Talanger och blivande legender

Steg upp lite senare idag. Men ändå rätt så tidigt för att vara mig. Går runt och väntar på reparatören, så att jag kan fortsätta städa..

Läste igenom blåa bladet idag också. Såg annonsen för Summers In och vilka aktiviteter som fanns där och mindes min gamla halvdolda talang; Backklättring. Jag minns att jag inte gjorde det så många gånger. Men de två sista gångerna gick det riktigt bra! Har både klättrat på torget och i godbyhallen. Om jag inte minns fel var båda tillfällen vid någon sorts Power Club-grej. Undrar om jag ska pallra mig dit och se om takterna sitter i? Vem vet?

Kom på att idag är det sista dagen får Ålfen. Kommer att kännas skumt att inte åka Ålfen varje gång man ska till sthlm med bussen. Den distinkta lukten som hör Ålfen till, eller att det alltid gunger. Jag tror att nästans alla ålänningar har spytt minst en gång ombord på Ålfen. Den som inte har gjort det har väldigt svårt att bli sjösjuk! Ikväll/idag ska jag åka via hamnen för att låna lite porslin inför lördagen. Funderar på att ta med mig kameran och fota lite för minnens skull. Vi får se..



Men nu ska jag ta tag i städningen. Ha det!

/T

Jobb, jobb och jobb

Idag har jag varit duktig. Steg upp redan vid halv 8. Dels för att jag måste ta igen det jag tappade dagen innan och för att snacka lite skit med kusin vitamin. Tyvärr så var jag så seg i huvudet när jag steg upp att det tog till 9 innan jag började. Men då var det fart på!

Kände mig lite smått som Mariah Carey idag när jag städade. Eller, kanske en blandning mellan henne och någon sorts hemmafru (à la Miami, typ). Orsaken är att jag hade på mig höga klackar medans jag städade inomhus. Allt för att få lite balans inför lördagens bailo. Plus att jag lätt får ont i fötterna när jag balanserar fel på klacken.. Suck! Dagens I-Lands problem!


Lyckades få ett hack i foten idag också. Var ut efter något på altanen och smällde foten (som så många gånger förr) i vår fina dörrstopp. Innan veckan är slut ska den vara ett minne blott. Den jävla saken ska bort! Så det så! Har fortfarande ont under foten. Men det går nog över snart (hoppas jag!!)

Har hunnit ligga ute en liten stund idag och fått lite sol. Tyvärr blåste det en hel del, så jag fick ligga under en filt för att inte blåsa iväg.. Men lite färg hann jag nog få. Trevligt!

Imorrn är det lite smått fixa som gäller. Sen ska stora matlagningen kickas igång. Tjuvstartade redan idag genom att provlaga lite citronfromage. Nami! Hoppas på att den blir som jag har tänkt mig bara.. Isf är det bara att tuta och köra imorrn. Härligt!

För övrigt längtar jag efter måndagen då allt är över och jag får ta en sovmorgon! För på söndag ska vi ha ny examensmottagning/kaffe. Men den här gången för min kusin och min syster. Syrran som blivit massör och min kusin som blivit elektriker. Då blir det mera kaffe och tårta. Gott, gott!

Men nu ska jag sova. tröttheten börjar göra sig påmind och jag ska upp imorrn igen. Ska komma hit någon reparatör.. Hoppas att han inte bara stövlar in.. Blir lite rädd då.

Ha det! Godnatt!

/T


Long time, no see

Oj! Nu var det ett tag sen jag skrev här. Har haft fullt upp! Verkligen fullt upp! Hela huset ska städas och fejas och donas innan lördag. För tillfället verkar det som om vi ligger lite efter planeringen. Suck! Så imorrn ska det upp tidigt och börja igen. Fixa ute, fixa inne. Börja laga lite dessert/tårta inför lördagen som måste frysas.

Ska lägga upp lite smått och gott som kommer att serveras på lördag. Så att det blir att vatnnas i munnen på er.. Hehe!

- Laxcheesecake
- Blinier
- Tortillarullar m. kräftstjärtar
- Medelhavskyckling
- Citronfromagetårta
m.m

Den du!

Även Kökars festbröd ska finnas med på bordet. Nami! Ringde farmor idag och frågade om hon kunde baka..

Annars har det inte hänt så mycket. Var och klippte mig idag. Helt ok näjd. Färgade utväxten också. Tänkter inte lägga upp en bild. Utan det får vara som det är. Ska försöka göra något åt min panlugg till studenten. För nu när jag testade mössan till min nyklippta lugg så fick jag den i ögonen. Så, något måste göras.

Nu ska jag gå och sova. Upp igen imorrn och jobba. Hoppas det är fint väder så att jag kan få lite sol.

Ha det! Godnatt

/T


Skit säger jag bara!

Inte ballad iår igen! Jag är trött, det räcker med en förra året. Och den gillade jag inte riktigt heller.. Men jag röstade, tydligen inte som resten av Finland. Synd det! Jag som hade hoppats. Iaf lite mer på sverige och Perelli.

Armeniens låt hamnade ungefär där jag trodde, kanske att den skulle ha kammat hem lite mer poäng. Men, men. Det blev som det blev. Visst, de hade helt ok show, Ryssland. Påkostat och dyrt, som vanligt..

Tänkte tjura lite till, sen ska jag lämna det. De låtar jag gillar kommer jag att helt klart dansa till under sommaren på dansgolven. Resten får vara. Då kör jag som tidigare ikväll, Pisspaus!

Nu ska jag nanna. Ha det! Godnatt.

/T

Lördag

Idag har jag jobbat lite. Har hjälpt min morbrors fru att städa deras stugor. Har gjort det en gång tidigare, men jag hade aldrig kunnat tro att det skulle vara såhär skitigt! Det var fiskfjäll och jord överallt. Men, men. Tydligen hade det varit ett gäng ryssar på fiskesemester så. Trevligt med lite pengar oavsett. Speciellt med veckan som kommer.. Middag, klippning m.m..

Har varit via Malin ikväll också. Hon hade en försenad födisfest. Men jag åkte tidigt, ville hem och kika på ESC och samtidigt spara lite pengar. Är inte på något direkt bailo-humör heller. Inte efter den här veckan.. och kvällen var inte mycket mer annorlunda än de tidigare dagarna. Skönt med lite paus ifrån varann ibland.

