Trött, trött, trött!

Usch! Seg i huvudet. Gissar på att jag är näst i tur här hemma i att bli förkyld. Först syrran, sen Matte, nu Mamma. Så jag är enda kvar som inte har blivit sjuk. Vill inte!

Har ne held del på g den här kommande veckan! Dans, jobb, sök-info, ska börja måla mammas rum, högskoleprovet m.m.. Nej, nej! Jag vägrar!

Ser dammråttorna som ligger och lurar bakom dörren, måste dammsuga!

Ha det!

/T

Kvällen 280308

Såja. Då var Let's Dance över för den här säsongen. Tina vann som jag hoppades! Hennes och Tobias showdans var klart mycket mera fartfylld än Tony och Annikas. Men, men. Smaken är som baken; Vissa har mer, vissa har mindre.

Är hemma ikväll. Grymt skönt! Högst antagligen är stora delar ur lusses elevkår (iaf ABI-08) på stadshotellet och firar att skrivningarna är över. Gissar på att det firas i andan; Fullt ös, medvetslös! Jag kunde ha följt med ut, men jag firade halvt om halvt förra helgen på samma gång som påsken så. Jag är snäll och rar mot min plånbok istället.

Idag har jag legat hemma och degat mest. Var och handlade till svampen inför helgen. Grillmat. Mmm. Nami! Försökte mig på att grilla idag när vi kom hem också. Men det gick sådär. Det blåste en hel del uppe på altanen. Sen när jag väl fick fyr på grillen så blev den inte tillräckligt varm för att kunna grilla på. Så köttet slutade i stekpannan. Men det dög bra det med. Käkade tzatsiki och egengjord potatisgratäng till det. NAMI!

Är mätt som bara den just nu! Men ska nog lyckas klämma andra halvan av ostbågspåsen till innan det är dags att nanna.

Ska kolla på tv nu.

Ha det! Godnatt!

/T

Torsdag, snart helg!

Idag har inte allt för mycket hänt. Har varit mest hos Matte och sett på tv. Har bla sett Top Model (säsong 4 och 6, OBS! Avsnitt, inte hela!!), några avsnitt Simpsons, lite E!, någon dokumentär om The Osbournes (Skitintressant!) och några smådåliga filmer. Matte har meste legat i sängen och halvsovit, han är sjuk stackarn. Feber och hela köret. Så jag tror att det blir en lugn helg. Skönt! Har redan firat att jag har gått ut lusse, så jag gör ingen fortsättning imorrn. Tyvärr. Jag orkar inte. Tror det blir mysmiddag och sen florr framför tvn och finalen av Let's dance. Hoppas på Tina!

Såg tidigare ikväll filmen 27 Dresses. Den var helt över förväntan! Trodde att det skulle vara en typisk chick-flick-rulle, men icke sa nicke. Utan helt ok. Helt sevärd!

Nu har jag lovat att lösa korsord med sjuklingen. Så det ska jag göra.

Godnatt!

/T

P.S. Vad tycks om färgen på bloggen?

Klassfest, bilbråk och återigen 100 Höjdare

Sitter framför tvn igen. Ser på Kockduellen med Matte. Minns det från förut det gick på tv, med Staffan Vadhannuheter. Men om det var bra, det vet jag inte. Säkert lika som nu. Ska för första gången se på Rent Hus ikväll. Har hört mycket historier om kväljningar och blundande, så jag tror att jag sparar Mattes bullar tills imorrn.

Har efter många förfrågningar och nojs om den stundande Klassfesten (förfrågningarna kommer alltid under besöken på Stadshotellet) funderat. Trodde att jag skulle vara fest-fixare först, men om jag slipper så är jag bara nöjd. Nog för att jag personligen tycker att det har gått för kort tid för en klassfest. Vi gick ut KHS -04 och tiden för festen ska vara 080808. Dä emellan skiljer det 4 år. Under 4 år hinner man inte med så mycket. Ok, gå klart gymnasiet och påbörja en ny utbildning. De flesta har inte fyllt 20 än (tex jag), så en utgång på lördagen känns lite småtrist. Men, kan hända att jag dyker upp till festligheterna? Det är alltid kul med fest!

Mattes pappa har lovat att byta olja på min bil. Problemet är som sagt mitt oljelock. Så idag var jag och beställde ett nytt och köpte en dunk olja. Så det som fattas är nytt filter och högst antagligen någon ny packning. Men, jag får locket först nåsta vecka, så det får bytas nästa vecka istället.

Har som rubriken avslöjar sett på ett nytt avsnitt av 100 Höjdare. Förra avsnittet var grymt roligt, men det här var mindre roligt. Mera äckligt. Iaf gubben som förstorade sina tissar genom någon sorts glaskupor och undertryck. Går kalla kårar längs ryggen! Men, jag måste ändå berömma Filip och Fredrik! De är inte blyga när det gäller frågor.

Ooh! Kan inte veckorna gå lite snabbare!? Så att jag får min nya jacka från VS! Och något att simma i. Fick veta att grejerna är iväg skeppade. Nice!

Ska fundera på att leka med bloggen igen. Får se hur det blir. Så om du kikar in här någon dag och det ser skumt ut, det är bara jag som leker.

