Glada vappen!

Nu ska det firas valborg! Om en timme ska jag åka ivä mot båten och sen Uppsala. Ska bli jättekul! Hoppas på att det blir som förra året. Eller fast bättre.

Ska packa ihop det sista, sen bär det av. Lär inte blir så mycket skrivet här under tiden i uppsala. men Glad vaborg!

/T

Ligapremiär!

Inte ska någon förkylning få hålla mig ifrån att åka på ligapremiär heller! Här ska skrikas och ropas! Får plylta på mig kläder bara.. Har ju en ny grönvit-mössa och så har jag ju min halsduk. Det här kommer att bli kalas!

image103


Nu ska det ätas lite sorbet (Pirkkas jordgubb) och sen bytas om. Ha det!

/T

Helgen i sin helhet

Nu har Matte åkt hem. Jag ska åka dit imorrn (om jag inte ligger däckad med huvudet fullt av snor dvs..) För tillfället ligger jag i sängen och vila och måkar in resterna från gårdagens chips med dipp. Mums! Har ont i halsen och nästan är täppt. Bara väntar på att allt ska bryta ut, såklart till Valborg! Skit!

Nåja. Tänkte dra min helg i helhet.

Fredag:
Träffades på Gröna Udden för lite grillning. Var rätt så trevligt. Lite kallt kanske, men annars ok. Sen vidare till Emma där vi badade bastu och fixade oss inför kvällens besök på stadshotellet. Där var det fullt med inndebandy pojkar och flickor. Mest pojkar. Rätt kul drag ändå. Men smetfullt på dansgolvet. Efter Arken till Dixie och sen Emma (igen).   
                                                 
                     Fia, Malin och Emma på GU        Mie och Poffi                LT och Jocke, två killar från Falun

Lördag:
Lugn dag. Mest i sängen och sova. Hämtade bilen från Emma. Sen middag, Medelhavskyckling. Mums! Hörde att Emma, Poffi, Mie och Malin hade gått ut den kvällen med. Men jag skulle inte ha orkat, så jag njöt hemma framför några filmer med Matte.

Söndag:
Lugn dag det med. Mattes pappa började fixa på min bil. Skulle byta olja. Men med min vanliga tur så passade såklart inte mitt nya inköpta oljefilter! Så jag blev utan bil. Han skulle byta filter åt mig och sätta dit det nyaidag någon gång. Så jag får tillbaka Nisse. Kvällen bestod av Andra Avenyn och lite film.

Funderar på om jag ska lägga upp två bloggtips igen. Mest för att jag tycker det är kul med ironi. Eller hur jag nu ska förklara att jag länkar till de här bloggarna..

Bellasuger; en blogg där de driver med bloggerskan Blondinbella
G is for Gossip; en blogg där tejen skvallrar om andras bloggar. Eller hur jag nu ska förklara det

Vill, vill, vill bli frisk nu! Suck!

Ha det!

/T

Idag

Känner mig snorig. Usch! Inte nu den här veckan! Suck! Såklart lagom till valborg. Blä!

Ska försöka städa huset idag, innan mamma kommer. Hade fått bannor pga hur det såg ut då hon mellanlandade här i fredags natt.

Matte åker tillbaka till sverige och mamma kommer hem.

Jag ska försöka grilla lite och sen se Andra Avenyn.

Måste börja med mina inbjudningskort också! Inte för att jag känner för att göra det, men ibland måste man göra saker och ting man inte vill.

Ha det!

/T

Jo, kan berättas att fredagen var grymt trevlig! Kanske kommer bilder när jag har städat och gjort allt annat på min lista.

Grinig

Idag är jag grinig. Vet inte eg varför. Men det ska ju bli kul och så med grillning. Men ändå är jag grinig. Suck! Kan bero på att jag inte har druckit någon Battery idag eller igår. Hmm?

Måste bestämma vad jag ska ha på mig ikväll också. Har ingen aning!

/T

Torsdag 240408

Så, då börjar dagen gå mot sitt slut. Kom nyss ut ur duschen. Har varit på en runda med rollerbladesen igen. Skönt! Börjar få upp farten lite grann och det gick lite snabbare mot vad det brukar. Har fått känningar i knäna igen. Så det är nog bara bra om jag slutar dansa nu till hösten. Så kanske de får vila lite.

Idag har jag legat ute på altanen och njutit. Var riktigt skönt och nästans för varmt. Försökte sola lite också. Men det gick sådär. Försökte mig även på att se ett nytt avsnitt Top Model, men solen relfekterades för mycket i skärmen, så det gick sådär. Får se om avsnittet sen en annan gång.

Har även börjat förbereda inför morgondagens grillning. Har lagt köttet i marinad och börjat planera lite mer inför kvällen. Ska höra lite om vem som ska handla vad inför kvällen.

Imorrn ska jag förutom grilla jobba. Ska vikariera mamma tre lektioner; matte x2 och engelska. Usch! Nåja. Får pengar.. Usch vad jag känner mig girig nu!

I helgen blir det nog inte mycket dator. Matte kommer på fredagkväll och sen blir det nog utgång. Under helgen har jag lovat att få mammas rum ommålat. Det jobbigaste blir nog att städa ur hennes rum, men när jag väl kommer igång så ska det nog gå bra.

Hörde att Håkan Hellström ska komma till Rockoff. Skulle det hänt för 3-4 år sedan skulle jag har varit skitglad och sett fram emot konserten. Men nu är jag sådär. Visst, hans första album var bra, men sen efter det var han inge vidare.. Så jag får se om jag går dit eller inte. Om jag ska fortsätta med min Rockoff-diss eller inte. Den som lever får se..

Nej, nu ska jag snart sova. Ska upp och jobba imorrn. Blir nog att ta en lite tupplur mitt i dagen för att jag ska orka. Får se. Nu kila. Ha det, godnatt!

/T

Onsdag 220408

Har varit en fin dag idag, igen. Tyvärr har den varit av det lite blåsigare slaget, så det blev inte att sitta ute och njuta. Satt inne och tittade igenom gamla filmer från när syrran döptes. Trevligt! Hann även titta igenom veckans avsnitt av Andra Avenyn. Så nu har jag det gjort!

Efter lite strul och en sjuk Emma bestämdes kvällens planer; grillning ute i skag med Mie, Malin och Fia. Urtrevligt! Tyvärr blåste det en del där med till en början, men sen blev det skönt. Lite småkallt mot senast vi var där. Men annars nice.
Grillade korv och åt grill-banan. Nami! Även om grillen var lite krånglig till en början så fick vi igång den till sist. Tog en massa bilder. Det är så fint där så jag måste passa på! Headern som jag har här på bloggen är tagen av mig just från Skag förra sommaren. Det du! Ska lägga upp lite roliga bilder som togs ikväll.

