Andra Avenyn

Jag är såld. SVT har fått min själ. Eller så känns det iaf! Usch vad lättköpt jag är. Räckte med 1½ avsnitt för mig och sen var jag såld. För dig som kanske inte vet vad jag talar om så är det Andra Avenyn, SVT's nya dramaserie. De hade en sorts casting före i 6 avsnitt som visades på tv. Redan då kunde jag börja ana mig till något. Men nu. Förra veckan släpptes första avsnittet. Tog 10 minuter, sen slurp! Visst, det är en helt vanlig såpa (som alla andra), men det var så längesen sist. Kanske därför jag lät mig köpas så billigt?

Visst kvalitén är kanske inte den bästa, men det är ungefär vad man kan kräva av ett land som sverige. Det är ingen usa-producerad serie. Utan ifrån grannlandet till vänster om oss. Har redan slukat avsnitt 2 och 3 (släppta på deras hemsida). Väntar med spänning tills resten kommer.

Hade ny skrivning idag, engelska läsförståelse och uppsats. Gick sådär. får se när prel. resultaten kommer. Men har jag tur gick det bra, har jag inte det. Så gick det mindre bra. Men, men. Godkänd tror jag nog att jag är. Var visserligen inte helt 100 på alla mina svar. Men jag gjorde så gott jag kunde. Uppsatsen är den jag är minst säker på. Ettdera gick den jättebra, eller så gick den jättedåligt. Beror helt på vad de anser i finland..

Ingen träning idag. Det är kulturdebatt på bibliotket, så min danslärare är där med en annan grupp och dansar. Så idag blev det ingen dans. Borde egentligen ha tagit till vara på den extra tiden och läst istället. Har bara imorrn på mig innan jag ska skriva igen. Usch! Och inget pluggat. Fy, fy! Kan inte komma dit och skylla på att jag är fast i en tv-serie.

Imorrn är det utgivning också. Nervös! Gick inte fullt så bra som jag hade hoppats i matten. Samhällan fick gå som den gjorde. kan bero på att jag hade missat lite anteckningar och att jag hade lite på vift också. Men, men. Finns alltid ett tillfälle för omtagning..

Nej, måste plöja böcker nu. Ska råplugga (bra Tojja, bra)

Hej, hej!

/T


Strul och VM

Oj! Det föregående inlägget är skrivet i måndags, inte för 5 minuter sedan.

Jag har nu fått reda på mitt prel. resultat i engelska hörförståelsen och jag är nöjd. Kanske inte så bra som jag hade hoppats, men ändå inte så dåligt som jag hade trott. Haha.

Usch! Har matteprov imorrn. Får se hur det går. Har inte riktigt hängt med under kursen gång. Men jag har försökt att plugga och läsa regler. Men går det inte så går det bara inte! Tur att samhällan gick någolunda idag! Då har jag en sak mindre att oroa mig för..

Regn, regn och regn. Skönt med lite regn igen! Gör att jag somnar lättare och sover djupare. Fast, det kanske inte spelar så stor roll för tillfället då jag har sovit dåligt två nätter i rad. Kan vara därför som jag högst antagligen stupa isäng strax och hinner somna innan huvudet någ kudden. Skönt!
Fast, det har ju lovat bra väder tills imorrn. "Efter regn kommer solsken". Tur det! Har lovat mamma att komma ut till hennes jobb och titta på när skolan har VM. Ska eventuellt hjälpa till som funktionär. Kan behövas. Minns själv hur råddigt det kunde bli den där dagen. När alla skulle springa de inledande 60m. 6 och 6 i varje heat. Årskurs för årskurs. Jag minns pirret i magen då jag stod på startlinjen. Väntandes på att startaren skulle klappa i händerna. Önskade att jag skulle komma först över mållinjen. Få höra publikens applåder och få tiden nedskriven av en lärare. Oj! Starka minnen det där! Ska se om det känns likadant imorrn som för många år sedan. Vem vet?

Hmm. Om jag skulle ta och nassa? Måste vila upp mig inför morgondagens tävlingar..

Godnatt!

/T

I valet och kvalet..

Så var det en ny vecka! Ny vecka, ny tag! Eller hur det nu var..

Har varit ledig idag också. Skönt! Fick sovmorgon. Steg upp vid 12 och for till stan med Matte. Han skulle ragga underskrifter till lagtings och kommunalvalet. Han behövde få understöd för att kunna delta i komunalvalet. Fick veta igår att även min mor ställer upp för samma parti. Så för tillfället är jag den enda i min familj som inte tänker kandidera för varken lagtings- eller kommunalval iår. Visst, jag har fått förfrågan om att ställa upp. Men inte av rätt parti och inte har jag känt mig manad till det heller. Så det hela får ligga och vila 4 år. Sen kanske?

