Huvudvärk!

Usch! Har en grym huvudvärk för tillfället. Har inte tagit något mot det (pillerform) ännu. Men jag har försökt med mycket annat; socker, nötter, mat. Men ingenting har hjälpt. Så det blir nog att ta den sista utvägen; Panodil Zapp 500mg (verkar inom 15-20 min)

Har träning senare idag, får se om jag tränar eller om jag bara ser på. Beror på om jag blir av med värken eller inte. Om inte blir det att titta på från sidan och försöka memorera stegen.

Idag hade vi föredrag på svenskan, jag, Emil, Magnus och Maria. Gick helt ok. Drog över tiden och jag stressade mig igenom min del. Så det märktes nog att jag inte var så påläst. Suck!

Ska och simma med Mie och Mallan imorrn (tror jag). Har inte hittat min bikini efter att vi var och badade bastu före jul hos Emma. Den måste vara där någonstans. Eller kanske längst in i garderoben. Det skulle nog bara vara bra om jag städade lite. Funderar på om vi ska simma direkt när jag har slutat eller om vi ska ta det senare på kvällen. Får se, får se.

Försöker gå in mina skor lite grann, men det går sisådär. Inte så bra som jag trodde med en uppsvullen häl (dumma sneakers!)

Nu ska jag knapra piller.

Ha det!

/T

Skooman?

Vaknade för ungefär 10 min sen. Funderar på om jag ska somna om snart igen.. Skulle vara skönt.

Var till sverige igår, täby. Skulle handla skor, smycken och handväska till karonkan. Allt det blev inhandlat. Men även lite annat fick hoppa ner i min påse och åka bil hem. Hittade två par skor på zara, som var på rea. Trodde inte att jag skulle hitta några ksor osm passade min plånbok där, men tydligen. Fick två par söta pumps för under 500kr (de hade kostat över 500 st innan..) Ska lägga in bild lite längre ner. Karonkaskorna hade jag spanat in redan på  biancos hemsida, så det var en enkel match. Så det blev; "De tar vi, sa polisen". De hade också ett par söta laxrosa/fisrosa pumps med spets som jag gillade. Men det fick bli vid en annan shoppingrunda. Och kanske om de var på rea..


     
                          (Zara-tossor och de silvriga från Bianco till karonkan)

Hittade ingen bild på de söta rosa skorna. Så det får vara.

Allt hittades på såpass kort tid att vi tänkte att vi skulle hinna med 3-båten. Men när vi skulle gå till bilen hade jag tappat min halsduk. Så det var att gå tillbaka samma väg som vi kom och leta halsduk. via Burger King, Apoteket osv. Till sist fann vi den bland några hyllor inne på Clas Ohlsson. Tyvärr så blev lite lite senare än tänkt. Men vi körde till Arninge (beställning från Mattes mamma på hundsaker..) Allt detta gjorde oss lite mera sena. Men skam den som ger sig! Vi skulle hinna med båten! Så iväg i rallyfart ner till färjan. Efter Norrtälje trodde vi att det var kört; vi hamnade efter en bilkaravan som körde 65 på 90-väg. Då var vi på väg att vända. Vi var på väg att vända en annan gång också. Jag försökte ringa ner till grisslehamn och be dem hålla båten. Men ingen svarade. Först när vi hade passerat Trästa-bron svarade någon och sa att det skulle gå. När vi väl kom fram till incheckningen, så frågade hon i buren om det var vi som ringde från Ålmsta? Så vi var alltså inte sist, puh!

Igår var även Idrottsgalan, skulle ha varit kul att vara där när Erica vann. Men, det var lite för häftigt för min plånbok.. Visst, aftergalan skulle också ha varit skoj. Men hade tänkt komma hem med sista färjan. Så planerna var sisådär. Så det blev att se Star Wars istället. Men båda somnade ifrån den mitt i. Sä jag vaknade i slutet av slutfighten i episod V.

Nej, nu ska jag sova vidare. Sen hjälpa mamma med vinden.

Ha det!

/T


Fredag

Jahapp. Så var veckan snart slut. En hel vecka till och sen är det provperiod, igen. Känns skumt. Känns som om det var igår skolan började efter jullovet. Men, men. Ibland går det bra fort. Oavsett hur brant backen är.

Imorrn är det tänkt att jag och Matte ska åka till sverige och shoppa lite. Jag ska köpa lite till karonkan; skor, väska, smycken och lite allmänt också. Något nytt att ha på mig på Stadshotellet skulle vara trevligt. Ska se om jag hittar en sådandär snygg skjorta som  Malin hade..