Nu ska jag se på tv.

Ha det!

/T

Jobb och dagen som varit

Idag har jag varit och jobbat första dagen på församlingshemmet. Ska hjälpa Sandra med minior-gruppen fram till maj. Gjorde samma sak när jag gick i 9an. Kul att få se det nya församlingshemmet! Det var mycket finare än vad jag trodde! Så nu ska jag dit varje tisdag eftermiddag för att leka och pyssla med barnen.

Annars har jag inte gjort så mycket. Letat runt efter ett nytt lock till min oljetank på bilen (mitt är sprucket), men BoBil säljer inte dem mer och de andra jag letade hos hade inte heller. Tydligen är det ett såpass vanligt fel så det inte finns många på holmen. Ajaj. Det är tänkt att Mattes pappa ska byta olja, oljefilter och packning. Men om jag inte har något nytt lock att byta till så då vet jag inte.. Hmm

Har nyss ätit middag; fetaostfylld lax och potatismos. Gott, gott!

Ikväll ska jag bara ta det lugnt. Se någon film kanske. Såg både Forrest Gump och Sicko igår. Och Rendition dagen före det.  Så jag kanske nöjer mig med lite vanlig tv?

Här är trailen för Rendition:



Nu ska jag zappa lite kanaler och sen kanske mot Strandnäs med Matte.

Ha det!

/T

Helgrapportering

Ska skriva lite om hur helgen har varit.

I fredags bar det av till K:näs för bastubad. Skönt! Mitt i allt gick alla lampor och vi fick duscha i mörker. Tur att vi inte skulle fixa oss där! Sen bar det av till stan och Emmas lägenhet med fix och ätande av Emmas påskmuffins. Nami! Borde nu så här i efterhand ha gått och stämplat in oss före vi åkte till Emma (vid 10-tiden), Då hade vi sluppit att stå i kön utanför stadshotellet och frysit tårna av oss. Eller blivit så jäbla klämda av dem som var längre bak. Men, men. Skönt att få komma in! Blev en rätt så lugn kväll, förutom att jag fick en drink över ryggen, så jag måste byta kläder. (Jag jag hade ombyterskläder med..) Nej, jag har aldrig varit scout (Alltid redo) Blev en rätt så tidig hemfärd vid 3. Skönt! Käkade lite nattmat hemma, i form av smörgås. Mm!

Lördagen bestod av tv-tittande och middagslagande här hemma. Lagade kräft- och räksoppa på fonden från mina kräftor tidigare i veckan. Blev lyckad. Wow! Spenderade kvällen och natten i strandnäs. Skönt att se film hela halva natten (tex Kalle och Chokladfabriken, Shopgirl och Star Wars m.m)

Nu sitter vi hela bunten smalade framför tvn hemma hos mig och ser på uppvisningen från VM i Göteborg. Riktigt fina program!

Ska återvända ditåt.

Ha det!

/T

Långfredag

Är nyss hemkommen från Kumlinge. Har varit över dagen med syrran och hälsat på farmor, Kusin Dadde och hans flickvän, Linda. Har varit en trevlig dag. Stannade inte så länge. Åkte mellan två färjor. Hann ändå få i oss en bit mat och kaffe och kladdkaka. Nami! Farmors mat är sådan mat man kan gå och länga efter. Linda hade bakat kladdkakan. Var en sväng via begravningsplatsen också. Men glömde tyvärr blomman i syrrans bil. Så det blev bara en snabb visit där med.

Ikväll bär det först av till K:näs med bastu hos Emma, sen vidare till Emmas lägenhet där vi laddar upp inför stadshotellsbesök och sen stadhotellet. Eller så är det tänkt iaf! Ska bli skönt att bada bastu! Var ett tag sen sist. Med ikväll ska jag, Emma, Mie, Malin och Matte. Eller så är kvällens tilltänka laguppställning iaf.

Nu måste jag börja skynda mig, ska vara hos Emma vid 8 och har inte hunnit äta än.. Oj!

Ha det! Glad påsk!

/T

Måste bara kommentera

Filip och Fredriks 100 höjdare! Har inte sett programmet tidigare, men läst boken med samma namn. Har även läst en annan bok med dem; Två nötcréme och en moviebox. Riktigt kul bok! Men tillbaka till 100 höjdare. Det var första avsnittet från USA. Grymt kul! det om pensionärerna och deras kondomvanor. Och deras kåthet slog nog allt! Haha!
 Ddet med drvie-in spritaffär var jag inte så förvånad över. När vi var dit (familjen) 2000 så vi drive-in bankomater så. Men kanske lite förvånad är jag. Men bara liite. Längtar så förbaskat tillbaka till USA! Att jag inte hade mer vett att handla mer saker när jag hade chansen! Men, men. Det ska bli en återresa! Det har jag lovat Danny och Paul (och Aggie). Men jag får se när det blir av. Säkert när mitt sötsug är i botten och jag BARA LÄÄNGTAR efter en glass i storlek Large! Eller en coffee colata (stavning?) och något sött från Dunkin' Donuts. Mmm!

