Dagsrapport

..Ja eller vad man nu ska kalla det.

Igår var det Allsång för hela slanten med KG + Diana och Sandra. Rätt trevligt. Trodde inte att jag skulle sjunga med så mycket som jag i slutändan väl gjorde. Men jag skyller på Kikki D. Haha. Har en del bilder från själva allsången, en del på Magnus. Vet inte varför, men det bara blev så. Några på Kikkis absolut snyggaste outfit finns även med. Men jag ska ladda upp dem en annan gång. Alla vet nog hur både Magnus och Kikki ser ut sen tidigare så. Efter sången blev det fika på Robert's och sen hemåt.

Idag har jag inte gjort allt för mycket. Letat efter en ny telefon, men tyvärr så verkar den jag vill ha komma först lagom till semptember/oktober. Skit! Jag som hade hoppats på lite mer. Men, men. Får bli födelsedagspresent åt mig själv bara.
Såhär ser den ut;

Den som väntar på något gott.. Synd bara att jag har så dåligt tålamod när det kommer till att vänta.

Har även jagat en ny vattenspridare till mamsen (efter att hon har vattnat slut på vår), men ingen större lycka där heller. Det enda jag kom hem med, var en lite tommare plånbok efter en fika på Eat med Matte. Var lunchsällskap åt honom.

Vad kvällen och helgen har att erbjuda, det vet jag inte än. Men jag lär få veta tids nog. Fick erbjudande om att jobba istället för en kompis på matchen på söndag, men jag vet inte. Ska kanske bort. Så jag får se hur jag gör med den saken. Vet inte ens om jag är så sugen på att gå på IFK's matcher längre. De presterar inte så som jag hade hoppats på. Men, men. Efter regn kommer solsken (hoppas jag!)

Nu ska jag kika ett nytt avsnitt Project Runway och sen hoppa igenom duschen.

Ha det!

/T

Allsång

Ikväll är det dags för Allsång! Hela KG ska med är det tänkt. Hoppas på att det blir bra!

Hittade en bild på svt's hemsida, måste leka lite. Inte för att det blev snyggt, men budskapet går nog fram..



Men nu ut igen i solen.

/T

Klassträff

På lördag är det tänkt att vi ska ha klassträff från högstadiet. Jag är minst sagt omotiverad. speciellt när det bara har gått 4 år sedan sist vi sågs hela bunten. Om det skulle ha gått 10 år, fine. Då kanske det skulle vara lite mer intressant att träffas och höra vem som gjort vad och vem som har barn osv, osv. Men inte efter 4 år. Hmm.

Tanken var väl den (om jag minns rätt när vi skaffade ringarna) att jag skulle hålla i det. Men som tur var glömde jag bort det (FÖRTRÄNGDE) så någon annan tog tag i saken.

Jag önskar att jag kunde tänka tillbaka på min högstadietid och vilja tillbaka, men nej. Inte just nu. Kanske då just när vi hade gått ut KHS, men inte nu nej. Usch! Vissa dagar hade vi en bra sammanhållning och vissa dagar var den helt åt skogen.

Nej, jag har tackat nej till middagen. dels för att jag tycker det är för fort på, de jag vill träffa fårn gamla klassen träffar jag ändå och håller kontaken med. Och sen till sist; jag är inte villig att betala för en middag på Arken. Nej, då finns det bättre ställen att slänga min pengar på.

Visst, jag kunde ha ordnat det själv, men jag tycker att om vi vill göra om det om 6 år (6+4=10 år), då kan jag ta på mig festfixeriet och knåpa ihop något.

Så nej, på  lördag kommer ni inte att se mig på Arken för att äta en halvgod middag och försöka berätta om något som jag åstadkommit de senaste 4 åren. Nej.

Nu ska jag gå ut i solen och låta håret självtorka efter duschen. Hoppas på lite färg!

Ha det!