                                       
Som sagt, en mycket fin plats. En pärla.

image99

Malin, Fia och Mie som hoppar och har sig.


Senare bar det av mot Emma och sedvanlig tv-tittning och planering inför fredagens picnic och grillning. Får se hur det går.. Haha. Mies tänder var jättefina och raka! Är lite smått avis på hennes nya, fina leende. Men jag vet inte hur villg jag är att gå igenom allt med tandställning för att få lika raka tänder.. Nej. Jag har min sneda sak, och det är en del av mig..

Nåja. Kan säga att jag såg Horton hears a who igår och den var helt ok. Jim Carey är grym i sin roll som Horton! Robert Gustavsson, släng dig i väggen! Haha.

Nåja, nu ska jag sova. Ha det!

/T

Tisdag 220408

Är nyss hemkommen från stan. Har varit och simmat med Poffi och Malin. Trevligt att simma! Fick prova min nya bikini också. Tyvärr så verkade det vara någon kväll/dag för barn och deras påklädda föräldrar. Så jag fick lite smått i nama pga dem.

Har för övrigt haft en rätt så lugn dag. Steg upp vid 11 och började städa ur min garderob. Ska fortsätta imorrn om jag kan. Sen satt jag mig ute på altanen med kaffe och en tidning i solen. Varmt och skönt! Var iväg och jobbade/pysslade med barnen också. Tyckte synd om Sandra som försökte få dem att lyssna och lyda, men det var svårt att förstå idag.. Jag drog mig undan i ett annat rum och målade vägar (till dagens projekt, stad av mjölktetror) och sen limmade jag lite från förra veckan (hav). Beundrar Sandras tålamod.

När jag kom hem satt jag en stund i solen igen och läste tidningen. Så skönt! Kunde också bero på att jag hade svarta jeans.. Sen packa simkläder och iväg mot Mariebad.

Ska se vad som blir imorrn. Skulle vara skönt med en visit ut till Skag, Lumparland (om det är fint väder dvs). Skulle också gå att grilla där ute när det är berg. Får se hur det blir.

Idag har jag återupptäckt Christian Waltz. Har lyssnat i bilen. Får inte lyssna när jag har Matte med (han gillar inte Christian) så jag passar på! Har starka minnen ihop med musiken; min första sommar på Robert's. Har eg två akivor som jag kan koppla ihop med min första sommar på Robert's; Christian Waltz (Paint by numbers) och Kanye West.

Nej, nu ska jag titta på 100 Höjdare och sen nya avsnittet av Gossip Girl

Ha det!

/T

Bloggtips

Ska tipsa om två bloggar som jag har börjat att följa med och njuter av att läsa;

Johan Rheborgs blogg: http://rheborg.blogspot.com/
och Killinggängets blogg: http://www.1000apor.se/blogs/killingganget

Läs och njut. Man får veta så mycket som man inte visste om deras produktioner, tex Nile City och Glenn Killing i manegen. Grymt kul!

Nu ska jag på jobb. Njut av solen!

/T

Resterande del av dagen

Nu har jag kommit hem från träningen också. Har hunnit duscha och fixa mig lite gröt. Gott.

Dagens träning gick allt utom som en dans. Visst, uppvärmningen var kul! Men sen, nej usch! Blev att må illa efter att ha dansat igenom höstens dans. Blev sitt på sidan om. Försökte dansa nya dansen, men det gick inte heller någe vidare. Lite mera sitt och titt. När vi skulle dansa sista gången fick det bära eller bista. Så jag tog i för kung och fosterland, men tydligen var detä ndå inte bra. Jag gjorde fel rörelser, gick åt fel håll osv, osv. Suck! Känner lite smått panik inför uppvisningen i maj. Blä!

Malin och Emma kom via dansskolan innan vi började, så jag och Poffi han planera veckan en del. Trevligt! Ska och simma imorrn med P och M, onsdag picnic + ev. grillning med KG och tv senare på kvällen och firning av att Mie har blivit av med sin tandställning, torsdag ska jag och E kanske åka rollerblades, fredag ska vi fira P's födelsedag. Så är det tänkt iaf. Sen kan förändringar förekomma.

Har även varit via Mattes föräldrar med lite blommor och annat smått och gott som de beställde från sverige. Försökte hinta Mattes pappa till att han ska byta olja i min bil. Han har lovat. Men än har det inte skett. Kan bero på att jag är seg med att köpa delarna som behövs. Var trevligt att vara där via, var längesen jag träffade hundarna/odjuren. De är alltid lika välkomnande så. Viggo var nyopererad, så han tog det lite lugnt. Men Ruf körde på för Viggo med. Haha.

Ska ta och se en film innan jag somnar. Hoppas på ett sätt att jag inte blir inring imorrn bitti. Skulle berkligen behöva städa mitt rum och få sova lite. Men, pengar är bra det med. Ska senare på dagen och pyssla. Helt ok det med.

Nu film, sen nanna. Godnatt!

/T


P.S Frida, jo det ska jag. Kommer och visar i skolan när den är gjord.


Dagen (än så länge)

Blev inte mycket till sömn inatt. Bättre blev det inte heller när jag väcktes vid 8 och fick förfrågan om att komma och jobba. 9-14. Pengar det med. Synd att jag var så grymt trött bara. Tyvärr så verkade jag vara den endra som var trött, ungarna verkade mer speedade än vanligt. Suck! "Gå och sätt dig på din plats!", "Var snäll med killen/tjejen bakom", "Inte tjuvkika i grannens bok!", "Förstår du?, svar: NÄ!"  Suck! Nåja, får se om det blir mera jobb under veckan. Vet iaf att jag ska vikariera mamma på fredag. Men jag ska ha 3 lektioner eller så, nice!

När jag kom hem tog jag mig en välförtjänt vila. Fast, först fick jag städa bort alla mina saker från sverige-trippen. Hade tänkt städa ur garderoberna idag, men tji fick jag. Måste städa bort lite för att få in på galge lite grejer.

Vet inte varför, men jag har fastnat lite halvt på Melinda Wredes nya låt; Det är slut. Jag gillar låten i sig, skönt gung. Men nej, texten har inget med mig att göra just nu.



Lite skön sommarlåt. Minns du Melinda Wrede? Jag tror att jag har sett henne live, på Stafettkarnevalen någon gång. Tror det. Har ett svegt minne av att ha sett henne på Olympiastadion innan mass-staffetten. Nåja.

Ska laga något att äta. Senare dans och via Mattes föräldrar och lämna av lite grejer.