Här är en bild på Paul och Danny (från Dannys hemsida)
image77

Skulle vara underbart att få åka och åtese allihop igen! Speciellt Aggie, Paul, Danny och Jessie! (och Paula, Nancy, Alex mfl.)

Nej! Nu ska jag sova, så att jag orkar upp lite tidigare än de senaste dagarna (ca 1-2 tiden..)

Godnatt!

/T

Idag..

...har jag inte gjrot mycket. Eller ja, ibörjan iaf. Men inte efter 5-tiden. Då tog orken slut och jag lade mig ner i sängen och tog det lugnt. Har mest surfat runt sedan dess, lyssnat på musik och tagit det lugnt. Lagade mgi en omelett mitt i dan när jag kom på att jag var hungrig.

Lagade fond/buljong av mina kräftskal också. Får se vad det blev av den när den har svalnat. Ska ta och reducera den imorrn under dagen, så slipper mamma känna lukten.. Haha. Har inget dirket recept heller på hur jag skulle laga, så jag körde på känsla. Det är väl mest därför som jag är nyfiken på resultatet. Får se om det blir skaldjurssoppa till sist? Nu när syrran kommer och allt.. Vem vet?

Tittade på slutet av paråkningens korta program (konståknings-VM i Göteborg) tidigare. Blir sugen på att skrinna själv, men jag får inte så ofta chansen till att göra det. Har mest blivit då vi har åkt med skolan. Och det är inte allt för ofta.. Men hyran av Islandia är inte allt för billig.  
                                                                                                      

Imorrn ska jag som sagt fortsätta med min städning innan Matte kommer vid 23. Före det ska det hinnas med besök av Kusinen och tv-tittning hos Emma. Idag nynnade jag på den här låten medan jag gick och hämtade posten (ja, jag bor på landet. Då är det en bit till postlådan, kanske 100-200m)
Varsågod. Jag gillar den iaf! Kemopetrol - Saw it on tv
                   



Nu när jag ändå är inne på Kemopetrol så bjuder jag på två låtar till; My Superstar



och Child is my name:


Alla låtar påminner mig på något sätt om de gånger jag varit till Karis och om Hans och Greta. Verför vet jag inte helt. Men det jag vet tänker jag hålla för mig själv. Kan stoltsera med att jag har sett Kemopetrol live på Ruis ett år. Mitt första år på Ruis tror jag (2004?)

Nej, nu ska jag sova och kanske se lite Project Runway före.

Ha det!

/T

Storstädningen har börjat!

Nu har jag börjat städa. Har börjat med att städa ut gamla böcker och papper. Vet inte om jag ska spara en del eller om jag ska ta och sälja dem. Det är lite jobbigt att försöka sälja dem när de hela tiden byter böcker och läromedel. Så jag får se vad gör med dem.
Imorrn ska jag fortsätta med att damma, dammsuga och ev tvätta golvet. Monstermattan ska självklart få en egen timme då jag ska plåga den för att få bort så mycket smuts som möjligt.

Tittade igenom prel. resultaten från skrivningarna. Allt är godkänt hittills. Så jag har nog lyckats! Finally! Väntar med spänning på religionsresultatet. Borde inte ta så länge. Men jag ska inte ta ut segern i förskott. Utan jag väntar till maj då "riktiga" resultaten kommer.

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu. Är grymt trött, så jag tror att en stunds vila inte kan göra någon skada..

Ha det!

/T


Sommarlov?

Har sommarlov nu. Eller jag har inte flera skoldagar kvar. Utan det enda som jag ska göra till i skolan är genrepet inför dimissionen och själva dimissionen. Fast, den är på Baltichallen. Men genom skolan ska det springas! Lovade Lise idag att jag skulle komma tillbaka för lite skitsnack vid runda bordet. Iofs ska jag dit till den 2 april då det är snack om skolor och hur man söker.

Såg nyss alla veckans avsnitt av Andra Avenyn. Vill veta vad som händer nu!! Inte sen!

Imorrn ska jag böjra med min storstädning! Ska bli skönt att få rummet städat lagom till påsk! Ska försöka hjälpa mamma med resten av huset också. Nu när jag är hemma på dagarna. Ska iaf dammsuga och städa köket här ngn dag.

Provet gick helt ok idag. Godkänt är det nog. Men med hur mycket, det är frågan. Får se om någon vecka då prel. kommer. Idag eller imorrn ska svenskan komma. Är grymt nyfiken på hur det gick! Men, jag får vänta tålmodigt bara..

Hämtade även ut karonkafotona idag. Blev helt ok. Har lite dålig hållning på ett av korten. Men, det får jag leva med! Gruppfotot blev också bra. Funderar på om KG-gänget ska gå dit och ta foton? Vi som skulle ta ateljé-foton på hela bunten innan Poffi åker till Nice. Får se hur det blir.

Ikväll blir det träning som vanligt. Ska försöka tänja ut musklerna lite. Skulle så gärna vilja bli mjukare! Men, det är bara hård träning som gäller för det! Så kanske inom en snar framtid? Vi får se...

Nej, nu ska jag käka lite kräftor till.

Ha det!