Usch! Har svenska föredrag på måndag, och jag har inte gjort ett piss ännu! Vet inte hur jag ska göra riktigt. Får fixa lite imorrn på båten. Om jag orkar dvs, eller om det blåser för mycket. Då ser jag hellre en film och fokuserar på det.

Nu gå!

Ha det!

/T

Onsdag

Onsdag igen. Kändes som om det nyss var fredag och helgen stod för dörren. Men, men. Tiden går fort!

Skola som vanligt idag. Hade håltimmar mitt i dagen och hade tänkt åka tillbaka till skolan efter lite sömn hemma. Men jag lyckades "försova" mig, så det fick vara. Kom på att jag missade ett karonkamöte också. Suck!

Hade först tänkt att jag och Matte skulle äta på "Matvraket" idag när det var den 23 (19 månader). Jag vet inte om de har öppnat igen. Så det blev thai-mat hemma istället. Eller thai och thai. Friterade jätteräkor, friterad bläckfisk och lite friterad Mars till efterrätt. Nami! Det enda negativa med det hela är att hela huset luktar frityr just nu.. Mmm. Eller nja. Men mätt och belåten blev jag, Matte och mamma.

Fick veta att Catta har avslutning den 30.5 och jag har dimission den 31.5. Mamma ville gärna åka dit upp, men hur ska det gå?! Det tar näst intill en dag att åka upp till Vörå (eller ok, minst 6 timmar!) Och om vi ska ha ngn sorts mottagning här hemma för mig. Hjälp! men, det får bli som inför mammas 50års fest; snittar och inte så mycket som ska lagas då på dagen. Mycket förberett. Hmm. Nu kom jag på bästa idén.. Dra hit mina kompisar på smakprovning och hjälpa till? Aha! vad säger ni? Lite mat och lite skumpaprovning? hehe..

Har äntligen skruvat bort mina gamla extraljus från bilen. Var på tiden att jag gjorde det! Har gått över en månad sedan krocken! Men resten kan jag inte göra så mycket åt. Bara hoppas på att jag får jobb i sommar så att jag kan lämna in bilen på ordentlig reparation och omlackering. Hoppas, hoppas!

Funderar på att sätta mig och göra om bloggen. Men jag är inte så haj på det, så jag får se. Tog mig en stund att komma på hur man ändrade färg på bakgrunden.. Haha

Sen blir det popcorn och se Star Wars(episod I-III?)

ha det!

/T

Nephew

Oj! Jag hade halvt glömt bort det här bandet. Det var först när jag såg deras video för "Mexico ligger i Spanien" som jag mindes dem. Så här kommer Mexico ligger i Spanien med Nephew

Enjoy!


Va faan?!

Heath Ledger är död. En av de bästa skådisarna! Va faan?

Seg, seg, seg som kola

Segt! Usch vad jag har blivit seg nu på sista tiden. Vet inte varför riktigt, kan vara att jag vet att skolan snart är över. Att det inte är så länge tills skrivningarna kommer och att det sen är slut! Äntligen!

Skola idag. Historia och svenska (textkompetens). Skrev lite på svenskan under historiatimmarna, elelr spånade mest. Får se hur det gick i textkompetensen sen. Var via avancia och köpte solbiljetter också. Skönt! Ska försöka få lite färg innan karonkan, och sen resten inför sommaren. Ska dit imorrn igen, ska försöka få upp konditionen lite.

Var på karonkamöte idag också. Det tar sig! Får seom det blir så bra som det låter sen i slutändan.. Det är det man inte vet. Haha. Ska bli kul med temat iaf! Kan utvecklas åt många håll.

Kom nyss hem från skolan. Slutade eg redan vid 11 (11.50 eg, men jag vart klar före..) men jag stannade i stan och fikade med Malin och Mie på Svarta Katten, sen kom Erica också. Hoppas att det går bra för henne på lördagens idrottsgala! Skulle vara kul om hon vann! Men det viktigaste är inte att vinna, utan att deltaga. Så det så. Lyssnade på svordomsmusik (som Malin kallade deet) i min bil.. Hon hade en idé om att börja lyssna på dansband.. Vet inte hur jag ska ställa mig till det. Kan hända, kan hända. Om jag får köra med öronproppar.. hehe.

Nej, nu ska jag krypa ner i sängen och sova en stund. Sen äta lite Doris-kakor med Matte.