Ha det!

/T

Kenny Starfighter!

Oooh! Det ska bli en långfilm av Kenny Starfighter! Ojojoj. Nu blir det andra bullar!




Uppsalahelg

Är nyligen hemkommen från uppsala. Skönt att vara hemma, men nog kommer jag att sakna bäddsoffan..

Tänkte berätta lite snabbt om mina dagar i uppsala.

Åkte redan i torsdags, plockade upp Matte och åkte iväg till IKEA och Willys. Tittade på bla en bäddsoffa och en ny fåtölj till Mattes lägenhet. Blev inget inköp av soffa den dagen, men däremot lite korv vid kassan och en gardinstång. Sen åkte vi och inhandlade middag och mot lägenheten. Försökte sätta upp gardinstången, men gick inge vidare då vi inte hade skruv. Så den fick också vänta. Kvällen blev rätt så lugn med käk och senare lite Ben&Jerry's. Nami!

Fredag:
Mötte Gustav utanför porten och gick in mot stan för att ta en fika i solen. Skönt! Trevligt att träffa honom, var ett tag sen sist. Skönt att få prata lite skit igen, och med Gustav. Matte mötte mig inne i stan och shoppade lite. Var på jakt efter en ny vårjacka åt honom och lite allmänt åt mig. Hann skrapa ihop lite kläder och ett par nya skor (Inte loafers! WOW!).
Blev en ny sväng till IKEA för inhandling av soffa och fåtölj sen även lite skruvar till gardinstången. Blev förvånad över att allt fick plats i Getzen, liten och smart bil det där! Tur att han inte köpte en större soffa, den hade troligtvis inte kommit upp för den förjävliga snurrtrappan! Matte lyckades koppla in tvn och fick se lite tv i nya soffan. Trevligt.


          Mattes nya soffa och fåtölj/gungstol.


Lördag:
Igår var vi via Gränby C för att leta jacka åt Matte. Han hittade en vit jacka och två nya tröjor. Nice! Var och leta plugg till gardinstången som hade trillat ner kvällen innan. Men när vi väl testade få in dem i hålen så passade de inte. Så vi gav upp. Hoppas bara på att stängen fortfarande är uppe! (Vi skurvade i de befintliga hålen). Var via tatueraren och hann fråga några snabba frågor. Känner mig lite lugnare nu. Har fått byta lite stil på texten, men nu tror jag att jag har det!

Söndag:
Idag har det mest varit tvtittning och slöande i soffan. Har sett på hockey, Sverige-Finland.

Överlag en trevlig helg.

Nu ska jag sova. Godnatt!

/T


Uppsalabesök

Har nyss vaknat. Har sovit i Mattes nya bäddsoffa. Rätt så skön, bara man sover rätt väg dvs.. Men skönare än att sova två i en 90cm säng.

Idag ska vi skruva upp nya gardiner och möblera om efter hans inhandlande på IKEA. Trevligt! Ska även leta vårjacka och lite annat smått och gott.

Tänkte skriva en lång sammanfattning över helgen sen när jag kommer hem. Om jag orkar.. Får se.

Ha det!

/T

Gamla idoler

Läste om Backstreet Boys efterfestande i sthlm efter deras spelning på Aftonbladet.se. Jaja. De gamla takterna sitter i. Haha. Blev lite nostalgisk när jag hörde Larger Than Life på radion idag och hörde om deras spelning i helsingfors idag. Hur bra de var när jag gick i 3-6an. Kanske mest mellan 3an och 5an. Samtidigt som Spice Girls var stora. Två stora idol-grupper. Tufft!

För tillfället sitt jag och lyssnar på dem. Bara för att få den rätta stämningen. Haha, Nej, skojar bara. Fast, jag lyssnar nog på BSB nu; All I Have To Give.
Minns när hela tjejgänget skulle träna med Emmas brors polare som bakgrundsdansare till låten Everybody. Minns inte riktigt varför, men de var grymt seriösa med sin sak. Vi tränade en gång i veckan i Emmas garage. Oj vad kul vi hade!



Här kommer Everybody (Backstreets back). Tyvärr inte hela. Det är den som är bäst (om man kan säga så). Nåja. Enjoy!

Ha det!

/T

Nu var det klart!

Äntligen blev jag klar. Det som inte blev lika bra var mitt rum. Orkade bara plcoka ihop lite, ingen dammsugning blev av. Tyvärr. Får se om det blir av lite senare om orken återkommer.

Men bilen har jag gjort iaf. Tvätt utsida, tvätt insida rutor och lite smått här och där. Dammsugning och städat mattorna med. Sen kunde jag inte börja med bilen innan jag fick musik, som inte fick rum att stå på bänken i garaget -> jag städade garaget. Men nu är jag helt slut. Har ont i ryggen och i ena knät. Stel i lederna är jag också. Känner mig som en gammal tant. Haha.

Ska strax börja laga mat. Blev lax efter mitt fisk-sug. Nami! Får se vad jag hittar på. Är rätt så sugen på morotspuré, så det blir nog det till. Ska ta mig en liten powe-nap innan tror jag. Annars kommer jag att somna framför tvn senare ikväll.

Bara 5 minuter, sen mat.

Ha det!

/T

Städdag

Ja, som rubriken säger, så är det städdag idag. Ska försöka få bilen städad och lite småfixat på. Så att jag med säkerhet kan ta mig till Uppsala utan att den rasar. Kanske blir lite tvätt av bilen sen också. Får se hur mycket jag orkar.. Får se.

Ska även städa här inne. Speciellt mitt rum. Har som vanligt efter några dagar kläder liggandes runt omkring i högar. Ska plockas och sen köras lite dammsugare. (Oj, oj vad intressant!)

Måste börja skissa på Jennys mönster! NU! Måste även ta mig en funderare på mitt bokomslag som ska göras. Fisk på 50 sätt. Låter det som något? Hmm. Skulle kunna tänka mig att göra en hel kokbok just nu. Om jag fick låna lite recept här och där. Dels farmors gamla godingar och några nya. Nu blev jag hungrig också! Får laga fisk idag.

Nej, nu ska jag börja! Ha det!

/T

Vårväder

Skönt väder idag iaf! Satt en stund utanför församlingshemmet i solen och njöt. Så skönt och varmt! Kanske pga mina svarta jeans? Nåja. Lite blåste det, men det var lagom. Fick lite sommarkänsla också när jag satt och pysslade med barnen. Jag limmade sand. Längtar efter att få ha sand mellan tårna och känna sommarsolen mot huden. Inte länge kvar nu!