Hörde idag på radion när jag städade från Stafettkarnevalen. Grattis Erica! Skitkul!  

Just nu ser jag som de flesta andra på ESC. Har mina klara favoriter och mina klara "piss-paus-låtar". Gerorgien hör till den senare kategorin. Visst, hon är blind, men resten? Det ger inte henne en 12 av mig iaf! Medans Ukrainas låt är bra och scenshowen är riktigt bra!

Nu ska jag kika vidare. Lär återkomma med hur jag gillar eller ogillar slutresultatet. Ha det!

/T

Tobisa, Tobias..

Sitter och kollar på Stockholm Live (igen). Har fått mig en ny favorit-standupare; Tobias Persson. Han är grymt rolig!
Han är grym på att knyta ihop "säcken" efter sig! Hörde av syrran att han var där uppe på plattlandet och gjorde en stand-up tidigare. Lite smått avis jo.

Här är från säsong 1 av sthlm live.



Jo, tänkte visa en bild, för den som inte orkar kika på videon.

 Han är nog med i svt's Morgonsoffan. Men det är sådär. Vissa ska nog hålla sig till Stand-Up

Nu ska jag kika vidare. Sen nanna. Godnatt igen!

/T



Boktips!

Tja, eller vad man nu ska kalla det. Idag när jag stod och strök lite ock spanade in böckerna i bokhyllan gjorde jag en upptäckt! Jag visste sedan tidigare att mamma gillade Dr Phil lite grann. Men nu blev jag lite förvånad, tydligen har hon införskaffat en av hans böcker! Livsstrategier hette den. Ibland slutar man inte bli förvånad..

Dagen har varit lite bättre än gårdagen. har fortfarande varit lite småirriterad. Men det börjar gå över. Det var skönt att få ut lite ilska tidigare när jag var ute. Idag har jag varit ute nästan hela dagen. Skönt! Hann till och med att sola en stund på altanen. Nice. Skulle vattna lite. Efter ett tag satte jag på spridaren och lade mig med en tidning. Härligt! Har nog fått lite färg idag! Trevligt!

Matchen gick ungefär som jag hade trott. Ett insläppt mål. Så slutresultatet 1-1. Ganska ok match. Satt en stund i solen först innan vi bänkade oss på läktaren, lagom till andra halvlek.

Nu har jag nyss sett andra semifinalen till ESC. Även den gick ungefär som förväntat. Vissa skrällar (Piraterna från Lettland). Men annars som förväntat. Men jag led med killen från Litauen. Stackare!

Nu blir det som vanligt lite film eller serier, sen sova.

Ha det! Godnatt

/T

Trött

Idag är jag trött. Vet inte varför eg, jag gick och lade mig tidigt och sov länge. Men men.

Ikväll är det hemmatch, vet inte hur sugen jag är på att åka. Målvakten är fortfarande avstängd, så jag gissar på förlust. Men det är bara mina gissningar. Kan gå att bli överraskad. Funderar på att ta ett ordentligt snack idag också. Beror lite på vilka som kommer med på matchen också. Får se, får se. Borde lokalisera min blåa filt också, sist jag hörde hade Maria den. Så jag har en idé iaf!

Instämmer delvis med Mies inlägg. jag är också trött. Det känns som om allt går om igen. I samma banor som för 9-7 år sedan. Den gången slutade det som det slutade; väl men med en del smällar. Samtal med rektor, psykolog och vänner och bekanta. Jag vill verkligen inte att det ska gå så långt den här gången! Ang. tatueringen tror jag att den får vänta tills jag vill verkligen göra den. Jag vill inte bli påmind varje gång jag ser den om hur dåligt "vårt förhållande" var. Så jag hoppar gärna över den här gången. Har en redan som jag vill "njuta av" och låta läka helt (och kanske en del inom mig behöver göra samma sak).

Nej! Nu blev det väldigt dystert. Men solen lyser idag med! Semifinal ikväll igen. Ska inte ge mina gissningar. Men om inte sverige går vidare, jag då vet jag inte vad jag ska äta upp. Men något blir det nog iaf!

Nu ska jag börja göra något vettigt av dagen. Ska vattna och sy gardiner.

Ha det! Ses kanske på matchen ikväll?

/T

Mognad

Den senaste veckan, eller kanske de senaste månaderna, känns det som om jag har ökat på min egentliga ålder. Det känns som om min egentliga ålder skulle vara där runt 25-26. Jag som är yngst av KG, känner mig nu som om jag vorde äldst. Känns som om allt har vänt om. Kanske för att jag tar det lugnt för det mesta. Alltid förberedd; kläder, skor mm. Allt inför oväntade händelser. Jag tycker om att lösa korsord! Visst, det har jag alltid gjort. Speciellt hos farmor.

Fan, borde kanske vara läge att börja fundera på pensionssparning?

Kvällen då;

Fikat hos Soppa var jättetrevligt! Kanske lite kallt, men annars kul! Synd att inte alla kom. Men det var ju kul att så många som kunde kom (tror jag). Kul att träffa Soppa utanför skolan och få snacka lite skit i hennes trädgård också! Goda tårtor var det också! Nami, nami!

Sen vidare till Emma. Var tänkt att vi skulle spela kubb. Men så blev inte fallet. Så det blev tvtittning och tedrickande. Helt ok.

Imorrn blir det mera knåp här hemma. Ska försöka fortsätta på köksgardinerna och lite till.

Nu film eller någon serie. Ha det! Godnatt!

/T

Dagens "att göra-lista"

Idag har jag en del på min lista, igen.. Men har redan hunnit med en av dem; rensa jordgubbslandet. Så nu hoppas jag på mycket jordgubbar i sommar! Annars blir jag besviken!

Annars måste jag börja laga lite käk, fixa lite i syrrans rum innan det ska tapetseras och lite till. Äve monstermattan ska få möta sitt öde med högtryckstvätten idag.. Mohahaha! Hoppas att det fungerar!

Ska snart bege mig in mot stan, ska handla lite. Måste ha något att laga käk av. Får se vad jag ska hitta på.. Funderar på att laga fisk. Nami, nami! Ska även börjar laga lite blinier inför studenten. Eller iaf provsteka några och se vad det blir av det.

