Det tar sig!

Hade tur imorse att jag kollade min skolmail innan jag började surfa mera i sällskap av mig kaffekopp! Hade helt missat att vi hade klassmöte idag, så det var först när jag såg att det hade kommit en påminnelse om det som jag for upp ur soffan och fick rusa iväg till skolan. Ibland är det skönt att jag inte har så långt till skolan.

Fick veta en hel del kul om vad som händer i höst! Nästan så att man längtar lite, men det kan bero på att första kursen i förpackningsdesign, med ett intressant samarbete hägrar. Däremot kom det upp en annan sak som hägrar lite mindre; B-uppsats.. Nå, det ska nog gå bara bra.

Fortsatte vidare med caset och känns som om jag börjar förstå lite mera om vad det handlar om. Passade på att sitta ute i solen och njuta medan vi spånade och diskuterade caset. Lyckades även sluka en glass där i solen.

Fick även veta att jag får smita från redovisningen på fredag så att jag hinner hem med sista båten. Så nu är det klart! (eller, så gott som iaf) att jag kommer hem på fredag! Ska bli så underbart skönt så att jag knappt kan sätta ord på det. Längtar som bara den efter hela KG och allt därtill. Sen ska det bli riktigt skönt att få börja jobba också. Kanske kan få visa sina nylärda kunskaper i kommunikationsvetenskap också?

Oavsett så ska det bli skönt att få byta bransch lite, efter 6 år inom "matbranschen" så kan det vara skönt att få göra något annat.



Glada flickor, kräftisen 08

På onsdag vankas det grillning med klassen, ska bli kul att få se alla innan sommaren. Var inte direkt igår man såg dem. Men så blir det med teori-termin och mycket att läsa in. Annat verkar det bli i höst. 8-17 lät det som på lärarna, så det är bara att ställa in sig redan nu.

Men för att jag ska kunna få sommarlov så måste jag få klart caset. Så det är bara att återvända till skrivandet.

Ha det!

/T

Spritter i benen!

Igår när jag såg på ESC började det spritta i benen när de försökte sig på att sätta nytt världsrekord i flashmob. Så roligt! Det såg grymt kul ut och grymt snyggt ut! Sen var låten rätt katschig och rolig också, så jag rycktes nog med i soffan lite..

Idag har jag tittat lite närmare på stegen som finns ute på YT. Skulle vara grymt kul att få göra dem någon gång. Men, då gäller det att hitta lite folk för det första och sen att lära sig stegen och sist och slutligen hitta ett ställe där man kan genomföra den. Men, drömma går ju alltid.



Sådärja.

Det är ju så effektfullt och fint! Sådär så att det spritter i benen. Titta och njut!

Nu ska jag återgå till mitt case.

Ha det!

/T

Svårt att sova

Ja, eller jag har inte direkt svårt att sova, utan mera att drömma vettiga drömmar. Just nu märks det att jag är inne i det sista av skolan för iår. För allt jag drömmer om handlar om skolan just nu..

Sitter och kollar på reprisen av ESC från igår. Såg nog det live med, men det fanns inget annat bra att titta på just nu så. Tycker det var helt rätt låt som vann. Och kommentatorerna gav en av kvällens bästa kommentarer; "I sverige har kvällstidningarna skrivit 'lägg ned skiten!'," så kontrade de med att; "ja, och sverige kom ju inte med till fotbolls-vm, så nu har de beslutat att lägga ner det med." HAHAHA! Känner igen det där.. Rätt typiskt svenskt.

Titta på finland som exempel när det kommer till ESC. Eftersom vi nästan aldrig har vunnit, så har man valt att prova på det mesta när det kommer till bidrag. Både på finska och på svenska. Folkmusik, rock, pop, dansband, you name it. Varför inte prova!?

Jag säger bara, skulle sverige ha tänkt lite längre än vad deras näsa är lång, så skulle de ha vunnit. För då skulle de ha valt någon annan som deras representant som hade gått vidare (ex. Alcazar, Eric Saade eller Salem al Fakir). Då skulle de nog ha gått till final och fått en bra plats också.

Men det här är bara vad jag säger, som finne.

Nu måste jag jobba på skolarbete, så kanske mina mardrömmar försvinner.

Ha det!