När jag kom hem från stan upptäckte jag hur trevligt det kan vara med en mor som har ett stort intresse för blommor. Jag visst hur rädd hon är som sina tulpaner och hur mycket hon hatar när rådjuren äter upp dem. Så varför inte gå ut och plocka in dem istället? Sagt och gjort, fint blev det!

Som tidigare sagt blev det ingen rollerblades-åkning tidigare idag. Men jag glömde inte bort det helt, utan jag gjorde det efter middagen istället. Skönt med lite motion. Jag trodde det var mycket kallare än vad det var, så när jag hade kommit uppför Kalmarnäsbacken hade jag kokhett. Tog mig ända vägen till Rökka och hem igen. Mötte Poffi på vägen hemåt. Trevligt! Funderar på att ta med rollerbladesen till Uppsala. För Matte har sina hos sig. Skulle sitta fint med lite åkning.

Nu ser jag på Äntligen Hemma. Sen ska jag börja bege mig mot sängen. Trött och vill försöka få lite sömn.

Ha det!

/T

Jahass?

Ja, det var inte oväntat. Men bra att de gör som de gör! Klapp på huvudet!

http://www.aftonbladet.se/temahogskola/article2207650.ab


Så nu finns det några dagar till att fundera på. Lika bra, så kan jag fundera lite på mina prioriterringar. Men nr.1 och nr.2 är nog spikat iaf. Men resten vet jag inte.


/T


Fint väder vs. Fult väder

Imorse steg jag upp (eller steg upp och steg upp, jag låg kvar i sängen och fixade) vid halv 8 för att söka skolor. Det var så segt inatt när jag försökte. Hela sidan var nog överbelastad. Säker inget de hade tänkt på heller. Näääh. Men imorse gick det smidigt och nu har jag anmält mig. Från Sundsvall i norr till Lund i söder. Och några ställen där emellan. Måste, MÅSTE gå och prata med Olle om arbetsprover. Men när ska jag göra det då? Hmm.

När jag hade sökt väntade jag på att de skulle ringa från V:åsen, men inget idag. Så jag somnade om. Väcktes av syrran som ringde och pratade en stund. Nu har jag fått veta hans namn iaf; Tommy. Var helt inne på att åka rollerblades när det var så fint väder ute! Men tji fick jag. Visst, nu lyser solen. Men det är ganska så mycket moln så jag väntar nog tills lite senare ikväll innan jag åker. Med min vanliga tur så lär det ösregna när jag kommer hem igen. Suck! Kanske lika bra, med tanke på den träningsvärk jag har från igår.

Funderade på om alla "Runda bordet" anhängare skulle träffas en dag i skolan och överraska Frida och Lise. Nu när bordet är så tomt utan oss. Hmm. Ni som känner er träffade får gärna skriva en rad.

Nu ska jag köra en tvättmaskin till innan jag åker iväg och jobbar lite.

Ha det!

/T

Måndag 140408 del 3

Pratade nyss med Agnes/Aggie. Hon har nyss fyll 90 år! Tuffa tanten! Blev så glad av att få höra hennes röst! Saknar henne och Paul jättamycket! Nu hittade jag en stor motivationskälla till att börja spara pengar till en resa dit! Jag vill så gärna!

Jag som har lovat och allt. Nu ska det tamig tusan bli av också! Kanske jag kan handla lite billigare från Victoria's Secret? Haha

From nu börjar Operation spara pengar till USA-resa!

Är småsur på studera.nu som inte vill fungera. Så jag får stiga upp med tuppen imorrn bitti och försöka anmäla mig till sverige. Blä!

/T

Måndag 140408 del2

Så, nu sitter jag uppkrupen i sängen med en skål glass, Pirkkas trio med vit-, ljus- och mörk choklad. Nami! fast, den mörka är godast!

Kom hem ffrån träning för inte så länge sen. Skönt att träna! Idag/ikväll verkade vara en av de bättre gångerna. Kanske också för att jag satt och peppade mig själv innan med dans-film (Step Up) och att jag hade lite steg och musik i huvudet från filmen.. Näääh! Ska bli kul att dansa den 13e maj! Så välkommen, välkommen!

Idag var jag som sagt på present jakt med Mie. Och, vi hittade något. Vad får tiden utvisa (bokstavligt talat.. Haha) Efteråt blev det fika på Svarta Katten med lite snack och god smörgås! Fast, långt ifrån lika gott som farmors grahambröd/hemvete.. Men, man kan inte få allt här i livet.

Om jag inte ska vikariera imorrn så ska jag banne mig stiga upp och åka lite rollerblades (om det inte regnar dvs..) Skulle vara skönt att komma igång med det innan jag åker iväg och pysslar. Men, jag får se. Beror som sagt lite på. Men det är en bra idé just nu!

Ska lägga upp själva "final-dansen" från Step Up. Får sån grym lust tll att dansa när jag ser den! Det börjar vicka i danshöften. Haha. Nåja, here it comes!



Nu ska jag strax gå och lägga mig. Ha det! Godnatt

/T

Måndag 140408

Kom nyss hem från V:åsen. Blir att minnas mycket när jag är där. Alla fanstyg vi hittade på. Samtidigt hur kul vi hade. Kubb-spel på rasterna, sjungning av Håkan-låtar i solen. Ojoj. Men nej, jag ska inte rabbla upp gamla minnen.

Idag blev jag väckt vid 8 av förfrågan om jobb, igen. Inte så jobbigt ändå. Jobb 9-13 som assistent. Hade morgonsamling. Var längesen sist (OK, Gyrids. Men inte på samma sätt som den här). Fick höra att de ska ha författarbesök något under veckan. Hoppas att jag får vara där då! Vet att det ska bjudas på tårta så (ja, jag är en sucker för tårta!)

Vid 3 ska jag träffa Mie i stan. Vi ska kika efter present åt Poffi, kanske fika också.. Mm. Gott! Poffi fyller 20 år idag!
image91


Gratulis, gratulis!

Nu ska jag ta och sova en liten stund, så jag orkar att dansa ikväll.

Ha det!

/T

Ska lägga upp..

..en video som jag återupptäckte; The Scientist - Coldplay



En grymt snygg video! För övrigt så har jag fastnat på Gravity med Coldplay, men egentligen är det Embrace's låt. Men den är skriven av Coldplay. Lyssna och njut!

/T

Söndag, helgen strax slut

Matte åkte nyss härifrån. Han ska göra något med skolan ikväll, så han hann inte med sista Eckerö. Synd. Nåja. Jag ska ju dit redan på torsdag så. Jag ska nog klara mig.

Hoppas på att jag får jobba lite den här veckan igen! Sitter fint med lite extra klirr i kassan. "Tomma tunnor skramlar mest"  Fråg mig inte varför jag skrev det..

