Vaken

Usch. Ännu en natt som jag har sovit dåligt. Gillar inte det här! Funderar på när jag ska få sova ordentligt? Hmm. Och nej, det är inte resfeber.

Ska bli härligt att få åka idag. Ser fram emot det mycket mera än mest. Egentligen skulle jag kunna åka lite varstans bara jag fick ha med mig min mamma. För det är inte så ofta som vi umgås sådär 24/7. Så man måste passa på. Sist vi reste ihop, var 2001 då hela familjen bilade genom sverige. Så, det är lika  bra att passa på.

Paraplyet och passet är packat, så jag borde vara ok nu.



Sådär såg det ut för snart ett år sen när jag sist var på Arlanda och skulle ut och flyga. Den gången flög jag till USA, idag bär det av till London. Ser fram emot att få sällskap också. Nog för att det är skönt att få vara ensam, men ibland blir det lite väl ensamt.

Nu ska jag försöka få i mig kaffe så att jag får upp båda ögonen..

Ha det!

/T

Fixat

Äntligen, efter att ha bott här i s:vall sedan september/6 månader och nu först har jag köpt ett busskort. Men det strulade lite nu på bussen hem. Men, det ska nog gå bra ändå. Så nu kan jag ta bussen till tåget imorrn. Woho!

Har även inhandlat en bok som jag kan läsa imorrn och på vägen hem igen. En bok som går på bio just nu, men ibland är det bäst att läsa boken först och sen se filmen. Så jag får se om jag ser filmen sen senare.

Han en väska att packa och en del att städa också. Kylen ska nog tömmas till en viss del. Vill inte mötas av något som har rymt ur kylen.. Men det ska nog ordna sig.

Lär sova bra inatt, för jag sov riktigt dåligt inatt och när jag väl sov rätt djupt ringde min mor och väckte mig. Hon lyckas alltid ringa olägligt. Förutom att ringa när jag sover så har min mor en vana att ringa när jag står med händerna i disken.. Men, men.

Kursintron idag gick bra. Föreläsning två dagar i veckan och resten av tiden ska vi jobba på ett grupparbete och läsa kurslitteraturen. Känns helt ok. Fast, jag har inte greppet ämnet riktigt än; Masskommunikation.

Nåväl. Om jag skulle ta tag i min "att-göra-lista"?

Ha det!

/T

Mätt och belåten

Har nyss slukat det sista av pastasalladen och lagt mig till rätta i soffan. Kommer nog somna när som om jag sjunker längre ner i soffan..

Blir alltid så skönt trött när jag har varit och tränat. Hade tänkt träna igår, men trodde att det skulle vara mindre folk nu idag istället. Men, tji fick jag.. Har svårt att stå och vänta när man väl är uppe i varv. Men, till sist fick jag allt gjort och jag kunde ta min banan och gå hem.

Igår när jag städade lägenheten så tänkte jag först att jag skulle gå ner med en massa grejer till förrådet, men sen tyckte jag att det skulle vara mycket enklare om jag satte upp allt ovanpå mina graderober, vilket jag inte skulle ha gjort. För när jag sen står och dammsuger trillar en lampskärm ner och krossar min helkroppsspegel som jag har i hallen.. Ingen höjdare.

Funderade först att jag skulle slänga spegeln, men nu sitter jag och funderar på om jag ska spara den och göra något kul av den. Vet inte. Får se. Just nu ligger den lite undanskuffad medan jag funderar på dens framtid.

Om jag skulle ta och sjunka ner i soffan lite till och sova en liten stund? Låter lockande!



Ha det!

/T

Trevligt och mindre trevligt

Hade en jättetrevlig kväll igår. Var till Aveny som jag knappt vetat om att den har funnits tidigare.. Men här i Sundsvall vill de verkligen utnyttja en byggnad till max. För i samma hus som det är Folkets Hus så är det också bio, krog, bar och restaurang. Snacka om att utnyttja det till max. Ja, jo, det är ju Scandic i samma hus också..

Tyvärr var inte Aveny riktigt som förväntat. Citat från igår om stället; "där uppe är det en finlandsfärja, där är det rockbar, där är en pub och där är det ett tomt dansgolv med bra musik."
Så då blev det hemgång i snöfallet.