Ha det!

/T

Onsdag

Ny dag, bättre än igår. Iaf fysiskt. Var och tränade på håltimmarna till Avancia. Skönt att röra på sig lite igen. Visst, jag har ju dansen. Men ibland vill jag ha lite mer än det. Så lite styrka skadar inte. Var min första gång på länge som jag var dit, så det blev att ta det lugnt. Att börja försiktigt och mjukt. Gjorde ett återbesök senare på dagen för att besöka grillen. Tänkte försöka få lite till färg innan karonkan. Får se hur det går med den saken. Beror på ekonomin. Just nu ser den inte så bra ut. Vet inte om jag vågar ränka ihop hur mycket pengar jag ska spendera på karonkan.

Hungrig och fundersam på var Matte är. Eller kanske mest på vart han har glömt telefonen.

Mat!

/T

Minnen

To my surprise and my delight
I saw sunrise, I saw sunlight

I am nothing in the dark
And the clouds burst to show daylight

Ooh and the sun will shine
Yeah on this heart of mine
Ooh and I realise
Who cannot live without
Ooh come apart without
It

On a hilltop, on a sky rise
Like a firstborn child
And at full tilt, and in full flight
Defeat darkness, breaking daylight

Ooh and the sun will shine
Yeah on this heart of mine
Ooh and I realised
Who cannot live without
Ooh and come apart without
Daylight

Slowly breaking through daylight
Slowly breaking through daylight
Slowly breaking through daylight
Slowly breaking through daylight

Daylight, Coldplay (2003)

Finns speciella minnen med den här låten. Låten vars namn jag aldrig kunde, utan måste läsa på skivomslaget för att veta vad den hette. Underbar låt! Till den den är menad så tror jag att budskapet går fram; tack!


/T

Sjuk

Tvingades gå hem från skolan idag. Mådde illa. trodde att det hade gått över efter natten. Men tydligen inte. Mådde illa igår efter att jag kom från omtagningen redan. Så idag har det varit att ligga i sängen och se på serier; ett nytt avsnitt av Girls Next Door och lite Sex and the City och såklart sova lite. Hoppas bara inte att det är magsjuka! Vill inte ha magsjuka! Det är det värsta som finns! Visst, det är inte fel att ligga och få sova ut. Men allt illamående, att inte kunna behålla mat osv, osv. Nej, nej.

Beroende på hur jag mår imorrn så ska jag försöka dra mig till Avancia och träna lite. Var så länge sedan sist och skulle kännas bra med lite motion. Speciellt nu när jag inte har någon gymnastik längre, bara dans. Skulle behöva träna upp musklerna kring mina knän och styrka i armarna inför ev jobb i sommar (om jag ska kunna duka av en hel 8a på samma gång med huvudrättstallrikar..)

Pratade nyss med syrran. Ska bli kul när hon kommer hem igen! Hon lovade att hjälpa mig lite inför karonkan.

Nu ska jag dricka te och se ett till avsnitt Sex and the City.

Ha det!

/T

Summering av helgen

Ja, jag vet att det är måndag och kanske lite sent att resumera helgen. Men jag gör det ändå!

Var i fredags på fotboll. Sen efter det bar det av hemåt med Mies fiat i fiat-fart! Det var grejer det!

I lördags var vi till stockholm och shoppade. Letade karonkaklänning och hittade en! provade några stycken, bla en likadan i en större storlek och en annan färg. Men då skulle jag ha behövt sytt om den lite = krångligt att få det snyggt.

       

Såhär ser den ut. Hade tänkt mig en guldfärgad först, men den var slut. Men turkost fungerar också. Nu är det bara kvar att hitta väska, skor och smycken. Sen har jag allt fixat. Var även inne i stan och handlade. Hittade ett par skor bara. Orkade inte riktigt titta så mycket. Har inget som jag behöver direkt. Så länge som jag har klänningen och börjar få ihop allt inför karonkan. När jag kom hem åkte jag en sväng och hälsade på Elin på Mariepark. Hade inte sett henne på hur länge som helst! Grymt kul att få se henne. Tyvärr så var varken Björn eller Magnus där.. Synd! Men 1 av 3 är inte fy skam! haha

Igår låg jag mest i sängen och slöade. Såg på Anda avenyn och ltie sex and the city.