Ikväll blir det som sagt tårta hos Soppa. Ska på ett sätt bli kul att träffa klassen och på ett sätt inte. Fast, det är ju som sagt sista gången, så varför inte njuta? Om inte annat för att nu är det hela över!

Ska fortsätta med min "Att göra-lista" nu. Ha det!

/T

Jag erkänner

.. Jag hade fel. Men jag trodde verkligen inte att Finland skuklle gå vidare! Inte med den låten, men bland blir man förvånad.

Bäst ikväll var helt klart Grekland och Armenien! Och lite cred till Irland, den svänger ju!

Den försvunna mannen är hittad. Skallgången är avblåst. Tusen tack Gustav! Nu vet jag vad han ska få i födispresent; ett senilsnöre till telefonen! Kanske till några saker till, får se..

Nu borde jag eg gå och sova. Har en del för mig imorrn här hemma. Som vanligt. Imorrn ska vi träffas hela klassen och dricka kaffe och äta (trumvirvel!) TÅRTA! Härligt! Hoppas att hela klassen kommer! Det blir inte samma sak annars. Men eftersom jag känner min klass efter tre år ihop vet jag vilka som kommer och vilka som dissar. Tyvärr. Men jaja, det är så helt enkelt. Alla gillar inte alla.

Nu se lite film, sen sova!

Godnatt, ha det!

/T

Fan! Nu har det börjat att klia. Hur ska jag nu få någon sömn utan att klösa på det jag inte får klösa? Suck! Skit!


Magkänsla

Jag hör börjat få en dålig magkänsla. Jag vet inte riktigt om vad, men det känns inte bra. Om det är ang semifinalen som är ikväll och att Finland inte kommer att gå vidare, det behövs ingen magkänsla om. Det är klart att Finland inte kommer att gå vidare. Så vad kan det vara då? Jag har haft den här ksumma känslan i några dagar nu. Ändra sedan jag var i sverige, visst då kunde det bero på att jag var nervös. Men ändå, den har inte gått bort! Suck! Får seo m jag kommer på vad felet är..

Igår natt kunde jag inte sova, så jag satt mig och tittade på en av mina favoritfilmer; Crazy-Beautiful. Var jättelängesen jag såg den sist. Så jag måsta bara. Den varl ika bra som de förra gångerna! Vet inte eg varför jag gillar den så mycket. Det är ju en rätt så klyschig story, kanske det är själva filmen i sig? Den är så snygg på något sätt. Kan inte riktigt sätta fingret på det. Men något är det. Och precis som tidigare gånger har jag nästans gråten i halsen vid några scener. Hmm

Kom nyss in, har klippt hela gräsmattan idag. Så hinner den växa och få en till klippning innan studenten. Perfekt! Borde eg gå och hjälpa mamsen med att rensa lite ogräs. Men jag med min blomkunskap kan i misstag ta bort någon dyr växt, så jag får se hur jag gör.

Ikväll är det tänkt att vi ska samlas några stycken och titta på semifinal 1 i ESC. Får se hur det går. Skulle gärna vilja titta på säsongsavslutningen av Andra Avenyn också. Får se hur det hinns med. Får annars kika på avsnittet senare över internet.

Nu ska jag gå och tvätta bort lite gräsklipp, sen smörja, smörja, smörja. Men det börjar se bra ut nu!

Ha det!

/T


Måndagen i sin helhet

Sitter i sängen med datorn i famnen. Ser på en riktig chickflick-film; Bring it On (1an). Måste se något lättsmält. Är så pass uppe i varv just nu. Men så har jag gjort en del idag också. Eg borde jag vara trött, men inte nej.

Har försökt att få tag på Matte hela dagen, men utan vidare lycka. Får se när han har tänkt komma hem..

Mamma köpte ny telefon idag, en nokia. Är lite smått impad, har en hel del intressant. Tar nog ett tag innan mamsen har förstått sig på den. Ska försöka se om jag förstår mig på den också.

Nu ska jag se klart filmen och sen nanna. Godnatt!

/T


Idag är en ny dag

Oj. det där lät rätt så seriöst..

Kom nyss hem från stan. Har varit och gjort lite ärenden. Har bla postat så gott som alla inbjudningar, träffat Poffi, kollat på student och examenspresenter åt Jenny, Malin och mig. Har fortfarande ingen aning! Kan tänka mig en klocka, men den är svinigt dyr. Så kanske inget som ska läggas fram som förslag.. Har varit via mormor med ett inbjudningskort också. Nog för att hon säkert redan vet när allt händer, men jag ville ändå. Har nägra som jag borde hitta adressen till. Känns lite pinsamt att inte veta adressen till en som jobbar åt posten. Kan inte hennes efternamn heller. Ajaj!

Idag vaknade jag vid 10 dels av mig själv och dels av tvättmaskinen som plingade att den var klar. Konstigt nog så var jag inte trött. Utan jag var rätt så pigg! Jag som annars lätt kan ligga och dra mig i sängen till 1-tiden. Hmm?

Usch! Har fortfarande en hel del kvar på min "Att göra-lista, måndag" så jag borde återgå och fortsätta bocka av lite.

Ibland undrar jag hur okänslig en människa kan vara? Jag berättade förut vad som hade hänt. Om minnet sviker, fine. Men hur ofta sviker minnet efter sådanhär "stor" grej? Nja.. (skakande handrörelse, sida till sida). Men nu var det ett stort tramp i klaveret! Så det så! Och det var inte första gången, nej nej.

Nåja, gjort är gjort och sagt är sagt. Nu ska jag ta och äta något och sen rycka igång med min lista.

Ha det!

/T

Söndag

Dagen är strax slut. Eller, sådär iaf. Känns inte som söndag. Har lördag i huvudet. Vet inte varför..

Just nu är min morfar och min kusin här. Morfar strider med min mor hur man lättas letar i telefonboken. Mamma som vanligtvis är väldigt oteknisk när det kommer till telefoner får för en gångs skull glänsa. Kul!

Idag har jag gjort klart mina inbjudningskort till Studenten. Ska åka runt lite imorrn och lägga i folks postlådor. Ska även ta mig en tur till posten och posta några. Ska hälsa på mormor på samma gång. Måste komma ihåg några till som jag ska skicka till. Tyvärr så drog det ut på tiden och jag gick miste om Mies säkerligen goda kladdkaka. Suck! Jag som redan hade fått det att vattnas i munnes. Skit!