/T

Problem, igen

Idag tänkte jag leta mig mot en strand för att inte göra om gårdagens smälting. Men, det verkar bli lite svårt. För igår kväll när jag stratade bilen började min batteri-lampa att lysa, igen. Förra gången det hände fick jag byta generator. Och jag han ingen lust att ha min bil på verkstad igen. Inte i semestertider! Visst, jag får säkert låna mammas bil någon gång, men ändå. Jag gillar inte att Nisse är trasig..

Får se om det blir någon strand idag eller inte. Ska höra om jag får någon med mig. Kanske Mie? Hon brukar vara lättövertalad när det gäller strandbesök.. Haha. Så vi får se hur det går och blir med besöket. Kanske bara en stadstur?

Nu ska jag äta lite frukost, sen höra runt lite vem som kommer med.


Ha det!

/T

Måndag

Idag var det tänkt att jag skulle åka Go-cart med Jenny, vilket kanske inte var den bästa idén med tanke på min fot.. Så tyvärr fick jag tacka nej. Synd. Jag som tycker det är så roligt att köra go-cart! Blev en dag hemma i solen istället. tyvärr stod jag inte ut så länge. Smalt nästan bort på altanen.. Lade mig inne och sov en stund.

För tillfället sitter jag och tittar på "Shear Genuis", någon ny tv-serie med frisörer, i stil med Project Runway. Reagerade på en av domarna (kille) hur plastikopererad han var. Jag undrar hur mycket botox han har injecerat och hur mycket hn har lyft. För det enda ansiktsuttryck han gav under hela tiden då det var dömning, var ett stort smile. Och det såg inte äkta ut i något hörn! När han pratade så stramade det i hela ansiktet. Ajaj. Men iof, han ville väl passa in med avsnittets kunder; The Real Housewives of O.C. Som så gott som alla såg ut att han gjort minst tre lyft var. Nåja.

Nog pratat om tv. Ska gå och flytta bevattnignen, sen ska det bära av till Nabben och simma. Håller på att smälta här inne!

Ha det!

/T


Helgen som varit

I fredags tog jag det mest lugnt. Åt middag på Arkens terass med Kah och några till. Rätt trevligt. fick mig en överdos av dansband redan då, tyvärr så blev det inte bättre av att det var dansband på Rockoff. Så jag kan säga att jag inte behöver lyssna på dansband mer igen för iår. Lär spy om det händer. Haha. Åkte hem redan vid 12-tiden. Skönt att vara hemma så tidigt och slippa vara lika trött dagen därpå. Såg på Morgan Pålsson-filmen också.

Igår var jag till Lilla Holmen med Mie. Träffade resterande delar ur KG och hann snacka lite skit. Senare på kvällen var jag in till stan på förfest + skitsnack innan Rockoff. Hardcore Superstar var sämre än jag hade hoppats på. Men, men. Kan bero på att jag bara känner igen deras gamla låtar, inte de nya. Sen bar det av en sväng till Indigo. Stannade inte så länge där heller, pga det var packat med folk, inne och ute. Så det blev en promenad hem till mig. Skönt! Var rätt så varmt ute också.

Idag har jag mest tagit det lugnt. Ute och solat en liten stund, vattnat mammas blommor. Fortfarande inte klar. Tar nog kvällen ut innan jag har kommit runt huset. Pust! Blir nog att kika lite film senare ilväll, Kill Bill 1 & 2 tror jag.

Nu ska jag laga lite middag och sen fixa lite hallonpaj. Nami!

Ha det!

/T


Domen

Jag är sjukskriven till och med tisdag. Usch! Men, det är på ett sätt skönt att vara hemma lite. Men jobbigt att inte kunna jobba, och att inte kunna gå ordentligt. Suck! Känns lite elakt att lämna mina arbetskompisar i sticket, med tanke på att det fanns ust och just tillräckligt med servitörer inför långkryssen. Jaja.

