Focus-Hocus Pocus

I fredags efter tentan var vi ett gäng ur klassen hos Jimmy. Tanken var en klassfest, men när så många drog en lättnande suck efter tentan och åkte hemåt, så blev vi bara en handfull. Hursom. Det var trevligt ändå! Sådär trevlgit som det brukar bli när man sitter och ser på YT och skrattar så man får ont i magen.

En video som vi kikade på var den här;



Vilka polisonger han hade!! Ojoj. Är lite orolig över att visa videon för Edo. Han har en viss förkärlek för polisonger. Ettdera som killen i videon eller mustburns som Ralf Gyllenhammar har.



Visst, det är väl hardcore. Men, jag vet inte vad jag ska säga mera.. Nå, hursom. Jag vet vad han ska få i julklapp om han väljer att odla mustburns i 7 veckor på jobb; en ny trimmer. För den han har just nu lär inte orka med när jag tvångsrakar honom dagarna innan jul.

Nå, det är ju bara vad jag tycker.

Idag har det arbetats på en hel del med gruppcaset. Rätt skönt med ett case där man kan bestämma en del om hur man vill göra. Om man gör ett enkät, så får man även bestämma resultatet på enkätet.

Imorrn väntar lite städning och lite packning, sen är det dags att styra Forden hem till Åland.

Ha det!

/T

Ommöblering pågår

Har gjort om min header. Dels för att jag inte är så blond numera och dels för att jag kände för det. Jag vet inte om jag gillar den till 100%. Men, det växer nog så småningom.

Idag var det caseintro. Ett kul projekt och en kul och intressant uppgift. Fast, av någon anledning är jag inte så peppad som jag nog borde vara. Kan vara att jag just nu mest sitter och väntar på att jag ska få åka hem till åland, mamma, Edo och allt därtill. Så jag hoppas att jag kommer tillbaka efter långhelgen med ny kraft och inspiration.

Lite tråkigt att jag missar Halloweenfesten på kåren. Förra året var riktigt kul. Men, iår väljer jag Åland före kåren. Dessutom har jag ingen kostym och så är jag inte så sugen. Lite konstigt det här. Jag brukar alltid vara den som går all in när det kommer till Halloween. Men, iår får det vara. Dessutom blir nog plånboken glad över att jag inte går bananas på Ohlssons Tyger.



Jag och Ullis förra året

Imorrn är det dags för praktikinfo. Ska bli skönt att få lite klara bud och besked om hur det hela ska gå till! Då kan jag börja leta efter praktikplats hemma. Sen är det bara att kavla upp ärmarna och fortsätta med gruppdelen av caset.

Nu väntar sängen på mig efter dåligt med sömn natten innan.

Ha det!

/T

Inget planerat

ÅH! Så skönt att ha tentan över, en fot som är nära på normal och en nystädad lägenhet. Det känns inte helt fel om jag får säga det själv.

Har inget planerat för kvällen. Egentligen borde jag göra både det ena och det andra. Som att läsa igenom briefen vi fick i torsdags inför måndagens caseintro, sticka klart min halsduk (började på den för snart två år sen), göra klart mitt kalenderomslag och främst att börja fundera på min portfolio/mapp. Måste ju ha något att visa upp när jag är hemma på åland och söker praktikplats.

Försökte nyss börja lite smått med mappen, men fastnade i PS och redigarede några bilder istället. Bara sådär lite smått, gillar inte för redigerade bilder. Finns en viss charm i "rena" bilder. Funderar på vad jag ska ha med i mappen och vad jag inte ska ha med. Det heter ju att man ska visa på att det går framåt och vad man har gjort och vad man har lärt sig. Men man vill ju samtidigt kanske inte visa världens fulaste projekt som man helst vill glömma.

Tricky, tricky.

Hittade en skön skiva på Spotify som jag sitter och lyssnar på. Sådär lagom att ha på i bakgrunden när jag försöker vara kreativ. The Crash-Music from film, Volyme 3.