Har inte gjort något alls under helgen som gått. Har mest sett påtv och sovit. Försökte plugga lite härom dagen, men det gick inge vidare. Det är så tråkigt! Får inte in allt i huvudet! Har 1 vecka kvar, sen ska allt vara inproppat och klart! Nåja, har ett tillfälle till på mig att skriva och plugga till.

De preliminära resultaten från förra veckans hörförståelse har också kommit. Men jag har inget lösenord, så jag kan inte kolla upp det. Måste gå via Lasse och fixa. Ska göra det imorrn när jag kommer till skolan. Var någon som hade fått full pott. Hur lyckas man?! Nåja, är man duktig på engelska och uppfattar även de små sakerna så. Har jag tur så uppnådde jag godkänt. Men mer än så vågar jag inte säga..

Var och sa hejdå till Matte idag. Han åkte hem igen, hem till Uppsala. Men har jag tur så kommer han igen redan på torsdag, annars på fredag. Ska på middag är det tänkt, minns inte vad för middag. Bara att jag skulle få komma med som avec. Så det ser jag fram emot. Gratis är gott serru. (Usch vad jag låter snylt-aktig)

Har träning ikväll. Hoppas att de inte gick allt för långt fram förra veckan! Men jag orkade inte fara och jag vill tänka på skrivningarna dagen därpå. Hmm. Nåja, jag var inte esnam om att vara borta förra veckan. Så kanske jag inte känner mig så dum.. Hehe. Men den där kombinationen med piruett till höger och till vänster, den tar nog tills jul innan jag kan! Kan början, men sen är det svart!

Har mindre än en månad kvar till min födelsedag nu! Har ingen aning om vad jag vill ha. Undrar om jag ska säga så som alla Miss Universum.kandidater säger; Fred på jorden? Och så ler de väldigt plastigt.. Undrar om det fungerar? Nja, jag vet på ett ungefär vad jag behöver. Och vad som är rimligt. Så blir det något däremellan.
Jag får hoppas på det bästa bara!

Ledig

Oj vad skönt! Inte för att jag annars tycker om att ha provperiod, men nu är det skönt! Kan bero på att jag är ledig idag och på måndag.. Näe. Tror inte det.. Höhö. Men det är nog lika bra att jag är hemma och sover.

Håller på att bli förkyld. Låg och flåsade som en gammal gubbe (80+) i soffan igår, när jag såg på tv. Det underliga var att jag låg silla och ändå flåsade jag. Jag var andfådd! Mamma reagerade och undrade hur det stod till. Men det blev bättre sen, när jag såg film. Ocean's 13, (så snyggt gjord film!) Sen var jag pigg och glad. Kan ha berott på den där sista Batteryn som jag klämde i mig? Jag borde vara immun snart!

Nåja, idag när jag vaknade var det bättre. Fortfarande gör det ont i halsen och kroppen. Men kan hända att jag slipper undan en del? Hoppas!

Oj! Vad jag har börjat att sakna Birka-gänget! Speciellt när jag såg Elins bilder på Maggan, Jeanette och Björn! Jag ska, jag ska, ska komma och hälsa på! Snart. Bara jag hinner så ska jag komma dit. Nu kanske det är lite roligare också när det är mindre gäster och mindre personal, inte alla rötägg.. Haha. Se upp! Snart kommer Hildegaard!

Ikväll kommer Matte också! Ska bli kul! Ska se film har jag tänkt, City of God. Så snygg film! Sen resten av helgen får vi se. Äta och sova och ta det lugnt.

Borde börja plugga på religionen också. Har inte så många dagar kvar tills det är dags för skrivning. Jag har inte ens läst första boken (av 5)! Men, jag har lite ledig tid som jag kan slå ihjäl genom att läsa.

Så det är väl dags att börja läsa då. Suck!

Ha det!

/T

Dagen efter..

Jahapp. Så var det skrivet, mitt första studentprov. Engelska hörförståelse. Ganska så svår, kan bero på att jag var lite nervös före också. Men jag hörde från flera håll att den var svår. Så det var nog inte bara jag. Puh! Blev väldigt osäker på vissa frågor, visste inte vilket alternativ som var rätt heller. Men, men. Får i värsta fall skriva om! Men har jag tur så är det bara 6 tillfällen till som jag ska skriva på, sen är jag klar!

Det som däremot var skönt med att det var skrivningar idag, var att vissa lektioner inte gick att ha. Tex matten blev försenad, som slutade med att vi hade 10 min lektion. Engelskan blev inte av pga en grupp efter oss som också lyssnade på hörförståelsen. Så jag har haft en rätt så skön dag! Har haft allt som allt 2 "riktiga" lektioner idag!