/T


Söndag

Idag har jag mest pluggat. Var ut en väng till min ksuin med mamma och firade hans födelsedag. Helt ok, förutom allt nojs.. Skönt att få åka hem i en tyst bil!
För övrig har jag bara pluggat (och lagat mat då..) Inte för att så mycket av det jag har läst har gått in i huvudet, men det är alltid bra att försöka!

Kom på ett sätt att belöna mig på imorrn när jag är klar (det är även min sista skoldag); äta åländska kräftor! Hittade ett paket här tdigare i frysen, så nu ligger de på tining tills att jag kommer hem imorrn från skolan. Mmm. Det vattnas i munnen på mig! Har gått hela tiden sedan jag tog dem ur frysen och vänt och vridit på burken. Tömt bort smält vatten och bara doftat. Längtar som bara den tills jag får komma hem imorrn! Då blir det kalas!

image75
Nu känner ja att jag inte kan plugga mer. Jag kommer inte att få in mera i huvudet! Utan nu får det gå som det går! Visst, jag har det redan godkänt från i höstas, men ett bättre resultat än A skulle sitta fin-fint! Men jag tänkte se en film istället; Lemony Snicket's a Series of Unfortunate Events. Har nog sett den tidigare, men den är bra. Så jag kan se den mer än gärna igen. Plus att jag har rätt bra minnen till första gången jag såg den. Här kommer trailen till filmen;



Ska även lägga upp en låt som jag har gått och nynnat på ända sen måndagens träning. Timbaland med Release.



Men nu ska jag se på film. Ha det bra!

/T

Helgens bravader

Tänkte berätta lite om vad jag har gjort i helgen. Men helgen är inte riktigt slut än, men jag tänkte berätta det som har hänt iaf..

Igår var vi först hos Poffi och förfestade. Först var det lite stelt, men så fort som vi fick lite i kroppen blev det bättre! Kul gäng! Erica och Ida åkte före 12 till Arken medans KG stannade kvar. Tog lite bilder från kvällen, men de blev inte så bra så jag vet inte om jag ska publicera dem här eller inte. Efter ett tag drog vi oss mot Stadshotellet och fortsatte dansandet till coverbandet. Drog mig hemåt där vid 3-tiden. Skönt att få vara hemma lite tidigare!

Idag tog jag det rätt så lugnt när jag steg upp. Var ute en stund med mamma. Hjälpte att klippa ner syrenkvistar. Sen var det fixning och ivåg och kidnappa Fia. Eller kidnappning och kidnappning. Hon visste att vi skulle komma, men inte vad vi skulle göra.. Iväg till Malin där vi drack skumpa och pratade lite. Sen på med ögonbindel på Fia och iväg mot stan. Skulle till Indigo, men för att göra resan lite mer spännande så körde vi lite omvägar. Väl framme bjöd vi henne på middag. Efter middagen gick vi upp en våning, men alla var rätt så trötta så jag skjutsade hem Emma, Mie, Malin och Fia efter en stund. Nu sitter jag hemma i sängen med en öl och en påse chips. Skönt!

Imorrn bär det av till min kusin. Han fyller eg 20 på måndag. Men det passade bättre att fira honom imorrn, så det ska vi göra. Mmm. Ska bli gott med tårta!

Nu ska jag krypa ner under täcket och kanske se en film. På onsdag kommer Matte!

Ha det!

/T

image74

Jag och Matte förra påsken.

Skooman?

Jag kom fram till nu när jag gick igenom mina skor att jag börjar få problem. Jag är skooman! Och inte för vanliga skor, utan det ska vara med hög klack och gärna lite somriga..

image73
Här är en del av mina skor. Inte alla. Mina sneakers och stövletter är inte med. Men från vänster hörn och neråt. DinSko (nya loafers), Wedins (mina avslutningsskor från 9an), mina "tofflor" DinSko, Fornarina, Bianco (karonkaskorna), Zara, Zara, skor från Tallinn, DinSko, skor från visby x2 (99kr st!!), Nilssons, DinSko, Zko, DinSko (lågskor), minns inte varifrån, men sköna pumps, skor från Talinn.

Glömde mina andra loafers också. Har väl 4 par till.. Problemet blir ju nu då, vad ska jag har för skor på mig ikväll?
Får så lätt ont i fötterna när jag inte går i högklackat så ofta.. Mest på krogen och när jag går in skorna hemma.

Dagens stora i-lands problem! Eller hur?

Nej, nu ska jag fundera vidare på mina skor.

Ha det!

/T

Snö?

Sitter i sängen och skriver på min sammanfattning när jag upptäcker att det snöar ute!! Va?! Nej, inte snö nu! Nu ska det bli varmt och soligt och vår! Inte snö! Nej!

När jag satt och drack kopp nr2 för dagen med kaffe blev jag att tänka på första sommaren på Robert's. Hur kul vi hade och vilket roligt gäng vi var; jag, Pia, Tomas, Marielle, Jesper, Maja, Camilla, Emelie plus några inhoppare. Starkast minne är från den dagen då vi var 6 pers samtidigt på jobb (under 1 timme, sen gick någon hem). 6 pers bakom den lilla, lilla disken. Trångt, men fan vad kul vi hade! Den timmen hann vi med alla kunder och utan stress. Vi hann prata med varann, skoja och faktiskt diska lite. Det var en rolig dag att jobba!