Får se vad som händer nu under helgen. Får se om jag orkar halta mig in till RockOff för att kika lite fler band. Har ju kvar mitt pass så. Som tur var var det andra foten som jag stukade, så jag fick behålla bandet..

Nåja, nog med uppdaterat. Nu ska jag ut och vattna blommor, sen fixa något till middag.

Ha det!

/T

Snabbvisit och kärleksbarn

Är hem en snabb sväng. Ska till äkare idag och kolla upp min fot. Har stigit snett och trillat på den. Så jag har ont och gillar inte att stöda på den. Får se vad Farbror Doktorn säger. Inte så kul att bli sjukskriven inför sista långkryssen, men måste man, så måste man..

Annars har det inte hänt så mycket nytt. Jag är fortfarande fundersam över svenskars beteende när det kommer till smörgåsbordet. För så som jag ser det är väl smörgåsbordet ungefär som deras (svenskarnas) lilla kärleksbarn. De talar så varmt om det för andra, de höjer det till skyarna och lovprisar det. Men sen när det väl kommer till ätandet. Då är det grov misshandel på gång! Inget kärleksbarn här inte. Fy fan vilket svineri! Vem gör så mot sitt eget barn?! Nu snackar vi inte om en lätt knuff, utan nu snackar vi grejer här! Två raka, en höger och en vänster.

De stolta föräldrarna blir som kor som släpps ut på grönbete; vilda och galna. Nej, usch!

Nåja. Om jag kommer tillbaka till jobb igen för den här veckan så är det inte så mycket buffé som gäller, utan långkryss några dagar och sen buffé igen.

Tydligen fint väder idag, hoppas att det är varmt! Inte för att jag är hemma för att lata mig, men lite sol borde jag få? Eller?

Ha det!

/T

Ursäkta

Har inte blivit så mycket till uppdatering de senaste dagarna, men jag har haft en hel del att göra.

I söndags var jag till uppsala med Matte. Tanken var att jag skulle få min klänning och få min tatuering ifylld. Tyvärr så hade klänningen legat för länge på posten, så den hade skickats tillbaka. Tatueraren var på semester. Så ingetdera av det jag skulle göra blev gjort. Däremot fick jag mitt efterlängtade fotbad. Så nu kan jag bada fossingarna när jag är på jobb och har ont.

Igår blev det Lillasyster på rockoff. Helt ok konsert, men kunde säkert ha varit bättre om jag skulle varit mera bekant med deras nya låtar.. Nåja. före det var det födiskalas för syster som fyllde år i söndags. Rätt så trevligt, tyvärr så blev det ingen tårta.. Men, det kommer fler chanser!

Idag har jag varit och klippt mig. Skönt! Färgade en del också. Så just nu är jag rätt så grå, men det ska bli askblondt efter någon tvätt. Så jag är nöjd. Ganska mycket kortare blev det också. Skönt nu när det är varmt! Skönt också att jobba med, det är inte så mycket i vägen då heller.

Imorrn bär det av igen på en veckas jobb. Är inte så peppad att åka, men pengar är trevligt i efterhand! Så jag måste nog bara masa mig iväg till båten.

Ska komma upp en bild på min frisyr, men inte just nu. Blir nog något senare.

Nu ska jag umgås med min syster, se om jag får min efterlängtade massage. Ha det!

/T

Fredag och helgplanering

Ja, det blev ingen uppsalaresa, inte idag iaf. Matte kunde inte komma ifrån jobbet, men kanske på söndag istället. Får se. Det som är lite synd är att tatueringsstudion har semesterstängt, så jag kan inte få foten ifylld. Synd. Men, det kommer fler chanser.

Idag har jag varit på stan med Mie och Mailn. Var tänkt att vi skulle gå ner till Lilla Holmen och sola. Men när vi väl kom dit ner (efter lite köande i Rockoff-kön, och hopp ur kön) så hade oslen gått i moln och det var kallt. Så det blev en glass på stan istället. Gjorde även ett nytt försök i kön för att få sitt band. Den här gången med lyckat resultat. Malin och Mie köpte också pass. Så nu är vi alla tre märkta. Haha . Får se om vi ska dit något ikväll, kanske.