Har fått några positiva rektioner på min tatuering, kul! Har försökt gå runt och lufta hela dagen. Kom på hur jag skulle göra med skor, när jag testade så gick det bra. Så några dagar framåt nu så blir det gladpack och tejp när jag ska gå med skor. Inkl. pisstofflor.

Har missat dagens ESC, men jag får kika på det via svt's hemsida. Ska även kika på Andra Avenyn senare. Om jag kommer ihåg det dvs. Har en del grejer till ikväll som ska fixas. Ska bla upp på vinden och städa lite vidare. Imorrn blir det postning, syning av gardiner och lite smått plock. Ska även på mormor-besök.

Kanske blir ett till inlägg senare ikväll. Om inte så ha det!

/T


Nöjd!

Nu är jag nöjd! Eller så känns det iaf just nu! Visst, det gjorde ont. Men samtidigt var det värt det! Inte för att det gjorde så ont som jag hade föreställt mig, men nog kändes det nog!

Det här är vad jag har gjort. Tagen idag, gjord igår. Så den ser lite halvkul ut..



Tatueringen betyder; Vila I Frid på latin och är tillängnad min pappa.

Nu känns det bra! Nu ska jag smörja lite, sen dricka kaffe med mamma och pula på här hemma.

Ha det!

/T

Fredag kväll

Sitter och kikar på hockeyn, Finland-Ryssland. Har inte hänt så mycket än, men det kommer, det kommer. Självklart har jag Kaj Kunnas som refererar. Det är den bästa av alla. Efter att ha sett flera matcher Finland-Sverige med svensk komentator så har jag lärt mig. Det finns bara en.

Idag har jag inte gjort så mycket, tvättat lite fönster och försökt få lite sol. Försökte få bort mina snygga märken på ryggen av mitt boxarlinne. Hoppas att det gav resultat. Har även plockat ur syrrans rum nu. Lite finns nog kvar, men det drar vi in mot mitten sen när det ska bli av.

Idag kom även resultaten från vårens skrivningar. Så nu kan jag ha studentmottagning. Inte för att mina resultat var som jag hade hoppats, men jag klarade mig igenom iaf. Det är huvudsaken!

Ok. 1-0 till Ryssland. Nu hände det något.

Ska börja bränna lite cd tills imorrn. Har inga låtidéer än så länge. Får se vad jag kokar ihop. Om jag hittar på något bra. ska kolla igenom vad som finns på datorn. Kanske jag får lite tips av mina resekamrater? Vem vet? Hoppas att Matte är vaken och kommer ner på stan imorrn. Annars blir det svårt att vara utan honom tills dimissionen!

Nu ska jag gå igenom min musik och kolla på matchen. Sen ska jag börja med mina inbjudningskort. Kanske också fålla en bordduk. Får se. Lär inte skriva imorrn. Möjligtvis när jag har kommit hem och skjutsat hem alla. Men det är då det.

Ha det!

/T

Cred till..

..tjuvlyssnat.se och tjuvtittat.se

Sitter och läser igenom på tjulvyssnat.se. Hittade den här sköna konversationen:

OCH FÖR NÅGRA ÖL KANSKE DU FÅR ÅKA MED?

Systembolaget, Borås:

Ett fyllo -55 vill köpa alkohol på systemet men kassörskan nekar honom. Alla runtomkring stannar upp och blir helt tysta.

Mannen (skriker) JAG ÄR INTE FULL!
Kassörskan: Lugna ner dig. Du får inte köpa alkohol när du är onykter.
Mannen (springer lite halvt mot dörröppningen och skriker): Jag kör bil! Jag cyklar! Jag kör helikopter! Jag är för fan inte full... Hör du?! JAG KÖR HELIKOPTER!

Så skön!

Vet inte riktigt vad jag gör vaken nu längre.. Ska nog sova vidare nu. Ha det!

/T

Kvällen börjar lida mot sitt slut..

..och jag är ännu vaken. Suck! Jag som skulle sova tidigt! Hmm. Men iaf så är mammas rum klart.

Har hunnit prata lite med syrran om vad jag vile ha i studentpresent av henne och hurvida hennes pojkvän kommer med svenska som subtitle.. (Han är från närpes så) Men ska bli kul att träffa henne! Även om det är ett bra tag dit, men ändå. Hann inte träffa henne så mycket sist hon var hem. Men lite iaf. Hoppas att hon kan ge mig det jag vill i present; massage och upplösning av mina knutar som jag får efter jobb.. Hoppas, hoppas! Men, vi får se.

Har sett sista avsnittet ur säsong 10 av Top Model. Äntligen vann den jag ville! Skönt det! Nu är jag nöjdo hc glad, llite harmonisk sådär. Synd att det inte är samma sak med Gossip Girl. Jag är grymt irriterad av hur serien utvecklar sig just nu, men jag måste ändå se för att få se hur det går. Jag är inte helt överens med en i serien. Men det är nog det som är meningen. Hmm. Vad ska jag nu börjar titta på då? För Andra Avenyn har säsongsavslutning nästa vecka, Top Model är över, Gossip Girl har säsongsavslutning, kanske House och The Simpsons? Ja, så får det bli!

Fick min text kollad av en av mammas bekanta. Så nu är det bara att tuta och köra. Kom på att det kanske är smartast att boka in oss. Så att vi vet att vi kommer med. Annars blir jag lite smått grinig.. Ska bli kul att få det gjort! Inte för att jag känner för smärtan, men slutresultatet vill jag ha! "Vill man bli fin får man lida pin"

Appropå gårdagens inlägg med Lars Brundin, här kommer bilden..

                                                        

Visst är han lite söt? Haha.

Nu ska jag sova! Godnatt! Ha det!

/T

Torsdag

Nej usch. Nu måste jag skärpa mig! Ta på mig tankemössan och komma på någon lite roligare rubrik!