Men nu ska jag ge Robert's Coffee lite kritik. För sen hela "kärngänget" (utom Maja) slutade så finns inte den där sköna stämningen kvar. Varje gång jag kommer dit så möts jag av en kallhet. Jag får en sur blick av tjejerna som jobbar där. Kaffet smakar inte samma som förut. Om det har med den fallfärdiga Baby-maskinen att göra det vet jag inte. Men känslan i kaffet finns inte. Även om jag hatade ibland att göra kaffe, så visste jag att det finns inget jobbigare än att tvingas göra om en magnumlatte, bara för att den smakar illa. Då kan det löna sig att göra den ordentligt första gången. Så nu har jag slutat att gå dit. Jag blir bara besviken barje gång. Att betala dyra pengar för något som smakar illa och bränt? Neheddu! Då går jag och spenderar mina pengar någon annan stans.

                                             

Nej usch vad jag låter som en gammal gnällkärring nu! -Gå och gör det bättre själv! Jamen det kan jag göra siddu. Men jag tänker inte börja jobba för Robert's igen. Men själva grejen kan jag nog göra.

Ha det!

/T

Statistik

Satt nyss och tittade igenom min statistik. Den går upp och ner som en berg och dalbana. Med grymma uppförsbackar och grymma nerförsbackar. Med sköna svängar och några plana ställen. Fortfarande är jag nyfiken vilka det är som läser, men jag får vara nyfiken bara.

Sitter faktiskt och plugga för tillfället. Tänkte bara kika in en sväng och glutta lite. Har belamrat köksbordet med mina böcker och papper. För tillfället är jag inne i Buddhismen. Tungt! Men slutet är nära nu! Har fixat mig en kopp kaffe. Värmde mjölk också, så lite skum gjorde jag. Gott, gott. Längtar lite tillbaka till Baby-blue--maskinen där jag kunde få perfekta cap. Men, men. Hade träkigt en kväll på jobbet förut, så jag tog en bild på en rätt så lyckad cap. Ska lägga upp den. Blev inte perfekt latte-art, men nära..

                                                                                                                          

Idag hände det inte mycket mer än att plugga, plugga och plugga. Kanske lite småträning framför tvn igen.. Beror på om det kommer ngt vettigt. Ska kolla här. Tyvärr verkar det bästa vara, Antikrundan. Så det blir nog att kika film medans jag tränar lite. Ska försöka bli lite mjukare i kroppen också. Vill så gärna bli så mjuk som jag var för ett-två år sen när jag halvt kom ner i spagat. Suck! Men då tränade jag balett också. Hmm.

Nej, nu måste jag återvänad till mina böcker och min sammanfattning! Suck!

Ha det!

/T


Onsdag

Ikväll var det tvkväll hos Emma som vanligt. Jättetrevligt att träffas allihop regelbundet en gång i veckan. Kärngänget, KG, Glidarna, EmmaMieMalinTojjaPoffi. Fan vad nice! Också med tanke på att vi inte träffades så mycket hela bunten här efter högstadiet. Så onsdagarna har en ny bra dag!

Skrev matten idag. Gick sådär. Vet inte om den gick bra eller dåligt. Men godkänd borde jag nog vara! Så inom nägra dagar borde jag kunna börja sjunga... Hehe. Men tänker inte ta ut segern i förskott! På måndag är det sista kraftansträngningen kvar; Religionen. Usch! Måste fortsätta med mitt pluggande! Ska börja imorrn när jag vaknar. Ska försöka plugga hela dagen (efter att jag har städat rummet dvs.. Och fått i mig kaffe.. och en smörgås.. och kanske.....) Mitt mål är att komma igenom min sammanställning och börja på böckerna!

Var till Avancia idag med Malin. Tog det rätt så lugnt. Men det var skönt! Kommer nog att kännas imorrn i armarna och i magen.. Försökte mig på att göra några övningar från dansen, men de gick inte så bra utan spegel..

Har fått mig en ny sängkamrat; Bus. Hon är rätt så söt att sova med, förutom då hon SKA HA KLI! Hon ger sig inte! Hon kan fast lägga sig på tangentbordet bara för att få lite uppmärksamhet och kli. Just nu sover hon, för hon snarkar, högt!

Borde också börja sova strax. Ska följa Bus exempel och snarka, hehe.

Ha det!

/T                                                                                                                               
                                                                                            Bus när hon låg och sov på vår kökssoffa

Tisdag 110308

Idag har det inte hänt mycket. Sov en bra stund idag. Skönt! Städade köket och dammsög både det och mitt rum. Monstermattan fick sig en omgång också. Kan dammsuga den hur mycket som helst, ändå är den lika skitig igen efter 2h. Hur lyckas den?!

Har även försökt att räkna lite matte. Gick sådär. Känns inte så stabilt inför morgondagen.. Suck! Var in till stan och träffade Mie, Malin och Erica. Hämtade nya VHS-katalogen också. Nice! Åkte och handlade inför skrivningarna och planerade ihop med Mie och Malin (M&M) planerna inför Fias hemkomst och lite ang present. Men inget är klart än, så tyvärr Fia. Om du läser det här, du får inga ledtrådar! Hehe.