Annars är kvällspanerna som sådana att vi ska först till Emma, sen får vi se. Säkert Indigo för lite dans. Morgondagen vet jag inte hur den ska bli. Blir nog att gå till Rockoff, och säkert ut en sväng. Beror på hur kvällen blir..

För övrigt så skäms jag lite över vad jag har "återupptäckt", Sash! Jag minns att jag lyssnade mycket på han i högstadiet, men sen tröttnade jag och slutade. Men härom veckan mindes jag en låt och lyssnade igen. Alla minnen från högstadiet bubblade upp. Både bra och dåliga.  Men det var helt ok iaf. Men inte är mitt lyssnande som det var då. Nej, nej. Nu lyssnar jag mest för att få mig ett gott skratt. Men jag kan stoltsera med att jag har sett honom live (eller live och live) på Rockoff för några år sedan. Den du!

Nu ska jag svänga ihop lite middag, sen fix och vidare till Emma.

Ha det!

/T

Ska bjuda på videon till låten Adelante (och jag skäms, men det rycker i danshöften, men bara lite..)



Torsdag

Håller ingen direkt koll på vad det är för dag längre. Nog för att jag borde veta när jag har varit hemma två dagar. Men, tydligen inte.

Idag har jag mest tagit det lugnt, var till Bambölevik och simmade och solade. Även om det kanske inte blev så mycket till solande, då det var rätt så mulet. Men, lite blev det nog. Skönt var det om inte annat, men jag var bara i en gång när det var så kallt. Imorrn är det tänkt att jag, Mie och Malin ska fara till Lilla Holmen och sola. Eller, så sa vi iaf igår när vi var och åt på Dino's. Men det låter som en bra idé och som om det skulle bli kul!

Imorrn åker jag sen senare på kvällen med Matte till Uppsala. Ska hämta ut min klänning och fylla i tatueringen. Tyvärr så har jag ingen utskrift, men Matte har skrivare, så det löser sig nog. Ska även hjälpa Matte att hitta nya jeans. Så det är planerna inför imorrn och lördag (sover i Uppsala), sen hem igen på lördag. Ska nog iväg på Rockoff, mamma fick ett pass för 50€ som hon inte skulle använda, så det ska jag få köpa av henne. Även om jag bara kan gå 4 kvällar..

Nu ska jag gå och sätta mig i solen på altanen och njuta av att vara ledig.

Ha det!

/T

Men, det går över

Hmm. Surt är det. men det går över. Det kommer alltid en dag imorrn med.

Tänke istället visa vad som följde med mig hem från Tallinn;



Är de inte söta? De ropade mitt namn och var så bekväma att de fick komma med hem. Köpte nog ett till par skor, men det var låga jobbskor.

Som vanligt kom jag också hem med en stor påse lösgodis fårn KaramellBoden. Nami!

Idag ska jag mest ligga hemma, packa ur väskan och städa upp lite i rummet.

Ha det!

/T

Suck!

hade så bråttom häromdagen när jag läste på studera,nu att jag inte såg att jag bara låg på reservplats. Så det lär inte bli något Linköping iaf. Synd.

Tillbaka

Nu ör jag tillbaka igen på jobb. Inte så värst roligt med jobb, men men. Det blir nog bättre! Hoppas jag! Pengar om inte annat. Och imorrn börjar långkryssen också, Trevligt, trevligt!

Trodde att jag skulle ha övning idag, men jag fick dra en lättnadens suck när jag tittade lite noggrannare på listan och såg att jag inte behövde öva. Skönt!