Idag har jag inte eg gjort så mycket. Men när jag tänker igenom mera noggrannt så kanske jo. var iväg och lunchade med Malin och Emma idag. Efter ett tag kom Erica. Gick vidare från Eat till Bagis när Emma hade åkt tillbaka till jobbet. Satt där en liten stund. Var upp via skolan och kikade. Hade hoppats på att få träffa lite folk. Men när jag har lite småsvårt att minnas när folk är i skolan så får jag ksylla mig själv! Men Lise var där iaf, så henner träffade jag.
Postade iväg mina arbetsprover också. Så nu är de iväg. Känns skönt! Var och frågade efter mitt körkort också, men tji fick jag. Det kommer när det kommer..

Missade allt ståhej med Kronprinsessan Victoria också. Eg hade det varit kul att se henne, men när jag inte pallrade mig upp såpass tidigt för en titt, så fick det vara. Kunde ha sett henne senare, men då åkte jag på match istället, IFK-VPS. Rätt så seg match överlag. Kul att se Simon spela! har aldrig gjort det så.

Nu håller jag på och hjälper mamma flytta in i sitt rum efter ommålningen. Blir väl helt ok (Hoppas jag!) Nästa projekt är syrrans rum, där ska det tapetseras. Sen borde de två stora projekten vara avbockade inför studenten. De större grejerna som ska göras är utomhus, stenläggning och grönsakslandet. Sen så!

Nu ska jag fortsätta hjälpa mamma. Sen i säng lite tidigare. Ska upp och träffa moster imorrn vid halv 9. Usch! Ska se om jag hinner träffa lite folk på samma gång?

Ha det!

/T

Dagens bästa!

Hittade en så kul grej på Killinggängets blogg. Man kan maila iväg Lars Brundin! Sjukt kul! Nu ska jag terra lite folk genom den här länken; http://brundinogram.daddy.se/make.jsp. Haha. Så bli inte rädda, det är bara Lars..

För er som inte minns eller vet vem Lars Brundin är, här kommer ett YT-klipp på honom. Det bästa!



Nu ska jag se vidare på matchen Finland-USA, just nu 1-0 till Finland

Godnatt!

/T

Klar!

Nu är jag äntligen klar med mina arbetsprover. Eller iaf de till Kalmar. Fick mail idag om att jag inte hade skickat in några till Mälardalen. Inte för att jag vet hur intresserad jag är av att plugga där. Men vi får se. Har tills den 26e på mig. Har även ett annat som jag måste göra, Design i Växjö. Hmm. Funderar på det med. Vet inte hur taggag jag är att göra det. Får se. Det verkade som en del rätt ås kul grejer. En hel del teckning. Vi får se.

Idag/ikväll var vi och firade Malin. Fick min efterlängtade smörgåstårta! fast, min egna är godast. Men så är det alltid! Fick även kladdkaka. Var jättelängesen jag åt det. Kan bero på att jag och syrran förät oss på "Oskars chokladkaka" nä vi var yngre.. Kanske, kanske inte. Såg finalen av Top Model också. Nog för att jag visste redan sedan tidigare vem som vann, och jag tyckte annorlunda. Men ok. Gick väl an. Inatt sänds finalen av säsong 10, undrar vem som vinner. Jag har mina favoriter och mina icke-favoriter.. Haha.

Senare om ungefär två timmar är det hockey på gång, Finland-USA. Funderar på att se matchen, det är ju kvartsfinal om jag inte misstar mig. Om jag orkar stanna uppe dvs.

Nu börjar det bli lite nervöst tycker jag. Kommer att ha svårt att sova natten mellan fredag och lördag! usch, usch! Men, det ska bli kul att få det gjort! har väntat ett tag nu. Ska se om jag hittar några tossor till studenten och om jag hittar smycken i uppsala. Får se. Kommer att kännas udda att åka dit, men inte att träffa Matte. Lär nog ringa honom och be han komma nerp å stan och träffa mig! Kanske för att äta på SubWay?

Nej, nu ska jag ladda inför hockeyn med lite LA Ink, sen hockey! Ska de lyckas såhär 13 år sedan sist? Hoppas på det!

Ha deet! Godnatt.

/T

Onsdag

Jahapp. Idag har jag fixat och donat nästan hela min vakna tid med mina arbetprover. Jag börjar se ljuset i tunneln nu. Har alla mina frimärken klara. Det är bara boken kvar. Och den är jag en bit på. Så, det börjar ta sig.

Just nu var det tänkt att jag skulle vara ute på Gregersö och grilla korv med barnen. Men tyvärr så regnar det, så grillningen ställdes in. Synd! Får äta korv här hemma istället. Hoppas att jag hinner med att fira Malin ikväll, det är ju tårta på gång! Kan inte missa den heller! Haha.

Ska försöka få allt det här klart innan imorrn. Så att jag bara kan slänga det på posten imorrn innan jag åker till skolan för att titta på Kronprinsessan Victoria.

Imorrn är det även Examen (om jag går dvs..) och efter det är det fotboll. Hoppas att det är lite bättre väder då, så att man kanske slipper sitta och frysa.

Nu måste jag fortsätta jobba. Ha det!

/T

Dagen som varit

Dansuppvisningen gick helt ok. En del missar i första dansen, men den andra gick mycket bättre! Några små fel här och där. Men för övrigt gick det bra. Känns skumt att veta att det var min sista dansuppvisning. Kommer att kännas konstigt att inte åka på dans eller att träffa Elizbieta heller. Får se hur länge jag kan hålla mig borta från Dansskolan. Vem vet när jag kommer och hälsar på och tränar lite? Haha

Har en del bilder från kvällen, men jag orkar inte lägga upp dem nu. Är inte så bra kvalité. Mamma var och fingrade något på min kamera, så jag har några andra inställningar mot vad jag brukar. Det vart rätt så suddiga bilder.

Imorrn är det tänkt att jag först ska och grilla med min barngrupp och några andra grupper till Gregersö, sen ska vi och fira Malin. För malin fyller år idag! Funderar på att publicera en fulbild på henne. Ska se vad jag hittar på datorn.. Haha.
       
                                                                                            

Nu borde jag fortsätta med mina arbetsprover fast timmen är sen. Usch! Ingen inspiration heller! Ha det! Godnatt!

/T

Försök till arbete

Nu försöker jag jobba lite på mina arbetsprover. Men jag känner att jag inte kommer någonvart. Jag har, precis som igår idétorka! Suck! Har en idé iaf som jag försöker göra något sånär. Får se vad det blir av det.