Idag har det fortsatt snöa. Är sådär glad över det. Drömde mig bort till Boston, såg att det skulle bli över 20 grader nästa vecka med strålande sol. Avundsjuk? Nejnej, verkligen inte..
Har suttit och nynnat utan att jag ritkgit velat på; "nu se det snöar, nu se det snöar, det var väl roligt, hurra!" Men det känns som jag kan känna mig lite ironisk samtdigt som jag nynnar.

Nu ska jag nöta sofftyget lite till innan jag börjar städa lägenheten.

Ha det!

/T

Hund

Åh. Jag är så sugen på hund just nu. Vet inte varför jag har blivit det, men nu skulle det sitta så fint med en vovve. Kan också bero på att jag går förbi ett hunddagis varje gång jag går till och från skolan. där finns det så fina hundar, Boxer, Rottweiler, Golden m.fl. Är inte för inte som jag har svårt att gå fort förbi..

Men jag har bestämt att en hund blir det först när jag är klar med skolan och har ett jobb. Just nu ser det även ut som om jag behöver bo i hus för att kunna ha den hund jag just nu drömmer mest om; Berner Sennen. Så om en sådär 5-6 år borde vara lagom.

Nu när jag pratar hund så menar jag en hund, inte någon sak som bjäbbar istället för att skälla. D.v.s. en sak som går över knät, och då är jag snäll, för jag är kort..

Vet inte varför jag har blivit sådan hundvänd helt plötsligt, spceillet med tanke på att jag var rädd för hundar som liten (jag blev biten om jag minns mina ärr rätt)





Titta vilka fina hundar! Jag smälter...

Mycket bloggande ikväll. Men så blir det när jag inte har lust att umgås och hellre spenderar kvällen med datorn och tvn.

/T

Över

Tentan är inlämnad, grupputvärderingen är skriven och inlämnad. Känner mig rätt lättad. Hade funderingar på vad den här sista tentan skulle innebära, men nu vet jag och jag kom ur det helskinnad.

Sitter och kikar på konståkning, väntar på Laura Lepistö och Kiira Korpi (om de båda är med dvs) Det gick inte så bra för dem på OS (17 och 10). 4a och 2a i EM. Men, nu finns det många duktiga kinesiskor och japanskor.. Får se hur det går.

Jo, jag tittar på konståkning.

Ikväll ska jag njuta av att vara ledig och se på tv. Ska bli skönt att kunna släppa skolan lite och bara fokusera på annat. Som tex att jag snart ska packa väskan och åka. 5 dagar kvar nu.

Woho!

Ha det!

/T

Det tar sig

sa mordbrännaren.. Haha. Har skrivit klart hemtentan, ska bara göra grupputvärderingen till. Eller, jag ska korrläsa tentan och sen ska jag skriva gruppuppgiften. Sparar mig nog till att lämna in allt till lite senare, så att jag är säkert på att jag fått med allt.

Just nu har jag en liten paus i allt. Sitter och skrattar åt Lady Gaga och Paparazzi. Har inte sett videon tidigare, så nu fick jag mig ett gott skratt. Varför låter det alltid så kul när engelsspråkiga ska prata svenska? Vem kan glömma hur det lät i Voxpop? "Rrrrrring åch rrrrröshta".. haha.

Nej, slut på dagens nöje. Borde återvända till mina uppgifter och fundera ut hur jag ska få ihop utvärderingen med kurslitteraturen. Men, det ska nog gå det med.

Ha det!

/T

Tempohöjning

Idag fick det vara nog med snorande och gav blanka fan i snuvan och knatade ner till Friskis. Har inte varit där på 3 veckor. Så det kändes skönt att få göra något igen. När jag satt och laddade för att få rumpan ur soffan så kikade jag på MTV. Fick upp ögonen för en ny låt, "Inna - Hot". Riktigt skön låt att lyssna på och gör att det spritter i mina ben.

Kommer att bli en låt som jag kommer att spela sönder i sommar. Så jag varnar redan nu..