Gårdagen kunde inte gått sämre, är tydligen lite ringrostig efter en veckas ledighet. Jag tappade glas, muggar. Allt fanstyg i golvet och på heltäckningsmattan, så det såklart inte går att få upp! Skit!

Nåja, ska kila tillbaka till hytten. Ta det lugnt och sen tillbaka på jobb.

Ha det!

/T

Beach Boys

Ja, det är vad jag har lyssnat på idag. Det och en del till. Men jag kände mig tvungen att lyssna när jag hittade skivan då jag letade efter mitt försvunna halsband. På något sätt är Beach Boys sommar för mig. Vet inte direkt varför, men det bara är så. En annan upptäckt som jag gjorde under mitt letande var en skiva som jag fick av min gamla HK-lärare, Björn (även kallad Indigo-Björn), Trance Nation 2002. Den har jag också lyssnat på och fick flashbacks från min högstadietid.

Igår var jag på fika med Jenny på kvällen. Trevligt, trevligt! Speciellt när det var så längesen vi sist sågs och hann prata ordentligt. Efter lite fika åkte vi hem till mig för att på film; Bert - Den siste oskulden. Passade utmärkt eftersom vi båda är stora Bert-fans. haha! Hon fick i present ett år när hon var i Österrike (av mig, Mie, Malin och Matte) alla Bert-avsnitt på dvd. Måste låna dem någon dag.

Kom nyss hem, har varit på stan och gjort lite ärenden. Bla växlat pengar inför jobb imorrn. Måste ha lite till växelkassa om jag ska sälja något.

Nu ska jag knåpa ihop lite citrondricka, sen blir det en tur med rollerbladesen.

Ha det!

/T

Hemma igen

Kom nyss hem från stan. Har varit på fika med Mie. rätt nice. Satt på Eat's uteservering och drack te och glodde på folk. Tyvärr är jag lite i kortaste laget för att kunna glo över kanten. Men jag försökte iaf. Fick en hel del pratat med Mie också. Trevligt, trevligt! Sen blev det en liten runda på stan, hittade inget. Ja, jo. Hittade Banana Skids, så då måste jag ju köpa. Smaskigt!

Borde nog ta och köpa nya sneakers. Elle iaf slänga mina gamla. För de jag brukar ha när jag klipper gräs har gått från vita till gröna. Visst, jag kan alltid ha dem när jag går på IFK-match, men de är lite i trasigaste laget.. Så nja.

Ska ta och börja tvätta inför jobb igen. Imorrn ska jag packa och jaga strumpbyxor. Ska försöka masa mig till att ha kjol någon dag också. Nu när jag har fått från Husmor så. Så det så!

Nu ska det lagas mat; Chiliräkor med nudlar.

Ha det!

/T

Helgen som varit

Ja, iTech i fredags. Igår blev det Indigo. Först här hemma hos mig med lite musik och Monopolspel (jag vet, världens bästa förfest-spel, eller inte) sen mot Indigo. Helt ok med folk. Ganska blandat, men en hel del äldre. Såg bla killen som var programledare för Strömsö tidigare; Mathias Jungar (eller något sådant).

Idag har jag mest legat i sängen och sen tagit det lugnt. Var på IFK-match också. Men den var inge vidare. Speciellt inte när det till slut stod 4-1 till TamU, besviken och moloken åkte jag hem.

Ikväll blir det lugna puckar och sen i säng. Är grymt tött efter helgens bravader.

Ha det!

/T

Sol

Idag skiner solen igen. Synd att det blåser en del bara.. Men, hoppas att det lugnar ner sig till kvällen!

Igår blev det iTech, jag som inte hade tänkt det först. Men, när Mie ringer och frågar, och sen när även Malin och Emma ska med. Då åker man. Haha. Så dit ut var jag. Matte körde dit och hem. Stannade inte så länge heller, för han skulle upp och jobba idag. men tror inte att jag skulle ha orkat stanna längre heller. Var rätt så trött. Men helt klart värt ett besök, och när vi fick de sista biljetterna via Diana också. Då kan det bara kännas bra!

