha dem ifred.. Haha. Så just nu är det lite jordgubbsfrossa här hemma. Som det brukar bli i mitten av jordgubbssäsongen. Men, inte mig emot!



Jag har även lagat lite kräftstjärtsrullar/wraps. Ska ha till lunch imorrn. Men några lär nog slinka ner ikväll redan. Speciellt till Beck som kommer.

Nu ska jag kika på tv och smaka på en av mina wraps. Ha det!

/T

För övrigt är min "hemlängtan" stor igen. Satt och diskuterade med mina vänner under helgen vad det heter när man har hemlängtan fast man är hemma. När man längtar någon annan stans. Bortalängtan får det heta just nu.. Usch att kika in på ae.com gör inte saken bättre. Eller VS är inte så bra det heller. Ajaj.

Det ena och det andra

Hade en trevlig kväll igår. Belv först hos Emma en stund. Sen oackade vi in oss hela bunten i min bil för att parkera i stan och ta en runda på torget. Men efter trängsel och känslan av att vara de enda under 35 där så begav vi oss mot Arken. Först ett stopp för att äta crépes. Mm. Sen köa i 45 minuter för att komma in på Arken. Men, det var det värt!

Var med och stängde Arken också. Var längesen sist. Hann även reda ut lite grejer och prata lite sådär allmänt efter stängning med en kompis. Så jag gick sen och lade mig med gott samvete. Sov till 14 gjorde jag också.

Note to myself; sluta hänga upp dig på saker!


Igår träffade jag Jenny! Har inte sett henne sen julas (tror jag). På något konstigt vis blir det alltid att vi skriker när vi ser varann. Hmm?

Har nog någon bild, men det får vara. Blir en annan gång istället. Eller ett komplett sommaralbum på fb.

På onsdag kommer Edo, om inte allt för länge kommer min syster! Har veckor att se fram emot här nu.

Ska se om jag kan bränna ut den där cd som inte gick igår nu.

Ha det!

/T

Gamla godingar

Har varit och städat en av min morbrors stugor idag. Har nog aldrig sett en värre röra. Men vad finns att förvänta sig då det har bott fyra lettiska fiskare där i en vecka? Hmm. Men masken jag hittade i kylen tog nog priset av allt jag hittade.

På vägen ut till stugan så lyssnade jag igen om en cd jag fick för några år sen av Tomas; Tiësto-Just Be. Har inte lyssnat på den på ett bra tag, men nog är den bra än så länge!

Ikväll är det lite oklart om vad som händer. Har mina aningar, men inget är klart än. Ska höra runt lite.

Just nu snurrar den här på; Kid Cudi - Day 'n' Night.

Middag och sen ska jag börja ringa runt.

Ha det!

/T

Svartbröd och strömming! ÅLANDSPANNKAKA!

Ja, jag var på volley igår kväll jo. En riktig rysare. Var även på fotbollen igår. Rysare det med. Så nu är det bara att kämpa på hårt de sista som är kvar så blir det fint!

Ska strax iväg på jobb, sista för den här veckan. Skönt! Trevligt med en lite svalare dag också, och inte en stekhet dag som det var igår då jag höll på att smälta bort!

Men nu mot jobbet!

Ha det!

/T

Jobb, jobb, jobb

Har jobbat på nu i några dagar igen sen sist. Går helt ok. Tyvärr så går finskan upp och ner. Igår gick den bra, dagen innan dåligt och idag sådär.

För övrigt så hade jag en rätt dålig dag i måndags. Först gick det dåligt på jobbet (blev bla av med min pulpet, men nu har jag tagit tillaka den), slog huvudet i bildörren och lyckades snubbla och glida längs med grusgången är hemma. Skrapade upp mina knän och handen rätt fint. Ajaj.

Nåja.

3 down, 1 to go.

Har varit och kikat på lite öspel också. Fotboll (herrar) Åland-Menorca, Volley (herrar och damer), Gymnastik, Friidrott. mm. Kom försent för att se Ericas final, men tycker synd om henne som har haft en skadedrabbad säsong att åka på en till skada. Men, ibland blir det bara så. Tyvärr.

Nu är det bestämt när min syster kommer! Lagom till hennes födelsedag. Undrar vad syster yster önskar sig för tårta?

 Vallmoknopp  Vallmo               Vallmo


Fotade lite i farmors trädgård. Gillar hennes vallmo.

Nu ska jag vila och kanske se en film. Senare ikväll blir det att åka rollerblades med Emma.

Ha det!

/T

RSS 2.0