Har flyttat bloggen nu. Valde att göra det själv istället för att vänta på att de skulle göra det och vara utan den i några dagar.. Inte för att jag skriver så värst ofta, men ändå. Får se om allt skit jag hört om nya plattformen är sant.. Vi får se.

Idag hade jag tänkt ligga ute i solen och njuta av vädret samtidigt som jag skulle jobba. Men inte gick det heller när det blåser så att man får hålla i sig och det inte är någon riktig värme.. Hmm. Varför låg jag inte ute i helgen?

Ikväll är det uppvisning. Får se hur det går. Hoppas på bästa möjliga! Bara jag inte glömmer något i stil med skor eller kläder hemma! Då blir jag sur.

Nu måste jag fortsätta med mitt arbete. Vill helst inte göra ngt alls, men jag måste.

Ha det!

/T

Dagen

Var på gen rep idag. Gick sådär. Hade verkligen ingen ork i kroppen. Kanske berodde det på att vi hade repeterat dansen såpass månag gånger innan på golvet utan musik. Hmm. Kanske, kanske inte. Hoppas på att det går bra imorrn kväll! Det skulle kännas så skönt att veta att sista dansuppvisningen gick bra! Nåja. Vi får se..

Nu är hela mammas rum klart målat. Blev kanske lite väl babyblått. Men tja, det går helt ok. Får se hur slutresultatet blir när hon har flyttat in alla grejer.

För tillfället sitter jag och ser på Inför ESC. Rätt så kul att få höra alla låtar innan själva tävlingen. Och veta mera hur jag ska lägga mina röster och vilka låter som är låtar som man byter kanal på..

Nu ska jag se klart det, sen kanske något avsnitt Miami Ink. Godnatt.

Ha det!

/T


Idétorka!

Nu har jag idétorka! Kollade min skolmail för en lite stund sen och fick veta att mina arbetsprover ska vara posstämplade senast den 15 MAJ! Det är på torsdag! Jag som knappt vet vad jag ska göra med hälften. Suck! Men, det är bara att bita ihop och försöka fundera ut lite till. Sen blir det att klippa och klistra. Hoppas att jag hinner! Tycker att det var lite sen påkommet, men men. Skönt att få det ur världen iaf!

Idag har jag och Matte börjat med att måla mammas rum. Har kommit halvvägs. Nu blev det paus tills mina arbetsprover är någolunda klara. Nog blir det att måla lite nu och då, det är inte så mycket kvar. Men ändå. Får ingen hjälp av Matte nu heller för han åkte för en timme sen hem till uppsala.

Helgen har varit rätt så lyckad. Lördagen blev grillning hos Emma. Skönt att sitta i solen lite. Jag som inte hade tänkt följa med ut, isf max en drink på Indigo. Nåja. Tji fick jag. Nå, kom hem innan stängningsdags iaf.

Igår var det mest lugn och ro. Morsdagskaffe och snack ute i trädgården med mormor och morfar. Passade på att fira mammas födelsedag lite grann också.

Nu ska jag återvända till mina arbetsprover. Lite senare ikväll blir det gen rep inför morgondagens dansuppvisning.

Ha det!

/T

Fredag

Just nu sitter jag framför tvn. Kom nyss hem från Emma. Kikade på tv och tog det lugnt. Fast vi hade andra planer. Den egentliga planen var först att vi skulle åka ut på sjön och äta Fattiga Riddare, men när vi kom till K:näs fanns det ingen båt. Så det blev fattiga riddare i solen hos Emma. Sen åkte vi till Jomala och träffade lite folk. Efter det till Emma där jag, Emma och Malin fastnade framför tvn och orkade inte ta oss vidare. Så där blev vi.

Imorrn blir det grillning med KG och några till. Hoppas att det blir lika kul som det verkar!

Idag har jag och Matte tvättat altanen. gick sådär, var inte så mycket kräcka som jag trodde i högtryckstvätten.
Efter ett tag kände vi oss välförtjänta av en glass och begav oss in mot stan för glassätning och lite andra ärenden. jag glömde bort att vi hade en extraträning med dansen. Fick veta nu såhär i efterhand att de har ändrat på slutet i dansen. Skit! jag som redan har problem med vissa steg..

Nu ska jag se klart på Berg flyttar in, sen blir det nog några avsnitt Miami Ink. Ev. La Ink. Beror på. Hoppas att Matte kommer så småningom också.

Ha det!

/T

Torsdag

Idag har jag varit duktig och klipp hela gräsmattan. Fick testa nya gräsklipparen. Helt ok att klippa med, men lite tung här och där. Men nej, jag tänker inte skriva en hel recention på vär gräsklippare! Har gått omkring i shorts och bikini under tiden. Skönt. Har inte känt att solen tagit på, men det lär visa sig sen senare isf..

Alltid när jag klipper gräs lyssnar jag på musik. Det är perfekt att förena nytta med nöje. Eftersom klipparen låter rätt så högt så behövs det ibland hörselskydd, men eftersom mina hörlurar är sk. In ears så behöver jag bara plugga i dem och jag är nöjd och glad. Efter dagen har jag kommit på en låt som passar perfekt; The Cardigans-My favourite game. Testa!

Ska så småningom iväg på fotboll med Mie och Poffi. Ska bli nice att kika lite fottis. Får se hur det går. Gick rätt ok sist men inte senast hemma. Först ska mamma komma hem så jag får laga middag.

Matte kommer idag också, så jag lär inte skriva så mycket mera för veckan. Ska ta det lugnt och tvätta lite med högtryckstvätten. Och sen ev olja in altanen. Kanske tvätta bilen?

Nåja. Nog prata om det! Tänkte bjuda på videon till My Favourite Game


Ha det!

/T

Coldplay

Ja, nu blev det en rätt så snabb uppdatering. Eller hur jag nu ska kalla det. Eg så har det inget med föregående inlägg, så därför kör vi ett helt nytt åt Coldplay.

De som känner mig vet hurdan tönt jag är när det kommer till Coldplay. Det är mitt favoritband, alla kategorier. Är rätt så glad nu när deras nya album kommer så småningom. Har hört deras nya singel nägra gånger nu; Violet Hill. Först var den inte så bra som jag trodde att den skulle vara. Men den växer för varje lyssning. Försökte förklara det här frö Gustav (som för övrigt också är lika insnöad på Coldplay). Ska se om det fungerar.. Det är lite som deras förra album X&Y, det krävde några genomlyssningar för att det skulle bli bra.