Idag åkte Matte till uppsala. Han ska börja flytta från Djäknegatan till Kantorn. Ska blir kul att se hur det ser ut sen! Han kommer hem igen till helgen tror jag. Har även varit på min första omtagning idag, matte6. Gick sådär. vissa uppgifter gick bra, vissa skit. Men, men en 4 får jag nöja mig med. Jag har försökt nu iaf!

ha träning ikväll, men magen känns skum, så jag får se hur det blir med den saken. Har dessutom inte så mycket bensin i tanken heller. Suck! vart tar den vägen? Är det någon som snor min bensin, någon som står på skolgården och suger ur min bensin? Hmm?

Nej, nu lite mat och sen får jag se.

Ha det!

/T

Fredag

Så sitter jag här igen då, med datorn i famnen. Fredag och trött. Har varit med Mie och Malin på fotboll till Eckeröhallen idag, IFK-Östernäs, 2-0 om jag inte missminner mig. Var helt ok match, trodde inte att Östernäs skulle hålla så bra, trodde på mer mål av IFK och kanske inte så tätt i IFK's bur. Men, men. Bänkvärmaren överraskade mig!

Borde eg redan ha somnat, men nu är jag vaken. ska till sthlm imorrn med Mie och Malin, ska leta klänning åt mig och sen shoppa lite annat. Om det nu finns något kvar på rean dvs.. Sen hem med sista eckerö, kanske utgång till Indigo. Får se hur trött jag är. Birka har personalfest imorrn, och det betyder att en del av mina arbetskompisar är här på åland! Vissa har jag inte sett sen natten då jag steg av och slutade. Vissa har jag saknat mer, vissa mindre och vissa inte alls (oh yes, det finns dem också. Men ingen nämnd, ingen klämd..)

Nä, ska se ett avsnitt Sex and the city och försöka sova efter det.

Ha det!

/T


Tisdag

tisdag idag, 28 skoldagar kvar. Nej,, jag ska inte ränka varje dag hur länge det är kvar av lussetiden. Är ju inte helt klart än att jag klarar mig. Men jag hoppas på det! Har ju två godkända prov av fyra. Så 50%. Inte illa.

Hade en lätt dag i skolan. Eller lätt och lätt, lyssnade på Bertil i två timmar, sen Stig i två timmar. Huvudet kändes som chokladpudding. Men efter det fick jag gå hem! Så det går att överleva. Imorrn börjar jag visserligen redan 8, men jag har bara 3 lektioner på hela dagen, så jag klagar inte (inte så mycket iaf.. Kanske lite om det är kallt och halt imorrn)

Har nyss bakat en ny omgång muffins, choklad. Blev sugen på muffins härom dagen, men när vi väl kom oss för att baka så var det sent på kvällen och min mor låg och sov. Så jag fick baka igår och idag istället. En sats blåbär och en sats chokladmuffins. Nami!

Har träningsvärk i ryggen efter gårdagens träning. Men det är mitt eget fel när jag inte strechade efteråt. Fy Tojja, fy! Men förhoppningsvis ska jag lära mig av mina misstag (inte för att det har hjälpt mig under de föregående åren på dansskolan, men man kan ju alltid hoppas!). Fick höra den nya låten vi ska dansa till, blev rätt så inspirerad! Lite annorlunda mot vad man är van vid. Men jag känner på mig att det här kommer att bli bra!

Ska se några avsnitt till av Sex and the City. Ser om hela serien, var ett tag sedan sist.

Ha det!

/T

p.s. Vill du ha något att läsa, gå och läs Daniel Breitholtz blogg!

http://www.allears.se/MyPage.aspx?id=19767d97-e1db-4e6f-920f-9d1e2a34ac2b

Skolstart, igen

Idag sparkade skolan igång igen. Inte så tung period, skönt! har 3 kurser, kanske lite mer krävande än förra perioden, men ändå. Nu ska jag försöka att ge mitt sista i skolan innan skrivningarna. Räknade ut att jag har exakt 30 skoldagar kvar innan det är slut (eller ja, 29 efter idag). Ska bli skönt att äntligen slippa stiga upp till kl8 för att lyssna på Bertils malande eller Stigs nervösa fnittrande åt ingenting. Skönt att få slippa alla klungor som skolan har att erbjuda som glor på en så fort man kommer förbi. Synar en uppifrån och ner för att ge dagns utlåtande (tyst såklart, eller högljutt när man gått vidare). Visst, alla är inte så. Och det är skönt! Nu menar jag "Runda bordet". Men äntligen! Äntligen kan jag börja räkna ner dagarna och längta mig bort. Om det så bara är till jobb, men detä r något annat! Fan vad skönt!

