Jobbigt!

Jag har gjort en jobbigt upptäckt; jag har inte tagit med mig mina pississar hem från sundsvall. Jag ska nog skylla på min karl som säkert distraherade mig när jag packade för en månad sen. Haha.

När det kommer till detta med pisstofflor så är jag riktigt kräsen. Det är just därför som jag har haft samma tofflor i säkert 4 år nu. För jag hatar att gå in dem, utan jag vill helst ha några som är färdigt ingådda och sådär lagom formade för mina fötter. Men det finns väl inte så mycket att göra än att inhandla ett par nya och sen gå in dem som bara den!

Om inte det är någon som är på väg ner till sthlm från sundsvall på fredag och kan tänka sig att komma med mina gamla godingar?

Just nu sitter jag och förbannar mig själv över att jag tog med mig dem i flytten. Vem fan behöver ett par pississar i NORRLAND?!

Suck!

/T

Ett år!

Jag har klarat ett år på universitet. ETT ÅR! Jag känner mig stolt över mig själv just nu. Att jag kom igenom första året, inklusive de jobbiga komvet-kurserna i våras. Det är inte illa pinkat.

Blev lite förvånad när jag loggade in på skolmailen (fråga mig inte varför) och förstod inte varför de hade bytt namn på oss till GDK10, men det var bara jag som inte fick in i huvudet att jag kommer att vara tvåa i höst, inte nolla, inte etta, utan fortfarande GDK09.

Just nu längtar jag inte alls tillbaka till Sundsvall, men det kan bero på att under sommaren är Åland som bäst. Ett sommarparadis. Men nog är jag nyfiken på vad hösten har att erbjuda av skolan. Samtidigt så hoppas jag att sommaren har gjort saker och ting gott. Att man kommer tillbaka med ny inspiration och att vi kan lägga saker och ting bakom oss. För just nu skulle nog inte MIUN vara samma utan alla godingar.

Nu ska jag dricka upp mitt allt för starka kaffe (blev bortpratad och gjorde fel) och sen bege mig mot jobbet.



Ha det!

/T

Midsommar

Har haft en grym helg! Trots jobb på fredagen och en del stress så blev det bättre än väntat! God mat, gott sällskap, bastu m.m. Allt som en bra midsommar ska innehålla.



Låter den här bilden tala för sig självt..

Lördagen blev skön med sol och gott sällskap. Även ett besök på stashotellet hanns med. Men efter mycket dans och mycket trängsel tog hungern över och jag traskade hem inden ljumma sommarnatten.

Tackar ödmjukast för den här helgen alla inblandade! (ingen nämnd, ingen klämd)

/T

Dålig dag

Idag har jag haft en dålig dag på jobb. Har varit på konstigt dåligt humör, eller sådär så att det går i vågor.. Ingen höjdare med andra ord. Men efter ett besök av Poffi på jobb, så blev jag på lite bättre humör.

Just nu är jag sådär pepp på att jobba de resterande dagarna av den här veckan. Skulle inte sitta helt fel med att vara ledig tills på måndag. Men, drömma går bra. Och jag trivs rätt bra ändå med mitt jobb, så jag ska inte klaga. Dessutom lär jag vara på bättre humör efter att jag fått sova inatt.

På fredag är det dags för midsommar, ska jobba på dagen. Så kvällen lär gå i ett rätt lugnt tecken då jag jobbat. Men jag klagar inte över det heller. Imorrn efter jobbet ska jag åka till mamma och se om jag får ihop något till krans eller liknande att ha på mig. Beror lite på vad för blommor som finns i min mors trädgård.



En glad Tojja för ett år sen. Har lite längre och mörkare hår nu. Men lite kul att få se..

Ha det!

/T

Trevlig helg

Har haft en riktigt trevlig helg. Men tröttheten gör sig påmind. Men imorrn är jag ledig, så då får jag sova ut.

Fredagen spenderades framför tvn för att titta på kungakonserten inför bröllopet. Satt nog och grät som alla andra i slutet av föreställningen. Vilket iofs var väldigt konstigt med tanke på att jag inte ens är svensk.

Lördagen spenderades först på jobb. Rätt skön dag att jobba. Hände både mycket och lite. Så man hann med att både vika och samtidigt få in några ruscher. Efter jobbet var det att slira in hemma fort som attan för att hinna med att kika på lite mera av själva bröllopet.

Spelade in det mesta på re-tv, så det är bara för mig att se om det jg missade (vilket jag började med igår). Sen blev det förfest hos Poffi, innan det blev dags för Arken. För min del blev det nyktert, men det var skönt det med. Dansade på trots avsaknaden av alkohol. Visst, jag drack en Sol, men den njöt jag av och drack för att den var så god.