/T


Långklänning

Ibland skulle jag vilja göra om karonkan. Dels för att vi hade det så roligt på kladdkaronkan (kvällen innan och på själva dagen) och sen dels för att själva karonkan var trevlig. Det är inte direkt varje dag man får fixa till sig sådär upp till tänderna.. Naglar, hår, smink, you name it!

Det enda jag skulle ha velat göra om är att Anna skulle ha fått göra min frisyr, så den skulle ha blivit perfekt. Men, man tager vad man haver..

Sist jag var hem så testade jag min klänning. Den sitter fortfarande som ett smäck. Tycker så om den, men vet inte när det skulle bli av att använda den bara.. Så den hänger hemma hos mamma och blir oanvänd.. Borde nog eg ha flyttat till finland för att kunna gått på sitz och använt klänningen mera..

Men, men.

  

Har två foton hemma hos mamma på mig och min kavaljer för kvällen; Micke. Måste leta fram dem när jag kommer hem för sommaren. Kanske testa klänningen en gång till? Haha.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen ta och börja så småningom bege mgi in mot stan. Ska träffa Tove och Malin vid 10 för att diskutera vårat case.

Ha det!

/T


Case

Det går sådär just nu med caset. Har märkt att jag nog har för lite material, så jag måste nog samla lite mera idag under dagen. Ute i sista stund känns det som när vi ska träffa gruppen imorrn. Nåväl. Det ska nog bli till något bra ändå.

Har suttit och gjort en annan sak istället lite sådär snabbt. Något som jag funderat på att göra, men inte blivit av tidigare. Dels för att jag inte har hittat rätt knapp och dels för att inspirationen inte funnits. Men nu så.



Får se om jag gör något mera med det eller om jag låter det vara..

Nu ska jag peta i mig något innan Edo kommer tillbaka från Friskis och innan vi åker till Birsta.

Ha det!

/T


Inget nytt

Här i sundsvall händer det inte allt för mycket. Försöker förstå mig på hur jag ska formulera min individuella del till vårat case. Hur jag ska få ner två dagar av reklamtittande till två A4 sidor i text. För att sen skriva ytterligare 1½ sida om mina intryck och två varumärken jag fastnat för. För att sen efter ett gruppmöte diskutera enskilda intryck? Har jag verkligen förstått rätt här nu?

Känns som om jag måste ha missat något här nu..

Förutom detta dilemma så händer det inte så mycket annat. Edo är här och sitter och svär över att han inte klarar en bana i SuperMario. Ja, har varit och sett sundsvall ifrån ovan idag också. Var upp på södra berget och gick Björnstigen (en äventyrsstig, eller vad man nu ska kalla den).

Nu ska jag försöka mig på att få ihop något till text till caset.

Ha det!

/T

Tankar

Sitter och funderar på om jag har hittat rätt utbildning för mig. Vissa dagar känns det så rätt som det bara kan kännas. Jag blir så glad när det går som jag vill, jag får bra feedback och jag blir nöjd med slutprodukten.

Men sen kommer de där dagarna då jag verkligen är rätt man på rätt plats. Vems plats jag tog när jag kom in på skolan. Tog jag chansen från någon annan mer begåvad än jag? Men samtidigt, det här är en utbildning där vi är flera som aldrig jobbat med AI, PS och ID, som nu har fått chansen att jobba med alla de där programmen.

Så det man behöver när man kommer är väl eg viljan, inspirationen och fantasin.

Men nog känner jag att vissa gånger skulle jag vilja kunna skissa lite lätt på något annat än ett ägg. Kunna sådär lätt rita en person, ett djur osv.

Men det gäller nog med som allt annat; öva, öva och öva. Jag får väl helt enkelt bara öva mera än de som kan sen tidigare.. Skärpa mig och verkligen försöka skissa när jag känner inspirationen komma. Att sätta mig i AI och pilla. För det går alltid att radera om det inte blir bra.

Däremot så är jag så grymt peppad på att börja hösten i skolan. Att äntligen få börja med förpackningsdesign och allt vad det innebär. Att få komma tillbaka in i datasalen och sitta och jobba nätterna före deadline och beställa mat till skolan för att kunna orka jobba vidare.

Idag är en dag som jag känner att jag har valt rätt. En bra dag.