Sitter och myser av tanken på att nästa vecka vid den här tiden är jag hemma på åland. Funderar på hur jag ska göra med soffhörnet. Har inte legat där på snart två månader, så det börjar bli hög tid att lägga sig där igen för att få tillbaka den kroppsformade gropen.

Dags att återvända till min blivande mapp.

Ha det!

/T

Klumpigt

Igår var jag på basket med Malin. Såg Dragons mot Uppsala. Sådär intressant match, Dragons vann rätt lätt. Men, det var trevligt ändå. Däremot så lyckades jag trilla och göra illa min fot. Inget som jag kände av då direkt. Men när jag väl kom hem och började känna efter på riktigt gjorde den ont.

Inatt vaknade jag lite före 5 och kände att den nog minsann gjorde ont! Bra jobbat Tojja!

Ikväll är tanken att jag ska jobba på Friskis, får se hur det går med min fot.. Finns en hel del trappor där så. Men, det är väl bara att ta det lugnt, så fixar det sig. Funderar på hur morgondagens tenta ska gå.. Det får bli morgondagens problem. Så länge som jag har läst och kommer dit så borde det lösa sig.

Känner mig som dagens största klumpeduns. Men, det är smällar man får ta när man inte är smidig.

Ha det!

/T

Skrattar bäst som skrattar sist

Nå inte kom jag fram så lätt till Linköping i fredags. Utan vi fick signalfel (eller liknanade) i Norrköping och fick inte åka vidare. All tågtrafik stod still och jag och en hel hög andra fick vänta på bussar till LKPG. Efter att han väntat utomhus i kylan i 1,5h klämde jag mig på en buss och fick åka mot lkpg.

Trött, slut och allmänt lite lätt irriterad bjöd fredagen på biljard och Donken. En vinst blev det och eftersom jag var lättroad så var det ganska roligt att sitta på Donken och kika på fulla fjortisar.

Lördagen blev en snabb vända på stan eftersom vi alla försov oss lite. Sen blev det snabb middag och senare promenad i kylan till HG. Som tur var hann vi med sista nattbussen därifrån, så vi slapp gå den långa kalla promenaden tillbaka.

Söndagen bestod av plättar och hemfärd. Skönt att kunna åka hela vägen, att bara behöva byta tåg en gång.

Igår var det föreläsning hela dagen. Men, det gjorde ingenting. För han som föreläsningen var jätteinspirerande. Sen att han delade ut chokladbitar när man ställde frågor (bra frågor belönades med KitKat, dåliga med Toblerone). Jag lyckades få en sådanhär.







En isbjörn i vit choklad. Först ville jag inte bita huvudet av den. Men sen insåg jag hur chokladsugen jag var och då satt det fint att bita på den. Sen var den av samma choklad som jag brukade köpa på Klintens livs innan jag gick på Bild&form.

Idag är det dags att plugga igen. Tentan närmar sig med stormsteg och det är en del jag har kvar att läsa. Så bäst att börja nu.

Ha det!

/T

Helg, igen

Nu går det snabbt här. Fast, det är skönt det. Då behöver man inte gå och vänta på att saker och ting ska hända. Inte för att jag går och väntar på att tentadagen ska komma, men nog ska det bli skönt att få den över!

Sitter på tåget till Linköping och Mie. Ska spendera helgen med henne och Malin. Svårt att beskriva hur kul det ska bli! Har höga förväntningar! Däremot så är jag sådär glad på SJ. Eller, ska väl mera klaga på x-tåget. Men, samtidigt jag kommer ju att få tillbaka mina pengar. Så..