Fick mina VS-saker av Matte i fredags. Spånnade att testa. Så nu har jag fått min studentklänning, en ny jacka och två bikinis. Härligt! Orkar inte lägga upp någon bild. De som ser mig i sommar får se kläderna då. Men jag kan säga som så att jag är nöjd.

Hade tänkt att eventuellt motionera idag. Men när det duggregnar känner jag mig allt ifrån motiverad till att göra det. Så det lär bli en dag inomhus med lite Beck-film och så ska jag så lite basilika. Borde göra arbetsprover, men jag har ingen lust och jag vet inte ens om jag ska söka dit. Får se. Det ska vara inne på tisdag och det hinner jag inte!

Ikväll blir det nog lite Andra Avenyn och sova tidigt. Skönt!

Ha det!

/T


Fredag, helg wohoo!

Jes, då var det helg igen! Härligt! Jag har faktiskt längtat efter helgen. Nog för att jag hade som helg här onsdag och torsdag då jag var ledig och ute på Kumlinge. Men det är ändå inte riktigt samma sak som en "riktig" helg.

Har nyss skuffat in en stor form med Lasagne, enligt mitt eget recept. Ingen gång blir den andra lik. Men oftast blir det gott. Får se när Matte kommer, han brukar säga. Om den är slut innan imorrn så vet jag vitsordet.. Haha.

Idag har jag jobbat som lärare, först med 5A, sen med 4A. Men, än vill jag inte lbi lärare. Finns andra yrkesval som lockar mera. Lärare ligger nog långt ner på listan. Där breve sopgubbe och kanske begravningsentreprenör. "-Varför ska ni välja så märkvärdiga yrken? När jag var ung, då fick man ta vad som fanns.." Vem minns inte de replikerna ur filmen Den bästa sommaren?

Ikväll blir det Emma. Ska bli nice. Men en lugn kväll för min del. Ska hem och mysa och sova. Ska spara lite innan Vappen.

Nej, nu ska jag äta. Ha det!

/T

Rollerblades

Var ut och åkte en bit med mina rollerblades. Det var riktigt skönt trots att det var under +5 grader. Det var längesen jag åkte, har bara åkt en gång tidigare med mina rollerblades. Sista och första gången (med det här paret) var i somras med Matte. Usch vad jobbigt det var! Dels för att det var så längesen sist och dels för att jag var ovan med dem. De klämde på vaden. Men jag får "gå in" dem. Men mera ska det nog bli att åka. Emma har lovat att följa med nästa gång. Kul med sällskap och någon som pushar på mig!

Här är en bild på mina rollerblades. K2.

Blev nyss klar med mina förberedelser inför mogondagen. Ska vara lärarvikarie 4 lektioner. Börjar redan 8.45, men jag slutar istället 13. Nice! Sen efter det ska jag in till stan, ska kolla upp lite saker i skolan innan jag söker och sen blir det fika med Mie och Malin. Trevligt! Om jag nu kan gå dvs.. Senare på kvällen blir det utgång för KG utom jag. Ska ta det lugnt den här helgen. Men jag ska vara med före hos Emma och umgås med KG-gänget. Ska försöka ta lite bra bilder till ett nytt collage. Får se, får se. Kanske hjälpa med lite styling, nu när jag hinner.. Haha.

Så imorrn lär det inte bli så mycket till blogg, för när jag kommer hem ska jag börja städa innan Matte kommer. Har kaos i rummet. Och sen är han här hela helgen och jag borde göra arbetsprover. Blä!

Så ha en bra helg!

/T

Ska publicera ett halvgjort collage. Lekte lite på vägen ut till farmor igår.
image90

Hemma igen

Så nu är jag hemma efter besöket på Kumlinge. Var riktigt trevligt! Hann umgås en hel del med farmor som inte har blivit av på ett tag pga skolan och en del annat. Var in via affären också, var ett tag sen sist. Men allt var nog sig likt. Tror att Handelin är enda stället på åland som säljer pirat-pengar. Mina och syrrans favoriter. De fastnar alltid i tänderna! Måste köpa några stycken (sisådär en halv påse) för gamla minnens skull. Ska nog spara några tills syrran kommer hem. Om det går dvs.

Var och hälsade på Etel också. Fick se hennes nya lägenhet och höra på när hon och farmor skvallrade. Trevligt.

Synd att det var så dåligt väder som det var. Hade tänkt mig en cykeltur ner till båthuset och kanske lite solning mot väggen. Men inte, inte. Får göra det en annan gång. Är sugen på att åka över till Seglinge något. Var ett tag sen sist, vill se om det liknar sig. Kanske en pic-nic i solen med farmors bullar? Låter som en bra idé!

Har fått info om vad jag ska göra för arbetsprover till Växjö nu. Känner mig inte så inspirerad just nu. Inte när jag vet att det ska vara inne hos dem på tisdag! Vet inte om jag hinner tills dess. Får se. Måste göra mina andra arbetsprover också. Har ingen inspiration, men jag har tills maj på mig till Kalmar. Blä!

Nu verkar det klarna upp lite. Så jag funderar på att ta mig en tur med mina rollerblades. Skulle vara skönt med en liten tur. Får se om jag kan ta mig upp ur sängen sen..

Imorrn blir det jobb igen, ska vikariera Elisabeth. Ska ha syslöjd, religion och matte. Hoppas att det går bra! Och sen på kvällen kommer Matte. Blir en lugn helg med tv och massor med käk. Kanske lite grillning? Nami!

Nu ska jag äta. Ha det!

/T

Skärgårdstur

Ska så småningom åka ut till Kumlinge och träffa farmor. Härligt! Inte för att det var så längesen sist jag var dit. Men ändå. Trevligt att åka dit ut. Ska ta Nisse med mig den här gången. Skönt att kunna åka runt lite själv. Nog för att jag säkert får låna farmors bil, men jag kommer sog sagt inte helt överens med en automatväxlad bil.

Så nu vet ni vart jag tar vägen. Varken båten eller farmor har internet. Men datorn ska med som sällskap. Ska pilla på lite foton och se lite serier och lite film. (Alla Beck-filmer).

Nu ska jag packa ihop lite kläder. Sen börja bege mig.

Ha det!

/T

Paket

Fick nyss veta att mitt paket från VS har kommit :) Äntligen! Iofs måste jag vänta tills fredag innan jag får det i handen då Matte kommer. Men ändå. Känns bra att veta att det kommit. Nice!

Vill prova min studentklänning nu! Men, jag måste tålmodigt vänta tills senare.