Lite midsommar på det här bara..

Haha.

Ha det!

/T

Åska

Sitter ute på balkongen och lyssnar på radio och hur det mullrar i skyn. Skönt med lite åska. Gillar det starkt!

Men det skumma är att det varken regnar eller är kallt. Utan rätt varmt och skönt. Och lite molnigt då..

Funderar lite på vad jag ska göra av dagen. Har lite saker på min "att-göra-lista" för dagen. Men inte så att det räcker för hela dagen.. Så jag lär nog bli sittande här på balkongen ett bra tag. Men inte mig emot.

Ikväll ska jag jobba första gången på friskis, sådär helt ensam på friskis. Ska bli kul och jag är inte så nervös, än. Men det är inte så många olika pass att hålla reda på och det finns folk att fråga. Så det ska nog gå bra!

Nu ska jag njuta av värmen och åskan!

ha det!

/T

Modebloggare

Tja.. Skulle väl inte påstå direkt att det är min kopp te, det där med modeblogg. Visst kan det hända att jag läser någon nu och då, men inte är det som så att jag har min favoritlista full av moddebloggare.

Det finns väl några jag väljer att följa, typ Sofis Mode (ett bra sätt att slösa lite tid på). Men jag tycker att modebloggare och modebloggerskor (jepp, vanligtvis består det av tjejer som ligger bakom dessa bloggar) ploppar upp ur marken som svampar efter regn. Är inte marknaden mättad snart?! Finns det rum för flera tjejer som berättar hur mycket de vill ha den senaste klänningen från Nelly.com?

Jo, jag vet att allt man har runt sig är designat. Inklusive mitt linne som jag tränar i. Det är någon som har lagt ner tid på att komma underfund med hur det ska se ut och hur det ska utformas för att vara så bekvämt som möjligt. Så visst, allt är designat. Men det betydder väl inte att alla måste skriva om det?

Så vad gillar jag mera. Vad kan jag sitta och läsa sida upp och sida ner efter? Sminkbloggar! Det kan jag tycka att är grymt intressant och givande. Synd att jag inte har nosat fram så många bra än. Men nog finns det några favoriter på min lista..

Sådär. Då vet ni det om mig. Fast, nog måste jag säga att jag har en soft spot när det kommer till mode. SKOR! Det är något som jag kan sitta och kika på hur länge som helst (förutom de där klumpiga sakerna som verkar vara på mode nu..)

Nu ska jag känna mig nöjd över att jag har tränat och ta det lugnt.

Ha det!

/T

Inget nytt

Har inte hänt allt för mycket här i Nacksta. Har suttit en stund på balkongen innan jag cyklade ner till Friskis för att lära mig receptionen. Var på riktigt dåligt humör innan jag kom ner dit, men efter att ha varit där i två timmar blev jag på bättre humör. Ska dit och jobba på torsdag igen.

På väg hem från friskis unnande jag mig att köpa ett nummer av Allt om Mat. Så efter att jag kom hem satte jag mig på balkongen och njöt av att läsa lite recept och sluka lite kycklingsallad som jag slängde ihop. Blev rätt nöjd med själva salladen, så här kommer ett "recept";

1-2port

1 kycklingfilé (Pirkkas honungsmarinerade)
lite kall kokt pasta (typ två små nävar okokt)
isbergssallad (sådär lagom mycket)
gurka
tomat
röd lök
majs
morot
fetaost (ev.)

Dressing;

creme fraiche (går nog bättre med gräddfil)
curry

Stek kycklingen helt genom och skär den i mindre bitar. Blanda den med den kalla pastan och grönsakerna skurna i tärningar (förutom moroten som jag gjorde långa bitar av mha skalaren). Blanda till dressingen och smaka av.

Så, det var min middag.

Ha det!

/T

Uttråkad, igen

Ja, då blev hemtentan skriven och inskickad. Skönt att ha den gjord och "bara" caset kvar att tänka på. Nå, ska spendera tisdagen och onsdagen med att göra min dagbok.

Efter att ha lämnat in tentan blev det fika på stan med Malin och Tove. Rätt kul att få hitta på något och komma ut. Speciellt när jag mest har suttit i lägenheten och hängt den senaste veckan. Var underbart att kunna sitta sådär i skuggan och ändå inte frysa. Utan bara njuta. Satt en stund på en parkbänk i solen också. Så underbart att få sitta och njuta av vädret och att ha tentan skriven.