Hursom, jag startade vid 8.32 från Sunkan. Tanken var då att jag bara skulle behöva byta tåg en gång, i Gävle. Nu sitter jag på tåg 4 av 4 för denna dag. Det sket sig alltså. Kort berättat; Tåg s:vall-gnarp, buss gnarp-iggesund, tåg iggesund-gävle, tåg gävle-stockholm, tåg stockholm-linköping. Men, jag får ju åka 1a klass med gratis internet till Mie istället. Så jag är nöjd!

Men kanske ingen sådanhär dag idag;



Nu ska jag se på lite serier och njuta av att det inte finns en endaste skrikande unge i närheten (finns ingen unge överhuvudtaget)

Ha det!

/T

Underbar helg

Har haft en underbar helg med mamma! Tänk hur glad man kan bli över ett litet besök. Vilken överraskning jag fick! Och vilken boost det var för mitt humör! Tack tac, mamma!

I fredags innan mamma stövlade in genom dörren så hann jag med ett besök på Friskis. Passade på att köra över lite ny musik till telefonen som kunde passa bra att träna till. Fick in en rejäl lyckoträff;



Swedish House Mafia - Miami 2 Ibiza.

Riktigt skön låt och riktigt peppande. Sådär att man bara vill dansa, dansa, dansa till! Mie, det här är låten inför nästa helg!

Igår jobbade jag på Friskis. Gick bättre än jag trodde. Vet inte vad jag hade förväntat mig heller, men det löpte på bra och var lugnt. Hann tom plugga lite. Sen bar det av ut till Birsta för fika och lite kik i butiker. Fick ett nytt köksbord av mamma som födelsedagspresent. Tack tack!

Idag var det dags för mamma att åka hem igen. Lite trist, men samtidigt så är mina batterier rätt laddade nu för att orka skriva tenta och sen åka hem till mamsen på det.

Förutom det så har jag fyllt år idag. Fick frukost på sängen och allt. Mumsigt!

Ikväll blev det fikabjudning hemma hos mig. Lagom att inviga nya köksbordet. Hembakad morotskaka och mammas hemlagade saft bjöds det på. Mumsigt! Nu känner jag mig nöjd och glad!

Har haft en riktigt bra dag och helg. Känner hur krafterna till att plugga till tenta återkommer sakta men säkert.

Ha det!

/T

När man minst anar det

Så ringer det på dörren och mamma står på utsidan och vill komma in.

Att få en sådan överraskning av henne var underbart! Att slippa vara ensam på sin födelsedag och genom det få en glad överraskning av mamma, det är guld värt!

Tack tack mamma!

/T

Ångesten har lagt sig

Lite grann. Men jag får lite små återfall.

Har helg, eller, jag har haft helg sedan kl 12 i onsdags. En långhelg med andra ord. Synd bara att jag inte tänkte lite mera framåt och hade frågat någon om de kunde byta pass med mig på Friskis. För då kunde jag ha åkt hem och firat min födelsedag.

Visserligen var tanken att jag skulle fira den här, men kanske inte på det sättet som det ser ut att bli just nu. Men, men. Det kommer flera år! Om inte annat så lär jag få mera läst under än vad jag skulle fått om jag var hemma hos mamma. Dessutom kommer jag ta mig tiden att gå på pass som jag inte tidigare hunnit.

Känner däremot lite hur jag får smått panik när jag tänker på hur mycket jag borde läsa och hur svårt jag har dels för salstentor och dels för att få in all information. Det gäller väl bara att ta och försöka.

Undrar om det räknas som plugg om man tittar på filmen Thank you for smoking? Den handlar ju om PR och vår ena lärare tog ju faktiskt upp den som exempel.

Nu ska jag försöka klämma in lite mera info innan det är dags för att laga middag.

Ha det!

/T

Ett försök

till att lindra min lilla ångest. Ångest över om jag verkligen behöver den.

Igår blev jag äntligen med X10. Och nu snackar vi inte någon X10 mini, eller X10 mini pro. Utan the real deal. The monster is finally mine!