När jag kom hem pluggade jag lite till och städade lite mera. Lagade käk och kände mig grymt dukig! Har även hunnit med att träna lite smått (mage-rygg-ben) hemma framför tvn. Imorrn bär det av till Avancia (så är det tänkt iaf) med Mallan (hehe).

Syrran har äntligen fått igång sitt internet där uppe i skogen. Så nu kanske man kan prata med henne lite billigare. Tittade på en informationsfilm från hennes skola. Fick mig ett gott skratt! Tyvärr blev jag grymt sugen på att få lite massage! Men, jag får vänta tills påsken då syster yster kommer hem och jag kan försöka få henne att knåda..

                                                                                                      

Nej, nu ska jag läsa igenom lite matteregler och sen blir det nog att sova för min del.

Godnatt!

/T

Måndag kväll

Sitter i sängen och tittar på bikinis från Victoria's Secret. Eftersom att jag fortfarande inte har hittat min bikini, så behöver jag en ny. Så varför inte från Victoria's secret? Helt ok priser och grymt snygga bikinis!

För tillfället sitter jag och Matte och skickar bilder via msn på vilka han tycker är snygga och vilka jag tycker om. De har även skor! Hade något erbjudande på pumps, 2 st för $80. Hittade minst tre nya par! Men nej. Inte mer skor nu! Har några par hemma som behöver användas först!

Hade skrivning tidigare idag. Gick nog helt ok. Får se när resultaten kommer.

Hade även träning nu ikväll. Skönt att stegen börjar att sitta lite mer! Det är några i början som inte sitter lika tight. Men, det kommer! Skönt att ta ut sig idag. Men ändå kändes det inte så jobbigt. Kände mig harmonisk och inte stressad som jag brukar vara. Kan vara nu när stegen börjar sitta. Härligt! Vi dansade igenom gamla dansen också. Tog ut det sista jag hade kvar. Skönt!

Vill ha, vill ha, vill ha..

             och den här!!  men $70, njaaa. Får se lite..

Nu ska jag bry mig om katten som ligger breve mig i sängen och spinner.. Godnatt!

/T


Söndag

Har tagit det mest lugnt idag. Har ränknat lite matte, fick även lite hjälp av Matte via msn med två uppgifter. Skönt att veta att han kan hjälpa till. När mamma inte kan och syrran inte är här i närheten.

Har även fortsatt med min "itailenska helg" när jag har lagat mat. Lagade köttfärsbiffar med soltorkade tomater och färska örter. Nami! Ibland är det bra att ha tagit vara på massor med recept från HK'n och från Yrkes. Tack Björn och Leena!  
                                                                                                                                 

Sitter för tillfället och tittar på Skärgårdsdoktorn. Minns att jag följde med det förut när det gick. Tror inte att jag har sett alla avsnitt, men en stor del. Senare ikväll blir det Andra Avenyn och sen tidigt isäng. Ska upp imorrn och fixa inför skrivningarna. Ska plocka ihop min "lilla" matsäck. Nice!

Nej, nu ska jag titta klart på tv. Ha det!

/T


Jo, men ta mig tusan!

..Jomen visst är deet väl? Eller jo. Visst är det. Jo, nu frågade jag och gissade rätt, det ÄR Martin Kagemark som körar i Melodifestivalen. Tufft! Han var på Birka i somras och sjöng i deras Schlagershow. Så han har jag träffat. Tufft! Han är ju "gift" med Christer Björkman så. han är hur rar och trevlig som helst!

Ska lägga upp en bild på honom och Christer; image61

Nu ska jag titta vidare på Melodifestivalen. Ska titta på Martin. Haha.

Ha det!

/T

Jobberbjudande

Sökte tidigare jobb igen på Birka, men det tog ett tag innan jag fick höra av dem. men nu så, Pi ringde och frågade om jag vill komma och jobba som Nisse/Servitör. Det är helt ok, problemet är bara när jag ska börja jobba; 26.6!! Det är ju om 2 MÅNADER! Jag slutar skolan om 2 veckor! Vad ska jag göra fram tills slutet av JUNI?!

image58

Nåja. Ska höra av mig lite hit och dit som intresserad. Kanske kan hoppa in som assistent på mammas jobb. Får se. Jaja. då vet jag iaf två saker som jag kan göra; 1. Fira valborg i Uppsala igen och 2. Fira studenten ordentligt!

Ska lägga upp två bilder från förra årets valborg, här i Ekonomicum-parken (som nu är bebyggd med höghus..)

                                                              
                                                            Glenn tar foton, Matte dansar (tror att det är med Nordas)

Grymt roligt var det. Men mindre kul när vi tappade bort de andra, eller om de var de andra som tappade bort oss. Men vi kom ju tillbaka till sist.

Nej, nu ska jag börja laga middag. Kanske räkna lite också. Ikväll blir det att bara sitta i soffan och se på Melodifestivalen. Kanske blir det lite chips m. dipp. Får se..

Ha det!

/T

Hemma igen..