Hade tänkt gå på ett pass ikväll, men tji fick jag! För precis exakt idag bytte de till sommarschema och genom det så togs det exakta passet jag ville gå på bort. Så nu sitter jag här i soffan, uttråkad är bara förnamnet. Har varken inspiration eller ork till att göra något mera av dagen.

Imorrn ska jag försöka träna lite. Om inte annat så ska jag till Friskis oavsett och lära mig övre receptionen. Men jag kanske skulle passa på när jag ändå var där och träna lite?

I övrigt så ser min vecka rätt tom ut. Edo ska komma något till helgen. Ser rätt oklart ut just nu. Vilket gör att dagarna går om möjligt ännu långsammare..

Jepp. Ett lite sådär halvtrist inlägg. Men det är så jag känner just nu. Halvdassig och tråkig.

Ha det!

/T

Hemtenta

Idag är det dags att skriva hemtenta. Har sovit riktigt dåligt pga tentan.. Så just nu sitter jag vaken i tron om att min lärare sätter ut hemtentan tidigare än sagt.. Men, icke.

Jag är riktigt nervös inför den här tentan, men det ska nog gå bra! Om inte annat går det att skriva om (fast, det är inte så kul att göra en omtenta). Försöker intala mig själv att det ska gå bra hursom. Även om jag inte har bett till Kotler och sovit med honom under kudden.

Nej, nu borde jag nog ta och dricka kaffe och börja göra i ordning där jag ska sitta och skriva. För mina stackars knutar i axlarna kommer att bli enorma om jag sitter i soffan och skriver idag.

Ha det!

/T

Min mamma

Har pratat med mamma en stund nu såhär på förmiddagen. Blir ledsen när hon är ledsen, men skönt att kunna få henne på lite bättre humör via lite prat.

Känner mig lite som en curlingförälder just nu. Men det kan bero på att jag bara har en förälder kvar och hon är det värdefullaste jag har! Så den som gör min mamma illa, gör ju också mig illa. Även om det inte är fysiskt, utan "bara" psykiskt så är det inget man gör!

Jag är stolt över både min mamma och min syster. Och den som gör dem illa, gör mig illa.

Jag har en frågan; Vem sitter en hel natt och skriver spam på spam på spam? Har suttit och raderat en sjutusans kommentarer på andra bloggen. Så nu blir jag irriterad på det med!

Kanske ger mig bra med ilska att städa för.

Ha det!

/T


En härlig dag

Har spenderat så gott som hela dagen ute på balkongen idag. Började med frukost och sen fastnade jag. Har nästan haft det för varmt där ett tag. Men, jag ska inte klaga. För, vem vet när det blir såhär varmt igen?

Har hunnit renskriva en hel del anteckningnar och fundera en del på måndagens hemtenta. Men, jag tror nog inte jag ska fundera så mycket mera, jag väntar tills den kommer ut på FCn. Så lite nytta har jag gjort idag i solen, inte bara degat och slöat.

Tror jag har fått min dos av x3m nu också. Drog igång deras webbradio rätt tidigt och har lyssnat hela dagen. Rätt skönt att få höra bra musik och överlag bra radio!

Känner hur det svider på näsan. Så den har nog fått sig en törn idag i solen. Men, jag får skylla mig själv som inte stoppade på något skydd. Har ingen after sun heller.

Nu ska jag mosa ner mig i soffan och bara slappa resten av kvällen. De enda planerna jag har är att se på lite serier och ta det lugnt.

Ha det!

/T

Slö, slapp och likgiltig

Ligger och dåsar på soffan. Men känner mig rätt nöjd här i min halvdvala.. Har varit på friskis och tränat lite. Måste passa på innan sommaren, när jag lär hålla mig borta från allt vad gym heter.

Vet inte riktigt varför, men alltid när jag har kommit från träning så blir jag så grymt trött och håller på och somnar på kuppen. Är det ok att sova en stund mitt på dagen?

Tyvärr duggregnar det ute, så jag lär stanna inne hela resten av dagen och slöa. Det låter som en god idé. Kan ju plocka fram kurslitteraturen ifall-om-att lusten tränger sig på.. haha.