Efter att ha drömt om den sedan den släpptes har jag äntligen fått ihop ekonomin med mina drömmar. Sen att jag nyss har avslutat en tung kurs och avslutat en sommar som gått i jobbets tecken och att jag utöver det snart fyller år, ja då får man ge sig själv en sak.

Men jag ska passa på att hylla SonyEricsson. Ni gör verkligen telefoner som håller! De jag har haft har varit grymma! Första SE jag hade var W550i



Den höll det mesta och var mig trogen i många stunder. Den klarade även att åka några vändor i både väggen och golvet, utan att det hände så mycket. Förutom då att musiken hackade. Men, vad ska man kräva av SE's tidigare Walkmanmodeller?

Sen kom W810i



Den köpte jag när jag nyss hade fyllt 18. Minns hur nervös jag var över att berätta åt min mamma att jag hade köpt ny telefon, så jag åkte ut till en stuga med min dåvarande pojkvän. Dels för att lära mig min nya telefon och dels för att komma på bra ursäkter (förutom att min gamla var slut).

Efter det var det W902.



Även den satt jag och väntade på tills den skulle komma till Telebutiken. Jag terroriserade de stackrarna med mina frågor och nyfikenhet om den hade hunnit komma än. Oj, den lyckan när den väl kom! Sen att den gick sönder några dagar senare, var ingen höjdare. Men, jag fick ju en ny istället. Den har jag haft i två år. Den har överlevt många smällar och många attacker (senast tappade jag en tallrik hallonpaj och vaniljsås på den). Men nu ska den få gå i pension.

Och nu ska min ny X10 få glädja mig i minst två år. Känn pressen.

Det var dagens nördande.

Ha det!

/T

Kursstart

Idag var det dags att kicka igång nästa kurs i ordningen; Strategisk Kommunikation B. En massa om PR. Känner mig sådär pepp just nu, men det lär nog ändra på sig tids nog.

Däremot är det rätt intressanta föreläsningar och intressanta budskap som ges. Men efter en kurs av massor med praktiskt arbete så kan det vara rätt skönt med lite plugg, men jag är långt ifrån mentalt förberedd på en salstenta om några veckor.

Den här videon fick vi se i våras under en av föreläsningarna, idag fick vi se den igen och jag måste bara medge att den är riktigt bra! Men, man måste nog se den två gånger för att få in all info.




Nu börjar ögonen bli tunga och sängen kallar på mig.

Är inte lätt att gå på föreläsning 8.15 när man är van med rätt fria tider. Men, imorrn blir det andra bullar när föreläsningen är först vid 15.45.

Nå, hursom.

Nu säng och sömn!

Ha det!

/T

Äntligen

Den här helgen har varit så skön och så overklig. Att bara kunna sitta hemma och njuta och inte ha något att fundera på (förutom en ogjord presentation). Att kunna sova ut på morgonen och vakna utan att direkt börja fundera på hur man ska lösa senaste problemet.

Fredagen bestod av webbvernissage, eller iordningställande a webbvernissage, för att följas av riktig vernissage. Kul att så många kom, men det var lite trångt! Kändes så skönt att få höra av de som kom att de tyckte om våra förpackningar och att de sade vad vil försökte få fram; lyx.

Efter vernissagen och rivningen av våra arbetsytor blev det laserdoom med delar ur klassen. Hur kul som helst! Var till Nöjeshallen den här gången, större och roligare än förra gången. Senare på kvällen blev det kursavslutning hos Ullis och Erik. Blev en riktigt skön hemmafest med bra sällskap!

Resten av helgen har gått i lugnhetens tecken. Ett besök på friskis idag och sen har lägenheten fått sig en omgång med dammsugaren. Lika bra det att vara utvilad när det är dags för ny kurs imorrn.

Nu ska jag återgå till att njua över att kursen är över och att det är söndag och jag inte behöver vara på skolan och panikjobba.

Ha det!

/T

RSS 2.0