Alltså; "Inna - Hot"



Nu ska jag ligga på soffan och vila på maten, sen ska jag kanske slänga ihop lite våfflor, våffeldagen till ära. Eller om jag tar dem imorrn efter hemtentan?

Hmm.

Ha det!

/T

Ny idé

Har länge funderat på om jag skulle tatuera mig igen, vad jag skulle sätta. Jag vet till vem jag skulle göra den, men inte vad. Länge har jag funderat på vad jag skulle sätta, en text kändes rätt. Men, nu tror jag har kommit på en annan idé.

Placeringen känns ganska klar, men inte 100 riktigt. Men däremot har jag fått nya idéer angående motivet. Just nu är jag inne på en blomsterranka. Gärna snirklig, men lagom liten. Sådär lagom diskret, men ändå inte.

Men det jag vill är att "ge den åt min mor". För den jag har är åt min far, då måste det vara jämt. Haha.

Nej, det är något jag har funderat på ett tag, men tänker nog fundera ett tag till då jag inte är till 100% säker och jag vill inte ångra något som sen sitter för evigt. Därför är både placeringen och motivet viktigt för mig. Men skulle jag få välja så skulle jag nog ta och gå igen till Mankan i Uppsalapå RoughStuff. Där var de hur rara som helst när jag och Emma tatuerade oss.

Men det är en idé just nu.

Ha det!

/T

Tur!

Idag hade jag fått ett mail som jag inte kände igen. Stos att jag skulle skriva ut mina biljetter och ha dem som färdbevis. Men efter lite googlande så visade det sig vara mina tågbiljetter som hade kommit. Tur att jag inte raderade mailet!

Idag har jag också varit duktig och handlat innerslang till min kära cykel. Efter många svordomar så fick jag slangen bytt. Men, mina grannar undrade nog vad jag höll på med, då enda sättet att få loss däcker var med våld och hammare. Men, nu är det bytt och jag slipper numer cykla runt med min cykelpump.

Träffade på en kul gubbe på TeamSportia som sade att jag nog hade en fin cykel när jag berättade om den, men när jag berättade att jag hade haft den i 14år, så såg han konfunderad ut. Kom på själv att den är nog i minsta laget, min kära cykel. Men det fungerar bra och den duger nog. Så den ska jag försöka hålla hårt i. Har ju haft den sen jag fyllde 7 år, så den är ju en kär ägodel, men inte konstigt att den känns liten. Det är en 24''.

I sommar ska jag försöka ta min vanliga cykel på jobb istället för bilen. Om jag bor i stan så är det ju bara nerförbacke hela vägen på jobb.. sen är det tyvärr uppförbacke hela vägen hem.. Men, det är bra det med. Bra motion.

Nu ska jag ta mig en smörgås och se på tv.

Ha det!

/T

Toblerone

Ja, deras reklam är också en som jag tycker att är rätt bra. Den ger en bra stämning och sådär, ja.. Ska inte göra en full reklamanalys här nu..

Redovisningen idag gick rätt bra. Förmedlade den stämning som vi ville. Fick inga svåra frågor, rätt snälla. Kändes som om man var rätt bra förberedd.
Så nu har jag rätt höga förhoppningar på betyget. Men, kanske jag inte ska hoppas för mycket..

Nu är jag ledig i några dagar, eller. Jag ska skriva en kursutvärdering (som ska kopplas till kurslitteraturen?! Va?!) och sen kommer det en hemtenta på fredagen som ska göras under dagen. Men sen är jag ledig fram tills på tisdagen, då det är kursintro. Sen är det att packa väskan och åka ner till Arlanda och möta mamma. Ska bli mer än mys!!

Skulle nog kunna åka hem till åland, men då skulle jag verkligen inte få något gjort. Utan jag skulle bli sittandes och göra allt annat än skoljobb. Så det är nog bara att sitta här uppe och plugga.

Har testat att baka lite bröd ikväll. Blev nog rätt så gott, men säkert skulle det vara godare med ost. Men när jag tar för lång tid på mig vid ostdisken, så jag har ingen ost hemma. För jag kan aldrig bestämma mig för vilken jag vill ha. Så då får det bli utan ost.

Nu ska jag kika på TopGear och njuta av dagens jobb.

Ha det!

