ge mig!

Hel sommaren har jag suktat och suktat. Nu när den är på rea så suktar jag om möjligt ännu mer. Det kliar i fingrarna. Men, jag har ingen användning för en sommarklänning till hösten, den lär inte värma mig i vinter.

Men den är ju så snygg. Silke och allt.



Bara 1019,40kr på ToS. Pretty please with sugar on top?

Ok. Jag ska inte. För jag måste måste införskaffa en annan ny, dyr apparat. Vågar inte skriva vad, för då lär min nuvarande dator bli deprimerad och ge upp.

Nej, nu ska jag sluta leka modebloggerska, för det finns det redan tillräckligt många av (och så att det blir över). Ska återgå till mitt snytande och hostande.

Ha det!

/T

"en gång till, en gång till"

Sommaren är nu slut. Jag ska visserligen jobba en vecka till, men det känns verkligen som om det är slut nu.

Har en stor klump i halsen. Vill inte alls inse att sommaråland sakta förvandlas till höståland. Sommarlugn ska bytas mot hösthets. De bästa vännerna ska fara åt alla olika håll och jag ska fara tillbaka till sundsvall, 400km bort.

Men det gäller att hålla ögonen på målet. Allt som väntar på andra sidan efter det här året.

Men samtidigt saknar jag lite de där spontana kvällarna med klassen. Allt konstigt som man hittar på under sena kvällar på skolan. De dåliga skämten och gnabbandet.

Nu vill jag gömma mig under soffan och hoppas att när jag kommer fram igen har det blivit juni igen. Så jag får uppleva sommaren igen. För det här var en bra sommar. Den gick lite för fort, men tiden går fort när man har roligt. Ska försöka med att ropa från under soffan; "en gång till, en gång till!" Hoppas det fungerar, för jag är verkligen inte redo att lämna åland och allt jag har här.

Men först måste jag städa, sen kan jag krypa in under soffan.

Ha det!

/T


suget är stort

Klickade runt på tradera igår, vilket jag inte borde ha gjort. För nu kliar det i fingrarna. Suget är stort och längtan är om möjligt ännu större.

Men, jag har lovat mig själv ett par först när jag har blivit klar, fått mig ett jobb och lämnat studentlivet bakom mig. Så när jag är 26 kanske.. Haha.

Det jag pratar om är en auktion på ett par kom-och-flytta-in-i-min-garderob-och-gör-mitt-liv-fullkomligt svarta Louboutins.


(Klicka på bilden för att komma till auktionen)

Men, jag hoppas att dessa får komma till ett hem som verkligen tar hand om dem. För tillfället finns det inga pengar att lägga på ett par skor som dessa. Tyvärr.

Nej, nu ska jag njuta av min lediga dag med att åka med mamma till Havsvidden och äta kakbuffe.

Ha det!

/T

RSS 2.0