Igår var det dags för jobb igen. Var rätt trött, men ändå inte så trött som jag ibland blir efter en utekväll. Märks rätt bra att det är Alandia Cup, för stan myllrar av finska turister/fottisfamiljer. Men inte mig emot, då händer det saker och ting.

En sak jag funderade på när jag kikade på middagen från bröllopet var; Vem pratade Tarja Halonen med? Hennes svenska är ju inte den bästa och engelskan är väl lite i samma stuk. Kanske därför som hon blev placerad längst ut på honörsbordet? För hon såg rätt uttråkad ut.. Men vad vet jag vad som hände när kamerorna slocknade?

Men kort sagt har jag haft en trevlig helg. Även en trevlig kväll på arken trots att jag inte drack mer än att jag njöt av en Sol.

Nu ska jag dricka kaffe och äta frukost mera ordentligt.

Ha det!

/T

The Wannadies

Igår hörde jag en låt som jag inte tänkt på eller hört på ett bra tag. Men den är ju så bra och så blir man sådär grymt glad av att höra den; The Wannadies - You and me song



En bra och trallvänlig låt. Fast när jag hör någon prata om The Wannadies så blir jag direkt att tänka på Farbror Barbro och Glenn Killing live från Berns.

Nu ska jag gräva vidare i chipspåsen och njuta av kvällen.

Ha det!

/T

Ledig!

Idag har jag varit ledig. Vilket har varit riktigt skönt! Först lunch i stan med Matte, sen ut till mamma för att passa på att sola lite när det väl är sol och jag är ledig. Stannade där hela dagen/kvällen och klippte hela gräsmattan.

Känner att jag äntligen börjar bli av med min förkylning. Har märkt att rösten börjar återvända, ska bli skönt att kunna prata igen utan att ursäkta sig först för att man låter som en kråka. Eller att få slippa de där envisa hostattackerna. Ska även bli skönt att äntligen kunna träna lite igen. Nog för att jag har varit på promenad med både Emma och Poffi, men nu kan jag ta i lite.

Imorrn är det dags för jobb igen. Börjar komma in i rutinerna och för att vara en ny branch för mig, så känns det rätt bra. Trodde jag nog inte för några veckor sen.

Nu ska jag kika på SATC som visas på 3an. Måste passa på när jag är ensam.

Ha det!

/T


Den här är ju klockren!

Arlas pågående reklam är riktigt bra! Har gillat den sen den började sändas. Den är ju så klockren! Jag som tittare blir iaf glad och lite sådär finurlig..



Nu kör vi på stor bild, för den är grym den här reklamen!

Fortfarande mycket till krax ur min hals, men det ska nog ge med sig nu. Hoppas jag iaf! Hoppas på att jag slipper få några hostattacker imorrn iaf!

För övrigt så tycker jag att ni ska komma in i butiken och titta på våra nya smycken! Mycket snygga. Ska nog inhandla några medan det finns några kvar! Imorrn ska jag med mamma på visning av en lägenhet. Tyvärr så ska jag kolla och inte Edo (som kan lite mera). Men, det ska nog gå det med.

Ha det!

/T

Röst..

Nu börjar jag bli rätt trött på att min röst är borta. Kommer inte gå bra att jobba idag. Men jag kan stå på golvet och vika och hänga om kläder istället. Så kan jag vila rösten en hel del..

Var på fotboll igår. Lyckades hålla mig rätt tyst i en sisådär 60-65min in i matchen. Men sen var det kört för min del.. Skrek och härjade. Så nu får jag väl stå mitt kast. Men jag blev ju så uppeldad och irriterad. Inte för att jag egentligen borde härja så mycket som aldrig spelat fotboll mer än i skolan på gymnastiken och under skolfotbollscupen. Men det hör ju till.

Igår jag var ut på en promenad med Emma. Känns så skönt att få vara hemma och ha henne såpass nära som jag har. Att kunna gå en runda i skogen och snacka lite skit under tiden. Att vädra lite funderaingar och få en helt annan syn på saken. Överlag är jag glad över att få ha Poffi, Mie och Malin också riktigt nära. Att inte vara 400km bort.

Men nu ska jag ta mig en smörgås för att orka jobba idag.

Ha det!

/T

Sjuk

Ja, eller. Jag är rätt krasslig, vilket borde vara ett mera rätt ord. Hostar och har mig. Sen har rösten nära på försvunnit (precis som förra året vid den här tiden). Men, det går nog över och blir till det bättre.

Sitter och slötittar på Sunes Sommar och funderar på hur mycket jag måste klä på mig inför kvällens fotbollsmatch. Lär nog bli en hel del med tanke på hur mycket det blåser..