Nej, om jag skulle flytta mig till sängen och vila en stund?

Ha det!

/T

För det är ingen vanlig dag..

..för det är Malins födelsedag! Hurra, hurra, hurra!



Hoppas att du får en kanon födelsedag! Så firar vi sen under sommaren!

/T


Ruisrock

Sitter och kikar på vilka artister som är släppta till Ruisrock. Procupine tree och Ozzy skulle vara något att se.. Men jag vet inte om jag vill åka, nog för att jag hade riktigt kul sist jag var och åren innan dess. Men, jag har varken råd eller tid.

110€ för att tre dagar eller 70€ för två dagar. Tror nog det får duga med Rockoff. Som kostade 75€ för 9 dagar. Känns lite mera värt pengarna. Men nog skulle det sitta fint med lite Ruisrock och få lite äkta festival i några dagar.. Tyvärr så har jag både min Mew och The Hives tröja hemma hos mamma.

Det är två av mina bästa konserter/spelningar jag varit på. Båda på Ruis. Och båda har jag fått uppleva med två av mina bästa vänner. Det är minnen som inte går att köpas för pengar (jo, visst, festivalbiljetten). Och det sjuka med hela är när man träffar på gamla vänner mitt inne i publikhavet. Det ökar ju bara på upplevelsen.

Men om jag skulle nämna andra bra spelningar så dyker genast Pub Bastun upp som ett grymt ställe att se folk på. Både Hellacopters och Sahara Hotnights. Även Aavikko var en upplevelse över det vanliga.

Nu ska jag kika vidare på Bullerbyn och sen ska jag åka iväg och handla och se om jag hittar några balkongmöbler.

Ha det!

/T

Let's go Celtics!

Har inte hängt med allt för mycket i NBA den här säsongen. Förra året valde jag att hänga med rätt ordentligt efter att jag fick upp ögonen för Celtics. Men det var rätt förståeligt efter att ha fått gå på två matcher, varav en med courtside tickets och sitta breve hela laget. följer man med!

Men iår har det varit sämre med det. Men tidigare ikväll såg jag att det tydligen har gått mycket bättre den här säsongen. För tillfället är de mitt i playoffs och leder med 3-2 i matcher mot Cavaliers. Så om de vinner imorrn så går de vidare!!

Ska nog ta och sova i min tröja så spelar nog Pierce mer än väl!





Tyvärr så har jag inga knep att ta till när det gäller matchen Finland-USA. Jag hoppas som bara den på Finland. Men så som jag har förstått att de har spelat (har inte kunnat se tidigare matcher) så ser det allt annat än ljust ut.. Känner att jag kommer att få höra en hel del pikningar om vi åker ut ikväll.. Så det är nog bara att bita i det sura äpplet redan nu och inhandla hörselskydd.

Jepp. Det var det. Nu ska jag sitta och vråla och försöka styra Lejonen från soffan. Önska mig lycka till!

/T

Ja, jag lyckades få till något som kunde liknas med lockar igår kväll. Jag tackar ödmjukast för deras återkomst!


Marknadskommunikation

Jag vill minnas att kursen heter så (får för mig ibland att det eter marknadsföring, men det är ju helt fel).

Den är verkligen en glad överraskning! Nu har jag iofs inte varit med på föreläsningarna med Kent (som kan vara rätt sövande till och från), men de två jag har varit på har varit riktigt bra och intressanta! Jag är glatt överraskad!

Men, sen kommer ju det mindre positiva; att läsa in sig i böckerna också.

Idag valde jag att kila via friskis på vägen hem från skolan. Rätt skönt att få träna, för det var inte så mycket folk trots tiden jag var där. Har fått mitt nya kort, så nu kan jag både gå på gym och gå på pass. Fick även inplanerat när jag ska skolas in i receptionen. Ska även börja jobba på torsdagar. Så lite händer här i sundsvall, förutom skola.

Om 25 dagar är jag hemma på åland igen för sommarlov! Inte helt illa pinkat.

Nu ska det njutas av TopGear och sen väntar sängen. Föreläsning och case-intro imorrn vid 10.

Ha det!

/T

Tojjas Sommar

Jag har ett tag suttit och knåpat till och från på en spotifylista till sommaren. Det tillkommer och minskar en hel del låtar dagligen.