Idag börjar även dansen. Egentligen har jag inte lust att åka. Men när jag tänker på att det är min sista termin på dansskolan så måste jag nog åka! När jag har chansen att dansa, så ska jag dansa!

Har kikat runt på utbudet av skidresor. Har varit så sugen på att få åka sedan sist! Det gör inget om det är smällkallt och det blåser! Bara jag får åka skidor! Det är en så grym känsla att stå högst upp i backen, ta ett djupt andetag och sticka iväg. En sak som sporrar mig att åka igen är de bra minnen jag har från sist. Thomas kanske minns när vi ramlade i ankarliften. Då jag fick gå ner längs med liftspåret och försöka ta mig upp med nästa "ankare", medans Thomas klamrade sig kvar och hängde upp för liften. Undrar om jag har skrattat så mycket som den gången. Bara synen av en kille som klamrar sig fast i liften som om livet stod på spel och en tjej som traskar ner för liftspåret med skidorna i handen. Det är rätt så komiskt. Jag har en viss tendens att trilla i ankarliften (det ver inte första gången), så jag föredrar stollift eller knapplift.

Ska äta middag och sen vila tills träningen.

Ha det!

/T

Botox?

Har blivit lämnad ensam hemma. Mamma är på språng på stan, syrran är i lumparland och rider och Matte är och leker. Hade först tänkt att jag skulle ta det lugnt och kanske sova lite. Men när jag tittade runt i mitt rum och såg hur oredigt det var kom jag på andra tankar. Så som det såg ut, trodde jag att det skulle ta minst 2 timmar att städa. Men tji fick jag, det tog 20 min. I brist på annat ser jag nu på Året med kungafamiljen. Men det är kanske mer givande än vad jag först trodde.

En tanke som snurrar runt i mitt huvud är; har Drottning Silvia opererat sig eller är det bara massor med botox? Ska jämföra två bilder, så får ni själva fundera.
       

på 70-talet och härom året. Ser hon inte lite väl stram ut i ansiktet?

Hmm. Nåja. Hon får göra hur hon vill.

Igår var jag och Mie till Malin. Eller till Tessis lägenhet som Malin bor i när hon är i Thailand. Såg på film och tog det lugnt. Var ganska skönt efter senaste tiden som gått med en del festande och full rulle. Var även på fika med Thomas. Kul att träffas igen! Att få höra om hur det är uppe i Arvidsjaur med allt som här därtill. Extra kul var det när jag tyvärr var sjuk förra gången vi skulle träffas, så vi hade ännu mer att prata om!

På måndag börjar skolan igen, usch! men iofs inte såå jobbigt när jag börjar 12 på måndagarna. Hehe. Har bara 3 kurser kvar nu. Men desto mer att läsa, nu när skrivningarna kommer allt snabbbare på. Usch, usch!

Nej, nu ska jag göra något ordentligt av dagen, kanske äta något.

Ha det!

/T

Nyårsdag

Trött, trött, trött! Sov till halv 3 idag. Skönt! Kunde bero på att jag kom isäng först vid 5-tiden också. har inte gjort allt för mycket idag. Sovit, vilat, ätit och lämnat en nyckel med Matte. Snackat lite angående gårdagskvällen också, som  för övrigt blev rätt så lyckad.

Det enda som var lite jobbigt var att när jag och Matte kom till Emma var strömmen borta i vissa delar av huset. Där ibland ena ugnen, kylen och frysen. Så det gick inte så bra att laga middag utan en fungerande ugn då vi skulle laga maten i den. Men efter ett besök av en elektriker fick vi veta att det var Solberget som strulade. Strömmen kom så småningom och maten kunde lagas. Den blev mer lyckad än jag hade tänkt (tacka vet jag hemlagad majonäs) och efteråt fick vi alla ligga i soffan och pusta ut och låta maten sjunka.

Sen kom mer folk och mer att prata. Skön kväll överlag. Hade tyvärr lite problem med min klänning, som trots insyning ville åka ner, men som tur var kom Mie som en räddande ängel med säkerhetsnålar. Tack! Har en hel del bilder från kvällen, men jag lägger inte upp alla. En eller två kanske. Vid 4tiden började det pratas om efterfest, men jag orkade inte. Utan gick hem med Matte i snöyran och sov skönt.

                                                                  

Nu ska jag ta det lugnt och sova tidigt. Ska på fika imorrn med Thomas. Ska bli kul!

Ha det!

/T

RSS 2.0