Helgen i sig

Gårdagne var helt ok. Matte skjutsade mig ut till Hammarlnad efter bilen och hjälpte mig få den tillbaka in mot service igen. Så, imorrn ska jag ringa och lämna det trevliga beskedet om att de får fixa på den igen. Haha. Blev en glass efteråt. Köpte även struvor, eftersom jag missade dem under valborg. Tyvärr så kunde jag nog ha stått över, dels med tanke på priset och dels med tanke på smaken. Men, det är lätt att tänka på i efterhand..

Hade grillpremiär hemma igår. Visst, jag åt grillat före jag reste, men det här var första gången jag grillade själv för säsongen utomhus. Trevligt, trevligt. Efteråt cyklade jag till Mie där det var grillfest med lek. Lekarna inkulderade tex "slå så hårt på sköldpaddan (i plast) och se var den landar", pilkastning, slangbellsskjutning. Jag skramlade ihop 5 poäng tror jag. Ingen vinnare inte. Tyvärr. Men jag hade kul ändå. Plus att jag fick hålla sköldpaddan sällskap senare på kvällen..

Har nog bilder från kvällen, men de är sådär. Har även bilder från valborg, men jag låter dem vara. Får bli en mapp på datorn bara. Ska det kikas på bilder, så kom med kaka, så bjuder jag på kaffe och bildvisning. Haha.

Idag har jag inte gjort allt för mycket. Sått basilika och citronmeliss. Ska se om jag får dem att överleva? Har även kravlat runt ute i skogen med kameran i högsta hugg.





Nu har jag fått lite mera bilder att leka med igen. Så nu lär jag vara sysselsatt medans jag tar igen de där 2 Huoseavsnitten jag har missat.

Ha det!

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0