Men just nu ser delar ur den ut såhär och jag känner mig rätt nöjd.



De understräckade är mina klara favoriter just nu. Om jag däremot skulle tipsa om ett bra album så är Ministry of Sound - Dance Anthem något att hänga i julgranen.

Nu är frågan bara om alla låtar fungerar när jag är hemma på åland.. För musikkatalogen ser lite annorlunda ut i finland jämfört med sveriges. Vilket jag märkte i helgen..

Nåväl.

Ha det!

/T

Tuhannet kiitokset!

Tusen tack för en riktigt trevlig helg och alla de andra dagarna hemma på åland mamma och Catta!



Lyckades äntligen få en ordentlig familjebild tagen! Så nu är jag nöjd och glad!





Sådärja.

Blev inte så många bilder tagna. Så det blir nog att låta dem jag tog vara på datorn och kanske komma sen när jag uppdaterar något album på fb.

Nu borde jag göra en djupdykning i kurslitteraturen. Men, eftersom mamma prenumererar på Hus&Hem hit till mig, så lockar den mer än kurslitteraturen.. Illa, illa.

Ha det!

/T

På väg, igen

Sådärja. Då var mina 12 dagar hemma på åland över. Sitter på båten och trängs. Har tydligen varit någon sorts fotboll, för båten är fulle med sockerstinna ungar och deras föräldrar. Så jag var glad över att jag hade mina in-ear-lurar med mig! Så nu sitter jag och kikar på film utan att bli störd.

Nu väntar skola och nästan 4 veckor i sundsvall. Tidigare idag var jag inte allt för sugen på att åka tillbaka, men efter lite funderande så kan det nog blir helt ok ändå.

Nu ska jag kika på Glee och sen trängas i tax freen. Ha det!

/T

På bra humör!

Min syster kom hem för någon timme sen. Riktigt kul att få överraska mamma sådär! Borde ha haft kameran med och kunnat fota hennes min när hon såg Catta.

Så nu är jag på bra humör. Orkar inte ens fundera på att jag inte får mamma tårta att se ut precis som jag vill när det kommer till garneringen. För just nu får den se ut som den gör. Det viktiga är ju att den är god!

Borde ta och städa upp i köket lite, mamma ska bjuda på kaffe senare ikväll så. Då kan inte mina kladdor från tårtbakandet stå framme. Så kanske lika bra att börja med det nu då.

Ha det!

/T

Jag tror

att efter den här helgen kommer jag kunna åka tillbaka till sundsvall i godan ro och ha ork, kraft och lite jävlar-anamma till att jobba klart det sista inför sommaren.

Bara det att få träffa Poffi igår gjorde mig jätteglad och på jättebra humör! Att få snacka lite skit och äta kakor med henne och Mie. Det är inget man gör varje dag direkt, det är väl kanske därför som det känns så grymt!

Sen vet jag att det bara blir runt 4 veckor i sundsvall också. Under den tiden ska det hinnas med skola, vänner, nollningsplanering, ev. sittning, Robin Hood m.m. Så jag lär inte hinna sitta hemma och sakna Åland. För det finns ju kvar när jag kommer hem.

Men visst tror jag att jag kommer att sakna åland där uppe. För det är ju hemma som alla de jag vågar lita på finns. Jag vet inte hur jag ska göra, för att börja våga lita på folk. Att börja våga öppna mig och genom det kanske få en närmare vän som jag kan prata med på "riktigt". För det blir så långt när man sitter uppe i snön och väntar på att få komma hem och prata med någon som förstår en. Visst, jag har Edo (vilket jag ska vara jävligt tacksam över), men han kan inte alltid vara där hos mig.

Så får att kunna utvecklas inom skolan, så måste jag nog utveckla mig själv med. Känns konstigt att säga det, men det är nog sant. Jag vet att jag inte är ensam om det här, men ibland känns det nog som om jag är ensammast i Sundsvall.

Nej, nu ska jag dricka kaffe och läsa dagens tidningar. Sen ska jag nog bege mig ut i trädgården med kameran.

Ha det!

/T

Väntar med spänning!