Ja, eller igen och igen. Kom för en timme sen. Var en helt ok kväll hos Mie. Såg på tv och snackade lite skit. Var och hämtade Johanna från båten också. Kul att träffa henne! Minns inte när jag såg henne sist.. Ettdera vid jul eller senare.. Var duktig och gick dit och därhän. Ganska kallt, men skönt! Fin stjärnklar natt är det också (dvs svinkallt!)

Tittade igenom Malins bilder från kryssningen också. Även Kims film fick sig en titt. Grymt rolig att titta på.. I äkta you-tube-anda. Fick ett mail från CJ om att han hade lagt ut sina bilder från karonkan. Kikade igenom, tyvärr inga foton från själva middagen. Men annars ett helt gäng med foton. Plockade den här från middagen (som vad 23.30!!)
image57

Med förutom jag på bilden är; Malin, Eve och Sari.

Laxen blev godare än vad jag trodde, så jag fick mig en glad överraskning. Mamma gillade den med, så kan hända att det blir att lagas flera gånger? Vem vet?

Försöker få tag på Matte, men han verkar ha förlagt telefonen, igen. Så jag lär väl höra av honom när han har hittat den, på Etna den här gången? Hmpf..

Nåja. Nu sova och mera plugg imorrn.

Ha det!

/T

HELG!!

Finally är det helg! Inte för att det spelar så stor skillnad för mig som har varit ledig hela veckan, men ändå. Om inte annat så är alltid tvprogrammen mycket bättre!

Idag har jag inte gjort så mycket. Sov längre än vad jag brukar, men jag kände att det behövdes. Satt vaken en bra stund inatt och fixade på Mattes skiva. Har lite småfix kvar. Men jag lär nog hinna innan han kommer den 19e. (bara 12 dagar kvar..) När jag väl steg upp så började jag att plugga, igen. Letade den här gången fram mina mattegrejer. Har matteskrivningen på onsdag, så kanske lika bra att börja nu..

Har fått hjälp med bilen idag också :) Fick veta vad det var för fel på den också; en slang med kylarvätska hade spruckit och sprutade runt, därav röken. Nåja, nu är det fixat och påfyllt med kylarvätska. Tusen tack för hjälpen!

Mamma är så småningom på väg hem så då ska det fixas mat, Lax. Ännu ett av Leenas recept ska testas; Lax i smörpapper (Salmone in cartoccio). Senare ska jag iväg till Mie och titta på Lets dance. De andra ska ut, men jag tänker traska hemåt när de tänker bege sig mot stan och Stadshotellet.

Nu ska jag vara duktig och räkna lite till, sen ska jag börja laga mat.         

Ha det!

/T

Torsdag

Usch! Jag känner lite panik att veta att det redan är torsdag! På måndag har jag skrivningar igen, svenska. Och på onsdag är det matten. Har jag pluggat? Nej. Jag hittar inte ens alla mina papper. Suck!

Det enda som jag känner mig lite smått nöjd med är att jag skrev 10 sidor igår i en sammanställning över alla världsreligioner. Men jag har bara hälften gjort, så jag måste skriva lite till. Jag har bara ingen lust! Nej! Egentligen borde jag köra taktiskt och plugga som fan på matten. För jag har redan religionen godkänd. Men, men. Kanske jag vill ha lite bättre än bara godkänt i både matte och religion? Hmm..

Solen skiner idag. Idag skulle vara en perfekt dag för en promenad/joggingtur. Men hinner jag? Nej. Är jag lat? Yes! Så det blir nog att ligga i sängen och skriva på min sammanställning. Medans jag gör detta så kommer handen att gräva i påsen med chips. Nami!

Ska leta lite i min receptbok och se om jag hittar ngt gott recept på lax som jag kan laga till middag idag. Har en bit lax i frysen som kan behövas lagas. Någon som har tips? Är svinigt sugen på potatisdushesse! Gärna med lite dill i! Men jag vet att jag inte har någon ork sen när jag står där och ska laga. Så det lär bli helt vanligt potatismos. Nami!

Nej om jag skulle ta och börja plugga nu då? Hmm. Måste göra det.

Ha det!

/T

Plugg och Per Moberg

Jag är riktigt duktig! Eller, så känns det iaf!

För det första har jag ätit riktig frukost! (kaffe, smörgås, gröt.. You name it!) Det var ett tag sen sist.
För det andra har jag fortsatt med min sammanställning, så lite pluggande har det nog blivit.

Efter en stund kände jag mig så duktig så jag satt mig och tittade på mera matlagningsprogram, men inte Mat-Tina den här gången. Utan någon som är mycket mer underhllande att titta på, Per Moberg.
Vissa kanske känner igen honom från Rederiet eller från   
Dramatens scen. Men det ni kanske inte visste var att han är kock också. Och jävligt undehållande att titta på. Han har sitt eget matlagningsprogram i tv4+, Vad blir det för mat. Han räds inte för att skita ner i köket eller berätta när han har gjort fel. Allt visas. Ska lägga in ett smakprov från ett avsnitt.