Gårdagen var trevlig på Kumlinge. Synd bara att vädret var såpass dåligt som det var. Men, men. Det kommer flera chanser. Borde nog hinna med minst ett till besök under sommaren. Kan alltid åka över dagen om inte annat.

Imorrn är det dags för jobb igen. Hoppas på att jag har fått lite mera till röst, annars kan det bli lite jobbigt. Men det får jag se imorrn. Men jag har mina förhoppningar. Hoppas att sälen i halsen går och gömmer sig för ett bra tag.

Ha det!

/T

Ny dag, igen

Förstår inte. Somnade före tolv igår och sov nästan till elva imorse, och jag är fortfarande trött!! Kan vara min lilla förkylning som spökar.

Hoppas att jag kan sova bort den, för om jag är sjuk på fredag får jag inte åka till Kumlinge med mamma och hälsa på farmor.. Och jag vill ju så gärna!! För det här är den enda helg som jag kan åka (tror jag, har inte sett schemat för juli än). Dessutom har det varit för länge sen jag var dit sist!

         

Några bilder från förra året. Tror inte farmors blommor har kommit lika långt iår, men det finns nog mycket annat fint att fota.

Nu ska jag dricka upp kaffet och börja bege mig ner mot jobbet.

Ha det!

/T

Självstyrelsedagen

Jepp. Idag är det självstyrelsedagen. Den dag man egentligen ska hissa flaggan och sjunga ålänningens sång. Men så blir det inte för min del idag (inte för att jag direkt firat det sen jag var liten och iklädd folkdräkt följde med mamma när hon var fanbärare, finns bildbevis!)

Har varit vaken sen lite efter 6. Har skjutsat Edo till pyjamasflyget. Har varit många olika turer fram och tilllbaka om när han skulle åka på jobb. Lite jobbigt att inte veta hur man ska ställa in sig och när man blir ensam. Men nu åkte han, så nu är det dags för särbo-liv i en månad. Inget jag gillar, så jag lär smyga mig hem till mamma.

För övrigt så har jag börjat jobba för sommaren och det känns riktigt bra! Finns alltid något att göra, så det är svårt att få tråkigt. Det enda är att jag inte är van med att stå så länge, så mina ben är rätt trötta och ömma. Men, de får vila upp sig under helgen när jag är ledig istället.

Jepp. Det var det som har hänt sen sist.

Ha det!

/T

Trevligt!

Gårdagen var jättetrevlig! Känns fortfarande konstigt att veta att jag inte stannar ett visst antal dagar, utan att jag har såpass många dagar hemma att jag inte behöver fundera på vad jag vill göra vilken dag.

Var och premiärsolade på LillaHolmen också med Mie och Poffi. Lyckades såklart att bränna mig mer än jag trodde vad möjligt.. Blev rätt kräftröd. Så det var svårt att missa mig igår kväll..

Igår hos Mie kollade vi på en gammal godin från YT. Hade inte sett den på säkert två år, så det var trevligt att få se den igen..



För övrigt var det en jättetrevlig kväll ute. Mycket folk och mycket dans. Sådär som det ska vara. Ett perfekt sätt att börja sommaren på.

Nu väntar mammas gräsmatta på mig.

Ha det!

/T

Hem ljuva hem

Äntligen hemma! Känns så underbart skönt att få vara hemma igen! Svårt att beskriva hur det känns. Men, tja, det känns grymt!

Efter en lång biltur, en massa städande och ett konstaterande om att klämma ihop oss två pers på 35m2 jmf med mina 44m2 kommer att bli tufft (Men, skam den som ger sig!), så är jag äntligen tillbaka på grynnan.

Imorrn ska jag åka hem till mamma och lämma tillbaka hennes tomatplantor som jag fick låna och ha på tillväxt. Hon ska nog även få ta hand om mina krukväxter. Tror de lär fara lite illa om jag lämnar dem i stan..

Känns skönt att veta att jag nu har klarat av ett år av tre av min utbildning. Ett helt år på universitet. Inte illa pinkat.

Nej, nu ska jag försöka sova lite.

Ha det!

/T

Det närmar sig

Nu är det mesta packat, lägenheten är städad. Känns riktigt skönt att veta att imorrn får jag åka hem igen, vilket är något som jag har längtat efter ett bra tag! Kommer nog att kännas lite konstigt att veta att man nu får stanna i nästan 3/TRI månader.

Längtar tills jag får sätta mig i bilen imorrn och styra kosan söderut för att sen till sist få vara hemma på åland. Har hört skvallervägen att Select numera har öppet dygnet runt, så det ska nog besökas imorrn kväll. För just nu längtar jag efter en FRÄÄÄNSCH med lite vitlök och lite ketchup.

Men innan dess väntar en redovisning och inlämning av caset. Sen så.

Ha det!

/T

RSS 2.0