Så det är kanske inte överraskning att jag lyssnar på låten just nu. Fick ett mail om att jag kunde ladda ner singeln här före valborg, gratis från deras hemsida. Men det gick sådär, men jag fick nog tag på den.. Blir nog att lyssna på ett tag nu, stackars de som kommer att åka bil med mig nu.

Det är snäppet till rysningar på ryggen nu. Fy vilken tönt jag är! Men vad gör man inte, det är Coldplay.

     

image107


Ska lägga upp det snygga omslaget till deras hittills bästa skiva; A Rush Of Blood To The Head



Nu ut på altanen. Ha det!

/T

Lugn dag

Idag är det mest en lugn dag. Har städat mitt rum och köket. Har äntligen fått min rabarberkaka bakad. Blev ungefär som jag hade tänkt mig. Har iofs inte smakat på hela, så jag vet inte helt hur den blev.. Funderar på om jag ska ta med mig en bit tills ikväll. Blir ju halvt som att fira Emmas födelsedag, i efterhand.

Funderar på att sta en tur med Rollerbladesen igen. Var ett tag sen sist. Skulle vara skönt att ta en ordentlig tur! Blev lite smått inspirerad när jag läste på lite mera om det i senaste nummer av Birka (Birka är den där tidningen som dimper ner en gång i månaden från Pirkka. Den har rätt så bra tips). Funderar på när jag ska göra det bara.. Borde öva igenom nya dansen också. Speciellt nu när jag har hela altanen för mig själv och utan några utemöbler. Måste passa på! Tyvärr har jag inte musiken, men jag får köra på i huvudet..

Fick mail från Gyrid härom dagen. Eller, alla i lusse fick det. Tydligen ska Kronprinsessan Victoria besöka Lusse. Tufft! Funderar på om jag ska gå dit bara för att titta. Skulle vara något att berätta när jag blir gammal. Haha.

Nu ska jag städa det sista, sen blir det nog en tur med bladesen.

Ha det!

/T

Tisdag

Jag klarade mig igenom besiktningen! Var före och försökte byta mitt ena halvljus som jag hade sönder förra året. Men när jag väl kom till Motorfordonsbyrån fungerade det inte. Suck! Men jag klarade mig igenom. Skönt!

Har varit och köpt min studentmössa nu. Härligt att ha hela kittet. Testade allt när jag väl kom hem, klänning, mössa, skor. Först nu kände jag att jag har klarat det! Jag var så glad och nöjd! Euroforisk! Lycklig!

Tidigare idag var barnens utställning. Kom inte så många som jag hade trott, tyvärr. Men de som inte kom får ta sina grejer nästa vecka på grillningen. Ska bli kul med grillning! Sugen på lite grillad korv! Ska kanske komma och jobba i början av sommaren på ett läger. Får se hur det blir.

Ska fortsätta titta på Miami Ink och sen lite Gossip Girl, kanske 100 Höjdare också. Får se.

Ha det, godnatt!

/T


Nej men nu!

Dansen gick helt ok. Första gången gick såklart bäst. Men sen barkade det bara! Vi fick testa våra uppvisningskläder idag också. Haha. Jag kände mig som Robin Hoods fru. Kan bero på mina supersnygga strumpbyxor och.. Äh! Eg hela outfiten är så grymt snygg! Kräver en titt! har lyckats bränna lite skinn på knäna efter dagens golvrullning. Men, det var det värt!

Skulle jag inte vara så trött som jag är skulle jag rita en teckning och lägga upp. Men jag sparar litep å överraskningen tills en annan gång. Eller så får ni se den 13e Maj. Så det så!

Usch! Imorrn blir det nog uppstigning vid 7tiden. Iaf där runt om jag ska hinna koka kaffe, hissa flagga och ge mamma frukost på sängen.. Borde gå i säng nu och sova. Inte ligga med datorn i famnen! Suck!

Måste komma ihåg att byta lampan innan jag åker till Motorfordonsbyrån imorrn! Annars kommer jag garanterat att få back på besiktningen! Blä! Ska försöka hinna baka något åt mamma också. Vet inte vad än, men jag får komma på något under dagen. Ska ändå ut med bilen, så då kan jag lika gärna inhandla ev. ingredienser.

Fick beröm idag. Kändes bra! Lite positivt överraskad vart jag också. Men kul! Tack Poffi!

Nu ska jag kika något avsnitt La Ink eller Miami Ink. Sen nassa. Godnatt!

Ha det!

/T


Måndag

Så var dagen snart mot sitt slut, igen. Ska så småningom packa ihop mina kläder och dra på dans. Som vanligt utan så mycket till inspiration. Men, fan. Det är min sista träning! Då ska jag ge allt! Jag ska inte orka köra bilen hem, jag ska ha tagit ut mig så att jag måste krypa till bilen! Ok. Kanske lite överdrivet. Men bara liite. Eeh. Ok, en del. Men jag lovar att försöka!

Idag har varit en helt ok dag. Var och fika med Mie. Njöt av solen på Kattens uteservering. Provade mössa också, ska inhandlas imorrn. Sen är det enda som fattas; klartecken från finland, skor och väska. Sen ska det firas! var via skolan också. Tittade på vårutställningen. Inga direkta överraskningar bland de som var med med sina alster. Vid det här laget vet jag vad Olle gillar och vad han inte gillar. Och än så länge har han inte överraskat eller överskridit sina stereotypa mallar. Men för övrigt var det ett bra budskap. Fina grejer.

Har äntligen laddat upp mina bilder från Valborg. Inte för att det blev så många, men några blev det. De jag tog med telefonen senare på kvällen blev inge vidare, så jag skippar dem. Så de jag bjuder på kommer från själva dagen och Ekonomicum-parken.

                                                        

För övrigt kan jag berätta att jag börjar jobba redan den 12 juni. Yes! En vecka till = mera pengar. Trevligt!

Imorrn har jag besiktning. Är lite smått nervös. Speciellt när jag har den jag har som besiktare. Hoppas att Nisse går igenom. Hur ska jag och Emma annars ta oss till uppsala den 17e? Har även barnutställning på kvällen. Ska dit och fixa det sista lite före. Hoppas att det blir bra!