/T

Snart klart

Imorrn är det dags för redovisning av vårat företag; Lidsjöberget. Idag har själva presentationen gjorts och blivit genomgådd. Så nu vet vi ungefär vad som ska sägas.. Är bara kläderna kvar att komma på. Harmar som bara den att jag har både min kockrock och mina kockskor hemma hos mamma! Skulle varit perfekt! Speciellt med mitt namn inbroderat.





Men, men. Det kommer kanske en till chans? Oj. Nu blev jag sugen på att jobba på Kåren, men det får nog stanna som idé.

Ska bli skönt att få det här projektet över, sen bara en hemtenta och sen ny kurs på det. "Bara"..

Hmm.

Ha det!

/T

Ny vecka

Ny vecka igen. Känns som om veckorna bara rusar på i ilfart. Snart är det dags för sommar! Satt igår och gick igenom ett av Emmas album på FB. Fina bilder från en fin sommarkväll. Gav inte mig mindre sug efter sommaren. Men, Emma lovade att den här sommaren ska spenderas så mycket som mjöligt ihop, hela KG. Så jag längtar!!

Det är inte för inte som jag har två KG-bilder uppe i lägenheten. Vad gör man inte för att få se på sina rara vänner varje dag och minnas allt skumt vi gjort ihop. MAJSAN! samt hundballalajka, kort sagt... Det är sådana saker som man minns från den tiden man var 10 och yngre.





Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen duscha. Skolarbete väntar..

Ha det!

/T

Trevligt!

Hade en riktigt trevlig gårdagskväll. Trevligt med lite ombyte och att få ha en lugn kväll utan det som annars kommer med (drama, drama, drama). God mat, gott sällskap.

Bjöd på memma och ålands pannkaka. Memman gick inte riktigt ner, men däremot så gillades pannkakan istället. Men, man ska inte gilla memma direkt heller..

Blev ingen utgång, utan vi fastande framför datorn och kollade på YT-klipp istället. Och nog visst stämmer det; "Det var bättre förr!". Barnprogrammen som man såg på när man var liten är ju fortfarande så grymma. Speciellt om man jämför med dagens, t.ex. Teletubbies (blä!) och Björnes Magasin (OBS! Gamla Björne är bäst!!)

När jag kom hem så slängde jag mig på sängen och tittade på film. Blev så sugen på att se Amélie på kvällen, så den passade jag på att se när jag kom hem.

Satt mest och dreglade över hur snygg filmen är gjord och hur söt själva historian är.





Jo, min favoritfilm.

Nu ska jag dicka upp kaffet, sen ska jag börja städa. Här ser ur som hej-kom-och-hjälp-mig!

Ha det!

/T

Sovmorgon

Usch. Hade några stressdrömmar inatt, men lyckades tränga undan dem. Tog ett tag innan jag somnade också. Inte så lätt att andas när näsan är täppt och det kliar i halsen.. Snart önskar jag mig någon som kan komma och klubba mig i huvudet.. Men trots det lyckades jag sova en bra stund, vilket var riktgit skönt!

Sitter och glassar i solen på soffan. Tyvärr börjar det bli för varmt, så det ska bli skönt att få kila ner på stan och ta en fika med Ullis och Malin. Kanske jag tom skulle ta cykeln?

Sitter och slötittar på Tim Gunns stilguide. Tjejen de håller på och stylar om har riktigt snygga naglar. Saknar lite mina, men samtidigt hur de såg ut sen när jag tog bort dem gör att jag gärna låter bli.





Mm. Jordgubbar och tidning ute i solen i Boston.. Något jag saknar och längtar efter tills jag får göra igen!

Nej, nu ska jag dricka upp kaffet, dricka lite finrexin och kanske sätta mig på balkongen och njuta?

Ha det!

/T

Problem

I onsdags när jag tog mig till skolan njöt jag verligen. Tog cykeln till skolan för första gången iår och vårjackan på. Var riktigt skönt och trodde att nu jävlar är nog vargavintern slut. Men tji fick jag. Igår snöade det och nu snöar det igen. Inge vidare med andra ord. Rätt tråkigt, men kanske vid påsk?