Kikade nyss på en av trailarna till nya Robin Hood-filmen som kommer den 12e maj. Den ska ses innan jag åker hem för sommaren. Vet dessutom att Edo mer än gärna vill se den, så det lär nog bli att vi kikar på den när han är hos mig.



Titta själv och se hur snygg den är (filmen i sig, inte skådespelarna)

Sådärja.

/T

Skönt!

Igår blev det fika med Malin och Mie. Lite planer smiddes och en hel del strunt pratades. Ibland kan det vara skönt att få sitta på en halvtom uteservering och kunna prata rätt fritt utan att någon störs av vad man säger.

Jag har hursom fått en ny catch-frase inför sommaren, undrar bara hur det kommer att bli om och när jag drar den bara.. Den som lever får se.

Igår var jag ut och premiäråkte med inlinesen. Gick bättre än jag trott. Skönt att känna hur det tog på musklerna runt knäna som inte är de bästa. Väntar nu bara på att jag får komma hem på sommarlov och genom det kunna åka lite mera regelbundet, kanske med Emma?

Träffade även min gudmor igår (om hon nu är det eftersom jag är konfirmerad och över 18?) Hursom var hon här och det var trevligt att få träffas!

Idag ska jag gå och inhandla en självutlösare. Ska se om det blir vad jag förväntat mig sen senare, men det vet man inte före man testat.

Nu ska kaffet drickas, posten hämtas. Sen ska jag bege mig mot stan.

Ha det!

/T

DYRT!

Varför måste kurslitteraturen vara så dyr?! Jag förstår inte det här med studiebidraget heller. Det är väl tänkt att det ska täcka bostaden, litteraturen samt lite mat på det?! Eller?! Men hur har de tänkt när man måste köpa böcker för 1000kr/kurs!?

Sen kommer hyran på det och så klart ska man leva på något också. Dvs ha ngt att stoppa i magen. Knäckebröd är ju gott och så, men kanske inte varje dag i 30 dagar tills nästa studiebidrag kommer.

Visst det går att ta lån. Men vem vill ta lån bara för att kunna betala sin kurslitteratur?!

Men det är inte bara i den ena ändan det är fel, utan även i den ändan där de som säljer böckerna borde förstå. De gör böcker för studenter, de som har minst i kassan. Men ändå sätter de hutlösa priser på vissa böcker!! Sitter de och tänker på kontoret; "nu ska vi suga ur de sista av bidraget från de stackars studenterna!" Jag får iaf den känslan ibland..

Nu jobbar jag för det mesta sommartid för att kunna slippa leva på gränsen som student. Men tänk de som inte får något sommarjobb eller som inte vill ha något sommarjobb! Då finns det inget att falla tillbaka på.

Visst, nu går det att låna böckerna på biblioteket också. Men om man vill kunna få en av böckerna så måste man vara ute i god tid. och ibland får man inte låna dem hela kursen igenom, utan bara två veckor. Vilket oftast leder till att man måste köpa boken iaf.

Så, den dag jag blir kung ska jag bestämma att all studentlitteratur kommer med en billig prislapp. Så det så!

(Jepp, jag vet att jag inte kan bli kung, men det är tanken som räknas)

P.S. Nej, jag är inte politiskt engagerad. Är för oengagerad för sådant.

Ha det!

/T

Modest Mouse - Float on

I det tempot känner jag att de senaste dagarna gått. Men, inte mig emot.

Igår var det traditionell 1a maj marknad i stan. Hade inte varit där på många år, men blev ändå rejält besviken. Inget kul hittade jag på loppisen.. Däremot tittade jag och Mie på en hel del hojar och inspekterade polisens helblåa läderställ. Mycket elegant.

Fick se hennes nya lya också. Är lite lätt avundsjuk. För den var riktigt fin! Får se till att hänga där så mycket som det bara går.. Haha

Igår kväll blev det en sväng till Indigo. En hel del folk, men efter ett tag mattades det av, som det brukar. Kul att få dansa igen. Var smart nog att jag tog mina "dansvänliga" skor. Så det var bara att dansa på.

Idag blir det en lugn dag. Farmor kommer på middag en sväng. Ska bli trevligt att få träffa henne då det var ett tag sen sist.. Men före farmor kommer ska huset städas och jag ska dricka upp mitt kaffe.

Ha det!

/T

RSS 2.0