Pratade nyss med farmor, har bestämt att jag ska komma imorrn med 12ans båt och åka hem på torsdag. Ska bli skönt att åka ut! Hoppas att det blir bra väder bara! Har tänkt cykla lite, kanske en tur ner till sjöboden och relaxa? Hmm. Men förutsättningarna för att det här ska gå är att jag inte ska hoppa in i morrn som vikarie. Lite jobbigt när de ringer vid 8 på morgonen och frågar. Hmm.

Nu vill jag se om den sitter så bra som på bilden.. Men, den som väntar på något gott..

Bikinin har jag beställt i vitt (hoppas att den inte blir genomskinlig i vattnet sen!!) och jackan är beställd i rött. Hoppas att den sitter som den ska!






Nu ska jag försöka göra något ordenligt av resterande tisdag.

Ha det!

/T

Raindrops keep falling on my head..

Ida regnar det iaf! Jag som hade hoppats på en varm, solig dag. En sådandär som gör att man bara måste ut på en promenad/joggingtur. Men nej, nej. Jag som hade hoppats. Suck!

Lagade kaffe för inte så längesen. Tyvärr så kom jag på först efter att jag hällt i vatten hur lite kaffe det fanns kvar i burken. Så det blev i stil med mitt träskvatten som jag kokade på HK'n i 8an. Minns fortfarande Björns bannor över mitt sätt att koka. Nåja. Så det blev inget kaffe den här morgonen. Ska försöka sno åt mig en kopp på förs. hemmet. De har ju sy-junta när jag kommer dit. Då borde det finnas kaffe! Yes!

Synd bara att jag är grymt kaffe-sugen nu! Jag som har en bit tigerkaka och allt. Hmm. Suck!

Skönt att slippa stiga upp så grymt tidigt mog jag är van vid (8 nu, vanligtvis 12). Har nog gått och fått totalt helt fel dygnsrytmn, kan bero på att jag sitter uppe på nätterna och ser på film eller serier. Måste lära mig! Förstår inte hur folk kan stiga upp så tidigt (före 10!) om man är ledig?! Vad är det för fel på att ligga och dra sig. Ok, om man har ngt ärende man ska göra, eller om man ska plugga. Men om man inte ska göra något dera av det, före 10?! Nej, jag förstår mig inte på det.

Är inne i en ny Coldplay-period, igen. Lyssnar i bilen, hemma på kvällen, på dagen, på telefonen, på datorn. Rätt så hela tiden. Vet inte varför. Kan ha att göra med mina diskussioner med Gustav ang deras musik. Bra vs. dåligt. Då måste man ju lyssna!

Idag fyller Jenny 20! Grattis, grattis! Tänker inte publicera en bild på henne, gjorde det förut, men inte nu. Har en annan bild, men hon blir nog rätt så sur om jag lägger ut den. Tyvärr.

Nu ska jag se lite 100 Höjdare och fixa till mig, sen ska jag åka iväg mot förs. hemmet. Ha det!

/T


Osäkerhet?

Dansen gick inte som jag hade tänkt mig. Osäker, osäker, osäker! Vet inte hur stegen går ännu helt. Är inte tillräckligt stark i mina rörelser heller! Fuck! Mera träning bara. Jag som borde ha tid nu när jag inte har någon skola eller något eg jobb. Men orkar jag gå ut och gå? Nej. Orkar jag träna? Nej (gjorde en gång framför tvn, sen fick det vara).
Tänkte en stund förut om jag kunde få låna Mattes mammas gamla pilatesboll? De har en, men den är inte i funktion pga dersa hund. Ruf är skitskraj för bollen. Samma sak med ballonger tror jag. Men, jag ska höra med honom när han kommer hit nästa gång.

Ska passa på att gå och inhandla alla delar som behövs, så kanske jag kan få oljan bytt under helgen? Skulle sitta fin-fint det! Kanske skulle hitta orsaken till att Nisse skramlar så mycket som han gör?

En annan sak som jag har blivit osäker över är mitt val av typsnitt. Undrar om det inte kan bli för suddigt när det väl är gjort? Fast, det jag har just nu är ju rätt så nice. Hmm? Svårt val. Är ju något som jag sen ska stå för resten av livet.

Släppte in min nya sängvärmare nyss. Hon såg som om hon hade varit och ätit jord. Kanske det är något som alla katter gör? Vet inte, men det syns ju så bra på en vit katt. Hmm. Vet inte om jag vill ha henne i sängen om hon äter jord? Räcker med att hon hårar ner sängen och får mitt svarta lakan att se vitt ut. Hmm. Måste få pli på kissen. Fast, frågan är ju om man kan lära gamla hundar att sitta?

Oj! Långt inlägg, igen. Nu ska jag se film; Dan in real life eller Step Up

                                                                                        

Ha det!

/T




Uppdatering:

 
Ser på Step Up, blev den. Bus snarkar. Hur kan det komma så mycket ljud ur en sådan liten kropp? Är inte van med att ha någon breve som snarkar, Matte brukar vara så tyst när han sover. Hmm. Har tyvärr inte hjärta att slänga henne ur sängen. Så jag får vänja mig..

/T

Min dag

Vaknade vid 8 imorse av att mamma stövlade in i mitt rum. Minns inte så mycket av vad hon sa. Försökte somna om, men så fort jag höll på att somna ringde telefonen. Blev inkallad som vikarie. Någon assistent vad sjuk och jag fick komma och hoppa in istället. Typiskt! Jag som hade sovit dåligt inatt. Nåja. Fick komma till 10 istället för 9. Skönt!
Så hopp igenom duschen och lite snabbt prat med Emma innan jag åkte. Har varit med 1A från 10 till 14. Helt ok klass. Rätt så lugna. Minns inte så mycket från när jag var 7år, men nog känner jag igen mig lite i nägra av barnen. Får se om jag ska jobba imorrn igen, vet inte än. De ringer isf och väcker mig, igen.

Efter att jag kom hem såg jag på lite serier och sen sov jag en stund. Pratade nog med mamma en lite sväng när hon var hem, men jag var för trött för att minnas vad jag sa.. Som vanligt. Skönt att sova!

Idag har jag bokat tid åt mig och Emma. Ska sitta 4 timmar. Usch! Jag som är så grymt rätt för nålar! Nåja. Det är ett tag tills det ska hända. Hoppas att jag inte är på jobb då bara! Ser fram emot det hela!

Ikväll är det dans. Var ett tag sen sist, hoppas på att stegen fortfarande sitter! Annars blir det andra bullar, igen.

Ska låta maten sjunka lite, sen är det dags att byta om och så småningom åka.

Imorrn jobb med Sandra.

Ha det!

/T

Jag måste bara..