Igår plockade jag nog vuxenpoäng när jag till slut masade mig ut efter att jag kom hem från skolan och fixade lite björkris. Så nu har jag fixat lite påskris till mig. Vet inte varför jag gör det varje år, men jag gillar nog när man ser att våren kommer lite tidigare.

Idag var det deadline för gruppuppgiften. Fick den inlämnad en timme innan tiden gick ut. Skönt att få det gjort! Sen traskade jag in till stan och fönstershoppade. Kom tillbaka med lite tyg så nu ska jag sy den där kjolen som jag inte verkar hitta i någon butik. Passade på att fika lite när jag inte hade så mycket att göra också. Lite trist att göra det ensam, men samtidigt så fick jag lite tid att plugga..

Ikväll blir det nog att ta det lugnt, ligga i soffan och dega låter som en trevlig idé. Skulle behöva sova lite när jag inte fick göra det inatt..

Nej, om jag skulle ta och göra något annat än att sitta här och dega? Kanske börja sy lite?

Ha det!

/T



Visst är det snyggt! Det kommer att bli perfekt!


Inspirerande!

Idag när jag satt med gruppen i skolan och arbetade så letade jag runt efter olika årsredovisningar för att få inspiration till vårt grupparbete. Hamnade in på Fazers olika årsredovisningar. Satt nästan med hakan i handen, för oj vad förvånad jag var! De var ju så grymt snygga!



Fick mycket inspiration därifrån. Även Idre Fjälls redovisning var snygg. Bra gjord och väl genomtänkt. Är trött på att tänka teoretiskt, jag är ingen teoretiker! Jag vill jobba praktiskt, igen! Men, bara 2 kurser kvar sen sommarlov och sen blir det nog att jobba praktiskt så det sjunger om det! Förpackningsdesign om jag inte missminner mig.

Sitter och halvkollar på Troja. Vet inte vad jag ska säga. Har nog sett den tidigare, men hmm. Vet inte. Brad Pitt är inte Brad Pitt i den. Vet inte om jag gillar hur han ser ut i just den filmen.. Men det är ett sidospår.

Nu ska jag glo vidare och sen bädda ner mig i sängen och fortsätta med mitt mantra; "Jag blir inte förkyld!"

Ha det!

/T


Ge dig!

Usch! Vaknade med en grym huvudvärk idag. Känns som om det är någon som hoppar studsmatta i mitt huvud och ibland hoppar så hårt så att den trillar av studsmattan och hoppar in i skallbenet. Ajaj!

Hade en del planer på vad jag skulle vilja göra idag. Bla jaga en byrå och några pärlhyacinter.. Kanske även försöka storhandla lite. Men, eftersom jag inte vill flytta på bilen så får jag se om det blir något gjort idag..

Det som däremot ska göras idag är att få klart grupparbetet. Ska bli skönt att få det gjort och snart kunna lämna det. Fast, det finns ju en tenta som ligger och väntar på mig. Usch! Inte speciellt intresserad eller lad över det. Men, det måste göras för att jag ska få fortsätta vidare på programmet. Vilket jag nog vill. Så, det är bara att intala sig att böckerna är JÄTTEINTRESSANTA! Och inte aaaaaaaalls tråkiga.. Hmm? Fungerar det verkligen?

Skulle vilja invstera i en självutlösare snart, men det får bli ett projekt längre fram.

Nu ska jag dricka lite finrexin och intala mig själv; "Jag får inte förkylningar!"

Ha det!

/T

Skola

Usch. Trodde jag skulle ladda om i batterierna efter veckan hemma och komma tillbaka till sundsvall med nytt sug till att få ta tag i skolan. Men icke. Är grymt trött på det här nu! Visst, det som vi gör just nu är rätt intressant. Men samtidigt så är jag så lat och orkar inte.

Var får alla andra orken och inspirationen ifrån?!

Kan tro att jag är rätt trött på det hela är att jag inte kan släppa skolan helt till 100 även när jag är ledig. För även om jag inte sitter och jobbar som jag tänkt så finns nog det något som sitter och gnäller i bakhuvuvdet om att jag måste göra skolarbete. Skulle vara så skönt att få slippa tänka på någon skoluppgift när man är "ledig".