Nu ska jag byta om, sen dansa. "Dansa, dansa, rör på hela kroppen. Dansa, dansa, du och jag är toppen.." (Fråg mig inte om låten)

Ha det!

/T

Nej usch!

Nu måste jag ta och skärpa mig! Jag som är ledig hela dagarna, och ändå får jag inte arslet ur vagnen att gå och skirva lite. Suck!

Ska strax iväg in till stan med Mie. Ska försöka prova mössa, gå via banken och fika. Gott, gott!

Imorrn fyller mamma år. Skönt att det inte är jämnt som förra året, det blev lite mycket. Men, jag ska inte klaga. Det var helt ok ändå. God mat. Ska se om jag orkar stiga upp innan henne imorrn och fira. Måste komma ihåg att slå in hennes present också! Jaja. Synd att inte Catta kan vara med. Men jag gissar på att vi kommer att fira om mammas födelsedag någon gång i sommar, när alla kan vara med.

Igår bakade jag min första rabarberpaj för säsongen. Gott. Ska se om jag ger mig på att baka ett anslag med rabarber senare idag? Får se. Skulle vara gott.

Nu ska jag klä på mig och sen åka. Ha det!

/T

Blogg?

Ja, nu har jag kommit på att det här inte är första gången som jag skriver ut om mig själv på nätet. Har haft som nästans alla Lunarstorm. Där fanns det en applikation som hette Dagbok (numer Blogg). i den har jag skrivit med jämna mellanrum från början av åk7 tills aug 07. Så minst 5 år. Visst, med jämna resultat. Vissa dagar långa grejer och ibland bara något smått. Ungefär som här. Fast, den största skillnaden mellan här och där var väl hur ofta jag skrev. Här försöker jag att skriva nästans varje dag. Där skrev jag ibland 2ggr/vecka och ibland gick det 1-2 månader innan nästa inlägg. Så, som sagt, varierad skrivlust.

Men jag kan forstfarande tycka att vissa av min inlägg där är helt ok. Jag minns när jag skrev dem och vad jag tänkte. Funderar på att kopiera all text och sen ta bort mitt konto (inte här). För jag har ingen anvädning av Lunar. Minns inte när jag var dit sist (ok, nyss. Men det var för att kolla igenom bloggen där). Så, den lär nog ryka tids nog.

Här är ett gammalt inlägg med mina funderingar på bloggning 10.09.05:

Jag satt och funderade på det här med att blogga. Det skulle inte fungera för mig, jag skulle inte kunna leva upp till kraven; intressant och varje dag/vecka. Det skulle inte fungera, för jag skriver knappast intressant, bara lite kladd som jag kommer på medans jag skriver, och varje vecka/dag? Knappast! Skrev senast om mitt sommarlov när det var nytt och fräscht, men det är en månad sen sommarlovet tog slut och skolan med bihang började rulla på. Borde jag kanske uppdatera mig? Nähä?!
Hmm. Ska spåna vidare i vad jag ska skriva här idag då...

Oj! Är sp glad! Svt har äntligen förstått vad ordentliga barnprogram betyder: KENNY STARFIGHTER! Där har vi allt i ett nötskal. Johan Rhenborg är underbar i sin roll som Kenny, galaxens sista hopp innan den tas över av den onde Dr. Deo.
Riktigt bra och om inte annat riktigt roligt att skratta åt! Episod 2 visades idag/ikväll, så nu är det bara 4 kvar att längta till, innan man får veta upplösningen! Jat tror att jag minns hur den slutar... Kanske...
Fast jag ska inte lägga ut mina teorier här, det blir ju inget skoj kvar för de som vill se slutet och få veta den spännande upplösningen.

Nu när jag ändå är inne och halkar på området och serien så måste jag bara beundra de som satt ihop rollistan. Thomas DiLeva var genialiskt, han behöver inte leva sig in så djupt i sin roll (sjuk Musik Magister som har "sett den onda sidan") för att lyckas. OJ! Allt är så bra gjort! Ni måste se!!

Hmm. Ska inte snöa in er för mycket på min faccination över Kenny Starfighter med bihang. En annan gång! Men det borde komma...

Provperiod börjar på torsdag, då får jag riktigt veta om det här är vad och var jag vill gå. Skulle vara ganska så jobbigt att byta igen. Så jag tror nog att det blir att fästa sina rötter djupt så att man inte ger upp för lätt när hårda vindar blåser.

Om jag står kvar får ni (och jag) veta senare. Den som lever får se!

"But love without pain isn't really romance" //Only this moment, Röyksopp


Ha det!

/Tojja


Idag har jag mest tagit det lugnt. Skjutsade Matte till bussen för en stund sen. Nu är jag ensam några timmar innan mamma kommer hem. Åt årets första bollglass idag också. Från BP-kiosken. Nami! Åkte till Möckelö för att sitta och njuta i solen. Härligt!

Funderar på att ta mig en liten tupplur innan det är avspark IFK-MyPa.

Ha det!

/T


Hemma igen

Så, nu var jag hemma igen. Sitter och ser på hockey-vm och snackar med syrran och Matte. Trevligt. Har nyss hämtat syrran från Stadshotellet.

Valborg blev bättre än vad jag först trodde. Eftersom jag kom såpass sent på tisdagen så missade jag den tilltänkta grillningen på Djäknegatan. Så då blev det mest degande framför tvn och lugnt med Matte. På onsdagen blev det ett besök i Ekonomicum-parken. Grymt varmt, men skönt! Därifrån via McJack och sen till lägenheten för en liten lur och matintag. Kvällen blev en liten rundtrip på tre olika ställen på Kantorn och Djäknegatan. Var på det sistnämnda vi stannade tills vi gick hem och nannade.

Hade en riktigt trevlig kväll! Kul att få återse lite personer från förra året och att få dra lite gamla minnen. Mycket lugnare än åter innan. Men jag kan säga att jag väntar nog några månader innan jag lyssnar på vissa låtar igen.. "If you'll be my bodyguard.."



Resten av dagarna har varit lugna. Pizza och Ben & Jerry's. Nami!

Nu ska jag fortsätta kika på hockeyn. Ha det!

/T

RSS 2.0