.. lägga in några GAMLA Markollio-videos för gamla minnens skull. Vem minns inte Åka Pendeltåg och Vi drar till Fjällen?







 Nu ska jag fortsätta med arbetsprover. Måste vara lite nostalgisk först..

/T

Farmors hemvete

Mulet idag. Lite trist eftersom jag tänkte ev vara ute och kanske ta en pomenad/joggingtur. Men, men. Får stanna inne och motionera istället. Hmm. Tv-repriser och kanske lite titt på sprot och "träna" genom det.. Haha

Håller på och kalkar ut kaffekokaren. Ska seo m kaffet blir att smaka bättre eller om det bara är en dålig rostning/böna. Lika bra att jag gör det, för så vitt jag vet har det aldrig gjorts. Lite ätticka skadar inte!

Idag fyller Gustav år! Grattis! Visste inte att du kunde baka.. Men ibland förvånas man!

Funderar på att åka ut till Kumlinge något under veckan. Vet inte säkert än, för jag kom på det inatt när jag eg borde sova. Men jag är inte hlet emot idén. Det låter lite lockande att få hälsa på hos farmor, kanske åka utmed båten till Ådö? Fiska lite och sen blir det nog en cykeltur runt ön. Skulle sitta fin-fint. Blev ett så kort besök förra gången, så nu blir det nog att nassa och allt. Mm. Farmors hemvete! Jag är såld!

Borde börja med mina arbetsprover idag! Men, jag har ingen direkt inspiration. Vill få infon från Växjö så jag vet vad jag ska göra dit. Men, men. Den som väntar på något gott.. Suck!

Nu måste jag börja!

Ha det!

/T

050408

Ska berätta om min dag. För den som undrar.

Skrev högskoleprovet tidigare idag. Gick bättre den här gången än i höstas. Men nu var jag lite mer förberedd och visste hur allt gick till. Skönare då. Men såklart var det inte den del som gick bra för mig med och räknades. Suck! Men jag fick bättre än förra gången, det var huvudsaken. Dagen gick mycket snabbare än i höstas. Vips så var alla provdelar över och jag fick gå hem. Skönt!

Nu sedan dess har jag inte gjort allt för mycket. Sett på lite tv och legat och degat i sängen. Skönt! Jo, jag är lat. Har tittat runt på olika typsnitt och installerat nya fonter på datorn. Funderar på vilket typsnitt jag ska ha på den. Fortfarande lite fundersam på vad jag ska skriva också. Men något på latin blir det nog. Ska diskutera lite mera med Matte när han kommer nästa helg :) Kanske presentera lite olika alternativ för mamma också, så att hon inte blir chockad.

För tillfället tittar jag på Körslaget. Kan inte bestämma mig om det är bra eller dåligt. Såg även på Glasklart, helt ok program. Tjejen som var med hade grymt tuff stil. Skön frilla! Sådär rockabilly-40-tals-snyggt.

Helt appropå latin så minns jag av ngn skum anledning ett "ordspråk"; De gustibus non est disputandum - om smaken ska man inte diskutera. Fråga mig inte hur jag minns det.

Ska lägga upp en bild, inte för att jag vet riktigt varför. Kanske för att det så jag vill just nu?

image83


Nu ska jag se mera på tv. Ha det!

/T

Fredagkväll

Nu har jag ätit middag. Blev lax och potatismos. Nami! Inte så kul att laga mat till sig själv eller att äta ensam. Får börja vänja mig inför nästa år, om inte Matte flyttar med mig dvs. Beror på vart jag kommer in.

Sitter framför tvn igen. Ser på postkodmiljonären. Inte får att jag riktigt hänger med, men det är alltid trevligt med något att titta på. Senare kommer Talang 2008, inte riktigt min grej. Så jag funderar på att kika på Så ska det låta istället. Usch, känner mig som en gammal tant. Fast iofs det är ju lite nyare mot förut. Så kanske inte lika tant.varning. Haha.

Funderar på att åka till uppsala nästa fredag efter att jag har slutat. Borde sluta vid 14-tiden. Skulle gärna ha hunnit med bäten 13.30. Men 18.30 går bra det med. Ska bli kul att träffa Matte igen! Tror att jag stannar några dagar så att jag kanske till och med hinner plocka ut mitt VS-paket? Ska kika på SF's hemsida om det kommer någon ny bra film som man kan gå och kika på. Vill passa på när det finns bra bio och bra, bekväma stolar. Och godisaffären inte långt därifrån är mycket lockande. Tror nog att det blir ett besök där förbi oavsett. Nami, nami!

Testade min gamla konfaklänning tidigare. Den passade fortfarande bra, men lite fix och trix skulle sitta bra. Något sött band och lite omsyning. Får se hur jag gör när jag får den andra klänningen.





Nu ska jag lägga mig i soffan och äta lite vindruvor och slötitta på tv.

Ha det!

/T

Ändringar

Skrev fel i ett tidigare inlägg ang. syrrans massage. Jag ska komma dit som klient/kund. Inte försökskanin.

Idag har jag varit och jobbat igen. Har haft Hbk med 1B och slöjd med 1A. Jag var med som assistent under dagen. Fick frågan efteråt om det ver ngt jag skulle kunna tänka mig att göra. Fick förklara att jag inte gillar barn. Men att jag kan nog hjälpa dem, men ja.. Den som har läst tidigare inlägg ang. barn vet vad jag tycker.

Var in via stan också efter att jag slutade och kollade på mönster till Jennys klänning. Eller mönster som jag kan haandvändning för till Jennys klänning. Men inte. Suck! Blir nog nästans att jag måste rita eget.

Igår när J var här kom jag på att jag redan har en vit klänning som skulle kunna passa till studenten; min gamla konfirmationsklänning. Bara jag syr om den lite så skulle den vara perfekt! Kanske en lite tyll-undekjol och något band till. Och Voilá! Men nu har jag redan beställt en klänning. Suck! Måste testa konfa-klänningen något, så jag vet om jag får på mig den  eller inte.. Haha.

Sitter och funderar på vad jag ska äta till middag. har inga idéer alls! Skulle vara sugen på att grilla, men det är lite tråkigt att göra när jag är ensam. Så det hoppar jag över. Förslag någon?

Har sen en tid tillbaka varit sugen på att tatuera mig, men jag har varit osäker på motivet och placeringen. Men nu vet jag på ett ungefär vad och var jag ska göra. Funderar på att ge den åt mig själv som studentpresent. Får se lite. Kan hända att den kommer lagom till sommaren..

Ska hänga tvätt strax.

Ha det!