Fick slutlönen för sommaren idag! Inklusive semesterersättning och allt. Härligt! Men det ska sparas till ett annat tillfälle, tex när jag börjar studera nästa år. Fast, jag är lite sugen på att köpa mig en egen dator. Känns lite jobbigt att dela med mamma, eller arbeta på mammas jobbdator. Så, kanske det vore bäst. Sen så kan det vara skönt att kunna se film på bussen när jag åker till/från Uppsala. Eller bara leka lite. Så jag har börjat kika runt efter en bra dator, med bra grafikkort och till lagom pris. Fast, inte så kul på den här holmen där det finns 2 dataaffärer. Får lite bättre info på nätet. Men, men. Får se hur jag gör. Kanske kan få hjälp av någon? Vem vet?

Jenny har flyttat in i sin lägenhet nu! I strandnäs, så lite senare ska jag dit på besök. Tyvärr så är kakan som jag bakade tidigare slut. Men det kan bero på att det är min specialkaka, som jag tog med mig halva av till Matte. Så jag kan inte ta med mig någon sådan. Hmm. Men det få gå ändå.

Nej, om jag skulle ta och laga mig lite mat och sedan bege mig mot strandnäs?

Ha det bra!

/T

Måndag, ny vecka..?

Ok, Hej! Kanske det är bäst att börja med det? Vet inte.

Måndag igen. Känns som om hela helgen bara har svept sig förbi. Känns som om det var för bara några timmar sedan som jag satt på bussen på väg till Uppsala. Bara några minuter sedan jag sade hejdå till Matte. Men det var i fredags som jag satt på bussen och ett dygn sedan jag sade hejdå till Matte. 24 TIMMAR?!

Men sen så kan det bero på att jag sover gärna mer än 9timmar?

Helgen ja, spenderades i Uppsala. Kom på fredagen, fick åka båt med alla pensionärer som handlade så mycket öl som de bara kunde få med sig på bussen hem. Som för övrigt jag fick på fötterna när busschaufören tvärnitade för något osynligt på vägen. Hmm? Skönt att få komma fram! Mm. Åt kinamat på fredagen, friterad kyckling, ris och sötsursås. Mmm. Take away, ännu härligare! Somnade sen stillsamt framför Signs när den rullade på tvn. Matte fick väcka mig och halvt bära mig till sängs. Mysigt.

Lördag blev att åka buss igenom halva Flogsta, innan jag fattade att vi hade glömt att stiga av bussen inne i stan. Oj. Men bussbiljetten gällde i 90 min, så det var bara att hoppa på nästa buss, efter en tur igenom ett höghusområde i utkanten av Flogsta. Och jo, både Matte och Glenn mobbade mig. Mest Matte. Suck! Hann bara av bussen innan regnet öste ner. Sprang in i närmaste affär och sedan snabbt tvärs över gatan, in på H&M, Matte skulle ha nya jeans. Undrar fortfarande vad de i provhytten breve gjorde eg.. Hmm. Tur att de spelade rätt så hög musik där inne, skulle ha låtit konstigt annars. Haha.

Söndag belv IKEA med mamma. Sedan säga hejdå till Glenn och tårar på parkeringen. Jobbigt att lämna Matte. Men, har jag tur på kommer han på fredag, då jag dessutom är ledig hela dagen :) Hatar att lämna och att bli lämnad! Bu för det!

Har provat Donken's kyckling vingar, grymt goda! Synd att man bara får 3 i varje påse, men vad mer kan man begära för 15kr?

Usch! Har träning ikväll, men jag vet inte om jag orkar fara. Måste få ta en paus någon gång (haha, paus, paus!) Har dessutom bästa orsaken, skriver hörförtåelsen i engelska imorrn. Måste kunna koncentrera mig! Så jag blir nog hemma och ser på film utan textremsa.

Jag är glad över att en av mina bekanta/vänner har äntligen hittat kärleken. Han har sökt och sökt och sökt. Visserligen visste jag vad det skulle betyda, men jag vet hur det är att vara nykär och "gammalkär". Och jag vill unna honom det. Jag vet att det inte kommer att bli som förut, men kanske på något annat sätt?

Nej, om jag skulle ta och åka och inhandla en ny lampa till min nyinköpta golvlampa? Och kanske något till middag?

"I belong to you, and you, you belong to me to, you make my life complete, you make me feel som sweet.."

Ha det!

/T

Välkommen till min nya blogg!

Varmt välkommen!

RSS 2.0