Snart ska jag ivåg och plocka upp Mie och sen vidare till Lilla Holmen. Ska sola lite och snacka skit. Vill veta vad som hände när jag hade åkt.. Sen senare är det tänkt att vi ska träffas hos mig och ta det lugnt innan ev utgång till Indigo. Räcker med det efter gårdagen tycker jag.. Haha.

Nu ska jag återgå till mitt städande av huset inför kvällen.

Ha det!

/T

Helg igen

Jahapp. Så var helgen här igen. Känns som om veckorna bara rusar iväg. Känns som om det var nyss jag kom hem, och inte är det många dagar till innan jag ska åka iväg på jobb igen.. Suck! Fast, kan vara bra på samma gång. Min godispåse från Karamellboden börjar sina, jag har sett bottnen på påsen. Illa, illa!

Brukar nästan aldrig vara vaken den här tiden (om jag inte är på jobb dvs), men nu steg jag upp imorse och skjutsade Matte på jobb, och har ännu inte somnat om. Så här ligger jag, i hemmets enda svala knut och vilar. De har lovat kanonväder idag, så det bär nog av till en strand idag med mamma för lite solning. Undrar hur vart det blir? För nu när jag kom hem så var det redan varmt i solen! Pust!

Nu har jag fastnat på en låt igen. Så de som kommer att åka bil med mig den närmaste veckan, jag varnar bara.. Här kommer den;



Lazee-Rock Away

Perfekt bailo-låt.

Fick veta att min syster kommer hem snart, den 21-23 är hon här. Tror att Tommy kommer med. Trevligt, trevligt. Då ska hon få något att knåda på.. Men ska bli kul att träffa henne också. Har inte sett henne sen studenten så.

Men nu ska jag sova en liten stund, sen mot stranden. Ha det!

/T

Hem, ljuva hem

Så, nu är jag hemma igen! Skönt! Skönt att kunna få sitta och surfa "snabbt" här hemma, istället för den hastighet som finns när vi ligger mitt ute på Ålands Hav. Försökt inte ens få upp aftonbladet.se om du inte har en del ledig tid att avsätta.. Haha. Nja, inte riktigt så, men nära på.

Den här jobbveckan gick mycket bättre än förra, eller den var roligare. Hade bra och trevliga gäster under långkryssen. Och mina andra gäster var inte dåliga de heller. Så jag är nöjd! Har lärt känna lite fler människor igen, även om jag har jobbat med dem tidigare, så har jag först nu lärt känna dem.

Tog lite bilder i Tallinn på en lyxkryssare som låg breve vår båt (som i jävförelse var en liten jolle). Gick fram och pratade lite med en av säkerhetskillarna och frågade lite om båten. Men tyvärr minns jag inte så mycket.. men den var maffigt stor!


Ska jämföra;


 Paradise (kolla på killen nere på bilden) VS: Vrålåket   (den här bilden är tagen på långt avstånd, gick inte att få med hela båten om jag gick närmare)

Fick nyss sällskap av nägon som är glad över att jag är hemma; Bus.

Vad som händer i helgen är nu rubbat. Får se om det blir utgång här hemma med chicksen. Eller Mie borde nog haka på iaf gissar jag. Eller?

Fick mail ang klassfesten igen. Vet fortfarande inte hur jag ska göra med den. Om jag vill gå eller inte. Ska höra med Pytte. Så som jag har förstått vitsen med klassfest så ska man träffas och berätta vad osm har hänt sedan sist. Men nu har det bara gått 4 år, så det har ju inte hänt något! Så vad finns att berätta? Hmm. Så jag får se..

Ska fika lite med mamsen, sen packa upp min väska och sen in mot stan. Har jag tur är mina studenfoton klara. Hoppas, hoppas! Vill veta resultaten!

Ha det!

/T


RSS 2.0