Men så är det väl att plugga på universitet. Eller?

Fick ut hemtentan från förra kursen också, kanske inte som jag hade hoppats på. Men, det är bara att ladda om och gå vidare med den här kursen istället.

78 dagar eller 53 skoldagar kvar innan sommarlov! Ska bli mer än trevligt!

Sådanahära kvällar längtar jag efter!



Kvällar med en svag idé om vad som ska göras som till sist blir en grym kväll ute i hota-heiti! Eller minigolf som slutar på Indigos uteservering. Ååååååh. Ge mig nu!

Ha det!

/T

Vägen tillbaka

Sitter nu på Eckerö och är på väg tillbaka mog Sundsvall. Min extra dag hemma är över och jag måste börja bege mig tillbaka och ta tag i skolan igen. Fast, jag msåte erkänna att det är riktigt trist att lämna Edo hemma. Sitter och funderar och jag har bara kört upp ensam en gång tidigare. Fy vad tråkigt!

Har funderat på det här med varför jag alltid lyckas hitta någon som blir till ett långdistansförhållande med. Jag hatar egentligen det, men varför blir det så ändå?! Började ju lite smått med Uppsala, men nu. Norge Sundsvall?! Fast, just nu är det ju bara Sundsvall-Mariehamn. Men, det är mer än väl!

Varför gör jag såhär?! Men, det var ju inget jag visste om när jag träffade Edo. Att det skulle bli ett långdistansförhållande. Men, för tillfället så har det ju varit ett "vanligt" förhållande, vilket jag har njutit av!

ÄH! Om jag skulle ta och fokusera på mitt skolarbete istället för att sitta här. Kanske lika trevligt om internet skulle sluta fungera, för då måste jag jobba på. Hehe

Ha det!

/T


Trist

Valde att stanna några dagar till hemma (eller, mamma övertalade mig). Rätt skönt ändå. Frågade snällt om Jenny kunde lämna in min uppgift, så att jag inte skulle behöva köra upp för det igår.

Det var rätt skönt att inte köra upp igår också när jag fick ett rätt tråkigt besked av mamma. Men, just nu ser det ändå lite positivt ut. Men, samtidigt vet jag inte var jag ska stå i saken. Speciellt när jag inte har varit med om det tidigare, har inte det i släkten så vi alla har skonats från det. Men just kan jag inte göra så mycket åt det heller.

Idag har jag varit och simmat. Rätt skönt men tungt. Försökte lära Edo flyta som en sjöstjärna, gick sådär.. Tur att jag inte ska bli lärare!

Haha.

Imorrn ska jag bege mig upp mot Sundsvall. Först ska jag skriva lite på grupparbetet och sen verkar det bli att färga håret på mamma.

Inte helt illa ändå.

Ha det!

/T


En till

Kom ju på en till reklam som är så grymt bra!

Absolutes nya reklam. Eller nya och nya, deras nuvarande reklam heter det väl.



Mycket bra! För övrigt så gillar jag starkt att kika på National Geografic, för de har ju så fina filmer och så snygga färger ochallt. Mycket angenämnt för ögat att kika på!

Så, det var allt från reklamhörnan för idag.

Ha det!

/T

Både ja och nej

Usch. Idag ska jag åka tillbaka till sundsvall. Är sådär pigg på det. På ett sätt ska det bli skönt att få komma tillbaka till sundsvall. Att få lämna in en uppgift och samtidigt få lite koll på lägenheten igen.

Men sen å andra sidan så lämnar jag ju Åland och allt därtill här. Jag kommer att köra ensam upp och vara ensam i lägenheten. Det var längesen sist, så det kommer att bli trist. Trist att lämna Edo också. Men vem vet när han dyker upp igen? Nu tar det till slutet av april innan jag är här igen. Lagom till Emmas födelsedag kommer jag igen.

Gårdagen bestod av melodifestivalen hos Mie. Sen begav vi oss vidare mot Indigo och sen Arken på det. Skönt att få komma ut på krogen. Låter konstigt att säga sådär, men har blivit mycket i sundsvall att förfesta men sen inte kommit ut på krogen. Så nu var det skönt att äntligen få komma ut och dansa av sig.

