Lugn söndag

Blev en lugn gårdag. Städade lite och fixade. Lyckades plugga in mitt trådlösa internet här i lägenheten. Men först idag fick jag det låst (efter att ha strulat runt med det).

Idag kom min morbror och hans fru här via med lite saker. Bla ett strykskåp, så nu kan jag stryka mina kära gardiner. Har även fyllt på kylen med lite potatis, morötter, lök och ägg. Inte illa att ha ett trädgårdsland hemma och ha morföräldrar med höns.

Har även fått ont i halsen och börjar känna mig lite snuvig. Så leveransen av Finrexin var behövlig! Speciellt när det inte går att få tag på här i sverige (frågade på ett apotek, men de bara tittade på mig och erjöd mig Panodil Hot, som inte är någon höjdare).

Om en timme ska jag cykla ner till gamla brandstationen och gå på faddermiddag. Hoppas på pizza! Inte helt fel att vara nolla här.

Har börjat nöja mig med att bo här. Sundsvall är nog inte så pjåkigt ändå. Visst, jag bor i Nacksta. Men det är bara bra motion att cykla/gå till skolan på morgonen. Slipper lägga pengar på ett gymkort. Dessutom trivs jag (än så länge) jättebra på programmet, har en riktigt bra klass (de delar jag har hunnit träffa) och gillar skolan i sig. Att Sundsvall verkar vara en bra stad gör det hela inte sämre. Kan nog bli att bo här längre än tom jul (har samlat på mig för mycket grejer att orka packa ner och flytta igen).

Ha det!

/T

Kommentarer
Postat av: Matte

Aj aj... bara du inte fått Mexikanska sjukan (försöker få den att kallas det, mycket roligare namn... då kan man ta lättsamt på den - Bacill med sombrero)

Har haft inbrott i Getzen, blev av med typ alla mina kläder... Nåja, får en helt ny garderob för 150€ iaf, så det ska jag tacka Ömsen för med en ros i dagens nyan. Gick extremt smidigt att anmäla det via internet till svenska polisen (behövde inte ens svenskt personnummer) och Ömsen betalar alla reparationer via faktura och jag får fara runt i butiken och kolla priser själv på:

- 2 Bags (goody-bagen och VL-väskan)

- 6 tröjor

- 10 t-skjortor

- 5 par jeans

- 20 par kalsonger (jo... jag hade faktiskt så många med mig)

- 20 par strumpor

- 1 par skor

- 1 kostym

- 1 necessär med parfym/deo/after-shave

plus en massa andra saker

2009-09-07 @ 08:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0