/T


Tigerkaka

Jenny åkte för inte så längesen. Kul att hon kom! Nu vet jag hurdan klänning hon vill ha. Ska se hur det blir med mönster. Ska in till stan imorrn och leta. Det var kul annars att träffas också! Drack te och snackade en del. Skönt det!

Har bakat en tigerkaka idag också. Har varit och nallat några bitar från den, den blev rätt så lyckad. Så nu har jag något att mumsa på under helgen.

Imorrn ska jag jobba igen. Börjar först kl10. Skönt! Ska vara assistent bland 1orna. "Mor ror, far är rar" Eller? Haha. Får se imorrn hur det artar sig. Ska försöka komma upp i tid också! Svårt.

Funderar på att besöka uppsala här något nästa vecka. Vet inte när jag ska åka eller hur länge jag ska stanna. Beror lite på om jag ska vikariera ngt. Men några dagar blir det nog. Ska bli kul att träffa Matte igen! Och kanske handla lite nya vårkläder?

Nu ska jag se lite tv-serier och sen sova så småningom.

Ha det! Godnatt

/T


Torsdag

Steg upp redan vid halv 6 imorse. Skjutsade iväg mamma. Skönt att komma hem och somna om! Vaknade vid 12 igen. Är fortfarande lite trött, men jag piggnar nog i så småningom.

Ikväll kommer Jenny hit! Vi ska börja skissa och ta mått på hennes klänning. Har den att börja med snart också. Känner mig lite småstressad. Men bara lite. Har inget direkt möster på gång, så har jag otur blir det att rita själv och konstruera. Hoppas att det fungerar bara! Får ta så mycket mått som det bara går. Går det inte så bra vet jag folk jag kan fråga om hjälp. Kanske Anders? Ska bli kul att träffa henne igen! Det var ett tag sen sist (om man inte räknar gångerna på Stadshotellet)

Här är en gammal bild på Jenny.




Ska snart börja med att städa mitt rum. Jag har fortfarande inte städat. Men idag SKA jag städa!

Syster yster ringde för inte så längesen och unrade vad jag gör v. 19-20. Tyvärr så har jag dansuppvisning v.20 (13 maj, ja Malin nu är det spikat kl 18 tror jag?) Men v. 19 skulle gå bra. Min sösta syster vill ha mig som försöktskanin uppe på hennes skola. Hon ska tänja ut mina spända muskler. Hon ska arbeta med min rygg 4X1 TIMME!! Och 5e/gång. Jag känner att det är klart värt all resa!

Nu ska jag börja städa!

Ha det bra!

/T

Valborgsfirande eller inte?

Idag har jag varit i skolan. Eller, jag har suttit i skolan och snackat skit och sen fått info om hur man söker till sverige. Så nu vet jag hur jag ska göra iaf!

Pi ringde idag och kom på efter lite mera koll i mina papper att jag kunde komma och jobba redan i april, så hon undrade om jag kunde komma redan imorrn. Skulle ha varit supekul att jobba! Jag som har saknat hela gänget som bara den! Men, men. Tyvärr så tackade jag nej, har högskoleprovet på lördag. Och ja, jag känner lite ångest inför det. Men om jag börjar jobba nu så kommer jag att missa valborg och Uppsala. Tyvärr. Jag som verkligen har sett fram emot det! Speciellt nu när jag vet vad jag har att vänta på.. Kommer även få svårt med dimissionen, då den är under min jobbvecka isf. Skulle nog få ledigt, men hur mycket?
Messade Björn och sa att jag iaf skulle komma till sommaren för jobb. Längtar till Visby och Trädgårn', att få sitta och njuta av solen mitt i dan och vara ledig. Hoppas att den här sommaren blir lika bra som förra!

Efter infon så gick jag, Mie och Malin och fikade. Efter lite snurrande bland stans stora utbud av kaféer, så blev det en smörgås på Bagis. Eat och Svarta Katten var fullsatta.

Nu borde jag eg börja städa mitt rum, men jag är trött. Lär fastna framför datorn med någon serie igen. Suck!

Ska lägga upp en låt som ploppade upp en dag då jag och Matte zappade runt på olika musikkanaler. Jag tror att alla känner igen den.



Njut av det fina vårvädret! Gå ut i solen!

Ha det!

/T

Pys i säng!

Jo, jag vet! Det är sent och jag borde sova nu.

Har kollat på gamla avsnitt ur en serie som gick på svt förut; Dead like me/ Mitt liv som död. Ganska så skön serie när man väl börjar titta. Visst, den är rätt så skum också. Men i min smak. Nu när Veronica Mars är nedlagt,
House-avsnitten har sinat, Simpsons kommer för o-ofta, ANTM c10 samma sak. Då är Dead like me ett bra tidsfördriv. Jag såg nog när de gick på tv, men jag missade en hel del avsnitt då och då. Så det är bara nice att se allihop och få svar på alla frågor. 

Tror att de gör en film med samma namn och budskap. Får se om den blir sevärd. Vem vet?

Har varit duktig och tittat igenom VHS-katalogen efter intressanta utbildningar. Så nu börjar jag få någolunda pli på vad jag vill göra nästa år. Jag har nog nr.1 på min önskelista klar. Men efter den är det rätt så öppet. Får se i vilken ordning allt blir.

Nej, nu ska jag sova!

Godnatt!

/T


 

Arbete

Idag har jag jobbat. Har varit på mammas jobb och vikarierat. Först hjälpte jag till på en mattelktion med 5or. Kom på hur handikappad jag känner mig utan miniräknare. Fast, det är rätt så förståligt. Efter att fått använda miniräknare till det mesta from 7an tills nu, då vänjer man sig.

Efter det vikarierade jag min mamma med två lektioner. Först geografi med 4or, sen historia med 5or. Fortfarande är jag rätt så negtivt inställd till att bli lärare. Men assistent är inte helt fel. Men, kanske inte som heltidsjobb. Ska tillbaka på fredag är det tänkt. Men isf som assistent. Om jag minns rätt.

Var även till församlingshemmet idag. Barnen ritade känslor. Helt ok uppgift. Men de har lite svårt att tänka utanför ramarna..

Hann med ett besökt till skolan också. Träffade både Lise och Frida. Var längesen jag var dit! Men imorrn ska jag tillbaka. Ska se lite om jag träffar några till. Är info om hur man söker till sverige, så jag passar på. Sen efteråt blir det fika med Mie och Malin. Nice, nice! Var längesen sist. Kvällen blir tv hos Emma gissar jag på.

Igår var jag duktig och bytte däck på bilen, med naglar! Wow! Men nu ska jag ta bort dem. Har köpt medel också.

Nu så.

Ha det bra!

/T


RSS 2.0