Idag ska jag jobba på med det sista av litteraturuppgiften. Ska försöka lämna in den ikväll när jag kommer upp.

Är allt anant än peppad på att köra nu. Men, men. Gå i skola måste man!

Ha det!

/T

Nytt!

Har nu lagt till en ny kategori här. Som kanske märkt så är jag en reklamnörd. Så i den här kategorin tänkte jag placera de reklamer jag gillar och inte gillar just nu.

En bra sida där jag kan sitta i timmar är för övrigt www.reklamkraft.tv

Så. De reklamer jag gillar just nu;

-Kicks reklamen. Sådär lagom överdriven med ändå inte för överdriven. Utan gjord med glimten i ögat.

-Reklamen för Apotek härtat (tror det var så Apoteket hette, förstår inte på vad alla heter nu för tiden. Vad hände med "bara" Apoteket?). Mycket bra och genomtänk. För den är ju sann!

Andra reklamer som är bra och som jag minns sådär några år i efterhand är ju Rädda barnens. De som började djupt ner i ett kulhål i en skolsal eller en närbild på ett öga där det andra ögat var misshandlat. Riktigt snygga!

Sådär. Nu har jag fått nörda av mig lite. Ska fundera på hur jag sak göra med min höft som jävlas, igen.

Ha det!

/T


ÅH!

Edo köpte igår senaste Allt om Mat åt mig. Det var riktigt snällt! Speciellt när det är som en porrtidning för mig. Satt och dreglade över recepten och bilderna medan han läste Fantomen. Funderar på några av recepten, om man ska laga lite mat?

Ikväll kommer svärisarna över på middag. Ska bli intressant. Ska bjuda på min paradrätt.

Fick ett trevligt mess idag, visste inte att det var min namnsdag, så det var en glad överraskning. Tackar, tackar!

För övrigt så gillar jag verkligen Kicks nya reklam. Riktigt kul och "over the top" men det fungerar!

För övrigt 2 så här är adressen dit jag också skriver; www.xit.nu

Ha det!

/T


Var är motivationen?!

Vart har min studiemotivation tagit vägen?! Känner hur jag borde göra litteraturuppgiften. Det är ju bara 3 sidor som ska klämmas ut och 6 frågor som ska besvaras. Kan inte vara så svårt. Eller?

Nu har mamma bokat biljetterna också. Ska bli kul att få göra något med henne! Speciellt när jag inte är hemma så ofta och när jag väl är det så bor jag i stan och träffar inte henne så mycket. Kan bli rätt kul att få göra något med henne.

Om jag skulle ta och glo igenom böckerna och kanske få något gjort på litteraturuppgiften?

Ha det!

/T

Ny dag, nya tag

Var iväg och vikarierade i Saltvik igår. Rätt kul att göra något annat. Kanske inte det roligaste att köra dit och därifrån när det är snorhalt på vissa ställen. Men, det gick bra. Fick däremot veta att någon hade kört av vägen en halvtimme efter att jag kört förbi ett ställe där det släppte för mig lite lätt.

Denna dagen vet jag inte vad jag ska göra. Borde ägna mig åt skolarbete, men det känns rätt långt borta just nu. Känns fel att säga så, men just känns det så.

Om jag skulle ta och göra något. Kanske börja fundera på litteraturuppgiften?

Ha det!

/T

Mätt

Pust, stön. Ligger på schäslongen och slötittar på tv. Försöker få maten att sjunka och hoppas på att min onda mage ska gå över. Åt lite väl mycket idag.. Men, det var ju så gott. Då måste man ju äta lite extra.

Jag och Edo handlade årets första riva med Memma idag. Kunde inte hålla mig efter middagen, utan slevade upp en liten portion (i mina ögon mätt), tror det var därför som jag fick ont i magen. Det blev lite för mycket memma. Men oj vad gott det var!



En bild från förra året när jag åt memma. Tyvärr blev det inte att äta så mycket förra året när jag var bortrest, så jag ska ta igen det iår istället..

Idag har jag varit en sväng hos Emma med Mie och Malin. Diskuterades en resa till Nice, men jag väljer att hoppa över det. Men det låter riktigt kul! Får ha mitt eget Nice i lägenheten istället.