 
Man måste bara gilla honom! Han gör saker som ingen annan gör i köket. Han har tex skalat potatis ute på gräsmattan med sin högtryckstvätt för att det var roligare.. Då kanske ni får ett hum om hurdan han är som person?

Nej, nu ska jag fortsätta plugga.

Ha det!

/T

Knivar

Sitter och ser på Mat-Tina på Aftonbladets hemsida. Blir dels grymt hungirg och dels grymt sugen på att laga mat! Vill laga god mat varje dag, ordentlig och "riktigt" mat! Med andra ord; jag vill tillbaka till kock! Inte för att jag saknar själva lektionstiden där, utan det jag saknar är tiden i köket! Att få gå runt i kockkläder hela dagen och laga mat.
             

Min snygga kockrock.. Så grymt skön att ha på sig! Tyvärr är den lite för varm bara..

Skulle gärna köpa nya knivar också, men de jag har duger bra. Har några oanvända på vinden också. De ska få visa vad de går för när jag flyttar. Men de här skulle inte itta fel att ha..

                                                                                                                                 

Nu ska jag mumsa chokladkaka.

/T

Barn och florrkaka

Fick nyss veta att en av mina gamla klasskompisar ska få barn. Först tänkte jag om det var Fredrika/Ika, för hon är ju i den åldern.. Men tji fick jag. Utan det var en helt annan person. Inte för att jag blev förvånad, men ändå. Hon är 20 år! 20 och snart mamma. Hmm..
Men hon verkar inte vara den enda som väljer att klämma ut en unge i den här åldern.. Finns flera som jag känner till som har blivit mamma när de har varit unga. 16-20 har de varit. Hmm. Inget ont om unga mammaor (Marielle, du är en grym mamma!) men är det inte lite väl ungt?

Tänk själv, du har nyss blivit klar från din utbildning, men tänker plugga vidare. Och poff, så blir du gravid. När ska du då hinna med att plugga och bli det du ville bli? Halvfart och distans?

Jag är väldigt skeptisk till allt vad barn heter. Dels för att de är krävande och dels för att de skriker. Det finns inget värre än ett barn som gallskriker (ok, 10 småbarn som gallskriker). Sen börjar de kräva saker och ting, pengar, kläder, uppmärksamhet m.m. Jag säger bara åt dem som har småbarn, kom inte med dem till mig och fråga om jag vill hålla. För jag vet inte vad jag skulle göra då. Jag skulle bli livrädd, tappa ungen och springa därifrån..

Men sen finns det söta ungar också, dvs de som är tysta och som kan bete sig. Tex Emelie. Hon är en söt unge.
              
         image46



För tillfället väntar jag på att glasyren till min florrkaka ska stelna, så att jag kan bre på den på kakan. Nami! Var ett tag sen sist jag bakade den, höstas innan jag åkte till uppsala med halva.

Nu ska jag titta till och provsmaka. Kanske det blir pulkaåkning senare idag. Får se.

Ha det!

/T


Trött!

Är grymt trött! Men det har ju sina orsaker..

Var ju på kryssning igår. Gudars vad kul det var! Mycket roligare än förra året. Iofs, det enda som var bättre förra året var placeringen av allas hytter. Iår var alla utspridda över hela däck 2, så de övriga gästerna blev ju lite störda av vårat bailande..

Så mycket skratt som har kommit under dagen kommer att vara svårt att nå upp till på ett tag! Fast vår teamsång kan jag nog klara mig utan ett bra tag.. ;"Kaaaronka-karonka-karonka-ka-ka.."

Ska lägga upp lite bilder sen senare. Men mitt batteri till kameran dog, så jag ska få lite bilder av Malin.

Nu ska jag gå och äta frukost/middag och sen börja baka chokladkaka.

Ha det!

/T

Berättar mer senare

Dagen efter dopparedan

Gårdagen var bättre än vad jag hade tänkt! Dagskaronkan blev riktigt lyckad! Alla var riktigt peppade och fixade inför dagen. Fick en bild på Robert och Lenin. Har en massa bilder från vårat rum, men de är inte så roliga att titta på om man inte vet vad de ska göra och idén bakom. Så jag ska inte lägga ut några här..

                                        Robert med Lenin



Inför kvällen var jag och fixade håret och blev sminkad av Sanna. Tusen tack! Det blev riktigt snyggt! Sen bar det av till skolan för fotografering och uppeppning inför middagen.   

Middag på MP och parodier och rosutdelning. Sälva rosutdelningen var trevlig. Men varken parodierna eller bildspelet var kul. Jag hade i förväg hört att 2orna hade runt 80 olika personer med, men det tror jag inte på. För det var hela tiden samma återkommande personer. Så det var trist. Samma sak gällde bildspelet. Så jag var mindre road av att titta på det.

Stannde inte så länge på MP, valde att åka hem rätt så tidigt. Var trött och visste att jag behöver få ladda inför kryssningen.

                

Men nu ska jag gå. Ska skjutsa syrran till Marielle.

Ha det!

/T




Kom nyss hem igen. Sitter och tittar på melodifestivalen. Vet inte vad jag har för åsikter om dagens låtar.

Har packat väskan inför morogndagen. Så nu ska jag bara sova och sen bär det av.

RSS 2.0