Haha.

Nu ska jag oja mig över min mage och kika vidare på tv.

Ha det!

/T

Skor!

Var via stockholm igår på vägen hem från Sundsvall. Tyvärr så hittade jag nästan inget som jag riktigt sökte efter, förutom ett par skor då. Så jag blev rätt besviken.. Förutom på skorna då. De är lite mer än vad jag letade efter. Däremot så hittade vi Emma på centralen, vilket var en mycket trevlig överraskning, fick med henne i bilen hem också. Trevligt att få umgås lite med henne. Händer inte så ofta. Ska försöka hinna umgås med henne, Mie och Malin en hel del.



Tyvärr är de lite högre än jag kanske är van med, men med våld och övning så ska det nog bli fina fisken. Ska försöka gå in dem lite också.

Var en sväng till Indigo igår också. Rätt kul, men som vanligt. Men, ibland saknar jag det. Det är inte helt fel heller att kunna gå hem från krogen och det är bara en liten bit. Men, samtidigt gillar jag charmen med Sundsvall och att bo lite utanför.

Hmm. Tricky, tricky.

Nu ska jag sova, eller försöka hitta en bra film på tv.

Ha det!

/T

Grymt väder!

Idag när jag gick till skolan kände jag äntligen den där känslan av att jag hade för mycket kläder på mig. Jag hade varmt! Jag frös inte, utan långt därifrån. Jag svettades nästan när jag kom fram. Kan ha berott på den varma solen som lyste på och värmde upp mig. Var lite kallare i skuggan. Tyvärr så är bastun tillbaka i lägenheten nu då när solen är framme. Hatkärlek på hög nivå!

Började drömma när jag gick till skolan. Att få ta fram cykeln (bara jag skulle fixa pyspunkan dvs) och glida till skolan i tygskor och läderjackan. Men, före det ska väl den obligatoriska vårförkylningen komma.. Och kanske snön ska smälta också?

Men, hursom. Dagens prognos för sundsvall; strålande sol och några minusgrader. Skönt och härligt!

Jag klagar inte idag.

Ha det!

/T

Nördigt?

Fick veta av mamma först att det hade fastnat lite båtar.. Känns inte så säkert att åka hem på lördag, men passade på att boka in oss på eckerö samma kväll. Har suttit en del av kvällen och kollat på www.marietraffic.com och kollat hur det har gått för Isabella och Amorella. Känns lite nördigt, men samtigt intressant när man själv inte kan vara i närheten.

Var iväg en sväng till Malin ikväll och fick smaka på Pite Palt. CG hade med och bjöd. Var förvånad, smakade bättre än det såg ut. Skulle nog smaka på det igen. Om chansen finns. Passade på att bjuda på Ålands Pannkaka med sviskonkräm. Pannkakan gick ner, men det var lite sådär med sviskonkrämen. Men, vissa saker gillar man inte första gången man smakar det heller. Som jag och sushi, tog nog 3-4 gånger innan jag började gilla det någolunda.

Skulle sitta fint med en liten bit pannkaka nu, men allt tog slut. Så jag vet inte riktigt. Får nog bli att äta lite kräm istället.

Ha det!

/T

Halvt motiverad

Är sådär motiverad med skolan just nu. Dagens föreläsning var kanske inte den bästa jag varit med om, men samtidigt jag har varit med om sämre.. Men idag kändes det som om jag hade haft kurslitteraturen så hade jag nog lika väl stannat hemma och läst.

Är rätt kul däremot att sitta med grupparbetet. För det är roligt att få bygga upp en ny organisation. Idag jobbade vi med att nyanställa folk och hur det skulle påverka de andra fast anställda.

För övrigt så börjar jag bli orolig för mina stackars små tår. Igår när jag kikade på dem hade de ungefär samma färg/nyans som den lila ögonskuggan jag hade i lördags. Blev lite bättre senare, men fortfarande långt ifrån bra.

Nu måste jag nog gå och titta till Edo som snart får psykbryt på Wii't. Det vill inte spela som han vill och han dör bara. Så det är nog dags att se om jag kan hjälpa till.

Ha det!

/T


RSS 2.0